Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puoliso pettää

Vierailija
02.01.2018 |

Olen kerran aikaisemminkin tehnyt aiheesta aloituksen tänne, missä mietin miehen epäilyttävää käytöstä. On pidempään ollut omituinen, etäinen ja kylmä. Fyysinen läheisyys on vähentynyt huomattavasti. Käyttäytyy puhelimensa kanssa epäilyttävästi, aivan kuten salailisi jotain.

Eilen alkoi sitten humalassa hourimaan jotain siitä, että voisimme asua erillään hetken. Tiedän että parisuhteemme on ollut hänellekin stressaavaa viimeaikoina; menetin erään läheisen, hänellä on ollut asioita meneillään omassa elämässään ja olemme olleet kumpikin stressaantuneita. Stressin vuoksi olemme riidelleet tavallista enemmän, mutta että väliaikaisesti muuttaisimme erillemme?

Epäilykseni heräsivät uudestaan, kysyin miksi haluaisi nyt yhtäkkiä ottaa takapakkia suhteessamme. Selitti syyksi stressin ja sanoi haluavansa enemmän omaa aikaa vain miettiä "asioita". Kysyin, liittyykö meidän suhteemme noihin mietittäviin asioihin ja kielsi. Ymmärrän että tahtoo tavallista enemmän omaa aikaa, mutta ei mielestäni terveessä suhteessa se vaadi erillään asumista.

Nukuin tuon takia viimeyön todella huonosti ja heräsin ikävä ja outo tunne sisälläni. Rupesin yhdistelemään asioita mielessäni ja yhdistin epäilyttävän käytöksen eiliseen ehdotukseen erillään asumisesta. Päättelin, että meneillään on pakko olla muutakin, vaikka kielsi ettei ole lähdössä eikä todellakaan halua erota. Tunne siitä, että hänellä on joku toinen vahvistui tuon ehdotuksen myötä. Aloin pelätä, että syy tuon takana olisikin se, että hänellä on kiikarissa joku toinen ja haluaa aikaa miettiä miten päättää tämä suhde, ehkä myös tapailla tuota ihmistä tai ainakin pitää yhteyttä pelkäämättä kaiken aikaa että jää kiinni.

Tiedän, että saan nyt vihat niskaani ja tiedän helvetin hyvin toimineeni aivan hiton väärin. Päädyin epätoivoiseen tekoon koska nyt jo monta kuukautta hän on käyttäytynyt oudosti ja olen yrittänyt puhua, kysyä ja saada vastauksia. Hän ei tule mitenkään vastaan, kieltää että olisi onneton, haluaisi erota tai että hänellä olisi joku toinen. Sisimpäni kuitenkin huutaa että kaikki ei ole hyvin, ja että salailee jotain. Epätoivoisena, tunteiden vallassa katsoin hänen puhelintaan kun nukkui. Ja vaistoni oli koko ajan oikeassa. Siellä oli keskustelu (jota en avannut) missä oli minulle ennestään tuntemattomalta naiselta viesti missä oli hymiöitä ja sydämiä. Ilmoitukset tuon keskustelun viesteistä oli myös mykistetty. Salassa siis asia on ollut tarkoitus pitää.

En oikeasti tiedä mitä tehdä tai ajatella. Kliseinen "en olisi ikinä uskonut hänestä" pyörii mielessä. Luulin oikeasti tuntevani hänet. Olen luottanut häneen enemmän kuin kehenkään, hän oli ensirakkauteni. Olen ihan rikki.

Nyt en tiedä miten ottaa asia puheeksi. Ahdistaa että tiedän jo liikaa, mutta silti liian vähän. En voi jatkaa näin, asia on pakko jotenkin selvittää. Ahdistaa koko ihmisen läsnäolo juuri nyt, mutta en haluaisi lähteä omasta kodistani - mitä edes sanoisin syyksi hänelle? Tiedän hyvin, että olen tehnyt väärin - ihan lainkin mukaan. Moni ei varmasti ymmärrä eikä hyväksy syitäni, mutta tunsin oikeasti olevani ahdettuna nurkkaan ja hapen loppuvan. Tuntui, ettei vaihtoehtoja jätetty ja tarvitsin jonkun selvyyden.

Miten otan asian puheeksi hänen kanssaan? Kannattaisiko minun ottaa yhteyttä tuohon naiseen itse ja kysyä onko tietoinen että mies on varattu ja että pelaa tällaista peliä?

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
2/83 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä epäilin muijaani ja otin sen luurin ja katsoin. Jäi kiinni ja muija pihalle. Saako kattoo luuria vai ei.. Ei kiinnosta. Minä katon jos ei ala totuutta tulemaan, kun tiedän jo asioita. Näin pääsin eroon pettävästä kusipäästä, joka on muuten asunnoton. Säälinkö, en vtussa sääli kusipäätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea postausta loppuun, mutta ”välimatkan haluaminen miettimiseen” yms on pehmeämpi lasku siihen, kun ei uskalleta sanoa et suoraan haluaa eron. Tällä tuumaustauolla sitten nussitaan vieraita ihan urakalla, kun ollaan ”jo melkein erottu”.

Vierailija
4/83 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan, että niin selkeesti näkyy hänen käytöksestään toinen nainen, että erotaan samantien.

Vierailija
5/83 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen katsominen on kyllä pienempi paha kuin pettäminen. 

Vierailija
6/83 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii potee huonoa omatuntoa siitä, että katoit puhelinta... Mies on tehny tosi paskasesti ja fiksuinta olis kun ilmottaisit hälle, että tiedät toisesta naisesta ja byebye.

Tsemppii, kyllä asiat järjestyy!!💖

Vierailija
7/83 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin suoraan että katoin sun puhelinta ja nyt on todisteet, että petät. Miten tästä eteenpäin? 

Vierailija
8/83 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna pettää.

Vierailija
9/83 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No anna pettää.

Lisäys: turha sen takia on päiväänsä pilata.

Vierailija
10/83 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vain sanoa miehelle että erotaan suoraan. Ei hän varmaan kysele syitä, mutta jos kysyy, niin voit sanoa, että tiedät hänen salasuhteestaan. Mitä väliä jollain puhelimen katsomisella? Joo, mies suuttuu, mutta mitä väliä, kun eroatte?

Vierailija
11/83 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain toinen noista on rikos. Tiedätkö kumpi?

Vierailija
12/83 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain toinen noista on rikos. Tiedätkö kumpi?

Käytännössä tuskin tulee seurauksia puolison kännykän yhdestä tsekkaamisesta

Vierailija
13/83 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aloin pelätä, että syy tuon takana olisikin se, että hänellä on kiikarissa joku toinen ja haluaa aikaa miettiä miten päättää tämä suhde, ehkä myös tapailla tuota ihmistä tai ainakin pitää yhteyttä pelkäämättä kaiken aikaa että jää kiinni."

Ylläoleva kopioitu ap:n viestistä. Oletteko jotenkin vammaisia noissa pettää ja jättää -jutuissanne.

Ketään et omista. Varmasti raskasta, kun itsetunto on niin nollilla, ettei ilman parisuhdetta ole mitään.

Vaikka olisi miten surkea suhde, onhan se kuitenkin suhde. Minä olen siis jotain, juuh. Minulla on mies!

Muutenkin kaikenlainen toisen ihmisen kyylääminen ja kontrollointi on heikkojen hommaa.

Vierailija
14/83 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusikat menee jakoon. Mies halus pehmentää eroa "aikalisällä". Olen pahoillani puolestasi. Helpompi sulle jos mies muuttaa, et sinä? Koita kestää, mies on jo menetetty. Selviät kyllä.

Vierailija
15/83 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit vain sanoa miehelle että erotaan suoraan. Ei hän varmaan kysele syitä, mutta jos kysyy, niin voit sanoa, että tiedät hänen salasuhteestaan. Mitä väliä jollain puhelimen katsomisella? Joo, mies suuttuu, mutta mitä väliä, kun eroatte?

Juuri näin kannattaa toimia.

Mies haluaa asumuserossa testata, toimiiko suhde uuden hoidon kanssa ja pitää sinua sen aikaa varalla odottamassa. Sinua en jäisi odottelemaan armopaloja pettäjältä, vaan jatkaisin elämääni välittömästi eteenpäin. Tai sitten nostat kissan pöydälle heti ja sanot, että miehen on aika valita välittömästi, kumman kelkassa jatkaa, mikäli haluat antaa pettämisen anteeksi. Tosin siinä on riski, että salasuhdetta yritetään edelleen jatkaa sinun selkäsi takana.

Vierailija
16/83 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lusikat menee jakoon. Mies halus pehmentää eroa "aikalisällä". Olen pahoillani puolestasi. Helpompi sulle jos mies muuttaa, et sinä? Koita kestää, mies on jo menetetty. Selviät kyllä.

Joo, mies on todellakin se joka saa lähteä. On alunperin mun kämppä, muuttanut mun luo ja vuokra ollaan maksettu siitä lähtien puoliksi. Onneksi on mun nimillä kuitenkin. Ap

Vierailija
17/83 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin kannattaa toimia.

Mies haluaa asumuserossa testata, toimiiko suhde uuden hoidon kanssa ja pitää sinua sen aikaa varalla odottamassa. Sinua en jäisi odottelemaan armopaloja pettäjältä, vaan jatkaisin elämääni välittömästi eteenpäin. Tai sitten nostat kissan pöydälle heti ja sanot, että miehen on aika valita välittömästi, kumman kelkassa jatkaa, mikäli haluat antaa pettämisen anteeksi. Tosin siinä on riski, että salasuhdetta yritetään edelleen jatkaa sinun selkäsi takana.

"Mies haluaa asumuserossa testata, toimiiko suhde uuden hoidon kanssa ja pitää sinua sen aikaa varalla odottamassa." Kiitos fiksusta kommentista. Ajattelinkin kyllä, että varmasti tuossa olisi takana jotain sellaista, että haluaisi "omaa tilaa" jotta voisi tapailla tuota naista, tai ainakin rauhassa jatkaa tekstailua ja soittelua ilman jatkuvaa pelkoa siitä, että jäisi kiinni. Tuli ihan puskista tuo "voitaisiin välillä asua erillään" ja en kyllä niin tyhmä ole, että mulle menisi läpi se, että haluaisi asua erillään ihan vain, jotta olisi enemmän omaa aikaa. Hänellä on sitä jo, ja sitä on mahdollista saada aina lisää vaikka asuisi saman katon alla kerran sinne on kumppaninsa kanssa muuttanut. Ap

Vierailija
18/83 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä epäilin muijaani ja otin sen luurin ja katsoin. Jäi kiinni ja muija pihalle. Saako kattoo luuria vai ei.. Ei kiinnosta. Minä katon jos ei ala totuutta tulemaan, kun tiedän jo asioita. Näin pääsin eroon pettävästä kusipäästä, joka on muuten asunnoton. Säälinkö, en vtussa sääli kusipäätä.

Hyvä, parempi sulle noin! Hyvä huomata, että täällä on vastaavassa tilanteessa olleita jotka eivät ole samantien moralisoimassa siitä, miten väärin tein kun katsoin puhelinta. Totta hitossa se on väärin, mutta mitä muuta voit tehdä jos toinen ei yksinkertaisesti puhu ja olet lähes varma, että jotakin on meneillään? Tiedätkö, että päätyikö lopulta yhteen tuon säätönsä kanssa? Ap

Vierailija
19/83 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko35 kirjoitti:

En jaksanut lukea postausta loppuun, mutta ”välimatkan haluaminen miettimiseen” yms on pehmeämpi lasku siihen, kun ei uskalleta sanoa et suoraan haluaa eron. Tällä tuumaustauolla sitten nussitaan vieraita ihan urakalla, kun ollaan ”jo melkein erottu”.

Joo, anteeksi pitkä aloitus, yritin tiivistää ja jätin kohtia pois, tuon lyhyemmäksi en sitä saanut että tuli varmasti koko tarina edes suurin piirtein selväksi.

No mutta noin se taitaa olla. Mä olen kyllä suoraan sanonut, että jos suhde ei ole mieluisa ja haluaa pois, sitten mä hyväksyn sen vaikka sattuisi. Väittää aina vaan, että ei todellakaan halua erota. Ota tuosta nyt selvää. Ap

Vierailija
20/83 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sinänsä ihan sivuseikka tässä, eikä oikeastaan oleellista oman tulevaisuuteni kannalta, mutta mitä mieltä arvon aaveelaiset ovat siitä, että ottaisin yhteyttä tuohon naiseen itse? Kaverini ehdotti, että kannattaisi jos mieheltä ei vastauksia irtoa ja sanoi että mun kannattaisi kysyä, onko tietoinen edes siitä että mies on varattu. Toivon todella että ei tiedä, vaikka syyllinenhän on mies siihen että tuollaista tekee, mutta moraalit on siinä naisellakin vinossa jos varattua on pakko yrittää. Ap