Kirjoita unesi tänne, niin tulkitsen sen sinulle
Vaivaako joku uni? Tulkitaan se yhdessä. Tarkentavat kommentit ohiksiltakin tervetulleita!
Kommentit (90)
Viime yönä näun unta että synnytin, vaikka en ole edes raskaana. Kätilö oli erityisen mukava ja kaikki meni hyvin.
Olin kotipihalla ja lähdin lentoon. Ekaks oli kivaa, mutta sitten aloin leijua hallitsemattomasti kauas taivaalle ja se oli aika pelottavaa.
Vierailija kirjoitti:
lääkärintarkastuksessa mieslääkäri alkaa nuolla takaapäin työntää kielen sisään. Oon kontallani.
toistuva uni kun oon nukkunu huonosti
Tämä voisi olla fantasia, jota et ole uskaltanut toteuttaa todellisuudessa vielä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Viime yönä näun unta että synnytin, vaikka en ole edes raskaana. Kätilö oli erityisen mukava ja kaikki meni hyvin.
Olet ehkä miettinyt paljon lapsen tekemistä viime aikoina. Vaikuttaa, että alitajuntasi antaisi vihreää valoa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olin kotipihalla ja lähdin lentoon. Ekaks oli kivaa, mutta sitten aloin leijua hallitsemattomasti kauas taivaalle ja se oli aika pelottavaa.
Sinulla on edessä askel pois tutusta ja turvallisesta, iso askel parempaan. Lentäminen on sitä, että olet oma itsesi ja olet vapaa tekemään mitä haluat ja mikä on sinulle luontaista.
Pelkäät kuitenkin ottaa sitä askelta, pelkäät menettäväsi elämänhallinnan.
Tai vaihtoehtoisesti olet jo ottanut askeleen, mutta koet että elämäsi ei ole hallinnassasi vielä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lääkärintarkastuksessa mieslääkäri alkaa nuolla takaapäin työntää kielen sisään. Oon kontallani.
Tämä voisi olla fantasia, jota et ole uskaltanut toteuttaa todellisuudessa vielä?
Ap
Siis jos se on kiihottavaa ja nautinnollista. Jos ei, sano niin siitä olisi toinen näkökulma.
Ap
Olen tallilla ja olen ensimmäistä kertaa osallistumassa ratsastunnille. En ollut suunnitellut sitä, vaan jotenkin minut ylipuhutaan siinä tilanteessa. Hevoset jaetaan nimen ensimmäisen kirjaimen perusteella, eli Minnalle M:llä alkava hevonen jne, ei siis ratsastajalle sopivan koon tai muiden ominaisuuksien mukaan.
Minun hevoseni on VALTAVA, sovin melkein vatsan alle seisomaan. Naurun sekaisesti kauhistelen tätä hetken, mutta lähden kuitenkin vaihtamaan ratsastusvaatteita päälle.
Kun tulen takaisin muut ovat jo kentällä. Tunnelma on muuttunut erilaiseksi ja vaikka kukaan ei mitään sanonutkaan, tiedän että on alkamassa jonkinlainen kilpailu. Samalla minun luo talutetaan pieni alpakan vasa ja olen ihan hämmentynyt, että enhän minä nyt mitenkään voi sillä ratsastaa! Tässä uni vähän katkeaa ja seuraavaksi minulla on taas se iso hevonen. Taisin herätä tässä kohtaa ja uni ei jatkunut sen pidemmälle.
Unen paikka oli jossain muualla kuin Suomessa: keltaiseksi maalattuja vanhoja, matalia kivitaloja ja punaisia tiilikattoja. Talli oli edestä avoin ja ratsastuskenttä rakennusten muodostamalla sisäpihalla, jonne kuljettiin holvikaaren alta. Ilma ja valon sävy oli lämmin.
Ja taustaa sen verran, että en harrasta ratsastusta, tyttäreni kyllä, mutta en ole käynyt tallilla ainakaan kuukauteen. En ole koskaan ollut tuon unen kaltaisessa paikassa, eikä nyt ole suunnitteillakaan ulkomaanmatkaa saatikka että olisin sellaisesta haaveillut. En myöskään ole nähnyt alpakoita kuin joskus kauan sitten jossain eläintarhassa. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ehkä miettinyt paljon lapsen tekemistä viime aikoina. Vaikuttaa, että alitajuntasi antaisi vihreää valoa?
Ap
Tämä voisi liittyä myös muuhun luomiseen, kyvykkyyteen ja saavutukseen. Joka tapauksessa positiivinen noste.
Ap
Olen nyt useamman kerran nähnyt samanlaista unta, jossa suutelen parasta ystävääni ja tunnen rakastavani häntä. Unessa tiedän hänen olevan se oikea minulle. Hereillä ollessa minulla ei ole tällaisia tunteita, ainakaan tietoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Olen tallilla ja olen ensimmäistä kertaa osallistumassa ratsastunnille. En ollut suunnitellut sitä, vaan jotenkin minut ylipuhutaan siinä tilanteessa. Hevoset jaetaan nimen ensimmäisen kirjaimen perusteella, eli Minnalle M:llä alkava hevonen jne, ei siis ratsastajalle sopivan koon tai muiden ominaisuuksien mukaan.
Minun hevoseni on VALTAVA, sovin melkein vatsan alle seisomaan. Naurun sekaisesti kauhistelen tätä hetken, mutta lähden kuitenkin vaihtamaan ratsastusvaatteita päälle.
Kun tulen takaisin muut ovat jo kentällä. Tunnelma on muuttunut erilaiseksi ja vaikka kukaan ei mitään sanonutkaan, tiedän että on alkamassa jonkinlainen kilpailu. Samalla minun luo talutetaan pieni alpakan vasa ja olen ihan hämmentynyt, että enhän minä nyt mitenkään voi sillä ratsastaa! Tässä uni vähän katkeaa ja seuraavaksi minulla on taas se iso hevonen. Taisin herätä tässä kohtaa ja uni ei jatkunut sen pidemmälle.
Unen paikka oli jossain muualla kuin Suomessa: keltaiseksi maalattuja vanhoja, matalia kivitaloja ja punaisia tiilikattoja. Talli oli edestä avoin ja ratsastuskenttä rakennusten muodostamalla sisäpihalla, jonne kuljettiin holvikaaren alta. Ilma ja valon sävy oli lämmin.
Ja taustaa sen verran, että en harrasta ratsastusta, tyttäreni kyllä, mutta en ole käynyt tallilla ainakaan kuukauteen. En ole koskaan ollut tuon unen kaltaisessa paikassa, eikä nyt ole suunnitteillakaan ulkomaanmatkaa saatikka että olisin sellaisesta haaveillut. En myöskään ole nähnyt alpakoita kuin joskus kauan sitten jossain eläintarhassa. 😄
Sinussa on potentiaalia enempään, kuin mitä nyt pääset näyttämään, ja alitajunnassasi tiedät sen. Ympäristösi tarjoaa sinulle liian rajoittunutta ja pientä roolia, ja koet sen rajoittavana, mutta et tiedä miten pääset oikeuksiisi.
Koska yleensä et ratsasta, mutta sinulle sinäkin olisi tarjolla iso rooli, alitajuntasi olisi sitä mieltä, että pystyisit muuhunkin alaan tai tehtävään kuin mikä on sinulle tuttu ja turvallinen.
Koska tämä tapahtuu jossain uudessa oudossa paikassa, se voi symboloida otollisempaa ja kannustavampaa ympäristöä sinulle, joka on eri kuin mikä on sinun arkimaailma.
Voit kokea että nykyinen arkimaailmasi ei anna sinun levittää siipiäsi täyteen mittaan, ja toisessa ympäristössä voisit toteuttaa täyden potentiaalisi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt useamman kerran nähnyt samanlaista unta, jossa suutelen parasta ystävääni ja tunnen rakastavani häntä. Unessa tiedän hänen olevan se oikea minulle. Hereillä ollessa minulla ei ole tällaisia tunteita, ainakaan tietoisesti.
Kyse ei varmaan olekaan tuosta ystävästäsi, hän vain antaa kasvot jollekin muulle asialle.
Tässä unessa keskittyisin siihen, miltä rakkaus siinä tuntuu. Se voi olla sellainen rakkaus, joka sinulle tuottaisi täyttymyksen tunteen. Arkielämässä teemme usein kompromisseja ja luovumme asioista joita itse haluaisimme. Unesi saattaa haluta kertoa sinulle, miltä oikea rakkaus pitäisi tuntua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSiis jos se on kiihottavaa ja nautinnollista. Jos ei, sano niin siitä olisi toinen näkökulma.
Ap
Nimittäin, jos tunne onkin ahdistava tai nöyryyttävä, lääkäri voi edustaa jotain auktoriteettia elämässäsi, jonka koet alistavan sinua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSiis jos se on kiihottavaa ja nautinnollista. Jos ei, sano niin siitä olisi toinen näkökulma.
ApNimittäin, jos tunne onkin ahdistava tai nöyryyttävä, lääkäri voi edustaa jotain auktoriteettia elämässäsi, jonka koet alistavan sinua.
Ap
Ja alastomuus olisi voimattomuutta, supjattomuutta ja paljastumista, häpeääkin.
Ap
Viime yöltä:
Olin teatterissa, tai itseasiassa sali muistuttu sellaista isohkoa vanhaa seurojentalon juhlasalia. Esityksenä oli venäläistä klassista musiikkia. Lavan yläpuolella oli iso vanhanaikainen samettibanderolli jossa luki esityksen nimi kyrillisin kirjaimin. Olimme seuralaiseni (vieras mies) kanssa katsomassa esitystä kolmannessa rivissä ihan reunassa. Eturivissä istui silmäätekeviä, mm Kim Jong-Un ja muita valtionpäämiehiä.
Tuli väliaika, jolloin ihmiset alkoivat tanssia letkajenkkaa. Letkisjonossa oli ainakin Teemu Selänne, Tommi Mäkinen ja Janne Ahonen. Teemu Selänne oli hyvä kaveri seuralaiseni kanssa ja tulikin tervehtimään häntä. Teemu kertoi olevansa nykyään asumuserossa Sirpan kanssa. Asiasta ei saisi kertoa vielä lehdistölle. Pyysi meidät mukanaan juhlimaan sitten esityksen jälkeen. 🤔😂
Niin perkeleesti panin kirjoitti:
Panin kuin aropupu!
Jos se oli oman kumppanin kanssa, oli varmaan vain mukava seksiuni joka heijasti atkielämää ja onnellista suhdetta.
Jos ihastuksen kanssa, oli toiveuni onnesta hänen kanssa.
Jos sinulla ei ole ketään seksikumppania, se oli kaipuuta onnelliseen ja täyttymykselliseen parisuhteeseen.
Ap
A) Näin unta, jossa Jumala puhui minulle ja kertoi, että rakkaudessa toista naista kohtaan ei ole mitään pahaa ja että hän sallii sen. Olin siis ihastunut suuresti naiseen tuolloin jaolen itsekin nainen.
B) Toisessa unessa näin, että olin jossain herätyskokouksessa ja sitten joku saarnasi siellä ja koin euforisen tunteen, että tulin uskoon. (En muista unesta tähän hätään enempää - tosin kirjoitin sen muistiin jonnekin).
En siis ole kuin erittäin epämääräisesti uskovainen oikeasti. Mutta olen rakastunut naiseen ekaa kertaa elämässäni.
Vierailija kirjoitti:
Viime yöltä:
Olin teatterissa, tai itseasiassa sali muistuttu sellaista isohkoa vanhaa seurojentalon juhlasalia. Esityksenä oli venäläistä klassista musiikkia. Lavan yläpuolella oli iso vanhanaikainen samettibanderolli jossa luki esityksen nimi kyrillisin kirjaimin. Olimme seuralaiseni (vieras mies) kanssa katsomassa esitystä kolmannessa rivissä ihan reunassa. Eturivissä istui silmäätekeviä, mm Kim Jong-Un ja muita valtionpäämiehiä.
Tuli väliaika, jolloin ihmiset alkoivat tanssia letkajenkkaa. Letkisjonossa oli ainakin Teemu Selänne, Tommi Mäkinen ja Janne Ahonen. Teemu Selänne oli hyvä kaveri seuralaiseni kanssa ja tulikin tervehtimään häntä. Teemu kertoi olevansa nykyään asumuserossa Sirpan kanssa. Asiasta ei saisi kertoa vielä lehdistölle. Pyysi meidät mukanaan juhlimaan sitten esityksen jälkeen. 🤔😂
Uni kunnianhimosta ja menestyksestä. Teatteri on elämäsi näyttämö, ja olit siellä tärkeässä joukossa. Koit olevasi tärkeä ja menestyvien joukossa, ja se on sinulle tärkeää.
Et ollut esiintymässä, joten et varmaan ajattele, että sinun pitäisi asettaa itsesi alttiiksi arvostelulle tai poistua mukavuusalueelta. Esityskään ei ollut pääasia, joten kunnianhimo ei kohdistu mihinkään tekemiseen tai tapahtumaan, vain asemaan elämässä.
En kyllä tiedä, miksi juuri letkajenkka, ehkä se kuvasi jotain yhteisöllisyyttä /yhteisöä, johon sinulla on pääsy.
Ap
Vierailija kirjoitti:
A) Näin unta, jossa Jumala puhui minulle ja kertoi, että rakkaudessa toista naista kohtaan ei ole mitään pahaa ja että hän sallii sen. Olin siis ihastunut suuresti naiseen tuolloin jaolen itsekin nainen.
B) Toisessa unessa näin, että olin jossain herätyskokouksessa ja sitten joku saarnasi siellä ja koin euforisen tunteen, että tulin uskoon. (En muista unesta tähän hätään enempää - tosin kirjoitin sen muistiin jonnekin).
En siis ole kuin erittäin epämääräisesti uskovainen oikeasti. Mutta olen rakastunut naiseen ekaa kertaa elämässäni.
Olet kokenut valtaisan itseoivalluksen tunteen, tai sinulle on avautunut uusi maailma tai tunteen ulottuvuus. Tästä uskoontulo ja euforia. Tai se kuvasti vapautumistasi uskomaan itseesi, voimaantumista.
Jumala kuvastaa sinun sisintä... miksihän sitä sanotaan, sisäistä tuomaria, yliminää, omatuntoa, joka punnitsee ja tuomitsee tekosi lahjomattomasti. Se kokee, että tunteissasi ei ole mitään pahaa, ja antaa sinulle synninpäästön.
En tiedä liitttivätkö nämä kaksi samaan tilanteeseen tai asiaan vai eri.
Ap