Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhana Vartiainen: "Jos paikkakunnallla ei ole työtä, pitää muuttaa työn perässä pois"

Vierailija
03.01.2018 |

http://www.iltalehti.fi/politiikka/201801032200642336_pi.shtml

Lähdenkö minä työn perään länteen, mies itään? Entä erityislapsi, jolle on juuri saatu terapiat, tukiperhe, kuntoutus ym. Miten ikääntyneet vanhemmat, jotka tarvitsevat nyt läheisiään enemmän kuin koskaan?

Eihän ihminen elä tyhjiössä. Loppupeleissä läheiset merkitsevät enemmän kuin mikään työ. Sureeko ihminen
kuolinvuoteellaan, ettei tehnyt enemmän työtä?

Kommentit (383)

Vierailija
361/383 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhana tietää, missä ne työpaikat ovat. Siis työpaikkojen osoitteet, ei mitään epämääräistä tyyliin maaseudulla on töitä.

Tuskin hän tietää. Lähinnä tajuaa valtion tulot, menot ja velkaantumisasteen.

Eipä noilla oppositiossa olevilla ole mitään rakentavaa antaa. Velkaannutaan lisää ja kaikille 2000€ paalua käteen kuussa.

Vierailija
362/383 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Juhana tietää ne piilotyöpaikat, menkää kysymään, ottakoon  vastuun sanoistaan!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/383 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelle myydään entiselle paikkakunnalle jäävä asunto, jossa on hyvänä aikana hyvässä uskossa otettua lainaakin vielä jäljellä kymmeniä, jos ei satoja tuhansia?

Ajatelkaa edes vähän vaihtoehtoja älkääkä heti tyrmätkö!

Pistäkää se vaikka vuokralle ja muutatte itsekin alkuun vuokralle. Vuokralla maksatte vuokran.

Itse olen tehnyt näin. 4 vuoden jälkeen ostin sen asunnon, jossa olin ollut vuokralla (vakuutena oli toisella paikkakunnalla oleva osin velkainen asuntoni) ja tänä päivänä edelleen minulla on vuokralainen toisella paikkakunnalla entisessä asunnossani. Oli siis hyvä etten myynyt sitä, nyt ei tarvitse myydäkään kun on hyvä vuokralainen, joka sen velat maksaa loppuun.

Selvä. Kuka vuokraa sen asunnon, jos paikkakunnalla josta on pakko muuttaa, ei ole työtä? Maksaako tämä teoreettinen syrjäseudulle muuttava sitten myös sellaisen vuokran, että se kattaa kasvukeskuksessa olevan asunnon vuokran? Voi helvetin hölmölän viltinjatkot :D

No minun asuntoni vuokrasi silloinen opiskelija, nyt hänellä on töitä siellä. Kai jokaisella paikkakunnalla jotain töitä on, sanotaan 50-80 km säteellä? Tuo on vielä ihan kohtuullinen päivittäinen työmatka. Itselläni on nyt 78 km yhteen suuntaan. En suinkaan kulje sitä 5 päivänä viikossa vaan teen osin kotona. Kaikkia töitä mitä tehdään pääasiassa läppärillä, voi tehdä missä vaan. Ja sellaisia töitä on aika paljon.

Helsingissä käy paljon ihmisiä töissä radanvarresta, aina Tamperetta ja Lahtea myöten, ei ole pakko asua työpaikan vieressä. Miettikää montako paikkakuntaa siinä matkalla esim. on TRE-HKI rata missä on kohtuuhintaisiakin asuntoja; Toijala, Hämeenlinna, Iittala, Turenki, Hyvinkää, Riihimäki, Vantaa.

Vierailija
364/383 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelle myydään entiselle paikkakunnalle jäävä asunto, jossa on hyvänä aikana hyvässä uskossa otettua lainaakin vielä jäljellä kymmeniä, jos ei satoja tuhansia?

Ajatelkaa edes vähän vaihtoehtoja älkääkä heti tyrmätkö!

Pistäkää se vaikka vuokralle ja muutatte itsekin alkuun vuokralle. Vuokralla maksatte vuokran.

Itse olen tehnyt näin. 4 vuoden jälkeen ostin sen asunnon, jossa olin ollut vuokralla (vakuutena oli toisella paikkakunnalla oleva osin velkainen asuntoni) ja tänä päivänä edelleen minulla on vuokralainen toisella paikkakunnalla entisessä asunnossani. Oli siis hyvä etten myynyt sitä, nyt ei tarvitse myydäkään kun on hyvä vuokralainen, joka sen velat maksaa loppuun.

Selvä. Kuka vuokraa sen asunnon, jos paikkakunnalla josta on pakko muuttaa, ei ole työtä? Maksaako tämä teoreettinen syrjäseudulle muuttava sitten myös sellaisen vuokran, että se kattaa kasvukeskuksessa olevan asunnon vuokran? Voi helvetin hölmölän viltinjatkot :D

No minun asuntoni vuokrasi silloinen opiskelija, nyt hänellä on töitä siellä. Kai jokaisella paikkakunnalla jotain töitä on, sanotaan 50-80 km säteellä? Tuo on vielä ihan kohtuullinen päivittäinen työmatka. Itselläni on nyt 78 km yhteen suuntaan. En suinkaan kulje sitä 5 päivänä viikossa vaan teen osin kotona. Kaikkia töitä mitä tehdään pääasiassa läppärillä, voi tehdä missä vaan. Ja sellaisia töitä on aika paljon.

Helsingissä käy paljon ihmisiä töissä radanvarresta, aina Tamperetta ja Lahtea myöten, ei ole pakko asua työpaikan vieressä. Miettikää montako paikkakuntaa siinä matkalla esim. on TRE-HKI rata missä on kohtuuhintaisiakin asuntoja; Toijala, Hämeenlinna, Iittala, Turenki, Hyvinkää, Riihimäki, Vantaa.

Ei se pelkkä km määrä ratkaise vaan myös se millä ja kuinka monella kulkuneuvolla täytyy liikkua montako tuntia työmatkoihin menee päivittäin. 3 tuntia työmatkoihin päivässä on jo aika paljon varsinkin jos lapset täytyy viedä ja hakea hoidosta. Lisäksi 50km työmatkasta voi tulla äkkiä parin tunnin matka suuntaansa jos joutuu liikkumaan useammalla kulkuneuvolla (vaihdot ja odottelu).

Monella on nykyään myös lapsia edellisistä liitoista ja sopimuksia siitä, missä vanhemmat asuvat eron jälkeen, jotta vanhempi ja lapsi pystyisivät näkemään/asumaan isän /äidin luona.

Mielestäni tässä aktiivisuusmallissa on pielessä se, että ei se aktivoi, se on syrjivä eikä ota huomioon sitä, että ihmisillä ja perheillä on eri elämäntilanteet. Aktiivisuusmalli sopii parhaiten nuorelle sinkulle ihmiselle. Tämän vuoksi se on syrjivä ja siksi oksettava.

Vierailija
365/383 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä sekin puoli, että jotkut ihmiset ei ole valmiita koskaan muuttamaan, kun yhteiskunta elättää. Minä olen muuttanut kotiseudulta ensin opiskelemaan 500 km päähän, kun en lähempääkään mieluista opiskelupaikkaa saanut. Sitten muutin työttömyyden takia opiskelupaikkakunnalta pois, kun oli tiedossa miesystävälleni töitä. Sitten minä sain töitä kauempaa (400 km päästä) puoleksi vuodeksi, miesystävä sai pätkätöitä sieltä, kunnes jäi työttömäksi ja minä tein sijaisuuksia omalla alalla. Sitten mies sai työpaikan ok palkalla taas useamman sadan km päästä, minä hain ja sain vakituisen työpaikan samalta paikkakunnalta. Parin vuoden päästä mies yt-neuvottelujen jälkeen irtisanottiin, oli työttömänä vähän aikaa ja muutti opiskelemaan uutta alaa yksin etelään. Minä lähdin perässä, kun sain sieltä töitä. Väliin mahtuu yhden lapsen syntymä. Minulla on ollut nyt töitä etelässä, ja mieskin opintojen jälkeen pääsi lyhyen työttömyyden jälkeen töihin. Kotona olisi saanut maata, jos ei oltaisi uskallettu muuttaa töiden ja opintojen perässä.

Vierailija
366/383 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä puoluetta tuo Vartiainen liputtaa?

Etten vahingossakaan äänestä.

Kokoomusta nykyisin, aiemmin Sos.demareita.  Eli epäluotettava loikkari koko tyyppi.

Vierailija
367/383 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siinä sekin puoli, että jotkut ihmiset ei ole valmiita koskaan muuttamaan, kun yhteiskunta elättää. Minä olen muuttanut kotiseudulta ensin opiskelemaan 500 km päähän, kun en lähempääkään mieluista opiskelupaikkaa saanut. Sitten muutin työttömyyden takia opiskelupaikkakunnalta pois, kun oli tiedossa miesystävälleni töitä. Sitten minä sain töitä kauempaa (400 km päästä) puoleksi vuodeksi, miesystävä sai pätkätöitä sieltä, kunnes jäi työttömäksi ja minä tein sijaisuuksia omalla alalla. Sitten mies sai työpaikan ok palkalla taas useamman sadan km päästä, minä hain ja sain vakituisen työpaikan samalta paikkakunnalta. Parin vuoden päästä mies yt-neuvottelujen jälkeen irtisanottiin, oli työttömänä vähän aikaa ja muutti opiskelemaan uutta alaa yksin etelään. Minä lähdin perässä, kun sain sieltä töitä. Väliin mahtuu yhden lapsen syntymä. Minulla on ollut nyt töitä etelässä, ja mieskin opintojen jälkeen pääsi lyhyen työttömyyden jälkeen töihin. Kotona olisi saanut maata, jos ei oltaisi uskallettu muuttaa töiden ja opintojen perässä.

Olen myöskin lähtenyt jo nuoresta pitöen, 18v, toiselle puolen Suomea opiskelemaan ja töihin ja kiertänyt miehen kanssa eri paikkoja. Nyt olemme jo pitempään asuneet samassa kaupungissa. Ei sinne syrjäkylille kannata kenenkään nuoren jäädä istumaan vaan kannattaa lähteä opiskelemaan ja töihin. Itsellä pitää olla se halu ja aktiivisuus, ja vanhemmat voivat tukea lasta itsenäistymään.

Vierailija
368/383 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli eri asia muuttaa työn perässä. Isä muutti joskus työn perässä 700 km pikkupaikkakunnalle, mutta se teki sitten töitä siinä samassa paikassa seuraavat 30 vuotta ja sai hyvän eläkkeen. Nyt ei tunnu olevan enää mitään lupausta vakaasta elämästä vaan määräaikaisuutta, sijaisuutta ja ties mitä pätkää. Sen jälkeen työt loppuu - taasko pitäisi muuttaa?

Vierailija
369/383 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voitaisi siirtää osaa julkisen puolen työpaikoista sinne missä työtä ei ole. Aktiivisuusmallissa kun sopii lähinnä vain (nuorille) perheettömille sinkuille.

Vierailija
370/383 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartiainen ei osaa ajatella ihmisyksilöitä ja heidän tilanteitaan. Joku on voinut asua koko ikänsä suvun perintönä saadussa talossa. Toinen on voinut ostaa talon, kolmas rakennuttaa. Oman kodin sinne, missä viihtyy. Lapsilla on ystävät tutussa koulussa, vanhemmilla omansa kylällä, ehkä vanhemmat ja muutkin sukulaiset lähellä. Sitten menee duunipaikka, eikä ihan heti löydy uutta. Pitäisikö myydä oma koti, jättää ystävät ja suku, kiskaista lapset omasta yhteisöstään vieraaseen ympäristöön jonku vitun työn perässä vain, koska Vartiainen niin sanoo? Voisko kuitenki odottaa ja yrittää saada uuden työn kotikulmilta? Kouluttautua lisää, vaihtaa alaa tms? Pitääkö jättää oma elämä taakse työn takia? Olisko Vartiainen ite valmis tähän? "Moikka, menetit duunis hallituksessa, miten olis tää just sulle sopiva pesti täällä Kainuussa, miten olis, muuttasitko tänne, Vartiainen?" <3

Miksi ette voisi muuttaa perheinenne sinne, mistä työpaikan saisitte, niin sitä minäkin jouduin muuttamaan aikoinaan lapsuudenperheeni kera isäni työpaikan perässä monia satoja kilometrejä etelästä pohjoiseen, ja pohjoisessa asuttuamme parisenkymmentä vuotta muutimme vielä takaisin etelä-Suomeen isäni työn vuoksi.  Meitä lapsia oli puolen tusinaa, ja vanhin meistä sisaruksista jäikin sitten sinne pohjois-Suomeen viimeisen muuttomme jälkeen, koska vanhimmalla sisaruksellani oli hyvä työpaikka, josta hän ei raskinut luopua.

En nyt muista, milloin työttömyydestä alettiin makselemaan työttömyyskorvauksia, mutta muistelen niin, että ennen 70-luvun alkupuolta ei työttömyyskorvausta maksettu työttömille lainkaan.   Olihan niitä työttömiä siihenkin aikaan, mutta kai he sitten saivat jostain jotain kunnan toimeentulotukea tms., jos oli perheellinen työtön.  Mutta olihan aika siihen aikaan aivan toisenlaista kuin millaista nykyisin elämän meno on. Silloin vielä oli tarjolla paljon suorittavaa työtä, ja ei ollut tekniikka kehittynyt työn kuin työn apuna siinä määrin kuin mitä nykyisin on. Pankkiala on yksi hyvä esimerkki, kuinka tietotekniikka on vähentänyt huomattavasti ihmisten tekemää konkreettista työtä pankkialalla.

Vierailija
371/383 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli eri asia muuttaa työn perässä. Isä muutti joskus työn perässä 700 km pikkupaikkakunnalle, mutta se teki sitten töitä siinä samassa paikassa seuraavat 30 vuotta ja sai hyvän eläkkeen. Nyt ei tunnu olevan enää mitään lupausta vakaasta elämästä vaan määräaikaisuutta, sijaisuutta ja ties mitä pätkää. Sen jälkeen työt loppuu - taasko pitäisi muuttaa?

Tuo nyt on tuollaista romanttista höpinää. Kyllä minunkin vanhemmat oli kaivostyön perässä muuttaneet ennen syntymääni toiselle puolelle Suomea ja taas muutettiin työn perässä, kun kaivos vähensi väkeä ja työtä oli muualla tarjolla (80-luvulla). Sitten kun isä joutui jättämään terveyssyistä raskaan työn, hän lähti kevyempiin paperitöihin ja muutettiin siihen 50 km päähän, josta äitikin sai töitä.

Vierailija
372/383 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voitaisi siirtää osaa julkisen puolen työpaikoista sinne missä työtä ei ole. Aktiivisuusmallissa kun sopii lähinnä vain (nuorille) perheettömille sinkuille.

Tarkoitatko vankiloita vai mitä julkisen puolen työtä? Kunnat ovat suuri työnantaja, mutta miten siirrät jonkun Hensingin kaupungin töitä jonnekin Lieksaan, jossa on valtava työttömyys? Helsingin kaupungin palkanlaskenta Lieksaan, juu-u. Tai siirretään Tampereelta sairaala Viitasaarelle.

Vierailija
373/383 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko vankiloita vai mitä julkisen puolen työtä? Kunnat ovat suuri työnantaja, mutta miten siirrät jonkun Hensingin kaupungin töitä jonnekin Lieksaan, jossa on valtava työttömyys? Helsingin kaupungin palkanlaskenta Lieksaan, juu-u. Tai siirretään Tampereelta sairaala Viitasaarelle.

Hyviä ideoita. Palveluita, minkä sijainnilla ei ole niin väliä. Palkanlaskenta hoituu hyvin muuallakin Suomessa.

Vierailija
374/383 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä ideoita. Palveluita, minkä sijainnilla ei ole niin väliä. Palkanlaskenta hoituu hyvin muuallakin Suomessa.

Tai Kiinassa tai Intiassa.

Vierailija
375/383 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi siivoojan töitä on lähes joka paikassa. Siitä vaan kysymään.

Vierailija
376/383 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhana Vartiainen voisi näyttää itse mallia. Hän voisi muuttaa toiselle puolelle Suomea, josta ei tunne ketään ja jonne ei ole mitään tunnesiteitä. Ainoa peruste muuttaa olisi työ, joka olisi määräaikainen eikä sen jatkumisesta olisi mitään takeita.

Sitten hän voisi kertoa kaikille Suomen työttömille, mistä kukin sen työpaikan saisi. Hän varmasti osaa kertoa. Voisi antaa vaikka henkilökohtaisen puhelinnumeronsa, joka päivystäisi 24/7. Siihen soittamalla saisi tarkan osoitteen, mistä löytyisi kullekin työpaikka. Vielä mielellään sellainen, josta saisi palkkaakin, jotta voi ostaa itselleen ja edelliseltä kotipaikkakunnalta revitylle perheelleen ostettua ruokaa.

Vierailija
377/383 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä rahalla työtön muuttaa toiselle puolelle Suomea? Muuttoon menee tonni ja vähintään toinen uusiin vuokravastikkeisiin Vartiainenko ne maksaa? Nyt pää pois sieltä kiitos.

TE-keskus maksaa muuttokulut työn perässä.

Vierailija
378/383 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi siivoojan töitä on lähes joka paikassa. Siitä vaan kysymään.

Niinpä. Eiköhän kääritä hihat ja lähdetään joukolla töitä etsimään.

Vierailija
379/383 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tämä jo kymmenes aloitus samasta puheenvuorosta?

Kaikki aloitukset tästä aiheesta tunnut kuitenkin lukevan koska tiedät määrän!!!! Se on kyllä hyvä että luet ja toivottavasti myös muut lukevat koska tämä aihe on kyllä niin syvältä! Suomalaiset ovat vaan niin paskahousuja että ei mitään määrää! Olisi hienoa osallistua mielenosoitukseen missä olisi ainakin puoli miljoonaa Suomalaista! Siinä olisi Sipilällä ja Vartiaisella yrittämistä tulla selittämään aktiivi mallia. Kyllä joka puolella maailmaa kansa tulee ulos kadulle näin isossa asiassa! Mutta ei Suomessa! Sääli!

Vierailija
380/383 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhana Vartiainen voisi näyttää itse mallia. Hän voisi muuttaa toiselle puolelle Suomea, josta ei tunne ketään ja jonne ei ole mitään tunnesiteitä. Ainoa peruste muuttaa olisi työ, joka olisi määräaikainen eikä sen jatkumisesta olisi mitään takeita.

Sitten hän voisi kertoa kaikille Suomen työttömille, mistä kukin sen työpaikan saisi. Hän varmasti osaa kertoa. Voisi antaa vaikka henkilökohtaisen puhelinnumeronsa, joka päivystäisi 24/7. Siihen soittamalla saisi tarkan osoitteen, mistä löytyisi kullekin työpaikka. Vielä mielellään sellainen, josta saisi palkkaakin, jotta voi ostaa itselleen ja edelliseltä kotipaikkakunnalta revitylle perheelleen ostettua ruokaa.

Näitä esimerkkejähän on.

Anaaliseksiä vaativasta poikaystävästä. Nainen ehdottaa että mies kokeilee ensiksi itse työntää jotain perseeseensä. Sitten kun mies työntää niin ei kuitenkaan muuteta toiselle paikkakunnalle ja anneta anaalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi