Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyysin miestäni luopumaan naispuolisesta ystävästään sillä

Vierailija
03.01.2018 |

Testasin vaan mitä hän vastaa. Hän vastasi vihaisena no 'sinä lähdet sitten, minä en sannasta luovu'. Eli hän olisi valmis luopumaan meidän parisuhteesta mieluummin kuin menettäisi ystävänsä sannan. Miten pystyn olemaan parisuhteessa jos naispuolinen ystävä on hänelle tärkeämpi? En tietenkään pakota häntä luopumaan ystävästään, mutta vastaus oli niin loukkaava että itse en tiedä haluanko jatkaa Tässä suhteessa enää. Mieheni kyllä rakastaa minua ja tiedän tämän olevan meille molemmille kova paikka jos ero nyt tulee. Mieheni on sanonut minulle joskus, että jos menettäisi minut niin ei jaksaisi enää opiskella eikä käydä töissä sillä hän masentuisi niin paljon jos menettäisi minut. (tuosta sanomisesta on aikaa kuukausi).

Kommentit (168)

Vierailija
121/168 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Tuollainen testailu on keskenkasvuista, ja osoittaa, ettei teidän välillänne alunpitäenkään ollut luottamusta. Jos tunnet moiseen tarvetta, on suhde jo mennyttä.

2. Kavereiden välillä on usein paljon pidempi historia kuin kumppaneiden välillä. Heillä on niin paljon yhteisiä juttuja, ja ovat olleet toistensa kantava voima, että käskeminen luopumaan tästä vain sinun takiasi olisi puhtaasti itsekästä. Et tule IKINÄ olemaan ainoa ihminen, etkä edes välttämättä ainoa nainen kumppanisi elämässä. Mitäs, jos joskus saisitte lapsia, ja mies sanoisi haluavansa pitää mielummin tyttärensä kuin sinut? Tai mies pitäisi mielummin välinsä omaan äitiinsä kuin sinuun? Tai omaan siskoonsa? Olisitko siinäkin tuollainen mustasukkainen aasi?

3. Kyse on ystävästä. Jos he olisivat halunneet yhteen, he todennäköisesti olisivat päätyneet yhteen jo ennen kuin tulit kuvioihin. Keskity teidän parisuhteeseenne tai lähde kalppimaan, jos et kestä sitä, että toisella on kontakteja myös vastakkaisen sukupuolen edustajiin.

4. Oletko ajatellut, että olet jo kysymykselläsi, joka oli sinulle "vain testi", loukannut miestä, ja osoittanut hänelle, ettet luota häneen? Miten ajattelit hyvittää lapsellisuutesi hänelle, vai pitääkö miehen vain sietää "testailujasi"? Oletko varma, ettei tuo kysymyksesi saanut miestä miettimään eroa sinusta?

-N28

2. Sinustako olisi tervettä, että mies valitsisi tyttären vaimon sijaan? Tai äitinsä vaimon sijaan? Ei turhaan Raamatussa sanota, että miehen tulee luopua isästään ja äidistään ja liittyä vaimoonsa. 

Vakaumuksellisilla parisuhdekursseilla opetetaan marssijärjestys: 1. Jumala 2. Puoliso 3. Lapset.

Vierailija
122/168 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tilanne, jossa alunperin olin iloinen, kun miehellä oli hyvä naispuolinen ystävä, koska mulla oli hyvä miespuolinen ystävä. Naisen käytös alkoi kuitenkin häiritä. Hän lähetteli itsestään koko ajan kuvia (kerran mm venyttelemässä urheilurintsikoissa ja trikoissa), oli sitä mieltä että mies voi mennä sinne yöksi ja nukkua samassa sängyssä, saman peiton alla ja lopulta pahoitti mielensä kun yhteydenpidon määrä miehen puolelta häneen oli ”liian vähäistä”. Ja varmasti olikin vähempää kuin sinkkuna kun välimatkaakin oli.

Kun kuulin, että hän oli yrittänyt puhua miehelle, ettei tämä muuttaisi mun kanssa yhteen (kaukosuhde) multa meni lopullisesti maku. Olivat välillä riidoissa ja kaikesta huolimatta yritin kannustaa miestä, että selvittäisivät välinsä. Lopulta ne kuitenkin katkesivat ja toisaalta se harmittaa, en halunnut mennä ystävyyden väliin. En kuitenkaan hyväksynyt naisen käytöstä.

Mutta joo, kerran kun riideltiin ja vihaisena sanoin etten halua heidän pitävän yhteyttä, mies sanoi että valitsee ystävänsä. Suutuin, mutta asia käsiteltiin kun meni molemmilla ylilyönniksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/168 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti olen joku idioottimagneetti, koska jokaisessa pitkässä suhteessani on mies tehnyt aina jotain tyhmää. 

Jotta puhutaan samasta asiasta niin pitkä suhde = yli 7 vuotta jotta on läpäisty 2,5 ja 7 vuoden kriisit. Tarkoitatko yli 7v suhteita vai sittenkin lyhyitä suhteita?

Vierailija
124/168 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tilanne, jossa alunperin olin iloinen, kun miehellä oli hyvä naispuolinen ystävä, koska mulla oli hyvä miespuolinen ystävä. Naisen käytös alkoi kuitenkin häiritä. Hän lähetteli itsestään koko ajan kuvia (kerran mm venyttelemässä urheilurintsikoissa ja trikoissa), oli sitä mieltä että mies voi mennä sinne yöksi ja nukkua samassa sängyssä, saman peiton alla ja lopulta pahoitti mielensä kun yhteydenpidon määrä miehen puolelta häneen oli ”liian vähäistä”. Ja varmasti olikin vähempää kuin sinkkuna kun välimatkaakin oli.

Kun kuulin, että hän oli yrittänyt puhua miehelle, ettei tämä muuttaisi mun kanssa yhteen (kaukosuhde) multa meni lopullisesti maku. Olivat välillä riidoissa ja kaikesta huolimatta yritin kannustaa miestä, että selvittäisivät välinsä. Lopulta ne kuitenkin katkesivat ja toisaalta se harmittaa, en halunnut mennä ystävyyden väliin. En kuitenkaan hyväksynyt naisen käytöstä.

Mutta joo, kerran kun riideltiin ja vihaisena sanoin etten halua heidän pitävän yhteyttä, mies sanoi että valitsee ystävänsä. Suutuin, mutta asia käsiteltiin kun meni molemmilla ylilyönniksi.

No ei tämä kyllä kuulosta normaalilta ystävyyeltä. Tais mies panna teitä molempia naisia.

Vierailija
125/168 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä järkeä on testailla tuollaista? Jos kumppanini testaili tuollaista, ajattelisin, ettei ihan täysillä käy ja suhde saattaisi loppua siihen. 

Vierailija
126/168 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaimolla on joku pakkomielle hakea facebookista kasa entisiä panojaan kaverilistalle ja kommentoida & peukuttaa jokaikistä kuvaa, vaikka kuvassa olisi kärpäsen paska seinällä.

Tässä on oltu yhdessä kuitenkin yli 15 vuotta..

Eräs entinen poikakaveri oli pahoinpidellyt vaimoani silloin 20 vuotta sitten niin, että kylkiluita ja rintalasta oli murtunut, mies oli myös pettänyt jossain vaiheessa. No, vaimoni on näköjään peukuttanut ja kommentoinut tämänkin tyypin satoja kuvia ja varsinkin niitä missä tämän uusi tuontivaimo on kuvissa mukana. Miksi?

Toinen exä taas ehti pettää vaimoani useamman naisen kanssa alta vuoden suhteessa. Tämän tyypin kanssa vaimoni on taas salaa pitänyt yhteyttä vuosikausia, kehuu sitä valokuvissa Clark Kentiksi, Äijäksi, kyselee missä kaupungissa on matkoilla, kertoo nähneensä unta hänestä yms.

Olen miettinyt eroa kohta vuodenpäivät ja toteutan sen nyt kevään aikana.

Vaimoni mielestä hänen käyttäytymisessä ei ole mitään ihmeellistä tai mitään syytä minun olla mustasukkainen.. Miksi siis tehdä kaikki tämä selkäni takana viimeiset 10 vuotta?

Vaimoni on näköjään sellainen, että puhuu toista ja tekee sitten täysin päinvastoin. Kuulemma kaveripariskunta ei hoida parisuhdettaan, meillä on asiat paremmin. Miten vaimoni hoitaa meidän parisuhdetta? Viestimällä salaa toisten miesten kanssa.

Vaimoni on vuosia valittanut, että yhden kaveripariskunnan mies on mustasukkainen, kun ei joko päästä vaimoaan "tyttöjen"reissulle tai jos päästää niin murjottaa päiväkausia sen jälkeen. Tätä valitusta jatkui kymmenisen vuotta, kun vaimoni kertoi syyn siihen. Kaveripariskunnan nainen oli jossain "reissulla" käynyt panemassa jonkun toisen kanssa. Sitten tämän mies kehtaakin olla vielä mustasukkainen tai murjottaa..

Vaimoni myös valitti kerran, että minä olen mustasukkainen kun hän ei voi käydä kaverimiesten kanssa kahvilla tms. Minkä kaverimiesten kysyin? Facebookissa olevien kaverimiestesi kanssa harrastanut seksiä ja minkä helvetin takia työkaverimiehet haluavat nähdä sinua vapaa-ajallaan, eikö 8h päivässä riitä työpaikalla?

Ilmeisesti vaimoni onkin mallia, jossa tarjoamalla kahvit ja kehumalla tukkaa aukeaa haarat heti.

Asiaan liittyy myös liian paljon hassuja yhteensattumia, että en enään jaksa tätä suhdetta pitää yllä, lapsen takia en ala esittämään, että kaikki olisi hyvin.

Vierailija
127/168 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mun miehelle joku sanna olisi tärkeämpi kuin minä, en kyllä mitään elämänmittaista elämänkumppania miehestä odottaisi. Hän voi sitten olla sen sannansa kanssa.

Minulla on kokemusta naisen ja miehen ystävyydestä sekä omalta, että joidenkin kumppanien puolelta ja on aihetta olla tätä mieltä.

Vierailija
128/168 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero edessä. kirjoitti:

Meillä vaimolla on joku pakkomielle hakea facebookista kasa entisiä panojaan kaverilistalle ja kommentoida & peukuttaa jokaikistä kuvaa, vaikka kuvassa olisi kärpäsen paska seinällä.

Tässä on oltu yhdessä kuitenkin yli 15 vuotta..

Eräs entinen poikakaveri oli pahoinpidellyt vaimoani silloin 20 vuotta sitten niin, että kylkiluita ja rintalasta oli murtunut, mies oli myös pettänyt jossain vaiheessa. No, vaimoni on näköjään peukuttanut ja kommentoinut tämänkin tyypin satoja kuvia ja varsinkin niitä missä tämän uusi tuontivaimo on kuvissa mukana. Miksi?

Toinen exä taas ehti pettää vaimoani useamman naisen kanssa alta vuoden suhteessa. Tämän tyypin kanssa vaimoni on taas salaa pitänyt yhteyttä vuosikausia, kehuu sitä valokuvissa Clark Kentiksi, Äijäksi, kyselee missä kaupungissa on matkoilla, kertoo nähneensä unta hänestä yms.

Olen miettinyt eroa kohta vuodenpäivät ja toteutan sen nyt kevään aikana.

Vaimoni mielestä hänen käyttäytymisessä ei ole mitään ihmeellistä tai mitään syytä minun olla mustasukkainen.. Miksi siis tehdä kaikki tämä selkäni takana viimeiset 10 vuotta?

Vaimoni on näköjään sellainen, että puhuu toista ja tekee sitten täysin päinvastoin. Kuulemma kaveripariskunta ei hoida parisuhdettaan, meillä on asiat paremmin. Miten vaimoni hoitaa meidän parisuhdetta? Viestimällä salaa toisten miesten kanssa.

Vaimoni on vuosia valittanut, että yhden kaveripariskunnan mies on mustasukkainen, kun ei joko päästä vaimoaan "tyttöjen"reissulle tai jos päästää niin murjottaa päiväkausia sen jälkeen. Tätä valitusta jatkui kymmenisen vuotta, kun vaimoni kertoi syyn siihen. Kaveripariskunnan nainen oli jossain "reissulla" käynyt panemassa jonkun toisen kanssa. Sitten tämän mies kehtaakin olla vielä mustasukkainen tai murjottaa..

Vaimoni myös valitti kerran, että minä olen mustasukkainen kun hän ei voi käydä kaverimiesten kanssa kahvilla tms. Minkä kaverimiesten kysyin? Facebookissa olevien kaverimiestesi kanssa harrastanut seksiä ja minkä helvetin takia työkaverimiehet haluavat nähdä sinua vapaa-ajallaan, eikö 8h päivässä riitä työpaikalla?

Ilmeisesti vaimoni onkin mallia, jossa tarjoamalla kahvit ja kehumalla tukkaa aukeaa haarat heti.

Asiaan liittyy myös liian paljon hassuja yhteensattumia, että en enään jaksa tätä suhdetta pitää yllä, lapsen takia en ala esittämään, että kaikki olisi hyvin.

Vaimosi kuulostaa varsin surulliselta tapaukselta. Pahoinpitelyä, uskottomuutta exiltä, ei kuulosta normaalilta miesmaulta. Miten ihmeessä hän on sinut saanut? Hoitoa tarvitsisi tämä vaimosi. Voimia sinulle ja toivottavasti lapsella kaikki ok kuitenkin, vaikka äiti onkin tuollainen :(

Vierailija
129/168 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä miesystävälläni oli tällainen sanna. Sanna järjesti illanistujaisia joihin minua ei kutsuttu. Useinkaan meidän tapaamiset ja viikonloppusuunnitelmat menivät pieleen koska sanna oli taas järjestänyt jotain. Sanna oli myös valitellut, että miesystäväni viettää minun kanssa liikaa aikaa ja painosti eroamaan. No, ero tuli. Hyvä, sanna!

Vierailija
130/168 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä miesystävälläni oli tällainen sanna. Sanna järjesti illanistujaisia joihin minua ei kutsuttu. Useinkaan meidän tapaamiset ja viikonloppusuunnitelmat menivät pieleen koska sanna oli taas järjestänyt jotain. Sanna oli myös valitellut, että miesystäväni viettää minun kanssa liikaa aikaa ja painosti eroamaan. No, ero tuli. Hyvä, sanna!

No ei ollut sitten Sanna. Sanna on normaali ystävä, josta vainoharhainen naisystävä keuhkoaa turhaan. Sanna on käyttäytynyt aina kuten muutkin ystävät. Ehkä kyse oli Raili rakastajasta, jolla on aikaisemminkin ollut ylimääräistä sutinaa/säätöä miehes kanssa.

Vierailija
131/168 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos mun miehelle joku sanna olisi tärkeämpi kuin minä, en kyllä mitään elämänmittaista elämänkumppania miehestä odottaisi. Hän voi sitten olla sen sannansa kanssa.

Minulla on kokemusta naisen ja miehen ystävyydestä sekä omalta, että joidenkin kumppanien puolelta ja on aihetta olla tätä mieltä.

Totta kai luotettava Sanna on tärkeämpi hullua, kontrolloivaa, vainoharhaista ja ahdistavaa naisystävää. Normaalilla itsetunnolla varusteltu nainen ei kokisi Sannaa uhkana eikä vaatisi luopumaan ystävästä. Parempi miehelle erota ja etsiä nainen, joka ei ole tuollainen sekopää kuin ap.

Vierailija
132/168 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai luotettava Sanna on tärkeämpi hullua, kontrolloivaa, vainoharhaista ja ahdistavaa naisystävää. Normaalilla itsetunnolla varusteltu nainen ei kokisi Sannaa uhkana eikä vaatisi luopumaan ystävästä. Parempi miehelle erota ja etsiä nainen, joka ei ole tuollainen sekopää kuin ap.

Itsetunto rakentuu siitä, miten ympäristö suhtautuu sinuun, etenkin rakkaimpasi. Huono itsetunto, hetkellisesti romahtanut, voi olla täysin kumppanista johtuvaa. Jos on täysin immuuni, ei rakasta.

Vierailija
133/168 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon yhden sekopää-exän kieltänyt, kun kävi haitalliseksi ja kumppaninikin tajusi sen.

En oo koskaan tajunnut miksi kieltäisin toista sukupuolta olevat kaverit, eiköhän tuolla olisi ollut aikaa paneskella niitä jo ennen minua, jos sitä haluaisi.

Vierailija
134/168 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsetunto rakentuu siitä, miten ympäristö suhtautuu sinuun, etenkin rakkaimpasi. Huono itsetunto, hetkellisesti romahtanut, voi olla täysin kumppanista johtuvaa. Jos on täysin immuuni, ei rakasta.

Hei puhu vain omasta tilanteesta. Kaikki tuntuvat nyt heijastavan omaa epävarmuutta ap:n tilanteeseen. Ap antoi ymmärtää, että MITÄÄN sellaista ei ollut tapahtunut, että Sanna olisi oikeasti uhka. Mies ja Sanna olivat olleet normaaleita ystäviä. Ap: ta ei oltu mitenkään kohdeltu kaltoin. Hän halusi vain HUVIN vuoksi testailla miestä. Huvin vuoksi esitti uhkauksia ja testaili valtaansa ja yritti manipuloida tätä eristäytymään ystävistä. Ap kuulostaa häiriintyneeltä narsistilta.

Vierailija
135/168 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mies lopetti yhteydenpidon exiinsä mun alotteesta koska olin niin tuhottoman mustasukkainen. En vaatinut lopettamaan yhteyttä mutta mies halusi itse sen tehdä koska näki minun kärsivän. Pidin sitä rakkauden osoituksena.

Vierailija
136/168 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun mies lopetti yhteydenpidon exiinsä mun alotteesta koska olin niin tuhottoman mustasukkainen. En vaatinut lopettamaan yhteyttä mutta mies halusi itse sen tehdä koska näki minun kärsivän. Pidin sitä rakkauden osoituksena.

Siinä on kaksi huonoitsetuntoista ihmistä löytänyt kivan toisiaan tuhoavan ja toistensa pahimpia puolia ruokkivan parisuhteen. No ainakaan, ette ole muiden riesana.

Vierailija
137/168 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on mies vastannut, koska se on nähty, että ns. rakkaussuhteet tulee ja menee, mutta ystävät pysyy.

Vierailija
138/168 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on kaksi huonoitsetuntoista ihmistä löytänyt kivan toisiaan tuhoavan ja toistensa pahimpia puolia ruokkivan parisuhteen. No ainakaan, ette ole muiden riesana.

Siinä on kaksi toisensa huomioonottavaa ihmistä löytänyt toisensa. Molemmat tietää että pitkän parisuhteen kivijalka on toisen huomioiminen, kompromissien tekeminen, sekä joustaminen puolin ja toisin. Pitää osata antaa sekä ottaa vastaan. Rakas puoliso tulee aina ensimmäisenä.

Vierailija
139/168 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on kaksi toisensa huomioonottavaa ihmistä löytänyt toisensa. Molemmat tietää että pitkän parisuhteen kivijalka on toisen huomioiminen, kompromissien tekeminen, sekä joustaminen puolin ja toisin. Pitää osata antaa sekä ottaa vastaan. Rakas puoliso tulee aina ensimmäisenä.

Tämän takia Suomessa on niin paljon eroja, koska jossakin vaiheessa se, että vaaditaan luopumaan kaikesta muusta elämästä rakkauden takia, alkaa tukahduttaa ja ahdistaa. Rakkauden ja kompromissien tekeminen on mukamas sitä, että aikaisempi elämä pyyhitään pois. Sairasta kompromissia eikä itse asiassa kompromissia nähnytkään.

Vierailija
140/168 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos on hyvä ystävä, niin silloin mmärtää ja haluaa antaa tilaa sille toisen parisuhteelle.

En minä ainakaan haluaisi olla sellainen ystävä, että kaverin parisuhdetta rassaa minun liiallinen läsnäoloni, niin henkisesti kuin fyysisesti.

Myös ystävällä pitää olla silmää ja hienotunteisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme