Onko todella niin että työtön ei saa asua ihmisarvoisesti että 800e/kk asunnosta kantakaupungissa on kohtuutonta. Lähden tästä maasta hyvin pian jso asenne tämä!
Itselläni ihan sama tilanne kun kansalaisaloitteen tekijällä viihdyn vain niin hyvin kantakaupungin sykkeessä psyykkeeni ei kestäisi jossain Kehä ykkösen takana maaseudulla. Turha tulla sitten kyselemään takaisin!
Kommentit (185)
Jos ei ole kahdeksassa vuodessa työllistynyt Helsingissä, niin eikö olisi aika antaa jonkun muun yrittää...
Mielestäni viimeistään vuoden työttömyyden jälkeen on aika muuttaa halpaan asuntoon, ellei maksa asumistaan itse. Jos yksin asuvalle ei löydy halpaa yksiötä kotikunnasta, edessä on muutto muualle tai kimppakämppään. Lapsiperheeille taataan oikeus asua ilman ulkopuolisia, jos muuttaa tarpeeksi pieneen asuntoon, jottei kukaan joutuisi jättämään lastaan minkään hyväksikäyttäjäpervon armoille.
Voi kuulostaa ikävältä, mutta veronmaksajien kassa ei ole pohjaton. Sitä paitsi ennen vanhaan ei ollut lainkaan harvinaista, että lapsiperheetkin asui yksiössä tai kaksiossa.
Vierailija kirjoitti:
On kohtuutonta asua yhdellä maamme kalliimmista kaupunginosista.
TÄMÄ! Veronmaksajien ei kuulu maksaa sitä että joku asuu jossain Punavuoressa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää vähän, että pitää olla just keskustassa, kun ehdottomasti haluaa. Kyllä se 700 euroa vähän sivummassa voi olla iha hyvä ja pitääkö keskustassa käydä joka päivä? Enkä ole kuullut, että kukaan ei saisi työtä seb takia, että asuukin Oulunkylässä eikä Krunikassa eli keskustaan huimat 20 min.
Itsehän vasta valmistunut, kaksi kämäistä osa-aikatyötä ja asun kimppakämpässä juurikin vajaan puolen tunnin matkan päässä keskustasta. Kimppa-asuminen on kamalaa, mutta näillä tuloilla yksiön maksaminen olisi erittäin vaikeaa ja takuuvuokraa olen yrittänyt saada kasaan jo kauan. Kelasta ei tukea tähän. Kai mä sitten olen vaan täysi idiootti, kun yritän elää tulojeni mukaan enkä koe, että mun pitäisi saada kiva yksiö Kampista, koska haluan ja keskustassa on kivempaa.
Siis täh? Se sijaintiko se nyt ärsyttää? Jos maksaisi muualla 700e/kk ja 100e/kk menisi matkakuluihin, niin sittenkö ei ärsyttäisi? Taidat olla vain kade ja tumpelo etsimään vuokrakämppiä.
Muualla ei maksa 700 e. Miksi työtön tarvitsisi 100 euron matkakortin, eihän hän käy töissä eikä tarvitse päivittäin kulkea mihinkään kotikulmilta.
Tämä!
Kun lähtee selvästi kaupungista pois niin asuminen maksaa pari sataa kuukaudessa. Työttömällä ei ole mitään pakkoa mihinkään edes matkustaa joten miksi se tarvitsee lippuja?
Saa asua missä haluaa ja kykenee itse kustantamaan. Miksi meidän muiden pitäisi maksaa velttoilijoille elämä ja asuminen huvitusten vieressä? Jos katsoo ihmisarvonsa olevan kiinni siitä, missä päin Suomea ja millaisessa asunnossa aikansa viettää, niin sitten kannattaa varmaan mennä töihin?
Kyllähän hyvä on yhteiskunnan hetkellisesti tukea työttömiä, mutta ei kenellekään pidä maksaa ikuisuuksia elämää Helsingin keskustaan. 6 tai 12 kuukauden kuluttua tuet loppuu, ja yhteiskunnan varoin voidaan kertoa edullisista asunnoista itä- ja pohjois-Suomesta.