Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkki vähentämään riitelyä. ov

Vierailija
13.04.2006 |

Muuta nalkututukset

" miks sun aina pitää tehdä sitä ja tätä"

TOIVOMUKSEN MUOTOON

Sano:

" Mulla olis sulle yks toivomus, mutta onko nyt sopiva hetki."

Jos toinen myöntää, niin sitten kerrot esim. näin:

" Voisitko sä nostaa tuon tiskirätin hanan päälle kuivumaan? Siinä se kuivuisi ja pysyisi raikkaampana kuin lojuessaan märkänä hanan pohjalla."

Toivomus ei saa ihmistä puolustuskannalle, kuten syytös aina saa.

Tämä on muuten mm. Ben Furmanin parisuhdeluennolla opittua.. Suosittelen luettavaksi Ben ja Katja Furmanin " Parisuhdekeittokirjaa" . Siinä on ihania ruokaohjeita, jos tykkää keskustelun lomassa kokata yhdessä!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim eilen sain miehen siivoaman pöydän sotkuiseksi seuraavasti:

tulin harkoista pois ja söin iltaruuan. tiskikone oli päällä joten jätin lautasen tiskipöydälle, joten omalla ruokailulla en saanut pöytää likaiseksi. Samalla 5v tuli pyytämään leipää ja tein leivän hänelle. 7v halusi myös leipää ja mutta puhelin soi ja minun piti mennä vastaamaan. 7v teki itselleen leivän. heidän syömisen jälkeen hoputin lapset saunaan ja leipä ja voi oli edelleen pöydällä. Saunan jälkeen ripustin pyykit kuivumaan. lapset söi samalla miehen antamat jugurtit. Jugurtti purkit jäi pöydälle syömisen jälkeen. Mies meni lukemaan satua lapsille ja minä viikkasin kuivia pyykkejä kaappiin. Samalla pienempi kävi hakemassa vettä ja se lasi oli pöydällä.

Meidän ongelma taitaa poistua siinä kun saan lapset korjaamaan omat sotkut pois :)

Vierailija
22/36 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Esim eilen sain miehen siivoaman pöydän sotkuiseksi seuraavasti:

tulin harkoista pois ja söin iltaruuan. tiskikone oli päällä joten jätin lautasen tiskipöydälle, joten omalla ruokailulla en saanut pöytää likaiseksi. Samalla 5v tuli pyytämään leipää ja tein leivän hänelle. 7v halusi myös leipää ja mutta puhelin soi ja minun piti mennä vastaamaan. 7v teki itselleen leivän. heidän syömisen jälkeen hoputin lapset saunaan ja leipä ja voi oli edelleen pöydällä. Saunan jälkeen ripustin pyykit kuivumaan. lapset söi samalla miehen antamat jugurtit. Jugurtti purkit jäi pöydälle syömisen jälkeen. Mies meni lukemaan satua lapsille ja minä viikkasin kuivia pyykkejä kaappiin. Samalla pienempi kävi hakemassa vettä ja se lasi oli pöydällä.

Meidän ongelma taitaa poistua siinä kun saan lapset korjaamaan omat sotkut pois :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taluttamisesta menisi vaan rokat nenuun..

Vierailija
24/36 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Taluttamisesta menisi vaan rokat nenuun..

Vierailija
25/36 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kokeileppas välillä antaa miehellesi positiivista palautetta jostakin. Ehkä hän tekee jotakin, mistä ansaitsisi sitäkin?

Se voisi tuoda hyvän mielen, ja hän ehkä haluaisi taas alkaa miellyttää vähän sinuakin. Ja miehestäkin vois alkaa tuntua, että kannattaa vähän yrittää, toivoa on, kaikki mitä teen ei mene jokatapauksessa pieleen. Tällaiseksikin voi olla tilanne päässyt?

Vierailija
26/36 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mää en nyt tajua miksei voi itse nostaa rättiä jos se häirittee.. :(

Kyllä mää ton ottaisin ärsyttävänä: Kulta, et viittis nostaa tota rättiä?NOSTA ITTE! Musta on naurettavaa että toinen tulee viereen ja pyytää tekeen jotain joka rasittaa omaa itteensä ja katselee sujuvasti vieressä!

* Meillä saa tulosta jos sanoo et jos nostat rätin saat suihinoton! ;)

Samaten jos tuntuu että on väsyny ja toinen ei tee tarpeeksi kotitöitä niin asiasta pitää keskustella! Muuten saa esittää jatkuvasti pyyntöjä, käskyjä tai vaatimuksia.. Miten toinen " oppii" ollenkaan ikinä mitään; ellei sano: Ookko huomannu Muruseni et sulla on jännä tapa jättää rätti tohon!

Lisää kikkoja saada siippa siivoon on sanoo et mää vien roskat nii laita sää tavarat paikoilleen -jos mies ei silti tunnu osaavan yhdistää rättiä ja hanaa oikeaksi paikaksi niin voit sanoo että siivoan vähän tavaroita paikoilleen niin kipase sää viemään roskat!

Siivousurakkaa voi sitten juhlistaa keittämällä kahvit!

Vierailija
27/36 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Muuta nalkututukset

TOIVOMUKSEN MUOTOON

Sano:

" Voisitko sä nostaa tuon tiskirätin hanan päälle kuivumaan? Siinä se kuivuisi ja pysyisi raikkaampana kuin lojuessaan märkänä hanan pohjalla."

Tämä on muuten mm. Ben Furmanin parisuhdeluennolla opittua.. Suosittelen luettavaksi Ben ja Katja Furmanin " Parisuhdekeittokirjaa" . Siinä on ihania ruokaohjeita, jos tykkää keskustelun lomassa kokata yhdessä!

Vierailija
28/36 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo nyt oli ESIMERKKI.

Onko täällä joku, joka olis huomannut, että nalkutus on tehokasta? Ja että konkreettiset toivomukset on pahasta?

Vierailija
29/36 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Muuta nalkututukset

TOIVOMUKSEN MUOTOON

Sano:

Ehkä olen sitten kummallinen.

Vierailija
30/36 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehkä kirjoitin tuon esimerkin vähän huonosti. Täytyy rehellisyyden nimissä myöntää, että tuollaisena voisi kuulostaa vittuilulta.

Mutta oleellista on, miten asian esittää. Haluaako ärsyttää toista vai onko tavoitteena oikeasti vilpittömästi pyytää toiselta, että tämä voisi muuttaa käytöstään.

Jos ei sellaista voi pyytää, niin mitä ihmettä voi tehdä? Mä ainakin itse tuntisin, että konstit ja kommunikaatio alkaa olla vähissä. Jos en voisi mieheltäni enää mitään pyytää. Jos hän ei enää piittaisi minun tunteistani, hyvinvoinnistani tai toiveistani.

Tietty tuollaiseen tilanteeseen voidaan jonkun kriisin yhteydessä ajautua. Ja jos ollaan akuutisti vihaisia toiselle. Mutta ei kyllä saisi olla parisuhteen normaali olotila.

Mitä olette mieltä?

Vierailija
31/36 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi meillä.

:)

Vierailija
32/36 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä käytännössä tarkoitat, miten?

Vierailija
33/36 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänelle asioista. paremmin toimii kun pyytää. Mutta joskus mieheni ei tee heti pyytämääni asiaa saattaa tiskit lojua vielä kahden tunnin päästäkin tiskipöydällä. silloin menee hermot mulla ja alan vauhkoamaan että on se kumma kun ei aikuinen mies saa tiskejä laitettua pöydältä pois vaikka siitä on jo sanottu sata kertaa nätisti. sitten mies ei tee mitään kun alkaa huutamaan asiasta sanoo etten tee mitään kun tuostakin piti alkaa huutamaan. Joskus sitten ku alkaa volyymi nousta niin häviää ne astiat tai jokin muu juttu hoituu heti. Että se vähän riippuu mistä roikkuu.

Vierailija
34/36 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai miehen aggressiiviseksi.

Vierailija
35/36 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olikin tosi hyvä neuvo.

Mietitään mistä asiassa on kyse ja ratkaistaan ongelma.

Jos ongelma on esim. " liian vähän seksiä" , mietitään mistä johtuu. Vähennetään telkan katsomista jne. Etsitään ratkaisu ja toimitaan. WAU!

Vierailija:

Sai miehen aggressiiviseksi.

Vierailija
36/36 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitäkin voi miettiä, että toiselle voi olla ok, että ne tiskit lojuu siinä pöydällä parikin tuntia.

Kummalla on oikeus päättää, mikä on oikea käytäntö?

Tämä on teoreettista pohdintaa. Itsekin tykkään siististä keittiöstä ja mua vituttaisi, jos mies vaikka makais sohvalla, kun keittiö on sekaisin. Poikkeustilanteet (kovat väsymykset yms.) on tietty erikseen.

Vierailija:

hänelle asioista. paremmin toimii kun pyytää. Mutta joskus mieheni ei tee heti pyytämääni asiaa saattaa tiskit lojua vielä kahden tunnin päästäkin tiskipöydällä. silloin menee hermot mulla ja alan vauhkoamaan että on se kumma kun ei aikuinen mies saa tiskejä laitettua pöydältä pois vaikka siitä on jo sanottu sata kertaa nätisti. sitten mies ei tee mitään kun alkaa huutamaan asiasta sanoo etten tee mitään kun tuostakin piti alkaa huutamaan. Joskus sitten ku alkaa volyymi nousta niin häviää ne astiat tai jokin muu juttu hoituu heti. Että se vähän riippuu mistä roikkuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi