Juhana Vartiainen: "Jos paikkakunnallla ei ole työtä, pitää muuttaa työn perässä pois"
http://www.iltalehti.fi/politiikka/201801032200642336_pi.shtml
Lähdenkö minä työn perään länteen, mies itään? Entä erityislapsi, jolle on juuri saatu terapiat, tukiperhe, kuntoutus ym. Miten ikääntyneet vanhemmat, jotka tarvitsevat nyt läheisiään enemmän kuin koskaan?
Eihän ihminen elä tyhjiössä. Loppupeleissä läheiset merkitsevät enemmän kuin mikään työ. Sureeko ihminen
kuolinvuoteellaan, ettei tehnyt enemmän työtä?
Kommentit (383)
Muuten hyvä Juhana, mutta kun niitä töitä nyt ei vain ole, niin minnepä muutat. Ja ihan tiedoksi, että se, että on hakenut töitä on aktiivisena olemista, ei se että on saanut töitä. Vttu te olette tyhmiä ja ylimielisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan tämän sosialistien yhteiskunnan eteen ala raatamaan, vähemmälläkin aktiivisuudella pärjää ihan hyvin. Tähän asti olen ihan mukavasti junaillut asioita, on ollut lyhyttä työaikaa, vauvalomia, hoitovapaita, väliin omaehtoista työttömyyttä, onneksi on hyväpalkkainen mies ja perinnöt tulossa tai oikeammin, olisin jo ennakkoperintöjä saanut, vaan en ottanut, en jaksa ottaa mitään ylimääräistä työtä jostain huvilan ylläpidosta itselleni. Jos tämä yhteiskunta olisi kohdellut paremmin, ottanut huomioon erityislahjakkuuteni ja yksilölliset tarpeeni, olisin voinut ehkä antaa enemmän työpanostani, mutta kun ei, niin orjana en ala olemaan, juoskoot heikkoitsetuntoiset sopulilaumana työn perässä ja raatakoot itsensä hengiltä ihan vapaasti.
Kukin tavallaan. Ellei ruinaa tukia muilta, sopii tehdä ihan niin kuin huvittaa.
Työ tekemisestä pitää ymmärtää, että ei ihminen tee työtä yhteiskunnalle vaan itselleen, itsensä ja perheensä elättämiseksi. Pyytäjä-keräilijä - yhteiskunnassa se tarkoittaisi sitä, että saalistaa ja kerää itse omat sapuskansa metsästä, eikä odota että joku toinen tekee sen sinun puolestasi kantaa sen suuhusi. Meidän yhteiskunnassamme se tarkoittaa, että tienaa palkkansa itse.
"ruinaa tukia muilta" -> Miksi on niin paljon hyväksyttävämpää se, kun esim. opiskelee opintotuella, vaikka kaikki mahdolliset tutkinnot hitsaajasta kokkiin, on kotihoidontuella ja hoitaa alle 3v lapsia tauotta, saa asumistukea, elelee rikollisena vankilassa täysylläpidolla....
Mutta mikä on tämän työttömyyden ja työttömyyskorvauksen punainen vaate? Vaikka ihminen olisi työtön, hän voi silti tuottaa ja tuoda säästöä valtiolle esim olemalla vanhempiensa jokapäiväisenä auttajana ja ikäihmisen ei tarvitse asua kalliisti laitoksessa. Esimerkkejä on arkielämässä paljonkin.
"Punainen vaate" on tietysti se, että sitä rahaa työttömyyskorvauksina jaettavaksi ei loputtomasti ole, eikä se nykyisellään edistä ihmisten työllistymistäkään. Mikäli taas tuo säästöä esimerkiksi vanhempiensa avustajana, olisi paikallaan maksaa korvausta juuri siitä, eikä työttömyyskorvauksen muodossa.
Tiedätkö paljonko esim yksi laitospaikka kuukaudessa maksaa? Työttömyyskorvaus kuukaudessa on pieni murto-osa siitä. Tulisi uudistaa koko järjestelmä! Joko tajutaan? Kun koko järjestelmä byrokratioineen on tehty vaikeaksi, niin vaikeaahan tämä on. Tulisi hahmottaa asioita isompina kokonaisuuksina!
Niin, minähän sanoin, että jos tekee jotain vanhempien (tai muiden) hoitotyötä, pitäisi korvausta maksaa sitten siitä työstä, eikä työttömyyskorvausta.
Itse olen perustulon kannalla, loppuisi nämä jankutukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan tämän sosialistien yhteiskunnan eteen ala raatamaan, vähemmälläkin aktiivisuudella pärjää ihan hyvin. Tähän asti olen ihan mukavasti junaillut asioita, on ollut lyhyttä työaikaa, vauvalomia, hoitovapaita, väliin omaehtoista työttömyyttä, onneksi on hyväpalkkainen mies ja perinnöt tulossa tai oikeammin, olisin jo ennakkoperintöjä saanut, vaan en ottanut, en jaksa ottaa mitään ylimääräistä työtä jostain huvilan ylläpidosta itselleni. Jos tämä yhteiskunta olisi kohdellut paremmin, ottanut huomioon erityislahjakkuuteni ja yksilölliset tarpeeni, olisin voinut ehkä antaa enemmän työpanostani, mutta kun ei, niin orjana en ala olemaan, juoskoot heikkoitsetuntoiset sopulilaumana työn perässä ja raatakoot itsensä hengiltä ihan vapaasti.
Kukin tavallaan. Ellei ruinaa tukia muilta, sopii tehdä ihan niin kuin huvittaa.
Työ tekemisestä pitää ymmärtää, että ei ihminen tee työtä yhteiskunnalle vaan itselleen, itsensä ja perheensä elättämiseksi. Pyytäjä-keräilijä - yhteiskunnassa se tarkoittaisi sitä, että saalistaa ja kerää itse omat sapuskansa metsästä, eikä odota että joku toinen tekee sen sinun puolestasi kantaa sen suuhusi. Meidän yhteiskunnassamme se tarkoittaa, että tienaa palkkansa itse.
"ruinaa tukia muilta" -> Miksi on niin paljon hyväksyttävämpää se, kun esim. opiskelee opintotuella, vaikka kaikki mahdolliset tutkinnot hitsaajasta kokkiin, on kotihoidontuella ja hoitaa alle 3v lapsia tauotta, saa asumistukea, elelee rikollisena vankilassa täysylläpidolla....
Mutta mikä on tämän työttömyyden ja työttömyyskorvauksen punainen vaate? Vaikka ihminen olisi työtön, hän voi silti tuottaa ja tuoda säästöä valtiolle esim olemalla vanhempiensa jokapäiväisenä auttajana ja ikäihmisen ei tarvitse asua kalliisti laitoksessa. Esimerkkejä on arkielämässä paljonkin.
"Punainen vaate" on tietysti se, että sitä rahaa työttömyyskorvauksina jaettavaksi ei loputtomasti ole, eikä se nykyisellään edistä ihmisten työllistymistäkään. Mikäli taas tuo säästöä esimerkiksi vanhempiensa avustajana, olisi paikallaan maksaa korvausta juuri siitä, eikä työttömyyskorvauksen muodossa.
Tiedätkö paljonko esim yksi laitospaikka kuukaudessa maksaa? Työttömyyskorvaus kuukaudessa on pieni murto-osa siitä. Tulisi uudistaa koko järjestelmä! Joko tajutaan? Kun koko järjestelmä byrokratioineen on tehty vaikeaksi, niin vaikeaahan tämä on. Tulisi hahmottaa asioita isompina kokonaisuuksina!
Niin, minähän sanoin, että jos tekee jotain vanhempien (tai muiden) hoitotyötä, pitäisi korvausta maksaa sitten siitä työstä, eikä työttömyyskorvausta.
Kalliimmaksi tulisi, mutta jos Suomi sillä nousuun niin hyvä se.
Mä luulen että kaikille ei vaan yksinkertaisesti riitä töitä. Päättäjät eivät vaan viitsi myöntää sitä. Ensinnäkin eläkeläiset pois työpaikoilta, te olette työnne tehneet, antakaa nuoremmille tilaisuus. Toiseksi työharjoittelut 9.€päivässä pitää lopettaa, tietysti työnantajat mieluummin ottavat ilmaista työvoimaa, ennemmin kuin että palkkaisivat ihmisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esitän kysymyksen, mieltä olet: Pitäisikö olla erikseen eri tukimuotoja ja järjestelmiä eri "tehtäville" mikäli niitä tekee, sellaisia jotka tuovat ns. epäsuoraa säästöä yhteiskuntalle (kuten esimerkki) ja antavat vastinetta jossain muodossa?
Omaishoidontuki ei tähän sovellu, se on kimurantti ja vaatii jo todella huonokuntoisen vanhuksen hoitamisen. Omaishoidontukikin pitäisi kyllä laittaa myös uuteen tarkasteluun, sillä omaishoitajat tekevät arvokasta "työtä" todella edullisesti, laitospaikka on hyvin kallista lystiä.
Vierailija kirjoitti:
Siirretaan eduskunta Kilpisjärvelle, katsotaan kuka muuttaa perässä.
Kannatan!
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen että kaikille ei vaan yksinkertaisesti riitä töitä. Päättäjät eivät vaan viitsi myöntää sitä. Ensinnäkin eläkeläiset pois työpaikoilta, te olette työnne tehneet, antakaa nuoremmille tilaisuus. Toiseksi työharjoittelut 9.€päivässä pitää lopettaa, tietysti työnantajat mieluummin ottavat ilmaista työvoimaa, ennemmin kuin että palkkaisivat ihmisiä
Kyllähän he eläkkeelle siirtyvätkin, jatkuvasti. Kyllä se työvoima pula vielä iskee. Nuo 9€ harjoittelut voisi kyllä poistaa. Turhia hommia, samoin kun saattaa olla tuon viimeisimmän aktiivihommelinkin kanssa. Se hyvä mitä sillä saadaan on säästö
Lähikaupassamme käytetään työvoimana jo eläkkeelle jääneitä ihmisiä ja nuotti opiskelleet ihmiset ovat vailla työtä.
Nuoret opiskelleet kaupan alalle ja työttömänä kun kaupassa käytetään jo eläkkeelle jääneitä ihmisiä työvoimana.
Vierailija kirjoitti:
Mitä varten niitä perheitä pitää perustaa jos ei ole vakitöitä kummallakaan? Ennenvanhaankin mies hiihti sata kilometriä töihin ja kaatoi mettää ja kaivoi ojia sen perheen vuoksi. Mitä tekee nykymies? Pelaa pleikkaa ja haukkuu hienoja ministereitä ja kansanedustajia. He kuitenkin elättävät teidät nykysysteemillä. Missä kiitos?
Ei tänne Suomeen tarvita yhtään enempää lapsia. Se pitäisi jo tajuta.
Minä sitten veronmaksajana kustannan kaikkien teidän kakarat. Voi jumalauta.
Miettisitte vähän. Lapsiin tarvitaan rahaa. Ei Suomi mikään kultakaivos ole.
Miksi elää yhteiskunnassa jossa ei synny lapsia?
Kultuurin siirtäminen ja yhteiskunnan ylläpito vaatii syntyvyyttä.
Ehkä kirjoittajan kannattaisi siirtyä anarkiaan niin ei tarvitse maksella yhtään mitään.
Yhteiskunta ei taida olla juttusi.
Vierailija kirjoitti:
Lähikaupassamme käytetään työvoimana jo eläkkeelle jääneitä ihmisiä ja nuoret, opiskelleet ihmiset ovat vailla työtä.
verorahoilla elävä poliittinen eliitti pistettäköön oikeisiin töihin 9 euroa per tunti-
ja kansa vapaaksi.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15131866/duunaripresidentti-(-duunaa-ku…
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15041919/presidentti-niinisto-arahti
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15124338/tyovaen-presidentti-sauli-niin…---
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15129724/vayryselta-mielenkiintosta-jut…---
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15130697/ykkosehdokas-pressaksi-paavo-v…
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15038604/haukio-niiniston-kummilapsi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15081587/onko-jenni-kummitytto
Vierailija kirjoitti:
verorahoilla elävä poliittinen eliitti pistettäköön oikeisiin töihin 9 euroa per tunti-
ja kansa vapaaksi.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15081587/onko-jenni-kummitytto
jk
Aktiivimallin pääpiru:
https://pbs.twimg.com/media/DRlROMNXkAAcWRK.jpg
jjk
https://www.facebook.com/%C3%84l%C3%A4-%C3%A4%C3%A4nest%C3%A4-en%C3%A4%…
Vittu mikä paviaani. Joo. Toki muutetaan, mutta ensi pitää SAADA niitä töitä ja triplavarmistus asiasta. Voi kristuksen vittu.
Vierailija kirjoitti:
Vittu mikä paviaani. Joo. Toki muutetaan, mutta ensi pitää SAADA niitä töitä ja triplavarmistus asiasta. Voi kristuksen vittu.
No mutta se on jo paljon jos on valmis muuttamaan. Tuskin kukaan muuttaa jos työtä ei ole kiikarissa. Mutta se jos hakee toiselta paikkakunnalta ja ilmoittaa muuttavansa kun työtä löytyy. Pointsit siitä
Millä rahalla työtön muuttaa toiselle puolelle Suomea? Muuttoon menee tonni ja vähintään toinen uusiin vuokravastikkeisiin Vartiainenko ne maksaa? Nyt pää pois sieltä kiitos.
Kysykää Juhanalta muuttoavustusta ja kai Juhana antaa niiden työpaikkojen tarkat osoitteet. Menkää kaikki Juhanan ovelle, asuu Helsingissä soittamaan ovikelloa!!!!
Vierailija kirjoitti:
Kysykää Juhanalta muuttoavustusta ja kai Juhana antaa niiden työpaikkojen tarkat osoitteet. Menkää kaikki Juhanan ovelle, asuu Helsingissä soittamaan ovikelloa!!!!
Tarkat osoitteet? Pitöisikö kotoa hakea vielä töihin?
Juhana tietää, missä ne työpaikat ovat. Siis työpaikkojen osoitteet, ei mitään epämääräistä tyyliin maaseudulla on töitä.
Perhe on jäänyt perustamatta jatkuvan työn perässä liikkumisen takia. Asioilla on toki aina omat hyvät puolensa. Erittäin aktiivisesti aina hakenut töitä ja oleskellut Suomessa ja paljon taas ulkomailla. Talous ei ole kuralla mutta tekemättömyys hieman vaivaa. Toisaalta Suomessa on kyllä valitettavan omalaatuinen ja kallis työkulttuuri. Siihen ei välttämättä auta koulutukset tai aktiivisuus tai erittäin hyvä työkokemus.