Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annoin miehen lapselle 50 euroa joululahjana, oli heittänyt roskiin

Jurppii
04.01.2018 |

Miehen lapsi vietti joulua äitinsä luona tällä kertaa. Koska en keksinyt muuta lahjaa, teippasin setelin konvehtirasiaan ja kääräisin pakettiin. Mies sanoi, että raha on varmaan mieluisa lahja kuusitoistavuotiaalle. Lapselle heitettiin jouluksi paketit äitinsä luo, että voi avata ne aattona muiden lahjojen muassa.

Nyt kuulin, että lapsi ei ollut edes avannut lahjaani, koska oli luullut siellä olleen vain suklaata. Oli vihaisena heittänyt paketin roskiin, eikä äitinsäkään ollut sitä avannut.

Arvatkaa harmittaako :(
En ole mikään miljonääri ja luulin ilahduttavani teiniä.

Kiitos kun sain avautua tästä aiheesta.

Kommentit (184)

Vierailija
41/184 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko mä ainoa, jonka mielestä on todella törkeää lapselta heittää lahja suoraan roskiin, oli siellä sitten mitä tahansa? Ja mä ainakin pidän suklaasta ja olen aikuinen. :)

Ensi jouluna ei mitään lahjaa kersalle!

Vierailija
42/184 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

laita vahinko kiertämään ja kysyt pojalta että mihin on sijoittanut saamansa rahan. voi sitten poika mennä roskista penkomaan.

Miksi ei voi olla tyttö?

Koska tällä palstalla vihataan palavasti miessukupuolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/184 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

laita vahinko kiertämään ja kysyt pojalta että mihin on sijoittanut saamansa rahan. voi sitten poika mennä roskista penkomaan.

Miksi ei voi olla tyttö?

Tytölle tuollainen suklaaviha ja syömishäiriö paremmin sopiikin kuin pojalle

Se oli vihainen kun oli kuullut aktiivimallista.

Vierailija
44/184 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaako joku oikeasti jotain suklaarasioita (Juhlapöytää?) lahjaksi vielä vuonna 2017..??

Miksei vois antaa??

No näinpä, ikioma suklaarasia on lapselle ihan luksusta kun saa maistella maut läpi, kukaan ei rohmua parhaita päältä.

Vierailija
45/184 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna mä en ymmärrä, miksi moni vastaaja paheksuu teinin toimintaa niin kauheasti. Ilmeisesti hän ei vain tykkää suklaasta kovin paljon, ja silloin on lähtökohtaisesti ihan sama, mitä paketille tekee (tässä tapauksessa olisi toki kannattanut avata se, mutta sitä teini ei voinut tietää). Paketin olisi tietty voinut antaa kiertoon, mutta ehkä siihen ei nyt syystä tai toisesta ollut mahdollisuutta – ei kovin suuri rikos mielestäni.

SEN SIJAAN törkeää olisi ollut se, jos teini olisi haukkunut lahjan ap:lle, mitä hän ilmeisesti ei kuitenkaan ollut tehnyt.

Vierailija
46/184 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti sanottuna mä en ymmärrä, miksi moni vastaaja paheksuu teinin toimintaa niin kauheasti. Ilmeisesti hän ei vain tykkää suklaasta kovin paljon, ja silloin on lähtökohtaisesti ihan sama, mitä paketille tekee (tässä tapauksessa olisi toki kannattanut avata se, mutta sitä teini ei voinut tietää). Paketin olisi tietty voinut antaa kiertoon, mutta ehkä siihen ei nyt syystä tai toisesta ollut mahdollisuutta – ei kovin suuri rikos mielestäni.

SEN SIJAAN törkeää olisi ollut se, jos teini olisi haukkunut lahjan ap:lle, mitä hän ilmeisesti ei kuitenkaan ollut tehnyt.

Ei meillä kotona koskaan ole heitetty toisen antamia lahjoja roskiin. Yleensä niille löytyy joku muu ottaja jos itselle ei passaa. Kyllä sen suklaan olis voinu antaa jollekki muulle, vaikka vieraille tulevaisuudessa. Tuntuu kurjalta että sellaisen heitetään roskiin. Syötävää sekin olisi ollut.

T: Ei ap.

Vierailija
47/184 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä kotona koskaan ole heitetty toisen antamia lahjoja roskiin. Yleensä niille löytyy joku muu ottaja jos itselle ei passaa. Kyllä sen suklaan olis voinu antaa jollekki muulle, vaikka vieraille tulevaisuudessa. Tuntuu kurjalta että sellaisen heitetään roskiin. Syötävää sekin olisi ollut.

T: Ei ap.

Toisaalta, eikö jokainen syömättä jäänyt suklaa ole hyvä asia kansanterveyden kannalta?

Vierailija
48/184 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella törkeää käytöstä, oli kyseessä teini tai ei! Teinin pitäisi jo osata käyttäytyä jos lahjan saa, oli se sitten mitä tahansa. Kyllä minua ainakin äitinä harmittaisi todella paljon jos lapseni käyttäytyisi noin huonosti. Onneksi eivät ole tuollaisia kermaperseitä!! 

Vierailija
49/184 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en antaisi tuollaiselle kersalle enää yhtään mitään lahjoja! En todellakaan jos on noin kiittämätön kersa. Miten lie kasvatettu kun ei lahjat kelpaa. Tuolle kersalle pitäisi kertoa miten paljon on lapsia jotka olisivat innoissaan ja onnellisia suklaa rasiastakin! Ei taida kersa tietää vielä yhtään mitään oikeasta elämästä.

Vierailija
50/184 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmää käytöstä teiniltä, mutta niitä rahoja ei kannata piilotella. Itseltäni meinasi mennä kerran teininä satanen roskiin koska se oli tungettu kortin väliin. Siis ei avattavan kortin keskelle, vaan kahden kiinniliimatun pahviläpyskän väliin.

Vierailija
51/184 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas yksi niistä ketjuista, joissa oikein keksimällä keksitään negatiivista sanottavaa.

Vierailija
52/184 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmää käytöstä teiniltä, mutta niitä rahoja ei kannata piilotella. Itseltäni meinasi mennä kerran teininä satanen roskiin koska se oli tungettu kortin väliin. Siis ei avattavan kortin keskelle, vaan kahden kiinniliimatun pahviläpyskän väliin.

Samaa mieltä, tosin tämä ei liity aloitukseen koska seteli oli rasian _päällä_, ei siis piilotettuna.

Vierailija
53/184 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä ei ilmeisesti lahjoja paketoida mitenkään, jos tuo oli mielestäsi piilottamista. Me on saatu monta suklaarasian muotoista pakettia jotka on olleetkin jotain ihan muuta. Ei ole tullut mieleenkään, että toiset ei arvosta saamiaan lahjoja sen vertaa, että avaisi edes paketit. Mahtaa olla ylpeä isä kasvatustyöstään

Vierailija
54/184 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämän kevät! Se äitipuoli, rakkaan iskäpiskän uusi, olisi voinut paketoida vaikka ponin, niin tämä teini olisi heittänyt sen roskiin ilmeisesti äidin virnuillessa vieressä.

Olen samaa mieltä jonkun edellisen kanssa, siinähän sai oivan opetuksen. Ymmärrän, että aloittajaa harmittaa, mutta minä en kyllä tuossa tilanteessa rahaa harmittelisi, on isommatkin ongelmat penskan kanssa edessä.

Kaiken kaikkiaan, teini voi nyt vaan miettiä seuraavan kerran kaupungilla lorviessaan, mitä kaikkea kivaa kuitenkin 50 eurolla olisi saanut. Aika paljon.

Vierailija
55/184 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy olla idioottia porukkaa. Kuka oikeesti heittää paketin avaamatta roskiin? Voihan siellä olla mitä vaan. Joku pelikin voi kuulostaa samalta kuin suklaarasia kun sitä ravistaa. Tai olisi ne voineet olla karkkejakin, esim salmiakkia. Ja jos vaikka itse en haluaisi kohvehtirasiaa, eihän sitä kokonaisena nakata menemään. Suklaat biojätteisiin, roskat roskiin, pahvi poltettavaksi tai pahvinkeräykseen. Itse en tuollaiselle kakaralle antaisi enää koskaan yhtään mitään.

Vierailija
56/184 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuskin ap ostaisi suklaata ihmiselle joka siitä ei tykkää? Eikä se ole edes jutun pointti vaan se että mistä teini tiesi että siellä on suklaata? Saa olla aivan täystaukki joka tekee lahjoista johtopäätöksiä avaamatta paketteja.

Vierailija
57/184 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin ihan samaa.

Miehen tädillä on omasta mielestään hassunhauska tapa kätkeä näitä rahalahjoja (tai olla kätkemättä) erilaisiin arvottomampiin paketteihin. Hän saattaa ostaa halvan pussilakanapakkauksen ja ujuttaa sinne väliin 50 e setelin, sulkea muovikääreen siististi ja antaa saajalle tarpeettoman lahjan hymistellen itsekseen, että eipä  tuo nyt tiennytkään, mitä sieltä löytyy. Sitten se lahjan saaja toteaa, että aha, polyesterpussilakana, ei käyttöä, laitan kiertoon. Minusta ihan yhtä "paha" kuin teini, joka laittaa tarpeettomat suklaat roskiin.

Miksi nämä rahalahjat täytyy piilottaa jonkun tarpeettoman kanssa samaan pakettiin? Miksi se raha ei voi olla selkeästi erikseen kirjekuoressa, miksi sitä pitää etsiä "varsinaisen" lahjan pohjasta, välistä, sisältä jne.?

Olen saanut kyseiseltä tädiltä lahjaksi lasipakkauksen, jonka lasien suojapahvin sisäpuolelle oli siististi taiteltu seteli, joka oli teipattu siten, että vain tarkkasilmäisin sen löysi. Ihan kuin täti olisi kuten ap, melkein toivomassa, että toinen ei huomaa koko lahjaa, vain osan siitä.

Vierailija
58/184 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaako joku oikeasti jotain suklaarasioita (Juhlapöytää?) lahjaksi vielä vuonna 2017..??

Mä en anna. Annan parempaa suklaata.

Vierailija
59/184 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan rahalahjan lasipurkkiin, että kunnolla näkyy ulospäin ja täytän purkin yleensä, milläpä muullakaan kuin yksittäispakatuilla konvehdeilla. Hyvin on maistuneet teineille suklaat ja kelvannut raha

Vierailija
60/184 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo, koska suklaarasioissa on muovi päällä. Ei kukaan ota muovia pois. Sama kuin olisi rikkonut juomapullosta sinetin. Tosi kiva saada korkattu pullo. :d

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä