Jos on naimisissa ja asuu miehen asunnossa
Onko väärin että mies pyytää vuokraa puolisoltaan?
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
En ikinä muuttaisi vain toisen omistamaan huusholliin.
Niinpä, se on todella tyhmä malli. Oikeasti toista rakastava puoliso laittaa asunnon vuokralle ja etsivät yhdessä uuden. Tai myy puolet asunnostaan aviopuolisolleen.
Vierailija kirjoitti:
Et edes niin, että omistaisit itse koko huushollin?
En ikinä muuttaisi toisen omistamaan huusholliin
Vierailija kirjoitti:
Onko avioehto?
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varakkaampana osapuolena sanon tällekin ei. Ainakin itseäni vaivaisi asetelman epäsuhtaisuus. Ratkaisin asian niin että talomme ostettiin yhteisiin nimiin, mutta minä maksan sitä. Kumppani hoitaa lapset.
Itse mietin juuri mahdollisuutta, että muuttaisin kumppanini omistamaan asuntoon avopuolisoksi.
Kyllä minä ainakin ajattelin maksaa asumisestani ihan reilusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, se on todella tyhmä malli. Oikeasti toista rakastava puoliso laittaa asunnon vuokralle ja etsivät yhdessä uuden. Tai myy puolet asunnostaan aviopuolisolleen.
Minä myin miehelle vain sen osuuden, jonka pystyisin erossa lunastamaan takaisin itselleni. Joten meillä omistussuhde on 70/30.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksaisi ainakaan mistään, missä miehen omaisuus karttuu. Siis miehen nimissä oleva. Eli korkeintaan sähköstä, vedestä ymv. puolet, ja taloyhtiön hoitovastikkeesta puolet. En remonttivastikkeista en koroista enkä asuntolainasta maksaisi yhtään.
Jos tulee ero, se omaisuus katsotaan kuitenkin yhteiseksi.
Riippuu avioehdosta. Ja kumppani voi avioliiton aikana käsittääkseni myydä itse omistamansa omaisuuden ja vaikkapa piilottaa sen tai hassata itseensä. Tai lahjoittaa muille.
No onko aapeella muka sellainen? Mistä keksit?
Ja jos se mies hassaa asunnon niin eipä hänelle tarvitse naksaa vuokraakaan...
Hölmö järjestely silti. Naisen olisi pitänyt ostaa puolet ja sitten asumismenot alkaa mennä yhteisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko avioehto?
Ei ole.
Siihen ei voi luottaa, että sitten omistaa puolet, koska toinen voi avioliiton aikana tehdä omaisuudelleen mitä haluaa. Vaikka juoda sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko avioehto?
Ei ole.
Eli periaatteessa omistat asunnosta jo puolet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, jos kämppä olisi vain minun, en silloin sinne enää muuttaisi, kun asuisin siellä jo. En tosin ottaisi ketään huusholliini myöskään loisimaan ellei ostaisi siitä puolta tai ostettaisi yhdessä uutta kämppää.
Vierailija kirjoitti:
Siis vaimo maksaa koko perheen ruoka- ja vaatekulut ja lisäksi vuokraa? Siis miksi ihmeessä maksaa yksin kaikki ruoka- ja vaatekulut?
Nämäkään ei kata sitä mitä mies maksaa perhee asumisesta, vakuutukista, mahdollisesta autosta?
No, ap maksako myös miehen vaatekulut?
Vierailija kirjoitti:
Onko se asunto mahdollisesti 60 neliön mökki, jonka on rakentanut miehen isoisä?
Bingo. :)
Ammattivalittajan se tässäkin on asialla. Kiinnostava tieto, että hän kustantaa miehensä garderoobin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksaisi ainakaan mistään, missä miehen omaisuus karttuu. Siis miehen nimissä oleva. Eli korkeintaan sähköstä, vedestä ymv. puolet, ja taloyhtiön hoitovastikkeesta puolet. En remonttivastikkeista en koroista enkä asuntolainasta maksaisi yhtään.
Riippuu avioehdosta. Ja kumppani voi avioliiton aikana käsittääkseni myydä itse omistamansa omaisuuden ja vaikkapa piilottaa sen tai hassata itseensä. Tai lahjoittaa muille.
Hölmö järjestely silti. Naisen olisi pitänyt ostaa puolet ja sitten asumismenot alkaa mennä yhteisesti.
Typerys. Tarkoitin tilannetta, jossa nainen maksaa juoksevien kulujen lisäksi asuntoa itseään miehen omaisuutta kartuttaen vaikka kymmenen vuotta, sitten mies myy sen ja hassaa rahat. Aivan turhaan nainen maksoi asuntoa muuten kuin juoksevien kulujen osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerys. Tarkoitin tilannetta, jossa nainen maksaa juoksevien kulujen lisäksi asuntoa itseään miehen omaisuutta kartuttaen vaikka kymmenen vuotta, sitten mies myy sen ja hassaa rahat. Aivan turhaan nainen maksoi asuntoa muuten kuin juoksevien kulujen osalta.
Kukahan tässä on typerys? Kirjoittelet pitkät pätkät kuvitteellisista pariskunnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko avioehto?
Ei ole.
Siihen ei voi luottaa, että sitten omistaa puolet, koska toinen voi avioliiton aikana tehdä omaisuudelleen mitä haluaa. Vaikka juoda sen.
Puoliso ei voi myydä kotia toisen alta ilman toisen osapuolen suostumusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nainen ole mitenkään hyötynyt asunnosta tuona aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko avioehto?
Ei ole.
Eli periaatteessa omistat asunnosta jo puolet.
Ei omista. Avioliiton aikana et omista toisen omaisuutta senttiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis vaimo maksaa koko perheen ruoka- ja vaatekulut ja lisäksi vuokraa? Siis miksi ihmeessä maksaa yksin kaikki ruoka- ja vaatekulut?
Nämäkään ei kata sitä mitä mies maksaa perhee asumisesta, vakuutukista, mahdollisesta autosta?
No, ap maksako myös miehen vaatekulut?
Kyllä mutta mies maksaa asumisen kulut, kahden auton vakuutusmaksut, verot, bensat yms.
Vierailija kirjoitti:
Onko se asunto mahdollisesti 60 neliön mökki, jonka on rakentanut miehen isoisä?
Olet meedio. :D Ja se mökki muuten sijaitsee hienostoalueella. :D