Sinä aikuinen joka paiskot ulko-oven joka kerta niin kovaa että seinät helisee. Miksi?!?
Asunu nyt seinänaapureina jo toiset nuoret asukkaat. Joka kerta kun tämä pariskunta joko lähtee tai tulee kotiin, niin sulkee oven niin täysillä paiskoen, että ihan säikähtää. Siis mikä hitto noita vaivaa? Itsellä joskus kun ollut partsin ovi auki, niin ovi sulkeutunut kauheella voimalla kiinni, että oikeen nolottaa.
Onks noilla joku ongelma? Ja ei, en kyttäjä. Tuota ääntä ei voi välttää. Alkanut ihan vituttaa, et mikä niitä risoo.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Isännöitsijälle voi aina laittaa valituksen. Me saatiin varoitus siitä kun yöllä paiskottiin ovia (alkoholimeininingeissä ei tajuttu). Ymmärrän kyllä että oli typerää ja käyttäydyttiin aika wt-tyyliin. Joku toinen naapuri tässä samassa rapussa taas yksi yö huusi monta kertaa rapussa "väärille naapureille soititte poliisit, väärille naapureille soititte". Ja asutaan sentään aika arvostetulla alueella pidetyssä paikassa.
Alkoholimeiningeissä!! 😂
mulla kans tämmönen ärsyttävä nuorimies naapurina, se oikein ottaa vauhtia ku paiskasee oven kiinni. siis täysillä. astiat helisee täällä..
Meillä on ovien paiskomisen lisäks tässä viimeaikoina tullu "muotiin" hakata ovia kellon soittaamisen sijaan. Kivasti kaikuu rakenteissa...
Mun ovi on sellainen, että se ei tahdo mennä kiinni ollenkaan, jos sitä ei lyö kovaa kiinni. Joskus sen saa suljetuksi hiljaa, mutta yleensä ei onnistu.
Kuukausi sitten tuli uudet naapurit. Ravataan pihalla tupakalla vartin välein, paiskoen ovia mennen tullen, oli mikä tahansa vuorokaudenaika. Koira haukkuu päivät, lapset rullalautailee sisällä (kiva jyrinä kuuluu katosta). ja teinien "v*ttu!" huudot raikaa.
avopotilas kirjoitti:
Pakko ottaa osaa keskusteluun. Itselläni on ollut vakavan puoleista masennusta jonkin aikaa ja yhdessä vaiheessa jopa sellainen kuin oven sulkeminen normaalisti oli liian vaikeaa ymmärtää. Joten yritin siis laittaa sen kiinni paiskaamalla. Aina ei edes mennyt kiinni vaan sain paiskoa enemmänkin. Sitten kun aloin vähän voimaan paremmin niin aloin tajuta sitä oven mekanismia ja nyt pystyn sulkemaan sen ihan normaalisti. Kyllä se vieläkin ihmetyttää minkälaisessa mielentilassa sitä on vaikeasti mt-ongelmaisena - ihan kuin apinan tasolla ja ihan perus jutut hakusessa. Kuten oven sulkeminen.
Juurikin tämän takia, kaltaisesi kuuluisivat sinne suljetulle kun perusasiatkin on hakusessa.
Kai se jonkinlainen tauti on ovien paiskominenkin. Minulla oli pari vuotta samanlainen naapuri. Päiväsaikaan kulkiessaan paiskasi ovensa kiinni voimalla, mutta lähtiessään kiinteistöhuoltotehtäviin aamuyöstä, sulki ovensa ihan pehmeästi!
Vierailija kirjoitti:
Mun ovi on sellainen, että se ei tahdo mennä kiinni ollenkaan, jos sitä ei lyö kovaa kiinni. Joskus sen saa suljetuksi hiljaa, mutta yleensä ei onnistu.
Miksi et ole ottanut yhteyttä isännöitsijään, vuokranantajaan tai huoltoyhtiöön, jos kerta vikaa ovessa?
Meillä on kans oven paiskoja naapurissa. Erillistalo jotka kytketty talojen välissä olevalla autokatoksella, jossa on myös ulko-ovi. Uusi naapuri paiskaa oven niin kovaa, että meillä helisee lasit kaapissa. Edellinen asukas osasi käyttää ovea... olen miettinyt, ettei laittaisin isännöitsijälle viestiä, että liekö naapurin oveen tullut jotain vikaa.
Yläpuolella asuvan läskiperseen toinen tapa oven paiskomisen lisäksi on wc-pöntön kannen paiskominen molemmissa suunnissa 🙄 Todella raivostuttavan kuuloista kun sitä välillä oikein säpsähtää
En tiedä, millaisesta paiskomisesta tässä nyt puhutaan, mutta meillä on sellainen parvekkeen ovi, että sitä ei saa kunnolla kiinni kuin paiskaamalla melko kovaa. En tiedä, mitä sille voi tehdä. Joskus meillä on myös jäänyt ulompi ovi auki niin, että tuuli sen on sitten mäiskäyttänyt kiinni.
Olen huomannut joka kerrostalossa asuvan aina yksi asukas, joka lähtee töihin viimeistään aamukuudelta ja paiskoo ovia, että muut asukkaat heräisivät meluun. Selvästi tahallaan kun on niin vaikeaa olla työelämässä.
On näitä ovien paiskojia työmaillakin. Ovea ei osta laittaa kauniisti kiinni vaan se heitetään kiinni niin, että karmit heiluu.
Rivarissa asuessani naapuri oli tällainen ovenpaiskoja. Ovet olivat vanhoja ja vaativat tönäisyn, jotta menivät lukkoon (ja auki). Naapuri ei tätä tietenkään tajunnut ja paiskoi ovea monta kertaa aina kun lähti jonnekkin. Onneksi ei kauaa siinä asunut.
Sama aamulla klo 7:00, ihan käsittämätöntä että pitää vaikka käydä ulkoparvekkeella! Miksi??
Meidän talossa asuu ADHD äiti ja poika. Kymmeniä kertoja päivässä lähdetään ja tullaan ovea paiskoen. Kun ovat poissa joskus viikonloppuisin on rauha talossa.
Mun mies oli ovien paiskoja, päättelin johtuvan siitä, että hänen lapsuudenkotinsa on vanha talo, jossa ovet piti laittaa voimalla kiinni. Eli ihan opittu tapa, jota tehnyt suurimman osan elämästään. Nyt kyllä oppinut uudempiin oviin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oven ulkopuolella ei ole kahvaa. Sulkiessa usein luiskahtaa kädestä irti ja vaikka ei paisko niin tulee hirveän kova ääni. Onneksi suunnitteilla uusia ovet.
Meilläkään ei ole ulkopuolella kahvaa. Enpä ole silti koskaan kokenut minkäänlaisia vaikeuksia painaa ovi kiinni paiskaamisen sijasta, mutta kieltämättä tässäkin taloyhtiössä se on monelle ylivoimaisen haastava tehtävä. Liittynee samaan haasteellisuuden, joka saa mm. laittamaan maatumattomia jätettä biojäteastiaan ja jättämään portin auki aina kun siitä kulkee.
En tiedä, taloyhtiössä on päätetty uusia nuo ovet vuoden kuluttua ja aika vanhoilta vaikuttavat. Sisään tullessa oven pystyy sulkemaan todella hiljaa, koska siinä on kahva josta pitää kiinni. Ulos mentäessä ovesta ei meinaa saada otetta vaan joutuu pitämään lukosta kiinni ja joskus jos vaikka alhaalla avataan ovi yhtä aikaa niin ilmavirta paiskaa oven ja lukko luiskahtaa kädestä. Uuteen oveen saa itse valita ottaako kahvan vai ei, me otetaan!