Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua suututtaa hoitolasten vanhemmat!

Vierailija
13.04.2006 |

Aina sama juttu,kun joku pyhä edessä! Käydään kaupoissa,pesetetään auto tai muuten vaan lorvitaan jossain,eikä taatusti tulla hakemaan lapsia " liian aikaisin" perheet ne on hoitajillakin ja samanlailla kaupassa käynnit edessä!

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakuajat, eli toisin sanoen mun työajat +-15min.

Vierailija
42/72 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... niin kyllä lapset viedään hoitoon siksi, että vanhempien täytyy olla töissä. Ei siksi, että vanhemmat kävisi kuntosalilla työpäivän jälkeen jne. Minä haen AINA siis AINA heti kun töistä/opiskeluista pääsen. Ja IKINÄ ei ole lapsi ollut hoidossa minun lomapäivänäni. Siis todella pöyristyttävää, että joku voi niin inhota lastaan, että pitää hoidossa omalla lomallaan... että saa tehdä rauhassa juttuja ja rauhassa siivota. Eikös sen lapsenkin pitäisi elää kodin normaalia arkea?

Ja juuri ennen pyhiä mnusta on erityisen törkeää hakea lapset hoidosta vasta viime minuutilla.

En ole pph, mutta tämä on mielipiteeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ostokset ruuhkassa ovat hikistä hommaa ilman lapsiakin. Kun on kerran mahdollista säästää hermoja, teen sen. (Tosin en tänään kun olen ennakoinut ja tänään ei tartte mennä kauppaan.) Hoidan mielelläni asioita kun lapset ovat hoidossa, nopeampaa ja helpompaa. Sitten on mukava olla rauhassa lapsien kanssa. En ole velvollinen antamaan hoitajalle _ylimääräistä_ omaa aikaa. Ei taida moni muukaan työnantaja sellaista antaa.

Vierailija
44/72 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette töissä 10 tuntia ilman taukoa. Työt pitäisi loppua klo 17.

Pomosi tulee sanomaan että sun pitää olla töissä klo 18 asti kun hän haluaa mennä kauppaan.

Olisiko asia ok teidän mielestä? Ihan sama tilanne on pph:n kanssa jos vanhemmat hakevat lapsen myöhässä tälläisen syyn takia!

Vierailija
45/72 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääset aikaisemmin. Ja miksi et voi viettää sitä lisäaikaa lastesi kanssa? Oppisivat kestämään ruuhkaa ja epämiellyttävyyttä.:)

Vierailija
46/72 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pph:lla mies on vuorotyössä ja kun lapset on haettu hoidosta, hän lähtee kauppaan ostamaan ruokaa MEIDÄNKIN LAPSILLE, omat lapsensa mukanaan. Tosi törkeää myöhästyä hakemisesta oman harrastuksen tai kaupassa käynnin takia. Pph:n työ on varmasti tosi raskasta ja huonosti palkattua, ymmärrän oikein hyvin heitä. Kummallista miten jotkut ajattelee asioita aina omalta kantiltaan: MINUN on helpompi, MINULLA on oikeus... Voishan sitä joskus kokeeksi ajatella muitakin?

Vierailija
47/72 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa sitä, että joskushan ne tunnit pitää tehdä sisään, niin onko lapsi silloin hoidossa??? Vai teetkö kotona iltaisin?

Vierailija
48/72 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pph joka toivoo, että lapset haetaan ennen sovittua aikaa ajattelee vaan itseään.

Vierailija
49/72 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on lapsen etu?

Vierailija
50/72 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sitten tullut mieleen,että maksat siitä hoidosta jokatapauksessa ihan saman verran vaikka hakisit lapsen joskus aikaisemmin pois! ja kun itse pääset pyhien edellä aikaisemmin töistä, etkö muka saa kuitenkin koko päivästä palkan?

Vierailija
51/72 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy kaupassa ennekuin hakee lapsen, niin on lusmuuja joka ei viihdy lapsen kanssa ja ei ota hoitajaa huomioon.

Jos menet kauppaan sitten vasta kun olet hakenut lapsen hoidosta, niin käyt kassaneidin ja muiden asiakkaiden hermoille. Lapsi tässä vaiheessa ilmeisesti koettelee äitiään ja purkaa tunteensa ja päivän tapahtumat äitiin (mikä ok) ja lapsi muutenkin väsynyt ehkä jo nälkäinenkin, mikä purkautuu kiukuttelemalla, sillon olet tehnyt suuren vääryyden muiden mielestä ja kysytäänkin että, miksi et käynyt ensin kaupassa ja sitten vasta hakenut lasta hoidosta?

Olipa sekavaa, itsekin jo sekosin tekstissä :)

Vierailija
52/72 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsiakin; omia ja hoito, kaikki ovat väsyneitä. Niin, niin, alaa pitää vaihtaa, en sovellu jne. Mutta kuka teidän lapsia sitten hoitaa, kun meistä pph:ista on jo nyt niin kova pula?

Vierailija
53/72 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meininki taas! lapselle olisi kuitenkin taatusti mukavaa,jos joskus aikaisemmin haettaisiin! Mitä sitten, jos se hoitajakin siinä samalla hyötyy? Eikö se lapsen etu olekaan vanhemmille tärkein?

Vierailija
54/72 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkää ensin kotiin,syökää ja olkaa hetki rauhassa! kaupathan on 21 asti auki! Kai te nyt sen verran osaatte organisoida! Huoh!

Vierailija
55/72 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettakaa lapsenne käyttäytymään kunnolla kaupassa!

Helponpaa se on antaa jonkun toisen hoitaa lapsianne sillä aikaa, kun itse vaivautua opettamaan lapselle tapoja.

Vierailija
56/72 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Aina sama juttu,kun joku pyhä edessä! Käydään kaupoissa,pesetetään auto tai muuten vaan lorvitaan jossain,eikä taatusti tulla hakemaan lapsia " liian aikaisin" perheet ne on hoitajillakin ja samanlailla kaupassa käynnit edessä!

Sitten pitäis jossain välissä lapsen kanssa vaan olla. Kun meillä ainakin lapset menee nukkumaankin jo ennen yhdeksää. Iltatoimiinkin menee oma aikansa. Aina ei kaikkea halua tehdä kiireellä, meillä rauhoitutaan illalla ei juosta kaupoissa.

Sulla ei ilmeisesti ole lapsia? tai sitten et ole työssä käyvä?

Tietäisit muuten nämä jutut!

Vierailija
57/72 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin istun vielä töissä. Työ aika on 8-16 joka arkipäivä. Vaikka kuinka olisi jokin pyhän aatto, niin täältä ei lähdetä ennen työajan loppua. Kerran vuodessa joulun alla päästää kaksi tuntia aikaisemmin pois.

Terveisiä vain meidänkin pph:lle. Tulen sitten joskus 16:30-16:45 riippuen siitä miten paha ruuhka on. Enkä käy kaupan kautta.

Vierailija
58/72 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ymmärrän, että pph:ia suututtaa, jos ei haeta sovittuun aikaan mennessä tai tuodaan liian aikaisin. Niin minuakin nyppisi.

Sen sijaan se, että lapsi pitäisi hakea heti, kun pääsee töistä, vaikka olisi jotain muuta tekemistä, joka sujuu paremmin ilman lasta, en ymmärrä. Kyllä minä ainakin voisin käydä kuntosalilla ennen hakua, jos satun pääsemään aikaisemmin. Ja jopa antaa lapsen olla hoitajalla, vaikka olen kotona, jos on jotain isompaa tekemistä (jouluostokset, suursiivous...).

Joustavuus tietty on ihan ok, molemmin puolin, jos niin sovitaan.

Vierailija
59/72 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nekin lapset jotka yleensä haetaan jo aiemmin muina päivinä. Päiväkodeissa yleensä yksi tai kaksi (riippuen päiväkodin koosta) opettajaa/hoitajaa puoli viiden jälkeen ja piha täynnä lapsia. Siinä joutuu pari hoitajaa/opettajaa kyllä olemaan silmät selässäkin. Ja, minulla itselläni lapsia 3, joten tiedän mistä puhun. Itse lepäilen nyt jo pääsiäislomalla =)

Vierailija
60/72 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perheessä se linja, että lapset ovat vain ja ainoastaan sen ajan hoidossa, jonka minä ja mieheni olemme töissä. Jos joskus jompi kumpi meistä pääsee aikaisemmin, ihan eka asia on hakea lapset! Lapsille on ihanaa, että he joskus pääsevät aikaisemmin hoidosta ja he myös tietävät tarkkaan milloin heidät haetaan. On ihanaa aloittaa esim. viikonloppu hakemalla lapset aikaisemmin hoidosta ja tehdä sitten yhdessä jotain, oli se sitten vaikka autonpesu tai kaupassa käynti.

Täällä Suomessa on muutenkin aivan käsittämätön asia tällaiselle paluumuuttajaperheelle tämä subjektiivinen päivähoito-oikeus. On ikävää, että aivan liian moni sälyyttää omien lastensa kasvatuksen ammattilaisten harteille eikä edes tajua hävetä! Omassa arvoasteikossamme lapset ja perhe ovat aina sijalla yksi. Kaikkein mieluiten olen heidän kanssaan. Tiedän myös, että lapsemme ovat aina mieluummin minun ja mieheni seurassa kuin vieraassa hoidossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi