Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Putkiremontti tulee kustantamaan Helsingissä yksiöni osalta n. 33500e

Vierailija
04.01.2018 |

Varsinainen remontti arviolta n. 27000e ja väliaikainen asuminen (4kk) Forenomilla n. 6500e. Voi toki tulla vielä kalliimmaksikin, jos joutuu asumaan muualla pidempään.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Helsingissä ole muita vuokrafirmoja ? Turussa ns. vuokrafirmoja joista kalustettu uudenkarhea kolmio alvien kanssa n. 1100€/kk.Suolainen toki sekin mutta omasta täyspäisyydestä maksoin hyvillä mielin tuon lähes 4kk (vuorotyö +opiskeleva poika) Itse remppa hitusta alle 500€/neliö (perinteinen) Tyytyväinen olen vaikka remppa ja oman kodin jättäminen olikin yllättävän raskas prosessi.Remppamiehet kunnioittivat kotiani vaikka remppa olikin omien muutostöiden lisäksi aika perusteellinen.

Vierailija
42/70 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain asunnon putkiremontin ajaksi niin, että vuokrasin asunnon 2 kuukaudeksi nuorelta parilta Tori.fi kautta. He olivat lähdössä reppureissulle Meksikoon ja olivat onnellista, kun saivat asuntoon vuokralaisen ja näin ollen matkalle rahaa.  Oli edullinen asunto. Sen jälkeen asuin 6 viikkoa myös asunnossa, jota vuokrattiin myös loman ajaksi. Forenomilla jouduin asumaan viikon, kun remontti venyi. Suurin piirtein Forenomin viikon hinnalla asuin 3 viikkoa yksityisasunnoissa. Kannattaa katsoa tori.fi ja ainakin Helsingin yliopistolla on oma paikka netissä, jossa opiskelijat vuokraavat lyhytaikaisesti asuntojaan. Luultavasti on muillakin opinahjoilla vastaavia. Lisäksi kunnon asunto on huomattavasti mukavampi pitkäaikaiseen oleiluun kun Forenom.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on ihan järjetön toi forenomin 6500 euroa ? Otitko eirasta jonkun lukaalin. Oisit saanut halvemmalla kyllä jopa forenomilta. Tai sit lumolta ihan normi vuokrakämppä 3kk määräaikaisella sopimuksella etelä-helsinki n.900-1000 kuussa. Siihen pystyy jäämään jos remontti venyy.

Kalustetut asunnot kannattaa kilpailuttaa eikä ottaa siyä hintaa mikä netissä.

Vierailija
44/70 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Helsingissä ole muita vuokrafirmoja ? Turussa ns. vuokrafirmoja joista kalustettu uudenkarhea kolmio alvien kanssa n. 1100€/kk.Suolainen toki sekin mutta omasta täyspäisyydestä maksoin hyvillä mielin tuon lähes 4kk (vuorotyö +opiskeleva poika) Itse remppa hitusta alle 500€/neliö (perinteinen) Tyytyväinen olen vaikka remppa ja oman kodin jättäminen olikin yllättävän raskas prosessi.Remppamiehet kunnioittivat kotiani vaikka remppa olikin omien muutostöiden lisäksi aika perusteellinen.

Turussa on muutenkin ihan eri hinnat asumisessa kuin Helsingissä.

Helsingistä ei taida saada edes kalustamatonta vanhaa kolmiota 1100 euroa kuussa.

Että ei kyse ole vain vuokrafirmoista.

Ja sama koskee niitä remontteja eli pääkaupunkiseudulla myös ne maksavat enemmän kuin muualla Suomessa.

Vierailija
45/70 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa noista kustannuksista on veroa. Ammattilaisen raksamiehen tuntipalkka on 20€. Siitä hänelle jää itselleen käteen noin 13€. Työnantajalle se puolestaan maksaa sivukuluineen 35€. Vitonen katetta väliin, eli 1/7 tai 16%, jolla maksetaan työnantajan yleiskulut ja saadaan kaksi euroa liikevoittoakin. Silloin ollaan jo 40€/h, johon siis lisätään se arvonlisävero 24%.

Eli loppupeleissä asiakas maksaa 50€ siitä hyvästä että työmiehelle jää 13€ ja työnantajalle 1€ ihan oikeaa rahaa joilla heidän täytyy itse elää. Kuinkas paljon meni veroihin kun 14€/50€?

Sitäpaitsi urakoitsija ei valitse mitään. Talonyhtiö on suunnitteluttanut ja valinnut ne vaihtoehdot joilla se kilpailuttaa urakoitsijat. Urakoitsija sitten tarjoaa niitä vaihtoehtoja ja sillä hinnalla mitä talonyhtiö on valinnut!

Vierailija
46/70 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nälkä kasvaa syödessä. Ilmeisesti tuokin "putkiremontti" on sinänsä kyllästetty täysin tarpeettomilla muilla kuluilla. Eli oikeasti se on yhdistetty putki/kylppäri/keittiöremppa. Onkohan kukaan edes kyseenalaistanut taloyhtiön hallituksen tekemään remppapäätöstä ...

Vierailija
47/70 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on putkiasentaja. Kuulemma noissa putkiremonteissa sen putkien remontoinnin osuus on minimaalinen. Niissä on eri miehet piikkaamassa putkia esiin seinien ja lattioiden sisältä ja eri miehet pistävät lattiat kasaan ja jossain välissä putkiasentaja tuuppaa putkenkin sinne. Sähköt menevät useasti myös uusiksi, siinä tulee sähköfirmat. Kaakelitkin pitää ostaa. Jos pitää raudottaa, sitä varten tulee raudoittaja. Betonia varten tulee betonimies ja betoni. Asbestit firmalla pois, jos viitsivät; monet pitävät tätä vielä tänä päivänäkin jonninjoutavana rahanmenona. Siivoojia myös tarvitaan, vaikka te ette heitä välttämättä pistäkään merkille.

Siinä on monta ammattimiestä käynyt paikalla ennen kuin se märkätila on kunnossa.

Sukitusta harkitseville: älkää harkitko.

Vierailija
48/70 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten? Asu muualla kuin forenomilla. Nuo on noita asunnon omistamisen haittapuolia. Siinähän se arvo nousee kun rempat on tehty

Ei ole saatavana lyhytaikaisia vuokra-asuntoja ainakaan lähistöltä helposti, Forenom on helpoin vaihtoehto.

Tuossa tulis hinta/vrk n.52e. Laskeskelin, että josko hotelli tulis halvemmaksi. Ei taida tulla. Ellet kysy hotelleista könttäsummatarjousta. Sellaisiakin tehdään paljon. Voit saada halvemmalla, ja mukavaa asumista.

Asun kyllä mielummin Forenomin "normaalissa" yksiössä, jossa on kunnon keittiö kaikkine koneineen ja jossa voin itse säilyttää jääkaapissa kaiken ja laittaa ja lämmittää ruuan kuin jossain hotellihuoneessa 4kk. Jos asuisin hotellihuoneessa kävisin varmaan aina ulkona syömässä. Toki aamiaisen voisi neuvotella hotellihuoneen hintaan. Lisäksi ihan lähelläni ei edes ole mitään hotellia. Terv. Ap

Vierailija
49/70 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain asunnon putkiremontin ajaksi niin, että vuokrasin asunnon 2 kuukaudeksi nuorelta parilta Tori.fi kautta. He olivat lähdössä reppureissulle Meksikoon ja olivat onnellista, kun saivat asuntoon vuokralaisen ja näin ollen matkalle rahaa.  Oli edullinen asunto. Sen jälkeen asuin 6 viikkoa myös asunnossa, jota vuokrattiin myös loman ajaksi. Forenomilla jouduin asumaan viikon, kun remontti venyi. Suurin piirtein Forenomin viikon hinnalla asuin 3 viikkoa yksityisasunnoissa. Kannattaa katsoa tori.fi ja ainakin Helsingin yliopistolla on oma paikka netissä, jossa opiskelijat vuokraavat lyhytaikaisesti asuntojaan. Luultavasti on muillakin opinahjoilla vastaavia. Lisäksi kunnon asunto on huomattavasti mukavampi pitkäaikaiseen oleiluun kun Forenom.

Forenomilla on myös ihan normaaleja asuntoja, heillä on monentyyppisiä (ja tasoisia) kämppiä. Olen jo varannut Forenomilta ihan normaalin yksiön, kaikki kalusteet (ja liinavaatteet ym.) ovat valmiina. Asunto on vasta remontoitu eli on siinä mielessä tosi laadukas (muistaakseni superior-taso) kämppä. Sähkö ja vesi kuuluu vuokraan. En jaksa ruveta vaihtelemaan ja etsimään eri kämppiä, varmaan jos näin tekisi, voisi asumisen hintaa saada alaspäin. Halusin myös varmistaa hyvissä ajoin että on kämppä omaa asuntoani lähellä.

Olen katsellut myös muiden firmojen kuin Forenomin tarjontaa mutta mielestäni ne olivat vielä kalliimpia Helsingissä.

Toki olisi voinut yrittää kilpailuttaa eri firmoja mutta ihan lähettyvilläni ei ole edes muita toimijoita tietääkseni kuin Forenom.

Vierailija
50/70 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Forenomilla on myös ihan normaaleja asuntoja, heillä on monentyyppisiä (ja tasoisia) kämppiä. Olen jo varannut Forenomilta ihan normaalin yksiön, kaikki kalusteet (ja liinavaatteet ym.) ovat valmiina. Asunto on vasta remontoitu eli on siinä mielessä tosi laadukas (muistaakseni superior-taso) kämppä. Sähkö ja vesi kuuluu vuokraan. En jaksa ruveta vaihtelemaan ja etsimään eri kämppiä, varmaan jos näin tekisi, voisi asumisen hintaa saada alaspäin. Halusin myös varmistaa hyvissä ajoin että on kämppä omaa asuntoani lähellä.

Olen katsellut myös muiden firmojen kuin Forenomin tarjontaa mutta mielestäni ne olivat vielä kalliimpia Helsingissä.

Toki olisi voinut yrittää kilpailuttaa eri firmoja mutta ihan lähettyvilläni ei ole edes muita toimijoita tietääkseni kuin Forenom.

Terv. Ap!

Vierailija
51/70 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on ihan järjetön toi forenomin 6500 euroa ? Otitko eirasta jonkun lukaalin. Oisit saanut halvemmalla kyllä jopa forenomilta. Tai sit lumolta ihan normi vuokrakämppä 3kk määräaikaisella sopimuksella etelä-helsinki n.900-1000 kuussa. Siihen pystyy jäämään jos remontti venyy.

Kalustetut asunnot kannattaa kilpailuttaa eikä ottaa siyä hintaa mikä netissä.

Ei Forenomin hinnoissa ole suurta eroa onko Eirassa vai Jätkäsaaressa vai missä päin Helsinkiä. Enemmän vaikuttaa kämpän laatu muuten, siis kämpän koko, laadukkuus ja varustelu. Sijainti ei vaikuta niin paljon kuin normaaleissa vuokrakämpissä. Itse asiassa katsoin yhtä Forenomin Eiran kämppää mutta sen sijainti olisi ollut kannaltani huonompi. Hinta olisi ollut samaa luokkaa.

Vierailija
52/70 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kolmioni Helsingissä putkiremppa tuli maksamaan 72 000. Asuin vanhemmillani silloin.

On uusi kylppäri ja valokuidut 1000 megaseen nettiin. Mutta silti... saan rempan maksettua, kun olen 65 v.

Vierailija
53/70 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatte aikamoisen säätäjäfirman virosta tekemään, valitkaa toinen.

Vierailija
54/70 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun toisessa Pohjoismaassa, jossa putkiremontti on täysin tuntematon käsite. Suomessa asuessani - ja asuntoa siellä ostaessani - puhuin ihan samalla tavalla putkiremontista asiana, jota saa ihan oikeasti stressata.

Suomalainen putkiremonttiperinne, joka tarkoittaa monelle taloudellista katastrofia, ei voi olla oikein. Kun remontit ovat suuria, niiden suunnitteluun ja projektinjohtoon käytetään järjettömät määrät rahaa. Monella isännöitsijällä on kytköksiä urakoitsijoihin. 

Pitkään ulkomailla asuttuani olen tullut siihen tulokseen, että suomalainen asunto-osakeyhtiösysteemi ei ole enää tätä päivää. Se on pahimmillaan ihmisten huijausta. 

Vierailija
55/70 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en muuttanut minnekään putkiremontin alta, vaikka olin vielä sairaslomalla kipsi jalassa!

Jos tehdään täydellinen linjasaneeraus (plus sähkötyöt), niin asuminen on mahdotonta. Jos tehdään pelkkä sukitus, niin siinä voi ehkä asuakin samaan aikaan.

Meille tehtiin linjasaneeraus, valurautaputket pois ja muoviputket tilalle. Minä asuin kotonani koko tuon ajan ja niin 95 % naapureistanikin. Sinun ei kannata alkaa tästä vänkäämään, asia on kuten sanoin.

Saanko kysyä, milloin talo on rakennettu? Ennen sotia vai jälkeen?

Vierailija
56/70 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä joltain hotellilta tarjouspyyntö 4kk asumisesta. Voit saada samalta hinnalla. (Hyvässä lykyssä saat aamiaisen samaan hintaan.)

Forenom on parempi kuin hotelli koska on täysin varusteltu keittiö. 4kk hotellissa olisi aika puuduttavaa varmasti. Kyseessä siis Forenomin erillinen yksiö.

Saa olla aika hulppea yksiö jos kerran maksat siitä 1600€ kuukaudessa

Vierailija
57/70 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kolmioni Helsingissä putkiremppa tuli maksamaan 72 000. Asuin vanhemmillani silloin.

On uusi kylppäri ja valokuidut 1000 megaseen nettiin. Mutta silti... saan rempan maksettua, kun olen 65 v.

Veikkaan, että siihen mennessä taloyhtiösi on keksinyt jo uutta rempattavaa.

Vierailija
58/70 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten? Asu muualla kuin forenomilla. Nuo on noita asunnon omistamisen haittapuolia. Siinähän se arvo nousee kun rempat on tehty

Ostajat kaikkosivat, kun vastike nousi pilviin. Hinnat putosivat 30 %, koska varattomampi sakki myy asuntoja pilkkahintaan, koska eivät pysty vastiketta maksamaan. Näin meillä kävi.

Eri

Vierailija
59/70 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai putkifirma laittoi sulle valokuidunkin? Vai vessaanko ne laittoivat sen?

Vierailija
60/70 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en muuttanut minnekään putkiremontin alta, vaikka olin vielä sairaslomalla kipsi jalassa!

Jos tehdään täydellinen linjasaneeraus (plus sähkötyöt), niin asuminen on mahdotonta. Jos tehdään pelkkä sukitus, niin siinä voi ehkä asuakin samaan aikaan.

Meille tehtiin linjasaneeraus, valurautaputket pois ja muoviputket tilalle. Minä asuin kotonani koko tuon ajan ja niin 95 % naapureistanikin. Sinun ei kannata alkaa tästä vänkäämään, asia on kuten sanoin.

Samoin mun monet kaverit on asunut kotona koko ajan. Joillakin on järkätty suihkut ja vessat kellariin, jos ei ole saunatiloja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän