Putkiremontti tulee kustantamaan Helsingissä yksiöni osalta n. 33500e
Varsinainen remontti arviolta n. 27000e ja väliaikainen asuminen (4kk) Forenomilla n. 6500e. Voi toki tulla vielä kalliimmaksikin, jos joutuu asumaan muualla pidempään.
Kommentit (70)
Mä jouduin maksamaan 40 neliön asunnon putkirempasta 50 000 euroa Tampereella.
On jo sen hintainen, että kannattaisi purkaa koko talo ja rakentaa uusi tilalle. Samalla voisi rakentaa pari kerrosta lisää ja myydä ne jotta saa kustannuksia pienemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten? Asu muualla kuin forenomilla. Nuo on noita asunnon omistamisen haittapuolia. Siinähän se arvo nousee kun rempat on tehty
Ei ole saatavana lyhytaikaisia vuokra-asuntoja ainakaan lähistöltä helposti, Forenom on helpoin vaihtoehto.
Motellit, kaverit, sukulaiset, omppuhotelli?
Vierailija kirjoitti:
Varsinainen remontti arviolta n. 27000e ja väliaikainen asuminen (4kk) Forenomilla n. 6500e. Voi toki tulla vielä kalliimmaksikin, jos joutuu asumaan muualla pidempään.
Niin, karu faktahan on se, että muualla Suomessa putkkiremppa ei ole juurikaan tuota halvempi. Eikä se väliaikainen muualla asuminen kovin paljon halvempaa ole sekään Helsingin ulkopuolella. Tosin vähän ihmetyttää tuo 4 kuukauden tarve asua muualla. Toiset ei muuta putkirempan ajaksi yhtään mihinkään.'
Kuitenkin on niin, että tuo 27 000 ei ole Helsingissä edes välttämättä 10 prosenttia sen rempattavan yksiön arvosta, kun muualla Suomessa se voi olla jopa yli puolet koko asunnon arvosta, eikä kuitenkaan nosta sen asunnon arvoa lähellekään remppakustannusten määrää, toisin kuin Helsingissä, jossa putkirempan kustannukset nostaa suoraan asunnon arvoa sen verran, mitä remontti on kustantanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun kolmioni Helsingissä putkiremppa tuli maksamaan 72 000. Asuin vanhemmillani silloin.
On uusi kylppäri ja valokuidut 1000 megaseen nettiin. Mutta silti... saan rempan maksettua, kun olen 65 v.
Veikkaan, että siihen mennessä taloyhtiösi on keksinyt jo uutta rempattavaa.
Tai lähiö elementtitalo jo purettu, elinkaari seitkytluvun taloilla se 50-60v
Vierailija kirjoitti:
Hah hah hahhati hah, ei voi muuta sanoa :D
Vierailija kirjoitti:
Sinne män, vituttaako?
Tarkoitat varmaankin että putkiremontti maksaa 35t€ ja sinä kustannat sen oman huoneistosi osalta. Ei suomen kielen niin vaikeaa pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun kolmioni Helsingissä putkiremppa tuli maksamaan 72 000. Asuin vanhemmillani silloin.
On uusi kylppäri ja valokuidut 1000 megaseen nettiin. Mutta silti... saan rempan maksettua, kun olen 65 v.
Veikkaan, että siihen mennessä taloyhtiösi on keksinyt jo uutta rempattavaa.
Tai lähiö elementtitalo jo purettu, elinkaari seitkytluvun taloilla se 50-60v
Juu ei, vaikka näin ehkä lähiöitä rakennettaessa saatettiin ajatellakin. Nyt jo iso osa lähiöiden elementtitaloista on yli 50 vuotiaita ja niihin on vasta juuri tehty ensimmäinen putkiremontti, joten ikää niillä on helposti vielä toisetkin 50 vuotta.
Itse asun 56 vuotiaassa elementtitalossa, jossa remonttisuunnitelmia on muutaman vuoden päähän, eli satavarmasti tätä taloa ei olla ainakaan 4 vuoden päästä purkamassa.
Asbestipurun ajan pitää kyllä olla pois asunnosta.