Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi eka: kalvojen puhkaisu vai epiduraali? en muista kumminpäin mun synn. tehtiin..?

Vierailija
13.04.2006 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli saadaanko vauvan päähän antura vai... ehkä... en tiedä varmaks...

Vierailija
2/6 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en kyllä tiedä, tökätäänkö ensin piikki selkään vai anturi päähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten piti laittaa epiduraali, mutta ei enää ehdittykään, kun synnytys alkoikin sitten niin pian

Vierailija
4/6 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisesä synnytyksessä meni vedet kotona ja sairaalassa laitettiin epiduraali.

Toisessa, nopeassa synnytyksessä, en ehtinyt mitään puudutteita saada. Enkä itse asiassa muista/tiedä tulivatko vedet vai puhkaistiinko.

Vierailija
5/6 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä halusin ensin epiduraalin ja vasta sitten kalvojen puhkaisun, koska edellisestä synnytyksestä tiesin että sit vasta lysti alkaa kun kalvot on puhki... Ihan hyvä suunnitelma, mut sit se epiduraali vaikutti vaan toiselle puolelle ja tuskat oli karmeat. En kerinny saamaan uutta epiduraalia ennen kuin tyttö tuli. Vaikka kätilö unohti laitta oksitosiini-tipan, niin parissa tunnissa kalvojen puhkaisusta neljästä sentistä tyttö oli ulkona..

Vierailija
6/6 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä kiva jos tekisivät toisinpäin, kun kalvot puhkaistiin, niin jessus sitä seuraavaa supistusta ja siitä eteenpäin. Viimeksi kysyi vaan, että puhkastaanko kalvot ja minä tyhmänä, että " puhkaskaa vaan" kun en tiennyt mitä siitä seurasi :) Tosin onhan siinä hyvä puoli se, että synnytys edistyy. Ensi kerralla aion kysyä mahdollisuutta saada epiduraali ensin, vaikka tuskin se niin päin onnistuu, koska uskoisin, että muuten tarjoaisivat sitä vaihtoehtoa.