DHL pakettipalvelu kokemuksia
Hoi vauvapalstalaiset!
Tilasin Euroopan unionin sisällä nettikaupasta tavaraa, joka ei ole tullattavaa. Kuljetuspalveluna toimii DHL. Sain ilmoituksen, että pakettini saapuu joulukuun lopulla arkipäivänä ja tätä edeltävinä parina edellisenä päivänä lähetys oli jo Suomessa. Kuinka ollakaan, tuona ilmoitettuna saapumispäivänä paketin seurantatietojen mukaan tuli "kuljetusviive" eikä tarkempia paketin tietoja ole saatavilla. Paketti on seurantatiedoista yhtäkkiä ikään kuin kadonnut. Näin on ollut nyt sieltä joulukuun lopulta asti.
Yritin etsiä tästä tietoja DHL:n nettisivuilta ja keskustelupalstoilta, mutten löytänyt. DHL:n sivuilla pystyy kyllä täyttämään asiakaspalvelupyyntölomakkeen, jossa kysytään mielenkiintoisesti, kuinka usein pyynnön lähettäjä käyttää DHL:n palveluita kuukaudessa. Aloin epäillä, vaikuttaako asian hoitamiseen jotenkin...
Siksi ajattelin kysyä täällä: Onko jonkun DHL-paketissa ollut "kuljetusviive" ja miten asian lopulta kävi? Muutenkin näitä DHL kokemuksia olisi kiva kuulla.
Kommentit (34)
Ei ole ollut viivettä, mutta muistaakseni täytyi jollain koodilla hakea postin tiedoista sitä pakettia, kun se oli viety postin pisteeseen.
On ne aina tulleet perille. Jättävät postiin noudettavaksi jollen ole ollutkaan paikalla vastaanottamassa lähetystä.
Seurantakoodi pitää antaa Postin sivulle tai sitten kyseessä on DHL Express, joka on kuriirifirma, jonka seurantasivua ei meinaa millään löytää.
Viimeinen DHL paketti tuli normaalina kirjeenä, eikä sen seurantanumero toiminut missään vaiheessa. Amazonilta olisin saanut uuden lähetyksen tai rahat takaisin, mutta ilmoitin rehellisesti, että paketti on tullut perille.
Siinä siirtymävaiheessa, kun paketti siiryy Postin kujetettavaksi, se ikään kuin hetkeksi katoaa. Huomaathan myös sen, että seurantakoodeja on kaksin kappalein - DHL:n oma koodi ja kansainvälinen koodi, jolla se kulkee Postin matkassa. Tällä jälkimmäisellä koodilla näet paketin liikkeet Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Onko paketti tulossa Saksasta?
Alun perin Puolasta, mutta Saksan kautta. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko paketti tulossa Saksasta?
Alun perin Puolasta, mutta Saksan kautta. Ap.
Ok, eli saattaa tosiaan sitten olla Deutsche Post DHL, joka siirtyy Postin kuljetettavaksi ja pitäisi löytyä 12-numeroisella seurantakoodilla Postin lähetysseurannan kautta.
Kiitos kaikille vastauksista.
Tätä Postin seurantakoodia en ole saanut ainakaan vielä. Vastausten perusteella tämä hysteerikko voi vetää happea. :) Ap.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille vastauksista.
Tätä Postin seurantakoodia en ole saanut ainakaan vielä. Vastausten perusteella tämä hysteerikko voi vetää happea. :) Ap.
Oletko kokeillut etsiä sillä olemassaolevalla koodilla Postin seurannasta?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille vastauksista.
Tätä Postin seurantakoodia en ole saanut ainakaan vielä. Vastausten perusteella tämä hysteerikko voi vetää happea. :) Ap.
Postin sivulle voi syöttää suoraan sen DHL:n koodin.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille vastauksista.
Tätä Postin seurantakoodia en ole saanut ainakaan vielä. Vastausten perusteella tämä hysteerikko voi vetää happea. :) Ap.
Et saa erikseen postin seurantakoodia. Kipin kapin postin sivuille katsomaan sillä DHL koodilla paketin sijaintia. Postihan säilyttää paketteja vain 7vrk nykyisin eli kohta jo lähtee takaisin ellei ole jo lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille vastauksista.
Tätä Postin seurantakoodia en ole saanut ainakaan vielä. Vastausten perusteella tämä hysteerikko voi vetää happea. :) Ap.
Oletko kokeillut etsiä sillä olemassaolevalla koodilla Postin seurannasta?
Se koodi ei toiminut Postin seurannassa. Ap.
Onhan tämä toki aika radikaalisesti ajateltu mutta mitä jos soittaisit sinne DHL:lle ja kysyisit pakettisi perään?
"DHL Express asiakaspalvelun tavoitat numerosta 030 45 345 arkisin klo 8.00-17.00."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille vastauksista.
Tätä Postin seurantakoodia en ole saanut ainakaan vielä. Vastausten perusteella tämä hysteerikko voi vetää happea. :) Ap.
Et saa erikseen postin seurantakoodia. Kipin kapin postin sivuille katsomaan sillä DHL koodilla paketin sijaintia. Postihan säilyttää paketteja vain 7vrk nykyisin eli kohta jo lähtee takaisin ellei ole jo lähtenyt.
Se koodi ei tosiaan toimi Postin sivuilla. Pakko se on kai alkaa selvitellä DHL:n kanssa. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tämä toki aika radikaalisesti ajateltu mutta mitä jos soittaisit sinne DHL:lle ja kysyisit pakettisi perään?
"DHL Express asiakaspalvelun tavoitat numerosta 030 45 345 arkisin klo 8.00-17.00."
Kiitos. Olen käyttänyt asian selvittämiseen pääasiassa DHL:n sähköpostin mukana tulevia linkkejä ja sieltä ei asiakaspalvelun numeroa löytynyt. Kumma juttu. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille vastauksista.
Tätä Postin seurantakoodia en ole saanut ainakaan vielä. Vastausten perusteella tämä hysteerikko voi vetää happea. :) Ap.
DHL:n seurantasivulla (siinä oikealla, keskivaiheilla, harmaalla) on se toinen koodi, joka toimii Suomen Postin seurannassa.
Pakettia ei näy eikä kuulu sovittuna ajankohtana. Muutenkin aivan paska lafka ja täällä positiivisia kommentteja kirjoitelleet luultavasti firmalla töissä. Kansainvälisestikään kyseisellä firmalla ei ole kovinkaan kiitettävä maine. Sinne jäi joululahjat. Ei auttanut vaikka erikseen oli yhteyksissä, välitti ovikoodin yms. Ei soittoa, ei lappua kuljetuksen yrityksestä tms.
Ihan samaa mieltä. Multakin hukkasivat paketin ja kun koitin selvitellä asiaan, niin asiakaspalvelu oli todella tylyä. Asiakaspalvelija huokaili puhelimeen eikä jaksanut selvittää mitään tai ottaa vastuuta. Piti kuulemma kysyä asiaa aina vaan Postista kun sinne ovat paketin siirtäneet. Todellisuudessa paketti ei ollut koskaan mennyt Postiin, vaan oli rekisteröity DHL:ään ja siitä olivat palauttaneet paketin suoraan takaisin lähettäjälle USA:aan. Jouduin maksamaan postikulut, vaikka paketti ei koskaan tullut minulle noudettavaksi asti.
Ei enää koskaan DHL kuljetusta. Kolme kertas vuoden aikana käynyt seuraavaa. Olen sopinut DHL kanssa kuljetus päivän. He tarjosivat päivän lisäksi ajan 11:00-16:00. Olin kotona, kännykkä käsillä ja äänet kovalla, että varmaan kuulen. Minulla on koira joka ilmoittaa satavarmasti jos kukaan tulee oven taakse. Saan klo 10 tekstarin että kuriiri yritti tavoittaa teitö ette olleet paikanpäällä. Puhelinnumero on oikein tiedoissani, kukaan ei käynyt ovella, meillä on ovikello, se ei soinut. Soittelua asiakaspalveluun ja uuden ajan soittamista. Tämä oli tosiaan vuoden sisällä kolmas kerta kun tekevät vastaavat oharit. Asun keskeisellä paikalla stadissa, osoite on helppo löytää. Seuraavaksi valitsen UPSin.
Ihan hyvin on toiminut. Kerran paketti kierteli aika pitkään Euroopassa, mutta siinä olikin maksuton toimitus, niin varmaan ei ensimmäisenä oltu sitä aina seuraavaan etappiin oltu työntämässä. Ja joulunalusaikakin oli. Mutta kotiin tuotiin.