Kolmas lapsi, mutta mies ei halua?!
Mies on kolmenkympin puolivälissä ja minä pari vuotta nuorempi. Meillä on 2 lasta. Ikää lapsilla on 5v ja 7v. Meillä on molemmilla vakituiset työpaikat ja kaikki hyvin. Ei olla suunniteltu kolmatta lasta. Nyt, kun oireiden ilmaantuessa tein raskaustestin ja se näytti plussaa niin mies "sekosi" täysin. Ei kuulemma halua kolmatta lasta ja on tyytyväinen meidän perheeseen juuri näin. Ajattelin, että kyseessä olisi vain "alkushokki", mutta samat ajatukset miehellä edelleen (tapahtumasta viikon verran). En ymmärrä miksi emme voi ottaa vastaan lasta, joka syntyisi hyvään perheeseen rakastavaisille vanhemmille? En kuitenkaan haluaisi ruveta kolmen lapsen yksinhuoltajaksikaan ja erota tällaisen takia, mutta ajatus abortista ei tunnu omien arvojen mukaiselta tällaisessa tilanteessa?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
No mites se ehkäisy? Mikä oli käytössä?
No mitä väliä sillä enää tässä vaiheessa? Nyt on katsottava eteenpäin ja tehtävä kipeä ratkaisu (olipa se kumpi hyvänsä). "Syyllisen" sormella osoittelu ei auta mitään.
Kyllä sinun pitää myös kuunnella miehesi mielipidettä!
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli suhteelliseen pitkään käytössä kondomi ja e-pillerit, mutta lopetin hetkellisesti pillerit, koska oli tarkoitus vaihtaa toisiin. Mies tiesi tämän ja hetken aikaa käytössä pelkkä kondomi. Olen tullut raskaaksi sinä aikana eli ilmeisesti syynä rikkoutunut kumi.
Et voi pakottaa miestä isäksi. Pahimmassa tapauksessa mies lähtee ja jäät yksin lasten kanssa. Onko sen arvoista jos nyt on kaikki hyvin?
Kyllä se sitten leppyy, kun näkee kuinka paljon vauvassa on omaa näköä. 😊 Parisuhdeterapiaa avuksi?
Ymmärrän hyvin ap:tä. En ikinä voisi tehdä aborttia, varsinkaan tuollaisessa tilanteessa. Abortti kummittelisi mielessäni aina jälkikäteenkin ja veisi onnen parisuhteesta. Mies on ikään kuin pettänyt luottamuksen, kun ei kanna vastuuta tilanteesta. En tiedä, mikä muu voisi olla ratkaisu kuin miehen tottuminen tilanteeseen (onhan aikaa 9 kk) tai sitten ero. :(
Jos et halua aborttia tehdä niin älä tee, mies joko sopeutuu tai ei sopeudu. Mies on jo aikuinen ja tiesi seksin riskit eikä silti ole mennyt steriin.
Et voi alkaa myöskään kolmen lapsen yksinhuoltajaksi vain omalla päätökselläsi vaan siihen miehelläkin on sanavaltaa, yhteishuoltajuus on varmaankin se todennäköisempi vaihtoehto jos ero tulee.
No en ihmettele.... edelliset juuri kasvanut vaipoista ulos ja nyt pitäisi aloittaa rumba uudestaan. Kuinka pitkällä raskaus on?
Kumia voi testata sillä, että täyttää vedellä. Ei tule yllätyksiä.
Kuuntele ihmeessä miestäsi. Kolmanteen lapseen ei tule pakottaa. Oletko varma, että suhteenne kestää lapsen?
Aivan uskomatonta, että joku kirjoittaa tällaista av-palstalle. Hoitakaa itse omat todella suuret ongelmanne.
Olen itse erittäin perhekeskeinen ihminen ja mielestäni on järjetöntä tehdä abortti tilanteessa, jossa se ei millään tavoin ole pakollinen. Mies ajattelee usein asioita järjellä, itse olen tunteellisempi, mutta tässä asiassa tuntuu siltä kuin mies ei kykenisi ollenkaan ajattelemaan järjellä, muttei myöskään tunteilla? Ei tunnu ymmärtävän, ettei aborttia ole todellakaan helppoa tehdä "meidän perhe on juuri nyt hyvä" perustelun turvin? Olen kuitenkin nyt onnellinen ja mies on lapsille hyvä isä. Tuntuisi aivan älyttömältä myös rikkoa perhe nyt? Ihan kauheaa. Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa?
Miksi ei voi sanoa suoraan, ettei mies halunnut käyttää kumia?
Vierailija kirjoitti:
Hän juuri kertoi, että olivat käyttäneet kumia, mutta se oli rikkoutunut.
Kuka rupeaa kiihkeässä hetkessä täyttämään kondomia vedellä.😂
Miestä ei voi pakottaa isäksi, mutta mitä tuhoa tapahtuu naiselle, jos hänen sisällään kasvava jälkeläinen otetaan pois väkisin painostamalla? Jo "pelkkä" keskenmeno aiheuttaa sisäisen kaaoksen. Entä sitten, kun lapsen menetykseen onkin joku "syyllinen" ja se on oma mies? Naisen aivot ja keho alkaa valmistautua äitiyteen heti, kun tieto raskaudesta tulee, vaikka se olisikin "pelkkä alkio".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän juuri kertoi, että olivat käyttäneet kumia, mutta se oli rikkoutunut.
Kuka rupeaa kiihkeässä hetkessä täyttämään kondomia vedellä.😂
Ei, vaan seksin jälkeen kumiin vettä ennen roskikseen heittämistä. Tietää hakea jälkiehkäisyn jos on rikki. Mun mies tekee aina niin, onneksi.
En kyllä itse voisi aborttia toisen takia tehdä ja varsinkaan jäädä suhteeseen, jossa minua siihen painostettaisiin. Meillä on yksi lapsi ja toinen tulossa. Enempää emme kumpikaan halua, mutta jos ehkäisy pettäisi niin en aborttiin pystyisi kuin jossain erittäin äärimmäisessä tilanteessa. Mies on kans sanonut, että ei se kolmas ois katastrofi mutta hänelle myös nämä kaksi riittää.
Vierailija kirjoitti:
Miestä ei voi pakottaa isäksi, mutta mitä tuhoa tapahtuu naiselle, jos hänen sisällään kasvava jälkeläinen otetaan pois väkisin painostamalla? Jo "pelkkä" keskenmeno aiheuttaa sisäisen kaaoksen. Entä sitten, kun lapsen menetykseen onkin joku "syyllinen" ja se on oma mies? Naisen aivot ja keho alkaa valmistautua äitiyteen heti, kun tieto raskaudesta tulee, vaikka se olisikin "pelkkä alkio".
Mä en sitten varmaan ole nainen, koska raskaus ei aiheuttanut minussa mitään reaktiota. Se oli vain asia joka täytyi hoitaa pois. Ei mitään äidillisiä tunteita ole kyllä minulle jaettu