Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua suututtaa hoitolasten vanhemmat!

Vierailija
13.04.2006 |

Aina sama juttu,kun joku pyhä edessä! Käydään kaupoissa,pesetetään auto tai muuten vaan lorvitaan jossain,eikä taatusti tulla hakemaan lapsia " liian aikaisin" perheet ne on hoitajillakin ja samanlailla kaupassa käynnit edessä!

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että joskus näinkin päin.

Itse voin sanoa, että ainakaan minua ei häiritse, mitä vanhemmat päivän aikana tekevät, kunhan eivät sovituista ajoista myöhästele ilman järkevää syytä. En todellakaan oleta kenenkään hakevan ennen aikojaan, mutta lapsen kannalta on mielestäni parasta, jos vanhemmat valitsevat lapsen kanssa vietetyn ajan etusijalle. Siihen perhearkeen kuuluu myös lapsen kanssa kaupassa käyminen ja muut askareet, vaikka eihän se minulta pois ole, jos äiti/isä käy ne maitopurkkinsa piipahtamassa ennen lapsen hakua. ;)

Se mikä minua häiritsee, jos jokin, on tilanne, kun lapsi tuodaan hoitoon ilmoittamatta ennen sovittua aikaa. En siis puhu viiden minuutin säteellä vaan esimerkiksi 20-30 min ennen sovittua hoitoaikaa. Siihen aikaan voin olla vielä suihkussa tai pahimmilteen vaikka nukkumassa! ;D On tosi noloa jos ovikello silloin soi. Eli kannattaa ilmoittaa etukäteen, jos sellainen tilanne sattuu eteen. Hoitoon tänne saa kyllä tulla milloin vain, kun se on vain etukäteen tiedossa! ;D

Vierailija
62/72 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa omat juoksevat asiat omien muksujensa kanssa. Perhepäivähoitajallakin on laillinen työaika. Säälin teitä äitejä ja isiä joilla ei ole kanttia hoitaa omia kaupassakäyntejä lapsienne kanssa....ehkä se on tämä nykypäivän uusavuttomuus ettei pikku kullan murusia saada kaupassa kuriin.

Mutta nykypäivän vanhemmistahan suurin osa luulee olevansa jokseenkin fiksuja ja täydellisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei lapsia viedä koskaan hoitoon, jos olemme esim lomalla tai toinen lapsi sairaana kotona (jolloin toinen vanhemmista kotona). Emme ole koskaan ajatelleet, että meillä on joku ihme oikeus jokaiseen maksamaamme tuntiin tai päivään. Miksi ne kaikki pitäisi käyttää, jos on itse mieluummin lapsen kanssa? Olisi kamalaa olla vanhempi, joka mieluummin pitää lastaan pitkän päivän hoidossa, koska maksaa siitä! Sellaisen asenteen ja omantunnon kanssa en voisi elää.

Voin vain sanoa, etten ole koskaan keksinyt yhtäkään syytä valittaa lasten päivähoidosta tai hoitohenkilökunnasta, mutta ehkäpä se johtuukin siitä, että yhteistyö ja yhteisymmärrys lastemme kasvatusvastuusta toimiikin niin hyvin!

Vierailija
64/72 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku PPH marisee siitä, ettei vanhemmat voi tulla etuajassa lasta hakemaan.

Ensinnäkään hoitsulle ei kuulu se,että ovatko vanhemmat töissä, kotona vai opiskelijoita ja sillä ei ole mitään merkitystä tässä asiassa. Jos lapsella on hoitoaikaa klo 17. asti, niin en minä ymmärrä, että miksi pitäisi kiirastorstain takia hakea sitten jo vaikka 13.30 ollakseen se " kliffa" vanhempi. Monista töistä ei todellakaan voi lähteä minuuttiakaan aikaisemmin, oli sitten joulu tai juhannus seuraava päivä. Esim. hammaslääkärit, sairaanhoitajat, bussikuskit yms kyllä työskentelevät tasan tarkkaan siihen saakka, kun työvuoro on merkitty. Jossain kunnan tai valtion palveluksessa ei todellakaan voi vain hävitä jostain työpaikalta kuten ehkä jossain yritysmaailmassa tai tutkimustyössä. JOtkut työt ovat sen luonteisia, että ne tehdään juuri tiettyinä aikoina eikä niitä voi siirrellä tai lähteä huvin vuoksi aiemmin. EI varsinkaan hakemaan lastaan pois, jotta pph pääsisi kauppaan ennen ruuhkaa.

Vierailija
65/72 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi omituista alkaa kuulemaan mäkätystä siitä, että lapsia ei haeta hoidosta suoraan töiden päättymisen jälkeen. Sinulle maksetaan palkkaa työajastasi. Vanhemmilla on aivan samanlaiset oikeudet ja velvollisuudet kuin muillakin. Eikä kukaan ole parempi vanhempi jos raahaa lapsiaan mukana ruokakaupassa jne. ellei ole pakko. Mieluummin ne lapset LEIKKII ja OPPII senkin aikaa. Ei aina ole kyse sinusta ja aikuisista vaan myös lapsista.

Vierailija
66/72 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitajan kanssa odotellessa sinua, kun muut lapsetkin ovat jo lähteneet?

Vierailija
67/72 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ap on lomalla oleva lto! ei siis pph, niinkuin jotkut täällä luulee!"

Vierailija
68/72 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaatteko kaikkea rahassa? Missä on lapsen etu?

Ja tarkoitan nyt niitä tapauksia, joissa lasta ei periaatteesta haeta aiemmin, koska koko päivästä on maksanut.

Maksan kokopäivähoidosta ja kyllä totta kai haen lapseni aiemmin pois jos se töiden takia on mahdollista. Ei tulisi mieleenkään säilöä lasta hoidossa vain siksi, että on siitä maksanut.

Ja toinen asia: jos on sovittu tietty kellonaika milloin hoito päättyy, niin kyllä lapsi pitää myös viimeistään siihen aikaan hakea. Missä ihmeen itsekkyyden maailmassa oikein elätte?

Enkä myöskään ymmärrä, miksei äiti voisi käydä vaikka punttisalilla lapsen ollessa tarhassa. Jos se on äidin ainoa mahdollisuus käydä niin miksi ihmeessä se olisi väärin jos äiti lähtee tuntia aiemmin töistä, käy punttiksella ja hakee lapsen oikeaan aikaan? Kyse myös äidin jaksamisesta.

Itse olen käynyt jopa kampaajalla lapsen ollessa tarhassa - lähdin töistä aiemmin, kävin kampaajalla ja hain lapsen ennen tarhapäivän päättymistä kotiin. Ainoa mahdollisuus noin, olen yh.

Vastaavasti hain kyllä lapsen tänään jo klo 14, vaikka hoitoaika onkin _maksettu_ klo 16.30 asti.

Vierailija
69/72 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankkia siksi kun muillakin on! Ja vastuu lapsesta yritetään joka käänteessä sälyttää muiden harteille!

Vierailija
70/72 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne: Olen lähdössä töistä tuntia ennen lapsen hoitoajan päättymistä. Kaupassa on käytävä.

Vaihtoehdot:

1. Ajan töistä suoraan kotini lähelle (tarha on lähellä asuntoamme), haen lapsen, pakkaan autoon, ajan takaisinpäin kaupalle, teen väsyneen lapsen kanssa ostokset ja ajan lapsen kanssa kotiin. Olemme kotona tunnin hoitoajan loppumisen jälkeen, kun oli ruuhkaa sekä kaupassa että kaduilla.

2. Menen töistä kauppaan (ei vielä ruuhkaa, kun useimmat ovat töissä), teen ostokset ja ajan tarhalle varttia ennen hoitoajan loppumista ja olemme lapsen kanssa kotona muutamassa minuutissa.

Kummassa tapauksessa ajattelen lapsen ja perheen etua? Vaihtoehdossa 2 pahapaha äiti kävi kaupassa ennemmin kuin haki lapsensa nauttimaan vanhempiensa seurasta... PPH tosin joutui olemaan töissä tapauksessa 2 melkein työajan loppuun asti. Voi ressukkaa.

Vierailija
71/72 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pk:n että pph:n säännöissä on että lapset haetaan kun työt loppuu ja piste! Eikä suinkaan käydä kaupassa ja ties missä. Tiedoksi teillekin! Ääliöt.

Vierailija
72/72 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sanon vanhemmille että ensin haetaan lapset ja sitten vasta muu. Tosin eipä ole tarvinut vielä, sillä sattuu olemaan fiksuja vanhempia. Pph:llakin on oma perhe ja oma elämä, kenenkään lapsia ei tarvitse huonolla palkakalla hoitaa vielä vanhempien rientojenkin ajan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä