Annoin miehen lapselle 50 euroa joululahjana, oli heittänyt roskiin
Miehen lapsi vietti joulua äitinsä luona tällä kertaa. Koska en keksinyt muuta lahjaa, teippasin setelin konvehtirasiaan ja kääräisin pakettiin. Mies sanoi, että raha on varmaan mieluisa lahja kuusitoistavuotiaalle. Lapselle heitettiin jouluksi paketit äitinsä luo, että voi avata ne aattona muiden lahjojen muassa.
Nyt kuulin, että lapsi ei ollut edes avannut lahjaani, koska oli luullut siellä olleen vain suklaata. Oli vihaisena heittänyt paketin roskiin, eikä äitinsäkään ollut sitä avannut.
Arvatkaa harmittaako :(
En ole mikään miljonääri ja luulin ilahduttavani teiniä.
Kiitos kun sain avautua tästä aiheesta.
Kommentit (184)
Kiitos kommenteista, olen yllättynyt miten paljon keskustelua aihe herätti. Asiasta ja asian vierestä, kuten palstan mentaliteettiin kuuluu.
Toivottavasti joku dyykkari löysi lahjan!
En jaksa provosoitua sen kummemmin. Mutta. Joku sanoi, ettei ole "minun asiani" antaa miehen lapselle joululahjoja.
Meillä on kyllä ihan ollut tapana antaa lahjoja toisillemme, aikaisempina vuosina hankkimani lahjat ovat miehen lapselle ihan hyvin kelvanneet.
Olen myös antanut mm. miehen veljen lapsille lahjoja valmistujaisten, yhdessä vietettyjen joulujen tai synttäreiden yhteydessä, en ymmärrä miksi lahjoja ei voisi sukulaislapsille tai niille henkilöille, joiden juhlaa vietetään, antaa? Ovat sukua tai ei.
Onko olemassa joku tietty varauskiintiö, joka määrittelee sen, kuka saa antaa lahjan ja kenelle? Vaikeaksi menee.
Todennäköisesti jatkossa annan hänelle lahjan jossain toisessa muodossa, osallistun jollain summalla johonkin yhteislahjaan tms. Silloin lahja ei tule pelkästään minulta.
(P.s. Lapsen äiti on se, joka perheen omalla toiminnallaan aikanaan rikkoi. Minä tulin kuvioihin vasta vuosia eron jälkeen. Olen tullut lapsen kanssa ihan hyvin toimeen, olemme matkustaneet ja harrastaneet yhdessä. Ilmeisesti tämä lahjan roskiin heittäminen on sitten vaan teini-iän uhmaa häneltä. Yritän ymmärtää, mutta ei se harmitusta poista.)
Olen ollut varovainen rahan,lahjakorttien ym kanssa sen jälkeen kun teippasin kaverille lahjaksi
karkkirasiaan leffaliput.Karkit söi,mutta leffaliput menivät papereiden mukana roskiin.Silkka vahinkohan
se,mutta harmitti.
Kuukausien päästä vasta tuli puheeksi leffaliput,joista hän ei ollut kuullutkaan.Nyt kun annoin Cheekin
Lahden keikan lippuja kummilapsille,piti ihan miettiä strategia miten pakkaan ne ettei käy samoin.
Ei käynyt,ei :)
Minä ostin juhlapöydänkonvehteja ja annoin kaikki lahjana, sai 3 kympillä...köyhän joulua siis.
Minulle ei IKINÄ tulisi mieleenkään heittää saamaani lahjaa avaamattomana roskiin. Ja paketti avataan toki siististi ja rauhallisesti, niin että "piilotetutkin" osat varmasti pysyvät mukana eivätkä joudu hukkaan. :)
Joku epäili, ettei kukaan (ainakaan teini) halua suklaata joululahjaksi. Itse sain tänä jouluna kaksikin suklaarasiaa ja kyllä, avasin molemmat enkä saanut edes itkupotkuraivareita, vaikka ne sattuivatkin olemaan samanlaiset. Rahaa ei kyllä kumpaankaan oltu piiloteltu.
Sitäkin joku ihmetteli, miten sen teipatun setelin muka saa irti repimättä. Itse pohdiskelin samaa rippijuhlieni jälkeen, kun yhteen korttiin oli menty teippaamaan seteli. No, ihan hyvin onnistui, kun varovasti irrotteli - eihän kukaan nyt ihan hulluna sitä teippiä siihen vetele vaan reunasta vähän kiinnitetään. :)