Sinä aikuinen joka paiskot ulko-oven joka kerta niin kovaa että seinät helisee. Miksi?!?
Asunu nyt seinänaapureina jo toiset nuoret asukkaat. Joka kerta kun tämä pariskunta joko lähtee tai tulee kotiin, niin sulkee oven niin täysillä paiskoen, että ihan säikähtää. Siis mikä hitto noita vaivaa? Itsellä joskus kun ollut partsin ovi auki, niin ovi sulkeutunut kauheella voimalla kiinni, että oikeen nolottaa.
Onks noilla joku ongelma? Ja ei, en kyttäjä. Tuota ääntä ei voi välttää. Alkanut ihan vituttaa, et mikä niitä risoo.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on matala äo enkä osaa käyttää kahvaa.
Itsellä on myös tuollainen ongelma. Kahva on vaikea hahmottaa. Minulla on hahmotushäiriö.
Helpompi on vain painaa tai vetää ovi kiinni. Se on älykkäämpää ja suoraviivaisempaa.
Äänikin on lyhyt ja sen kestää. Jos minä kestän sen siinä oven lähellä, niin luulisi herkempien kestävän sen seinien takana suojassa. Minähän siinä eniten kärsin kun ovi laukeaa.
Tämä on nyt tämmöistä omaan napaan tuijottelua ja itketään seinien takana äänestä, joka kuuluu minulle kaikista koviten. Ette ajattele yhtään miten minun korvia särkee ja en hahmota sitä kahvaa alkuunkaan.
Samaan aikaan pitäisi vetää kahvaa tiettyihin suuntiin ja vetää. Menee hieman hankalaksi jos ei ole ihan niin välkky kuin muut ovat.
Helppo älykkäiden on näistä asioista torua ja olla ilkeämielisiä.
Teille on elämä helpompaa ja voitte ilkeillä meille tyhmemmille erilaisista yksityiskohdista elämässä. Sitten tunnette itsenne paremmiksi kuin me.
Kerron salaisuuden. Ette ole yhtään parempia kuin me tyhmemmät.
Kuvittelette kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikesta nettiin kitiseminen. Vahingossakaan nykyajan nettiriippuvaiset valittajat eivät mene itse ongelman lähteelle suoraan valittamaan. Juu kyllähän se ovien paiskominen naapurissa varmaan loppuu kun siitä netissä anonyyminä valittaa.
Valitin naapurille metelöinnistä ihan kasvotusten. Pääsin naapurin julkiselle Facebook seinälle haukuttavaksi.
Täällä asuu rivitalossa seinänaapurina myös joku hyvin vihainen voimanainen äänistä päätellen, joka ei kotiin saapuessaan paiskaise ulko-oveaan vain kerran, vaan pari kertaa putkeen ja sitten vielä hetken päästä yhä uudelleen ja uudelleen lyhyin väliajoin. Mikä lienee syy, ainakin tupakilla käy välillä. Mutta se ei oikein selitä jopa kahdeksaa ovenpamausta 10-15min sisään?
Lisäksi on myös melkoinen betonikantapää, kuten myös vierailevat poikansa. Tästä asiasta onkin jo valitettu, kun eivät öisinkään tajua laittaa niitä omia kantapäitä kuriin. Se että kyseessä on entinen omakotitaloasuja, selittää kyllä jonkin verran tuollaista itsekästä käytöstä.
Tämä talo siis 2-kerroksinen melko vanha rivari, mutta meillä menee ovi hiljaa oikein sulavasti kiinni ja keskitymme kävelemään mahd. hiljaa kun on hiljaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välinpitämättömyys kanssaihmisiä kohtaan ja omaan napaan tuijotus on nykyään in.
Ja kaikesta nettiin kitiseminen. Vahingossakaan nykyajan nettiriippuvaiset valittajat eivät mene itse ongelman lähteelle suoraan valittamaan. Juu kyllähän se ovien paiskominen naapurissa varmaan loppuu kun siitä netissä anonyyminä valittaa.
Sanoi anonyymi nettikirjoittaja joka valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Joillain on lukon salpa ja se lukkopesä niin kuivunut, että paiskovat ovea, kun ei mene vähäisellä voimalla kiinni. Aseöljy auttaa siihen, kun vähän suihkauttaa, ja jo alkaa menemään kiinni paljon helpommin.
Lukon voi kiertää avaimella auki ja kiinni.
Monet ovet eivät mene kiinni, ellei joko a) laita ovea voimalla kiinni tai b) "naksauta" lukkoa kiinni erillisellä painalluksella. Ovi siis jää aina auki, ellei sitä varmista erikseen kevyen sulkemisen jäljiltä.
Meidän talossa asukkaat kyllästyivät teinirnn ovien paiskomisiin eräästä huoneistosta. Useat huomautukset tai isännöitsijän sanomiset eivät tuottaneet tulosta joten nyt heidän ulko-oveensa on asennettu pumppu, eli ovea ei saa enää paiskaamalla kiinni. Hiljaista ja rauha naapureille.
Paiskominen voi myös olla kostamista. Kun valitettiin naapurien meluamisesta
alkoi "kostaminen" oven hakkauksella. Häiriintynyt tapaus.
Voisiko olla, että heille ei ole tullut mieleen, että se kuuluu muihin asuntoihin ja häiritsee?
Jotain ongelmia tuollaisella hakkaajalla omassa yksityiselämässä.
Rahahuolia? Tai sitten yksinkertaisesti törkeät tavat.
Jonkun sortin autistisia, joilta puuttuu kyky asettua muiden ihmisten asemaan. Veljeni on tällainen eikä sitä voisi vähempää kiinnostaa paljonko melua aiheuttaa. Päinvastoin kaikki on pakko tehdä mahdollisimman äänekkäästi, koska ilmeisesti se tuottaa itselleen jotain mielihyvää.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun sortin autistisia, joilta puuttuu kyky asettua muiden ihmisten asemaan. Veljeni on tällainen eikä sitä voisi vähempää kiinnostaa paljonko melua aiheuttaa. Päinvastoin kaikki on pakko tehdä mahdollisimman äänekkäästi, koska ilmeisesti se tuottaa itselleen jotain mielihyvää.
Nämä samat tyypit varmaan myös lorottaa äänekkäästi keskelle vettä sen vuoksi, jotta toimituksesta lähtisi mahdollisimman kova ääni. 🙄
Meillä pieni ukko naapurissa hakkaa ovia törkeästi.
Kun mieheni kerran sattui olemaan ulkona, kun samaan
aikaan rivarinaapurimme astui ulos, niin yllätys yllätys:
pieni mies pelkäsi, ja laittoi oven nätisti kiinni.
Että tällaisiä surkeita nahjuksia nämä ovenhakkaajat ovat.
Tämäkin ukko työtön ja rahavaikeuksissa. Purkaa aggressionsa
( meihin) ja oveen...
Mä ainakin joskus paiskaan asuntoni oven kiinni jos mua vituttaa. Ei siihen mitään sen erikoisempaa syytä tarvi. Mut en koskaan 22-07 välillä
Vierailija kirjoitti:
Selkeästi välinpitämättömyys. On näiden elämä muutenkin ollut tuossa kovaäänistä. Olen käynyt ovella jo pari kertaa toisen asian kanssa, joten en enää menisi tietenkään tuosta sanomaan. Saattaisivat alkaa tarkoituksella häiriköimään, jos ajattelevat että valitan joka asiasta. Huomaan, että kun ovat tarpeeksi melunneet niin alkanut ketuttaa heidän kaikki paiskomiset ja riehumiset vietävästi. Toivottavasti eivät asu mahdottoman pitkään.
Ap
Meillä asui naapurina nuoripari, joka kaiken muun möykkäämisen lisäksi paiskoi oven kiinni niin voimakkaasti, että astiat kilisi kaapissa.
Oven paiskomisesta ei valitettu, mutta rappukäytävässä tupakoinnista, ryyppäämisestä ja huutamisesta sanottiin. Tuli turpaanvetouhkaus.
Toinen naapuri valitti samoista asioista. Uhattiin kostaa, auton ikkuna hajosi salaperäisesti seuraavana yönä.
Nämä muuttivat lopulta pois, kun asunnon omistaja antoi häädön. Vuokranantajaakin oli uhattu vetää turpaan.
Pariskunnan toinen osapuoli on varhaiskasvatuksen ammattilainen. Tämä puolestaan ryhtyi levittelemään perättömiä juoruja entisistä naapureista.
Vierailija kirjoitti:
Meidän talossa asuu ADHD äiti ja poika. Kymmeniä kertoja päivässä lähdetään ja tullaan ovea paiskoen. Kun ovat poissa joskus viikonloppuisin on rauha talossa.
Latokallio, helsinki? oisko samasta nyt kyse (02.04.2022)
Joillain on lukon salpa ja se lukkopesä niin kuivunut, että paiskovat ovea, kun ei mene vähäisellä voimalla kiinni. Aseöljy auttaa siihen, kun vähän suihkauttaa, ja jo alkaa menemään kiinni paljon helpommin.