Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kanssa yhteinen viikonloppu - appivanhemmat mukana

Alkup.
03.01.2018 |

Johan tuli riita miehen kanssa.
Ollaan suunniteltu jo pitemmän aikaa että lähdetään viikonlopuks Tallinnaan. Nyt on varattu matkat ja hotelli, ja yllätys yllätys, miehen vanhemmat nyt otti samat laivamatkat mutta eri hotellin sentään (koska mies ei kertonut meidän hotellia).

Ehdottivat tietenkin että mennään samalla kyydillä, me mentäis siis heidän kyytiin. Matkaa n.400km/suunta. Minä en millään haluais ja mies ei sitä ymmärrä. Sanoin myös etten aio heidän kanssaan siellä perillä aikaani viettää koska halusin nimenomaan että viikonloppu olisi meidän yhteinen. Mies taas ei ymmärrä miksei voitais yhdessä käydä syömässä tai oluella. Raivostuttavaa!

Eikä tässäkään olis mitään jos nämä appivanhemmat asuisi eri paikkakunnalla, mutta samassa kaupungissa ollaan ja mies heidän kanssaan tekemisissä lähes päivittäin.
Että semmosta.

Olisko kiva reissu teidän mielestä?

Kommentit (147)

Vierailija
1/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiop

Vierailija
2/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei huono. Onhan se hullua matkustaa 400 km eri kyydeillä, jos samaankin mahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei huono. Onhan se hullua matkustaa 400 km eri kyydeillä, jos samaankin mahtuu.

Niin kysehän ei ole pelkästään matkustamisesta, vaan myös siitä että mies on sitä mieltä että heidän kanssa on ihan ok käydä oluella, syömässä, kiertelemässä tms.

Vierailija
4/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi ihan kiva reissu noinkin. Kuitenkin teillä on oma huone iltaan ja yöhön niihin pariskuntahommiin ;)

Vierailija
5/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi ihan kiva reissu noinkin. Kuitenkin teillä on oma huone iltaan ja yöhön niihin pariskuntahommiin ;)

Itse kyllä koen sen muunkin ajan pariskuntahommiksi.

Vierailija
6/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu homma, niin kovin tuttu...

Meillä on erittäin harvinaista tehdä matkasuunnitelmia ilman että mies sanoo jossain vaiheessa "Eikös voitais ottaa äiti tänne mukaan? Kun se on niin yksinäinen" tai sitten veli vaimoineen. Veli vaimoineen voi toki matkustella itsekseen, he eivät ikinä ota anoppia mukaan.

Parasta tietysti on nämä suunnitelmat, että lähdetään koko porukka jonnekin. Ovat yleensä päättyneet katastrofaaliseen murjotukseen, mutta jostain syystä mies ei vaan ota opikseen vaan järjestelee tällaisia "unelmalomia" aina vaan lisää. Murjottaja on siis yleensä miehen veljen vaimo, toisena anoppi ja kolmantena mun mies. Alkoholilla on osuutta näihin murjotuksiin...

Ikimuistoisin oli kaukomatka, jota kuvittelin meidän häämatkaksi. Ja se oli väärin arvattu. Mukana oli anoppi, miehen veli + vaimo + 3 kpl lapsia. Kahden hengen huoneessa asui miehen veli ja vaimo. Kolmen hengen huoneessa olimme me + anoppi (koska olisi liian kallista äidille asua omassa huoneessa!). Lapsille oli oma huone. Ei mikään viiden tähden häämatka, tosin myöhemmin mulle terotettiin ettei se mikään häämatka ollutkaan (ja varsinaista häämatkaa ei myöskään tullut).

Juu, napanuora, napanuora.... tiedetään. 

Vierailija
7/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen tuttavapariskunta, joka sai häälahjaksi morsiamen vanhemmilta liput Tukholman-risteilylle ja parhaaseen hyttiluokkaan. Tuoreet appivanhemmat änkesivät samaan hyttiin, kun niin matka tuli suhteessa paljon edullisemmaksi kuin vain kaksistaan matkustettaessa.

Vierailija
8/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen tuttavapariskunta, joka sai häälahjaksi morsiamen vanhemmilta liput Tukholman-risteilylle ja parhaaseen hyttiluokkaan. Tuoreet appivanhemmat änkesivät samaan hyttiin, kun niin matka tuli suhteessa paljon edullisemmaksi kuin vain kaksistaan matkustettaessa.

Parhaisiin hyttiluokkiin otetaan max. 2 aikuista.

Vierailija
9/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuo olisi sellainen yhteisen sopimuksen rikkomus, että saattaisin jäädä koko matkalta pois. Jos olisin mieheni kanssa sopinut kahdenkeskisestä ulkomaanmatkasta ja hän ilmoittaisi, että mennäänkin yhdessä muiden kanssa, niin luultavasti ilmoittaisin että hän saa mennä niiden muiden kanssa ja itse teen oman matkani joskus toiste. Olen tottunut matkustelemaan yksin ja päättämään itse mitä teen, missä syön jne. Parin kanssa matkustaminen vaatii kompromisseja ja niihinkin olen halukas, koska nautin mieheni kanssa matkustamisesta. Mutta ryhmämatkoille en lähde.

Vierailija
10/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuo olisi sellainen yhteisen sopimuksen rikkomus, että saattaisin jäädä koko matkalta pois. Jos olisin mieheni kanssa sopinut kahdenkeskisestä ulkomaanmatkasta ja hän ilmoittaisi, että mennäänkin yhdessä muiden kanssa, niin luultavasti ilmoittaisin että hän saa mennä niiden muiden kanssa ja itse teen oman matkani joskus toiste. Olen tottunut matkustelemaan yksin ja päättämään itse mitä teen, missä syön jne. Parin kanssa matkustaminen vaatii kompromisseja ja niihinkin olen halukas, koska nautin mieheni kanssa matkustamisesta. Mutta ryhmämatkoille en lähde.

Miksi näin? Toki ymmärrän sen, että silloin kun sovitaan mentävän kahdestaan matkaan niin ei oteta muita mukaan. Mutta joskus on kiva matkustaa isolla porukalla. Ei siellä kohteessa ole pakko olla koko ajan porukka yhdessä, mutta se on mahdollista aina silliin tällöin.

Vierailija
11/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä antaisin miehen mennä ihan vaan vanhempiensa kanssa lomalle. Ei miehellä olis sisarruksia, joka voisi tulla sun sijalle.

En ole uskovainen, mutt eikös raamatussakin sanota, että miehen pitää erota äidistään ja isästään ja tulla yhdeksi vaimonsa kanssa?

Mikään ei oo niin kamalaa kun joutua kuuntelemaan appivanhempia tuntikaupalla suljetussa autossa. Eikä pakotietä ole.

Vierailija
12/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme varmaan sitten massasta poikkeava pariskunta. Otamme oikein mielellämme matkoille mukaan jomman kumman vanhemmat kun olemme esim. varanneet isomman huvilan jostakin. Mutta kaikilla on oikeus toimia omalla tavallaan.

Vierailija
13/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olemme varmaan sitten massasta poikkeava pariskunta. Otamme oikein mielellämme matkoille mukaan jomman kumman vanhemmat kun olemme esim. varanneet isomman huvilan jostakin. Mutta kaikilla on oikeus toimia omalla tavallaan.

Miten tuo liittyi aloittajan tilanteeseen? Te olette yhdessä sopineet tuollaisesta käytännöstä ja molemmat pidätte siitä, sehän on ihan eri asia kuin mistä aloittaja kirjoittaa.

Vierailija
14/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä suostuisin. Ne oluet tai paritkin ehtii ottaa laivamatkalla, yhtenä iltana voi käydä yhdessä syömässä ja lopun ajasta viettää kahdestaan. Jos on koko viikonlopun reissu, siis kaksi yötä perillä, niin kyllä siinä ehtii monenlaista. Jos mies haluaa olla vanhempiensa kanssa enemmän, menisin sitten vaikka yksin kylpylään tai ostoksille.

Vierailija
15/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näin? Toki ymmärrän sen, että silloin kun sovitaan mentävän kahdestaan matkaan niin ei oteta muita mukaan. Mutta joskus on kiva matkustaa isolla porukalla. Ei siellä kohteessa ole pakko olla koko ajan porukka yhdessä, mutta se on mahdollista aina silliin tällöin.

Koska yli 50 vuoden elämänkokemuksella ja tuotakin kokeilleena tiedän, ettei se ole minun juttuni. Enkä näe mitään syytä, miksi yrittäisin väkisin siihen totutella.

Vierailija
16/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kyllä ihmetyttää millaisia laumasieluja ihmiset ovat. En kyllä halua millekkään porukkamatkoille osallistua ja seuramatkoille vielä vähemmän. Maximissaan mies tai yks kaveri mukaan. Mä haluan suunnitella kulkemiseni, syömiseni ja tekemiseni ihan itse, eikä niin että joutuu ottamaan ulkopuolisia huomioon. En ylipäätään nauti randomien ihmisten seurasta tai appivanhemmista.

Vierailija
17/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan mekin miehen vanhempien kanssa reissattu.

Kyse oli nyt tästä kun nimenomaan oltiin sovittu ja mietitty että lähetään kahdestaan (parisuhteessa ollut vaikeaa ja koettiin tarpeelliseks ottaa tällainen irtiotto), niin paskat.

Vierailija
18/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkup. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan mekin miehen vanhempien kanssa reissattu.

Kyse oli nyt tästä kun nimenomaan oltiin sovittu ja mietitty että lähetään kahdestaan (parisuhteessa ollut vaikeaa ja koettiin tarpeelliseks ottaa tällainen irtiotto), niin paskat.

Kyllä mä sitten ymmärrän sun tuohtumuksen. Tämän olisi pitänyt olla teidän kahden reissu.

Vierailija
19/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti tulee pitämään huolta ettei poikansa jää alakynteen parisuhteen tilasta neuvoteltaessa. Saattaa jopa antaa pari hyvää neuvoa sinulle siitä miten poikaansa tulee kohdella ja miten poika on väsynyt ja rasittunut ja tätä pitää huomioida - joka tilanteessa, aina.

Vierailija
20/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkäisi. Kahdestaan on ihan eri rentous kuin muiden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän