Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puoliso pettää

Vierailija
02.01.2018 |

Olen kerran aikaisemminkin tehnyt aiheesta aloituksen tänne, missä mietin miehen epäilyttävää käytöstä. On pidempään ollut omituinen, etäinen ja kylmä. Fyysinen läheisyys on vähentynyt huomattavasti. Käyttäytyy puhelimensa kanssa epäilyttävästi, aivan kuten salailisi jotain.

Eilen alkoi sitten humalassa hourimaan jotain siitä, että voisimme asua erillään hetken. Tiedän että parisuhteemme on ollut hänellekin stressaavaa viimeaikoina; menetin erään läheisen, hänellä on ollut asioita meneillään omassa elämässään ja olemme olleet kumpikin stressaantuneita. Stressin vuoksi olemme riidelleet tavallista enemmän, mutta että väliaikaisesti muuttaisimme erillemme?

Epäilykseni heräsivät uudestaan, kysyin miksi haluaisi nyt yhtäkkiä ottaa takapakkia suhteessamme. Selitti syyksi stressin ja sanoi haluavansa enemmän omaa aikaa vain miettiä "asioita". Kysyin, liittyykö meidän suhteemme noihin mietittäviin asioihin ja kielsi. Ymmärrän että tahtoo tavallista enemmän omaa aikaa, mutta ei mielestäni terveessä suhteessa se vaadi erillään asumista.

Nukuin tuon takia viimeyön todella huonosti ja heräsin ikävä ja outo tunne sisälläni. Rupesin yhdistelemään asioita mielessäni ja yhdistin epäilyttävän käytöksen eiliseen ehdotukseen erillään asumisesta. Päättelin, että meneillään on pakko olla muutakin, vaikka kielsi ettei ole lähdössä eikä todellakaan halua erota. Tunne siitä, että hänellä on joku toinen vahvistui tuon ehdotuksen myötä. Aloin pelätä, että syy tuon takana olisikin se, että hänellä on kiikarissa joku toinen ja haluaa aikaa miettiä miten päättää tämä suhde, ehkä myös tapailla tuota ihmistä tai ainakin pitää yhteyttä pelkäämättä kaiken aikaa että jää kiinni.

Tiedän, että saan nyt vihat niskaani ja tiedän helvetin hyvin toimineeni aivan hiton väärin. Päädyin epätoivoiseen tekoon koska nyt jo monta kuukautta hän on käyttäytynyt oudosti ja olen yrittänyt puhua, kysyä ja saada vastauksia. Hän ei tule mitenkään vastaan, kieltää että olisi onneton, haluaisi erota tai että hänellä olisi joku toinen. Sisimpäni kuitenkin huutaa että kaikki ei ole hyvin, ja että salailee jotain. Epätoivoisena, tunteiden vallassa katsoin hänen puhelintaan kun nukkui. Ja vaistoni oli koko ajan oikeassa. Siellä oli keskustelu (jota en avannut) missä oli minulle ennestään tuntemattomalta naiselta viesti missä oli hymiöitä ja sydämiä. Ilmoitukset tuon keskustelun viesteistä oli myös mykistetty. Salassa siis asia on ollut tarkoitus pitää.

En oikeasti tiedä mitä tehdä tai ajatella. Kliseinen "en olisi ikinä uskonut hänestä" pyörii mielessä. Luulin oikeasti tuntevani hänet. Olen luottanut häneen enemmän kuin kehenkään, hän oli ensirakkauteni. Olen ihan rikki.

Nyt en tiedä miten ottaa asia puheeksi. Ahdistaa että tiedän jo liikaa, mutta silti liian vähän. En voi jatkaa näin, asia on pakko jotenkin selvittää. Ahdistaa koko ihmisen läsnäolo juuri nyt, mutta en haluaisi lähteä omasta kodistani - mitä edes sanoisin syyksi hänelle? Tiedän hyvin, että olen tehnyt väärin - ihan lainkin mukaan. Moni ei varmasti ymmärrä eikä hyväksy syitäni, mutta tunsin oikeasti olevani ahdettuna nurkkaan ja hapen loppuvan. Tuntui, ettei vaihtoehtoja jätetty ja tarvitsin jonkun selvyyden.

Miten otan asian puheeksi hänen kanssaan? Kannattaisiko minun ottaa yhteyttä tuohon naiseen itse ja kysyä onko tietoinen että mies on varattu ja että pelaa tällaista peliä?

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä epäilin muijaani ja otin sen luurin ja katsoin. Jäi kiinni ja muija pihalle. Saako kattoo luuria vai ei.. Ei kiinnosta. Minä katon jos ei ala totuutta tulemaan, kun tiedän jo asioita. Näin pääsin eroon pettävästä kusipäästä, joka on muuten asunnoton. Säälinkö, en vtussa sääli kusipäätä.

Hyvä, parempi sulle noin! Hyvä huomata, että täällä on vastaavassa tilanteessa olleita jotka eivät ole samantien moralisoimassa siitä, miten väärin tein kun katsoin puhelinta. Totta hitossa se on väärin, mutta mitä muuta voit tehdä jos toinen ei yksinkertaisesti puhu ja olet lähes varma, että jotakin on meneillään? Tiedätkö, että päätyikö lopulta yhteen tuon säätönsä kanssa? Ap

Ei päätynyt. On asunnottomana ja kulkee kavereillaa jos joku ottaa yöksi. Ei sitä säätöä kiinnostanut, kun sekin sai tietää että exälläni on mies. se kusetti siis molempia

Oikein hänelle, ehkä jopa saattaa oppia läksynsä tuosta. Surullista kyllä, usein kerran pettäjä on aina pettäjä.

Toivon, että omassakin tapauksessani tämä nainen ei tietäisi minusta ja kun saa tietää, ei jatka tuon valehtelijan kanssa. Ap

Vierailija
42/83 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

age is just a number kirjoitti:

Miten kävi AP, otitko asian puheeksi ja jos, niin myönsikö vai kielsikö? 

Tsemppiä <3 

En ole vielä uskaltanut, vieläkin vähän sulattelen asiaa. Kyllä mun pian täytyy asia puheeksi kuitenki ottaa, vaikka vaikealta tuntuu. :/ Tulen kyllä sitten heti päivittämään tänne miten kävi. Kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä epäilin muijaani ja otin sen luurin ja katsoin. Jäi kiinni ja muija pihalle. Saako kattoo luuria vai ei.. Ei kiinnosta. Minä katon jos ei ala totuutta tulemaan, kun tiedän jo asioita. Näin pääsin eroon pettävästä kusipäästä, joka on muuten asunnoton. Säälinkö, en vtussa sääli kusipäätä.

Hyvä, parempi sulle noin! Hyvä huomata, että täällä on vastaavassa tilanteessa olleita jotka eivät ole samantien moralisoimassa siitä, miten väärin tein kun katsoin puhelinta. Totta hitossa se on väärin, mutta mitä muuta voit tehdä jos toinen ei yksinkertaisesti puhu ja olet lähes varma, että jotakin on meneillään? Tiedätkö, että päätyikö lopulta yhteen tuon säätönsä kanssa? Ap

Ei päätynyt. On asunnottomana ja kulkee kavereillaa jos joku ottaa yöksi. Ei sitä säätöä kiinnostanut, kun sekin sai tietää että exälläni on mies. se kusetti siis molempia

Oikein hänelle, ehkä jopa saattaa oppia läksynsä tuosta. Surullista kyllä, usein kerran pettäjä on aina pettäjä.

Toivon, että omassakin tapauksessani tämä nainen ei tietäisi minusta ja kun saa tietää, ei jatka tuon valehtelijan kanssa. Ap

No harvemmin kukaan jatkaa. AIKANSA tollanen ottaa, mutta pääsee yli aina. Kusipäiden takia ei kannata surra ja tuhlata aikaa.

Vierailija
44/83 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sen rakkauden yli on vain pakko kävellä, jottei itse kynnysmatoksi joutuisi. Vain aika siihen sydänsuruun auttaa. Kun luottamus on rikottu, sitä ei saa enää ehjäksi - jos päädytte jatkamaan suhdetta, epäilet kuitenkin koko ajan, toistuuko se tilanne. 

Voithan sinä ensin vaikka ottaa yhteyttä tuohon naiseen (jos tiedät hänen numeronsa) ja jutella asiasta. Miehenkin on vaikeampi kieltää enää siinä vaiheessa, jos olet toisen kanssa puhunut. Olettaen tietysti että nainen ei myös kiellä kaikkea.

Vierailija
45/83 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvii potee huonoa omatuntoa siitä, että katoit puhelinta... Mies on tehny tosi paskasesti ja fiksuinta olis kun ilmottaisit hälle, että tiedät toisesta naisesta ja byebye.

Tsemppii, kyllä asiat järjestyy!!💖

Kiitos paljon. <3 Enhän ylireagoi, jos todella vedän heti johtopäätökset pettämisestä kun olen nähnyt yhden ainoan viestin naiselta missä sydämiä? Kyllä se tuntuu pettämiseltä, minulle se ainakin ylittää sen rajan. On myös ihan varmaa että on itse lähetellyt samanmoisia viestejä hänelle. Itselleni ei tulisi mieleenkään tekstailla sydämiä muille miehille. Sekin vielä että viestien ilmotukset on otettu pois käytöstä, kertoo siitä että yrittää salailla. ;( Ap[/qåuote]

Nin no ota tuosta nyt selvää,mutta kyllä mä kaverimiehille lähettelen sydämiä ja hymiöitä ja hän mulle,olenko siis pettäjä vaikka en ikinä toisen kanssa seksiä harrasta?

Vierailija
46/83 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvii potee huonoa omatuntoa siitä, että katoit puhelinta... Mies on tehny tosi paskasesti ja fiksuinta olis kun ilmottaisit hälle, että tiedät toisesta naisesta ja byebye.

Kiitos paljon. <3 Enhän ylireagoi, jos todella vedän heti johtopäätökset pettämisestä kun olen nähnyt yhden ainoan viestin naiselta missä sydämiä? Kyllä se tuntuu pettämiseltä, minulle se ainakin ylittää sen rajan. On myös ihan varmaa että on itse lähetellyt samanmoisia viestejä hänelle. Itselleni ei tulisi mieleenkään tekstailla sydämiä muille miehille. Sekin vielä että viestien ilmotukset on otettu pois käytöstä, kertoo siitä että yrittää salailla. ;( Ap[/qåuote]

Nin no ota tuosta nyt selvää,mutta kyllä mä kaverimiehille lähettelen sydämiä ja hymiöitä ja hän mulle,olenko siis pettäjä vaikka en ikinä toisen kanssa seksiä harrasta?

Ei kaikille pettäminen tarkoita seksiä. Se on suhdekohtaista ja alussa pitäisikin tehdä selväksi, missä raja menee.

Meillä on alusta asti ollut selvää, että kumpikaan ei harrasta moista. Eli silloin salassa minun selkäni takana sydämien (ja ties minkä muun mistä en vain tiedä koska salailee) lähettely jollekin naiselle on pettämistä. Ja hei, se fakta että keskustelun ilmoitukset on mykistetty, kertoo ihan selvästi siitä että jotakin yritetään salailla. Ap

Vierailija
47/83 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos salailet ja kiellät ko. "kaverimiesten" olemassaolon, mykistät keskutelun viestiäänet ja jemmailet puhelinta (otat sen esim. mukaan vessaan mennessäsi) niin kyllä, jos et ole pettäjä niin ainakin harkitset sellaiseksi ryhtymistä. 

Vierailija
48/83 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos salailet ja kiellät ko. "kaverimiesten" olemassaolon, mykistät keskutelun viestiäänet ja jemmailet puhelinta (otat sen esim. mukaan vessaan mennessäsi) niin kyllä, jos et ole pettäjä niin ainakin harkitset sellaiseksi ryhtymistä. 

Tämä. Ja oma miesystävä tekee juuri tuota. Siis ottaa puhelimen mukaansa myös vessaan, ja usein käyttääkin sitä siellä ollessaan. Kaipa siellä saa rauhassa tekstailla salaisuuksia. Ei muutenkaan jätä puhelinta koskaan mihinkään paitsi nukkuessa sängyn viereen ja suihkussa käydessään pöydälle. Ap

Vierailija
49/83 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaa itseään kiusata sillä että mitä teki väärin kun mies pettää. Syynä on nyt vaan se että mies on "ajatellut " kikkelillään. Hänellä ei myöskään mielikuvitus riitä kertomaan mitkä ovat seuraukset. Monille miehille valehtelu ei ole mikään synti vaan totuutta muokkaillaan sen mukaan mikä parhaiten palvelee omaa etua. Mies haluaa nimenomaan pitää sinut varalla jos vaikka uusi suhde ei onnistuisikaan. On paljon miehiä jotka eivät tässä kuviossa näe mitään väärää. 

Nainen on hyödyke jota hallitaan. Se pysyy tyytyväisenä kun sille vakuuttelee rakkautta. 

Sellaista se miehen tunne-elämä. Joidenkin. 

Olen pahoillani puolestasi, olen itse kokenut saman, aika moni nainen on. 

Kyllähän tuossa on järkeä, tuntuu vaan niin tolkuttoman pahalta ja arvottomalta juuri nyt. Todella luulin että olin löytänyt sen erilaisen miehen joka ei koskaan tekisi vahingossakaan mitään tällaista. Näköjään ne juuri monesti paljastuvatkin niiksi jotka näin tekevät... Ap

Vierailija
50/83 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään antaa vinkkejä, miten päästä erosta yli? Joo, aika auttaa, mutta pelkään oikeasti että hajoan siihen ikävään ja itkuun.

Tämä olisi ensimmäinen eroni, ja se vielä että on petetty, hajottaa vielä enemmän. Yritän tietysti kertoa itselleni, että vika ei ole petettävän, vaan aina pettäjän. Vaan silti tietysti syytän itseäni, mietin mitä olisin voinut tehdä toisin ja mikä minussa oli vialla tai ei riittänyt. Tiedän, enhän minäkään ole täydellinen, mutta tein oikeasti kaikkeni hänen vuokseen. Olen aidosti tukenut ja rakastanut. Luottamukseni on ennenkin kärsinyt ja minulla oli valmiiksi jo joitakin aukkoja itsetunnossa, ja mies tiesi kaikesta tästä ja menneisyydestäni. Silti teki minulle näin. En ymmärrä. Kuin en olisi koskaan tuntenutkaan ihmistä. :'( Ap

Sulla on varmaan nyt se musta möykky jossain pallean kohdalla, se sulaa pois kunhan saat miehen siivottua elämästäsi.

Sitten on aika itkeä, voit varautua myös huonosti nukuttuihin öihin ja ruokahaluttomuuteen. Anna itkun tulla, ole ihan huolella surkeana. Musiikki auttaa, maailma on täynnä biisejä onnettomasta rakkaudesta. Varaa nenäliinoja, vessapaperilla saa vain nenänpielet rikki.

Kun sitten enää ei itketä ihan niin paljon, ehkä iltaisin vähän, tulee suuttumusta ja pyhää vihaa. Se väsyttää, on kauhean kuluttuva tunne. Kun ei jaksa vihata niin on vain väsynyt ja apea, mikään ei tunnu miltään.

Ja sitten alkaa taas ruoka maistua joltain. Vitsit ovat taas hauskoja, hymyilet taas, teet kivoja juttuja ihan vain koska haluat tehdä kivoja juttuja.

Pointti on se, että vaikka kuinka rikki on nyt, tai tulee olemaan, se helpottaa kyllä. Ja seuraava runkkari onkin jo kohta kulman takana, siivoat vain tämän nykyisen elämästäsi. Kunhan et jää vihaan (viisaat antavat olla ja jatkavat eteenpäin) tai itsesääliin (ansaitset parempaa) roikkumaan niin hyvä tulee.

Itselläni menossa vaihe pyhän vihan ja väsymyksen rajamaastossa, onhan näitä ollut...

Tämä viesti sai mut itkemään. Kyllä minä tiedän, että niin moni on selvinnyt erosta, vielä paljon pahemmastakin kuin itse. Silti, tämä on ensimmäinen eroni ikinä, enkä tavallaan tiedä yhtään, miltä se tuntuu. Kaikki kävi niin äkkiä, vielä hetki sitten luulin nukahtavani elämäni kumppanin viereen ja luulin meidän olevan oikeat toisillemme, ja nyt joudun päästämään irti ja kohtaamaan sen surun ja ikävän ja tuskan. Kiitos paljon viisaista sanoistasi. <3 Ap

Vierailija
51/83 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit antanu sille välillä rimjobin niin ei tartteis olla pettämässä, kyllä se syyllinen löytyy nyt peilistä!

Vierailija
52/83 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku vielä antaa jotakin mielipidettä tähän? Kävin etsimässä naisen profiilia Facebookista ja löysin, yksi yhteinen kaveri oli (puolison kaveri alunperin, minä myöhemmin tutustunut häneen). Ei kuitenkaan ole miehen kanssa kavereita. Parisuhdetiedot ilmeisesti näkyvät vaan kavereille. Ap 

Vierailija
53/83 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit antanu sille välillä rimjobin niin ei tartteis olla pettämässä, kyllä se syyllinen löytyy nyt peilistä!

Vika on aina pettäjän, ei koskaan petettävän. 

Vierailija
54/83 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pahalla, mutta olet kynnysmatto. Tottakai mies pettää kun tietää ettet kuitenkaan sano mitään?! Ei sitä nyt herranjumala tuollasen jälkeen mietitä milloin uskaltaan jotain sanoa, vaan ukko pihalle ja tämä oli tässä.

Nyt kaivat sen oman arvon tunteen jostain ja lakkaat nyhvöilemästä. Mä oisin jo tappanut mun miehen.

Vierailija
55/83 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pahalla, mutta olet kynnysmatto. Tottakai mies pettää kun tietää ettet kuitenkaan sano mitään?! Ei sitä nyt herranjumala tuollasen jälkeen mietitä milloin uskaltaan jotain sanoa, vaan ukko pihalle ja tämä oli tässä.

Nyt kaivat sen oman arvon tunteen jostain ja lakkaat nyhvöilemästä. Mä oisin jo tappanut mun miehen.

Kyllä mä tämän ymmärrän, ja aionkin sanoa. Tarvitsin vain vähän aikaa sulatella asia ensin, etten vain totaalisesti räjähdä niin etten itsekään tiedä mitä sanon ja teen.

Mulla oli ennen tätä suhdetta edellisten säätöjen ja muidenkin syiden takia itsetunto vähän heikko, ja tää mies oikeasti on auttanut mua alkamaan uskoa siihen, että joku todella välittää ja arvostaa mua juuri sellaisena kuin olen. Nyt kun tämä tuli ilmi, olen ihan rikki ja tuntuu että taas siinä lähtöpisteessä ja kaikki muistot palaavat mieleeni, jokin sisälläni huutaa että ansaitsinkin tämän. Tiedän kyllä järjellä ajatellen että en ansaitse, koska ei kukaan muukaan ansaitse. :( Ap

Vierailija
56/83 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasin vähän päivitellä tilannetta tänne. Olemme puhuneet nyt yleisellä tasolla asioista, ja tuntuu että mies epäsuorasti syyttelee mua siitä, että on ahdistunut ja käyttäytynyt oudosti jo monta päivää. Läheiseni kuoli hiljan ja olen sairastellut jonka takia olen ollut välillä vähän herkillä. Syyttää nyt minua omasta ahdistuksestaan ja oudosta käytöksestä. Olen ihan varma, että ahdistukseen liittyy tuo kolmas osapuoli.

Kavereita (alunperin miehen siis) piti tulla huomenna kylään, enkä haluaisi jättää heitä ilman yösijaa. Tuntuu vain että pää ei enää kestä ja oikeasti menen palasiksi millä hetkellä hyvänsä. Itkettää kun toinen on niin etäinen ja outo, välttelee, pakenee aina toiseen huoneeseen kun tulen sinne missä hän on, tuijottaa tyhjyyteen tai räplää puhelintaan lähes koko ajan. Ei enää kosketa samalla tavalla kuin ennen, ei tule lähelle eikä pussaa. Tunnen olevani niin arvoton, turha ja vastenmielinen. Itkettää. 

Vierailija
57/83 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaa itseään kiusata sillä että mitä teki väärin kun mies pettää. Syynä on nyt vaan se että mies on "ajatellut " kikkelillään. Hänellä ei myöskään mielikuvitus riitä kertomaan mitkä ovat seuraukset. Monille miehille valehtelu ei ole mikään synti vaan totuutta muokkaillaan sen mukaan mikä parhaiten palvelee omaa etua. Mies haluaa nimenomaan pitää sinut varalla jos vaikka uusi suhde ei onnistuisikaan. On paljon miehiä jotka eivät tässä kuviossa näe mitään väärää. 

Nainen on hyödyke jota hallitaan. Se pysyy tyytyväisenä kun sille vakuuttelee rakkautta. 

Sellaista se miehen tunne-elämä. Joidenkin. 

Olen pahoillani puolestasi, olen itse kokenut saman, aika moni nainen on. 

Valitettavasti mullakin on juuri tällainen kokemus, 10 vuoden avioliiton ja yhteisen lapsen jälkeen. Nyt ex toivosi, että palaisimme yhteen, mutta pitää silti ainakin kahta muuta naista samaan aikaan. Juu ei. Pakko olla tekemisissä lapsen takia, muuten estäisin kaikissa välineissä.

Vierailija
58/83 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja siis kokee, että häntä on petetty. Mitään todisteita ei ole, on vain keskustelu jonka puoliso on käynyt jonkun kanssa ja jonka sisältöäkään ei tiedä.

Ei yhtään ainutta kunnon todistetta, vain kuvitelmia. Ei ihme että ukkoa on alkanut suhde ahdistaa.

Vierailija
59/83 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja siis kokee, että häntä on petetty. Mitään todisteita ei ole, on vain keskustelu jonka puoliso on käynyt jonkun kanssa ja jonka sisältöäkään ei tiedä.

Ei yhtään ainutta kunnon todistetta, vain kuvitelmia. Ei ihme että ukkoa on alkanut suhde ahdistaa.

Mulle se salaa viestittely itsessään on pettämistä,

-ei ap

Vierailija
60/83 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä Ap lapsia? 

Tsemppiä tilanteeseen! <3