Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puoliso pettää

Vierailija
02.01.2018 |

Olen kerran aikaisemminkin tehnyt aiheesta aloituksen tänne, missä mietin miehen epäilyttävää käytöstä. On pidempään ollut omituinen, etäinen ja kylmä. Fyysinen läheisyys on vähentynyt huomattavasti. Käyttäytyy puhelimensa kanssa epäilyttävästi, aivan kuten salailisi jotain.

Eilen alkoi sitten humalassa hourimaan jotain siitä, että voisimme asua erillään hetken. Tiedän että parisuhteemme on ollut hänellekin stressaavaa viimeaikoina; menetin erään läheisen, hänellä on ollut asioita meneillään omassa elämässään ja olemme olleet kumpikin stressaantuneita. Stressin vuoksi olemme riidelleet tavallista enemmän, mutta että väliaikaisesti muuttaisimme erillemme?

Epäilykseni heräsivät uudestaan, kysyin miksi haluaisi nyt yhtäkkiä ottaa takapakkia suhteessamme. Selitti syyksi stressin ja sanoi haluavansa enemmän omaa aikaa vain miettiä "asioita". Kysyin, liittyykö meidän suhteemme noihin mietittäviin asioihin ja kielsi. Ymmärrän että tahtoo tavallista enemmän omaa aikaa, mutta ei mielestäni terveessä suhteessa se vaadi erillään asumista.

Nukuin tuon takia viimeyön todella huonosti ja heräsin ikävä ja outo tunne sisälläni. Rupesin yhdistelemään asioita mielessäni ja yhdistin epäilyttävän käytöksen eiliseen ehdotukseen erillään asumisesta. Päättelin, että meneillään on pakko olla muutakin, vaikka kielsi ettei ole lähdössä eikä todellakaan halua erota. Tunne siitä, että hänellä on joku toinen vahvistui tuon ehdotuksen myötä. Aloin pelätä, että syy tuon takana olisikin se, että hänellä on kiikarissa joku toinen ja haluaa aikaa miettiä miten päättää tämä suhde, ehkä myös tapailla tuota ihmistä tai ainakin pitää yhteyttä pelkäämättä kaiken aikaa että jää kiinni.

Tiedän, että saan nyt vihat niskaani ja tiedän helvetin hyvin toimineeni aivan hiton väärin. Päädyin epätoivoiseen tekoon koska nyt jo monta kuukautta hän on käyttäytynyt oudosti ja olen yrittänyt puhua, kysyä ja saada vastauksia. Hän ei tule mitenkään vastaan, kieltää että olisi onneton, haluaisi erota tai että hänellä olisi joku toinen. Sisimpäni kuitenkin huutaa että kaikki ei ole hyvin, ja että salailee jotain. Epätoivoisena, tunteiden vallassa katsoin hänen puhelintaan kun nukkui. Ja vaistoni oli koko ajan oikeassa. Siellä oli keskustelu (jota en avannut) missä oli minulle ennestään tuntemattomalta naiselta viesti missä oli hymiöitä ja sydämiä. Ilmoitukset tuon keskustelun viesteistä oli myös mykistetty. Salassa siis asia on ollut tarkoitus pitää.

En oikeasti tiedä mitä tehdä tai ajatella. Kliseinen "en olisi ikinä uskonut hänestä" pyörii mielessä. Luulin oikeasti tuntevani hänet. Olen luottanut häneen enemmän kuin kehenkään, hän oli ensirakkauteni. Olen ihan rikki.

Nyt en tiedä miten ottaa asia puheeksi. Ahdistaa että tiedän jo liikaa, mutta silti liian vähän. En voi jatkaa näin, asia on pakko jotenkin selvittää. Ahdistaa koko ihmisen läsnäolo juuri nyt, mutta en haluaisi lähteä omasta kodistani - mitä edes sanoisin syyksi hänelle? Tiedän hyvin, että olen tehnyt väärin - ihan lainkin mukaan. Moni ei varmasti ymmärrä eikä hyväksy syitäni, mutta tunsin oikeasti olevani ahdettuna nurkkaan ja hapen loppuvan. Tuntui, ettei vaihtoehtoja jätetty ja tarvitsin jonkun selvyyden.

Miten otan asian puheeksi hänen kanssaan? Kannattaisiko minun ottaa yhteyttä tuohon naiseen itse ja kysyä onko tietoinen että mies on varattu ja että pelaa tällaista peliä?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja siis kokee, että häntä on petetty. Mitään todisteita ei ole, on vain keskustelu jonka puoliso on käynyt jonkun kanssa ja jonka sisältöäkään ei tiedä.

Ei yhtään ainutta kunnon todistetta, vain kuvitelmia. Ei ihme että ukkoa on alkanut suhde ahdistaa.

Naisen vaisto on todistettu tieteellisesti. Tulkitsemme tunteita ja sanattomia viestejä hyvin.

Vierailija
62/83 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lupasin vähän päivitellä tilannetta tänne. Olemme puhuneet nyt yleisellä tasolla asioista, ja tuntuu että mies epäsuorasti syyttelee mua siitä, että on ahdistunut ja käyttäytynyt oudosti jo monta päivää. Läheiseni kuoli hiljan ja olen sairastellut jonka takia olen ollut välillä vähän herkillä. Syyttää nyt minua omasta ahdistuksestaan ja oudosta käytöksestä. Olen ihan varma, että ahdistukseen liittyy tuo kolmas osapuoli.

Kavereita (alunperin miehen siis) piti tulla huomenna kylään, enkä haluaisi jättää heitä ilman yösijaa. Tuntuu vain että pää ei enää kestä ja oikeasti menen palasiksi millä hetkellä hyvänsä. Itkettää kun toinen on niin etäinen ja outo, välttelee, pakenee aina toiseen huoneeseen kun tulen sinne missä hän on, tuijottaa tyhjyyteen tai räplää puhelintaan lähes koko ajan. Ei enää kosketa samalla tavalla kuin ennen, ei tule lähelle eikä pussaa. Tunnen olevani niin arvoton, turha ja vastenmielinen. Itkettää. 

Nyt kissa pöydälle ja asiat suoriksi. Pettäjä tyypillisesti syyttää muita, helpottaakseen omaa oloaan tai saadakseen puolison hämääntymään. Älä lähde siihen mukaan. Ukko pihalle ja kaverit kylään. Elämä jatkuu joka tapauksessa, usko pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei ole lapsia, ei omaisuutta, olette nuoria. Nyt eroon. Jotain mies hakee mitä sinä et pysty antamaan hänelle. Ei kannata pitkittää. Päästä mies eroon. Typerää roikkua. Etsi joku toinen. Ei suhde muutu paremmaksi. Ikuisesti rikki.

Vierailija
64/83 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varalla olet ja eroaa heti kun on varmistellu itselleen uuden suhteen. Erotkaa suoraan. Vaikka tuon nykyisen säädön kanssa ei syntyisi mitään niin eiköhän sillä ole jatkossakin haku päällä paremman toivossa.

Vierailija
65/83 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on just tätä kun monilla miehillä on niin kova tarve "päästä suhteeseen" ja "saada nainen". Eikä niin, että pariudutaan sellaisen kanssa jonka kanssa oikeasti halutaan olla. Sitten jatkuvasti himoitaan ruohoa aidan toisella puolella. Naiset tietää tämän ja ovat siksi kranttuja heti alkuun.

Vierailija
66/83 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja siis kokee, että häntä on petetty. Mitään todisteita ei ole, on vain keskustelu jonka puoliso on käynyt jonkun kanssa ja jonka sisältöäkään ei tiedä.

Ei yhtään ainutta kunnon todistetta, vain kuvitelmia. Ei ihme että ukkoa on alkanut suhde ahdistaa.

Mulle se salaa viestittely itsessään on pettämistä,

-ei ap

Onkohan ap kertonut miehelleen tänne kirjoittamistaan viesteistä? Jos ei ole, niin salaa siis viestittelyn vauvapalstalla mieheltään. Pettää!

Vai onko niin että vain muiden salaviestittely on pettämistä....

Vierailija
67/83 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varalla olet ja eroaa heti kun on varmistellu itselleen uuden suhteen. Erotkaa suoraan. Vaikka tuon nykyisen säädön kanssa ei syntyisi mitään niin eiköhän sillä ole jatkossakin haku päällä paremman toivossa.

Juu, en kyllä halua antaa miehelle sitä tyydytystä, että on se jättävä osapuoli tässä kaiken tekemänsä jälkeen. Haluan itse olla se joka käräyttää hänet ja sitten pistän pihalle. Ap

Vierailija
68/83 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle se salaa viestittely itsessään on pettämistä,

-ei ap

Onkohan ap kertonut miehelleen tänne kirjoittamistaan viesteistä? Jos ei ole, niin salaa siis viestittelyn vauvapalstalla mieheltään. Pettää!

Vai onko niin että vain muiden salaviestittely on pettämistä....

Vertaatko sä tosissasi palstalle kirjoittelua siihen, että salaa tekstailee flirttailevaan sävyyn jonkun kanssa? Joskus nämä trollit ovat oikeasti niin epätoivoisen huonoja. Ap

Vierailija
69/83 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä ei ole lapsia, ei omaisuutta, olette nuoria. Nyt eroon. Jotain mies hakee mitä sinä et pysty antamaan hänelle. Ei kannata pitkittää. Päästä mies eroon. Typerää roikkua. Etsi joku toinen. Ei suhde muutu paremmaksi. Ikuisesti rikki.

Luulen, että se jokin on miehen oma vaikeus käsitellä tunteitaan ja hankalia asioita sekä vastoinkäymisiä. Eli siis kun suhde menee "liian vakavaksi" eikä ole enää sitä alkuhuuman täydellisyyttä, pitää lähteä lätkimään. Ap

Vierailija
70/83 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lupasin vähän päivitellä tilannetta tänne. Olemme puhuneet nyt yleisellä tasolla asioista, ja tuntuu että mies epäsuorasti syyttelee mua siitä, että on ahdistunut ja käyttäytynyt oudosti jo monta päivää. Läheiseni kuoli hiljan ja olen sairastellut jonka takia olen ollut välillä vähän herkillä. Syyttää nyt minua omasta ahdistuksestaan ja oudosta käytöksestä. Olen ihan varma, että ahdistukseen liittyy tuo kolmas osapuoli.

Kavereita (alunperin miehen siis) piti tulla huomenna kylään, enkä haluaisi jättää heitä ilman yösijaa. Tuntuu vain että pää ei enää kestä ja oikeasti menen palasiksi millä hetkellä hyvänsä. Itkettää kun toinen on niin etäinen ja outo, välttelee, pakenee aina toiseen huoneeseen kun tulen sinne missä hän on, tuijottaa tyhjyyteen tai räplää puhelintaan lähes koko ajan. Ei enää kosketa samalla tavalla kuin ennen, ei tule lähelle eikä pussaa. Tunnen olevani niin arvoton, turha ja vastenmielinen. Itkettää. 

Nyt kissa pöydälle ja asiat suoriksi. Pettäjä tyypillisesti syyttää muita, helpottaakseen omaa oloaan tai saadakseen puolison hämääntymään. Älä lähde siihen mukaan. Ukko pihalle ja kaverit kylään. Elämä jatkuu joka tapauksessa, usko pois.

Juu, odottelen nyt tässä että herra saapuisi kotiin että asian voisi ottaa puheeksi. Tuon tiesinkin, että pettäjä yrittää pönkittää omaa pahaa oloaan ja syyllisyyttään syyttämällä muita. Kai se on silloin helpompi kestää itsensä ja virheidensä kanssa kun todistelee itselleen että "oli mulla syykin tehdä näin".

Vierailija
71/83 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi? Todisteeksi riittää niin paljon muukin, kuin se että löytää puolisonsa panemasta jotakuta toista. Tässä tapauksessa on lyhyen ajan sisällä tupsahdellut enemmän ja enemmän aina vaan uskottavampia todisteita siitä, että miehellä on toinen. Lue koko ketju, niin löydät ne kaikki muutkin todisteet kuin tuon salaa viestittelyn - mikä muuten sekin riittäisi monelle kertomaan, että toinen pettää. Ap

Vierailija
72/83 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä Ap lapsia? 

Tsemppiä tilanteeseen! <3 

Ei ole. Olemme aika nuoria eikä se ole ollut vielä ajankohtaista. Kyllähän me asiasta puhuttiin useampaankin kertaan. Höpisi jopa siitä, että kyllä me joskus naimisiin mennään. Sattuu... Nyt kun tämä tuli ilmi, on hyväkin vain ettei niitä lapsia koskaan hankittu. Kiitos. <3 Ap

Vierailija
73/83 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit AP? <3  Joko puhuitte..? 

Vierailija
74/83 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

age is just a number kirjoitti:

Miten voit AP? <3  Joko puhuitte..? 

Kiitos kysymästä. <3 Ei olla vielä, ei ole vieläkään tullut takaisin kotiin. Toivottavasti huomenna tulisi, niin saisi asian viimeinkin pois mielen päältä stressaamasta ja kiusaamasta. ;( Ap

Vierailija
75/83 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on just tätä kun monilla miehillä on niin kova tarve "päästä suhteeseen" ja "saada nainen". Eikä niin, että pariudutaan sellaisen kanssa jonka kanssa oikeasti halutaan olla. Sitten jatkuvasti himoitaan ruohoa aidan toisella puolella. Naiset tietää tämän ja ovat siksi kranttuja heti alkuun.

Kun ne miehet haluaa koko ajan sitä pillua. Siksi kakkosvaihtoehtokin käy sitä ykköstä odotellessa...

Vierailija
76/83 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ne miehet haluaa koko ajan sitä pillua. Siksi kakkosvaihtoehtokin käy sitä ykköstä odotellessa...

No meidän suhteessamme ei ainakaan ole siitä ollut pula, se on varma. Joskus tuntuu, että jopa itse olisin halukas harrastamaan useamminkin kuin mies, olen vain meistä se jolla vahvempi libido. :D Plus miehellä aika raskas työ jonka takia arkisin monesti rohjahtanut vain sängylle nukkumaan. 

Ps. seksin tai pillun whatsoever puute ei koskaan ole perustelu pettämiselle. Vika ja valinta on aina pettäjän, voit aina valita rehellisyyden ja lähteä suhteesta missä seksiä ei riittävästi ole, kuin sen valehtelun, pettämisen ja toisen rikkomisen. Ap

Vierailija
77/83 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten täällä aina jankataan pettämisestä.. ei se nyt ole niin ihmeellistä että välillä käy vieraissa. Vaihtelu todellakin piristää! En mä, eikä kyllä ketään mun kavereistakaan ime samaa munaa vuodesta toiseen. Itse olin, suunnilleen, uskollinen ekan lapsen syntymään asti. Ei se tavara siitä kulu jo sitä vähän käyttää välillä vieraissakin.

Vierailija
78/83 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten täällä aina jankataan pettämisestä.. ei se nyt ole niin ihmeellistä että välillä käy vieraissa. Vaihtelu todellakin piristää! En mä, eikä kyllä ketään mun kavereistakaan ime samaa munaa vuodesta toiseen. Itse olin, suunnilleen, uskollinen ekan lapsen syntymään asti. Ei se tavara siitä kulu jo sitä vähän käyttää välillä vieraissakin.

Olet ällöttävä. 

Vierailija
79/83 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee ap?

Vierailija
80/83 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 77: olet mies.

Ap: olet trolli.