Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyysin miestäni luopumaan naispuolisesta ystävästään sillä

Vierailija
03.01.2018 |

Testasin vaan mitä hän vastaa. Hän vastasi vihaisena no 'sinä lähdet sitten, minä en sannasta luovu'. Eli hän olisi valmis luopumaan meidän parisuhteesta mieluummin kuin menettäisi ystävänsä sannan. Miten pystyn olemaan parisuhteessa jos naispuolinen ystävä on hänelle tärkeämpi? En tietenkään pakota häntä luopumaan ystävästään, mutta vastaus oli niin loukkaava että itse en tiedä haluanko jatkaa Tässä suhteessa enää. Mieheni kyllä rakastaa minua ja tiedän tämän olevan meille molemmille kova paikka jos ero nyt tulee. Mieheni on sanonut minulle joskus, että jos menettäisi minut niin ei jaksaisi enää opiskella eikä käydä töissä sillä hän masentuisi niin paljon jos menettäisi minut. (tuosta sanomisesta on aikaa kuukausi).

Kommentit (168)

Vierailija
21/168 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Laitoin nyt miehelleni viestiä, että kunhan pääsee töistä niin mulla on hänelle asiaa. Tein raskaan päätöksen ja aion tänään siis ilmoittaa suhteemme olevan ohi. Hänelle naispuoliset ystävät on liian tärkeitä, joten näin on parempi. Ystäviä saa olla, mutta minun mittapuullani elämänkumppanin pitää olla se tärkein henkilö henkilö lasten lisäksi. Jos miehelle kaverit menee tärkeysjärjestyksessä ensimmäiselle sijalle niin menkööt kotiin kasvamaan.

Vierailija
22/168 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti tuo naisystävä on ollut miehesi elämässä kauemmin kuin sinä. Siksi tärkeä miehelle. Ystävä pysyy rinnalla, tapahtui elämässä mitä tahansa.

Kuulostaa todella lapsellista ja henkinen kehitys on kesken. Ja se ei hyvää ennusta suhteelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/168 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ystävä, rakas sellainen mies joka on avoliitossa. Hän ei ikinä jättäisi minua, mielummin lemppaisi eukkonsa pihalle :D niin syvä kiintymys suhde meillä on ja olemme toistemme parhaat ystävät.  Olleet jo monta vuotta, seksiä ei ole ollut eikä varmaan tule olemaankaan. Tätä ei pilata sillä. Minusta on törkeää jos ap vaatii miestä luopumaan ystävästään, sympatiat täysin miehen puolella :)

Rakas ystävä ja hän ei ikinä jätä sinua, mieluummin " lemppaa eukkonsa" pihalle ja hymiö perään.. aika rumasti puhut rakkaan ystäväsi rakkaasta. En ole ystävyyttä vastaan mutta ellei löydy kunnioitusta puolisoita kohtaan niin haisee valtataistelulta.

Vierailija
24/168 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ongelmana tässä ei ole se että ystävä olisi kumppania tärkeämpi, vaan se että kumppani alkaa sanelemana ketä saa ja ei saa nähdä. Se on melko manipuloivaa toimintaa mun mielestä.

Jos vaikuttaa siltä, että ystävän kanssa olisi jotain meneillään, niin se on tottakai keskustelun paikka, mutta toisen kieltämisellä tuskin saa mitään järkevää aikaan.

Vierailija
25/168 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ystävä, rakas sellainen mies joka on avoliitossa. Hän ei ikinä jättäisi minua, mielummin lemppaisi eukkonsa pihalle :D niin syvä kiintymys suhde meillä on ja olemme toistemme parhaat ystävät.  Olleet jo monta vuotta, seksiä ei ole ollut eikä varmaan tule olemaankaan. Tätä ei pilata sillä. Minusta on törkeää jos ap vaatii miestä luopumaan ystävästään, sympatiat täysin miehen puolella :)

Rakas ystävä ja hän ei ikinä jätä sinua, mieluummin " lemppaa eukkonsa" pihalle ja hymiö perään.. aika rumasti puhut rakkaan ystäväsi rakkaasta. En ole ystävyyttä vastaan mutta ellei löydy kunnioitusta puolisoita kohtaan niin haisee valtataistelulta.

Yleensä paras ystävä myös yrittää tukea toista hänen avioliitossaan eikä asettua vain pitämään miehen puolia ja haukkumaan vaimoa. 

Vierailija
26/168 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Laitoin nyt miehelleni viestiä, että kunhan pääsee töistä niin mulla on hänelle asiaa. Tein raskaan päätöksen ja aion tänään siis ilmoittaa suhteemme olevan ohi. Hänelle naispuoliset ystävät on liian tärkeitä, joten näin on parempi. Ystäviä saa olla, mutta minun mittapuullani elämänkumppanin pitää olla se tärkein henkilö henkilö lasten lisäksi. Jos miehelle kaverit menee tärkeysjärjestyksessä ensimmäiselle sijalle niin menkööt kotiin kasvamaan.

No koita nyt kuitenkin antaa hänelle mahdollisuus hoitaa kaikki ihmissuhteensa asiallisesti, mikäli hän haluaa niin tehdä. Toki on mahdollista, ettei jaksa vaivautua moiseen, koska se tarkoittaisi sitä, että hänen pitäisi jatkossa huomioida sinut paremmin niin että sinulla on varma olo ykkösasemastasi eikä siinä silloin sannat hetkauta. 

Vierailija
27/168 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde on vain yksi ihmissuhde, vaikka onkin ns se tärkein.

Vierailija
28/168 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehiä kannattaa testata. Itse pyysin parhaimman ystävän flirttailemaan mieheni kanssa. Voitte sitten arvata miten siinä kävi ja mies on nykyisin sitten ex.

Vierailija
29/168 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mies kokisi mun ystävyyden vastakkaisen sukupuolen edustajaan olevan meidän suhteesta pois tai se olisi hänelle jatkuva huoli, lopettaisin ystävyyssuhteen. Tai sopisin että tavataan vaan porukalla.

Miehen naispuoleiset ystävät on mulle ihan ok, ehkä siksi, että nää ystävät on halunneet tutustua myös minuun, eivätkä mitenkään ole miehelle tärkeämpiä kuin minä. Jos olisivat ykkönen mun ohi, en olisi miehen kanssa.

Nää "mun paras ystävä on vastakkaista sukupuolta ja tärkeämpi kuin oma puoliso"-ihmiset menee jotenkin mun ymmärryksen yli. Mulla on ollut hyviä miespuoleisia ystäviä, joidenkin puolisoehdokkaat ovat olleet todella ärsyttäviä ja silti en ole koskaan ajatellut että tuon ystävän tulisi jotenkin asettaa mut edelle noista seurustelukumppaneistaan, ystävät on ystäviä, puoliso valitaan koko eliniän kumppaniksi ja läheisimmäksi ihmiseksi.

Vierailija
30/168 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sympatiat avovaimon puolella. Hän ei ole koskaan edes saanut mahdollisuutta, jos tämä toinen ystävyys kestänyt heidän suhdettaan kauemmin. Toivottavasti ei mene naimisiin vaan tajuaa lähteä. 

Vierailija
31/168 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehiä kannattaa testata. Itse pyysin parhaimman ystävän flirttailemaan mieheni kanssa. Voitte sitten arvata miten siinä kävi ja mies on nykyisin sitten ex.

Hän tiesi, että tää on joku sun testi. Olet kieroutunut ihminen. Siksi HÄN päätti, että teidän suhde on ohi ja vei flirttailun pidemmälle.

Vierailija
32/168 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Tuollainen testailu on keskenkasvuista, ja osoittaa, ettei teidän välillänne alunpitäenkään ollut luottamusta. Jos tunnet moiseen tarvetta, on suhde jo mennyttä.

2. Kavereiden välillä on usein paljon pidempi historia kuin kumppaneiden välillä. Heillä on niin paljon yhteisiä juttuja, ja ovat olleet toistensa kantava voima, että käskeminen luopumaan tästä vain sinun takiasi olisi puhtaasti itsekästä. Et tule IKINÄ olemaan ainoa ihminen, etkä edes välttämättä ainoa nainen kumppanisi elämässä. Mitäs, jos joskus saisitte lapsia, ja mies sanoisi haluavansa pitää mielummin tyttärensä kuin sinut? Tai mies pitäisi mielummin välinsä omaan äitiinsä kuin sinuun? Tai omaan siskoonsa? Olisitko siinäkin tuollainen mustasukkainen aasi?

3. Kyse on ystävästä. Jos he olisivat halunneet yhteen, he todennäköisesti olisivat päätyneet yhteen jo ennen kuin tulit kuvioihin. Keskity teidän parisuhteeseenne tai lähde kalppimaan, jos et kestä sitä, että toisella on kontakteja myös vastakkaisen sukupuolen edustajiin.

4. Oletko ajatellut, että olet jo kysymykselläsi, joka oli sinulle "vain testi", loukannut miestä, ja osoittanut hänelle, ettet luota häneen? Miten ajattelit hyvittää lapsellisuutesi hänelle, vai pitääkö miehen vain sietää "testailujasi"? Oletko varma, ettei tuo kysymyksesi saanut miestä miettimään eroa sinusta?

-N28

Vierailija
33/168 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Tuollainen testailu on keskenkasvuista, ja osoittaa, ettei teidän välillänne alunpitäenkään ollut luottamusta. Jos tunnet moiseen tarvetta, on suhde jo mennyttä.

2. Kavereiden välillä on usein paljon pidempi historia kuin kumppaneiden välillä. Heillä on niin paljon yhteisiä juttuja, ja ovat olleet toistensa kantava voima, että käskeminen luopumaan tästä vain sinun takiasi olisi puhtaasti itsekästä. Et tule IKINÄ olemaan ainoa ihminen, etkä edes välttämättä ainoa nainen kumppanisi elämässä. Mitäs, jos joskus saisitte lapsia, ja mies sanoisi haluavansa pitää mielummin tyttärensä kuin sinut? Tai mies pitäisi mielummin välinsä omaan äitiinsä kuin sinuun? Tai omaan siskoonsa? Olisitko siinäkin tuollainen mustasukkainen aasi?

3. Kyse on ystävästä. Jos he olisivat halunneet yhteen, he todennäköisesti olisivat päätyneet yhteen jo ennen kuin tulit kuvioihin. Keskity teidän parisuhteeseenne tai lähde kalppimaan, jos et kestä sitä, että toisella on kontakteja myös vastakkaisen sukupuolen edustajiin.

4. Oletko ajatellut, että olet jo kysymykselläsi, joka oli sinulle "vain testi", loukannut miestä, ja osoittanut hänelle, ettet luota häneen? Miten ajattelit hyvittää lapsellisuutesi hänelle, vai pitääkö miehen vain sietää "testailujasi"? Oletko varma, ettei tuo kysymyksesi saanut miestä miettimään eroa sinusta?

-N28

Tajuatkohan nyt yhtään sitä todellisuutta, miltä tuntuu olla sellaisen miehen kanssa, jolle alkaa ystävät mennä oli oikealta ja vasemmalta tai sitten joku yksi tai pari erittäin tärkeää yksilöä. Tuota sinun mantraasi on äärettömän helppo hokea niin kauan, kunnes teidän suhteeseen tulee pyörimään joku kolmas pyörä ja miehesi suhtautuminen sinuun muuttuu samalla. 

Vierailija
34/168 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sympatiat avovaimon puolella. Hän ei ole koskaan edes saanut mahdollisuutta, jos tämä toinen ystävyys kestänyt heidän suhdettaan kauemmin. Toivottavasti ei mene naimisiin vaan tajuaa lähteä. 

Kyllä hän sai mahdollisuuden - nimenomaan HÄN on avovaimo. 

Vierailija
35/168 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap. narsisti. Sillä tuo on ensimmäisiä merkkejä, kun vaaditaan puolisoa luopumaan ystävistä ja eristymään ulkomaailmasta. Jos kumppani ei suostu, uhataan erolla ja itketään kuinka puoliso ei rakasta. Säälin miestäsi.

Me olemme mieheni kanssa yhdessä jo 30v. ja molemmilla on laaja ystäväpiiri, eikä se ole meiltä kummaltakaan pois. Kummallakin on lapsuuden ystäviä ja olemme leikkineet lapsena samalla hiekkalaatikolla lapsesta lähtien ja koemme ystävämemme kuin olisivat veljiä tai sisaria.

Vierailija
36/168 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaksi parasta ystävää on miehiä. Kummankin olen tuntenut yli 20v ja aina ollaan oltu kuin paita, peppu ja napa. Koskaan en ole kummankaan kanssa tehnyt mitään seksuaalista. Kumppaneita on kaikilla ollut ja mennyt, mutta ystävyys on pysynyt. On tullut vastaan niitäkin kumppaneita jotka on yrittänyt rajoittaa ystävyyttä mutta ne on tosiaan entisiä.

Vierailija
37/168 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-N28

Tajuatkohan nyt yhtään sitä todellisuutta, miltä tuntuu olla sellaisen miehen kanssa, jolle alkaa ystävät mennä oli oikealta ja vasemmalta tai sitten joku yksi tai pari erittäin tärkeää yksilöä. Tuota sinun mantraasi on äärettömän helppo hokea niin kauan, kunnes teidän suhteeseen tulee pyörimään joku kolmas pyörä ja miehesi suhtautuminen sinuun muuttuu samalla. 

Jos parisuhteessasi on vain kaksi vaihtoehtoa: 1. olet tärkein/ainut ihminen miehesi elämässä, tai 2. ystävät menee ylitsesi oikealta ja vasemmalta, niin kannattaa jättää se suhde. Ystävät eivät ole samalla tasolla kuin kumppani. Kiintymys ystävään ja kumppaniin ei ole samanlaista. Jos miehesi peruu teidän sovittuja tapaamisianne, koska haluaa tavata ystäviään, hän kohtelee sinua huonosti. Jos sinä vaadit miestäsi perumaan ystävien tapaamisia, koska haluat olla miehellesi se ykkönen,  kohtelet häntä huonosti. Jos parisuhteessa ei ole sekä molemmilla omaa aikaa/aikaa ystäville, että aikaa parisuhteelle, niin se ei vain toimi. Jos toinen aika syö toisen kokonaan, niin suhde kuolee.

Suomeksi: Jos jäät AINA kavereille kakkoseksi, eroa. Jos kaverit jäävät AINA parisuhdeajan takia näkemättä, eroa. Jos suutut AINA kun mies ottaa kontaktia johonkin naispuoliseen kaveriin, eroa.

Suhteessa täytyy olla luottamusta, mihin sisältyy sekä aika kumppanin kanssa, että aika muiden kanssa.

Vierailija
38/168 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaksi parasta ystävää on miehiä. Kummankin olen tuntenut yli 20v ja aina ollaan oltu kuin paita, peppu ja napa. Koskaan en ole kummankaan kanssa tehnyt mitään seksuaalista. Kumppaneita on kaikilla ollut ja mennyt, mutta ystävyys on pysynyt. On tullut vastaan niitäkin kumppaneita jotka on yrittänyt rajoittaa ystävyyttä mutta ne on tosiaan entisiä.

Teillä on sellainen kolmen kimppa, johon ei edes puolisot pääse ”väliin”. Ymmärsin, että olette kaikki sinkkuja nytkin (?). Ei olisi tuollainen minun juttuni, mutta ihmiset saavat elää tietty miten parhaaksi näkevät.

Vierailija
39/168 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinusta olisi reilua, että vaimolla olisi mahdollisuus olla miehensä paras ystävä? Kuka sitten on vaimon tuki ja olkapää? Minusta tuo on itsekästä, sori. 

Minä en ole enkä haluaisi olla miesystäväni paras ystävä. Eikä hän ole minun paras ystäväni. Olen tuntenut parhaat ystäväni vuosikymmeniä, paljon kauemmin kuin miesystäväni. Heidän kanssaan voin keskustella myös niistä tunteista ja ajatuksista, joita minulla on parisuhteestamme. Ja sama miehellä; hänellä on omat ystävänsä ja tiedän, että heidän kanssaan hän on jakanut ja jakaa huoliaan ja toiveitaan liittyen parisuhteeseemme.

Olisi kamala ajatus, jos puolison/kumppanin pitäisi olla paras ystävä.

Vierailija
40/168 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se Rosa Meriläinenkin todennut, että ystävät on tärkeämpiä ja puolisoita tulee ja menee?

Toisaalta on surullista, jos se on näin, eikö puoliso voisi olla ensisijaisesti ystävä ja ehkä juuri se tärkein ystävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan