SILTA 4. ja viimeinen kausi alkaa tänään
1.1.2018 kello 22:00 alkaa Sillan neljäs kausi. Kyllä tätä onkin jo vajaa kolme vuotta odotettu. Luodaas tänne taas yhtä hyvä ketju kuin kolmoskaudesta, sitä oli vain niin upeaa seurata.
3. kauden keskustelu löytyy täältä, tunnelmaa nostattamaan: https://www.vauva.fi/keskustelu/4596893/ketju/silta_3_kausi
Myös kolmoskauden viimeiset jaksot ovat vielä nähtävissä areenassa.
Kommentit (2506)
Uskon että Christoffer tunnustaa tapahtuneen poliisille, ei jaksa pitää sitä omana tietonaan.
Sanonta saga päättyy toimii kaikissa pohjoismaissa. Luulen, että Saga kuolee. Alunperinhän Saga kirjoitettiin kuolevan jo ensimmäisellä kaudella.
Entä jos kaikki liittyykin Saagaan ja hänen äitiinsä? Äidilleenhän Jennifer oli kaikki kaikessa. Jenniferin tavarat laatikossa, valokuvat, joista Sagan pää on leikattu irti. Onko se tuleva kuva mestauksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selasin ohjelmatietoja ja osui silmään että Sillan kohdalla Ylellä lukee jotain tyyliin "Sillan viimeinen kausi kertoo miten Sagan tarina päättyy", kuulostaa pahaenteiseltä vaikka voihan se olla ihan tuulesta temmattu lausahduskin.
Tämä voi olla myös käännösvirhe. Jos tanskalainen sanoo, että saga päättyy, se tarkoittaa tietysti, että tarina päättyy. Ja toimii tässä yhteydessä vähän pahaenteisenä sanaleikkinä, jota ihan suoraan ei voi kääntää. Voi viitata Sagan loppuun tai vain sagan loppuun.
En usko että tanskaksi sanottaisiin, että "saga" päättyy. Veikkaan että tanskaksi käytettäisiin sanaa "historie".
Nyt joku tv-kääntäjä voisi spoilata ja vuotaa tietonsa av:lle. Kuka muuten suomentaa Siltaa? Eiköhän nuo viimeisetkin jaksot ole jo käännetty.
Tuliko silta eilen? Minulla on autonaattiajastus päällä ja ohjelmatiedoissa lukee vain ”presidentinvaalit”
Hyvien kylä on toiminut perheväkivallan uhrien turvasatamana, jonne Frank on heitä vuosien aikana pelastanut. Eikä motiivit välttämättä ole puhtaita.
Siksi olisi uskottavaa, että myös Henrik Sabroen vaimo ja tytöt olisivat kylään aikoinaan päätyneet. Frankhan varmisti poliisien sukunimet kun heitä hänelle esiteltiin. Ehkä Henrikin erikoinen sukunimi soitti kelloja? Alice on kuollut, mutta mitä tapahtui tytöille? Ehkä annettiin adoptioon? Frankille itselleen toinen ja toinen tytär....niin minne?
Itse en usko Sagan tehneen aborttia. Uskon enemmänkin, että hän tällä tavalla nyt vain testaa Henrikiä.
Ehkä syyt, jotka saivat Sagan lopettamaan Alicen ja tyttöjen kohtaloiden selvittämisen, saivat hänet testaamaan myös tätä lapsiasiaa. Kyllä kai teidänkin mielestänne oli outoa, miten Saga vain totesi ettei mitään löydy ja tutkinta on pakko lopettaa?
Todennäköisesti Saga on Alicen työtovereita haastateltuaan kuullut Henrikistä jotakin epämiellyttävää, mutta ei halua syyllistää jo valmiiksi ahdistunutta miestä enempää.
Ehkä juuri lasten syntyminen on aikoinaan saanut Henrikin avioliiton raiteiltaan?
Vierailija kirjoitti:
Tuliko silta eilen? Minulla on autonaattiajastus päällä ja ohjelmatiedoissa lukee vain ”presidentinvaalit”
Tuli kakkoselta. Ja Areenaan ilmestyi jo aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Hyvien kylä on toiminut perheväkivallan uhrien turvasatamana, jonne Frank on heitä vuosien aikana pelastanut. Eikä motiivit välttämättä ole puhtaita.
Siksi olisi uskottavaa, että myös Henrik Sabroen vaimo ja tytöt olisivat kylään aikoinaan päätyneet. Frankhan varmisti poliisien sukunimet kun heitä hänelle esiteltiin. Ehkä Henrikin erikoinen sukunimi soitti kelloja? Alice on kuollut, mutta mitä tapahtui tytöille? Ehkä annettiin adoptioon? Frankille itselleen toinen ja toinen tytär....niin minne?
Itse en usko Sagan tehneen aborttia. Uskon enemmänkin, että hän tällä tavalla nyt vain testaa Henrikiä.
Ehkä syyt, jotka saivat Sagan lopettamaan Alicen ja tyttöjen kohtaloiden selvittämisen, saivat hänet testaamaan myös tätä lapsiasiaa. Kyllä kai teidänkin mielestänne oli outoa, miten Saga vain totesi ettei mitään löydy ja tutkinta on pakko lopettaa?
Todennäköisesti Saga on Alicen työtovereita haastateltuaan kuullut Henrikistä jotakin epämiellyttävää, mutta ei halua syyllistää jo valmiiksi ahdistunutta miestä enempää.
Ehkä juuri lasten syntyminen on aikoinaan saanut Henrikin avioliiton raiteiltaan?
Sanotaan näin omalta osaltani, että en usko sanaakaan mitä kirjoitat mutta toivon että olisit oikeassa :) Tuollainen olisi nimittäin mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
Nyt joku tv-kääntäjä voisi spoilata ja vuotaa tietonsa av:lle. Kuka muuten suomentaa Siltaa? Eiköhän nuo viimeisetkin jaksot ole jo käännetty.
Laitoin tuolla monta sivua taaksepäin huomion havainnosta joka mahdollistaisi jonkinlaista spoilausta. Nyt mahdollisesti tuo on korjattu. En ole varma. Paljastan tämä "haavoittuvuuden" viimeisen jakson kuluessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi hemmetti, jää siis yksi jakso välistä katsomatta :(! Areena ei näy ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Pitää ehkä katsoa koko sarja alusta lähtien uudestaan, henkilöitä ja juonenkäänteitä on niin paljon, että olen vähän pudonnut juonesta. Autokorjaamoperheen rooli on täysi mysteeri.
Autokorjaamoperheen vaimo on välikappaleena Morganin lavastamisessa, hän on joko kertonut avainkaapin koodin jollekulle tai jopa ollut mukana Tariqia hakemassa. Hän on vähän liian huoleton ihminen joten luulen että hänet tullaan tappamaan pelkkänä varotoimena ennen kuin häneltä ehditään puristaa tieto siitä että kuka autoa ajoi.
Toisaalta hän näyttää olevan poikansa Kevinin kanssa väleissä, joten kuka tietää, ehkä hän on susi bimbon vaatteissa ja Kevinin kanssa kostoretkellä?
Expressenin sarjaa seuraavassa blogissa käsikirjoittaja kertoi että Tommy on todellakin henkilö menneisyydestä 'samaan tapaan kuin Jens oli'. Jens oli muistaakseni joku korruptoitunut poliisi tms. ekalta tai tokalta kaudelta. Tommy saattaa olla Kevinin isä.
Minun oli vaikea käsittää eilen, että autokorjaajaveljen silikonirintainen nainen on pyörätuolimiehen äiti. Minä olen koko ajan mieltänyt pyörätuolimiehen vanhemmaksi, reilusti yli kolmikymppiseksi. En tiedä johtuuko hiustyylistä, vaatteista vai kasvoista. Ja silikonimamman ajattelin olevan n. 35-43-vuotias. Minusta Kevin ja Nicole olisivat sopineet paremmin veljeksi ja siskoksi.
Mistä tiedetään, että Tomny on Kevinin isä?
Vierailija kirjoitti:
Sillassahan se helppo ja ilmeinen vaihtoehto ei ole koskaan oikea.
Eli esimerkiksi, nyt syyllistetään töykeästi käyttäytyvää Jonasta poliisien tietovuotajana: todennäköisesti vuotaja on joku ihan muu kuin Jonas. Ehkä vuotaja onkin se kaiken tiedon keskipisteenä oleva tietokonenainen, jolta kysytään neuvoa ja apua? Tai hänen mieskollegansa joka on ollut yllättävän suppeassa roolissa tällä kaudella?
Kevin kertoi ”humalassa” Henrikille, että isänsä kuolemasta oli kulunut 4vuotta. Onko oikeasti? Vai kuuluuko vain juoneen että pääsisi Henrikin lähelle?
Liittyykö tämä ”kuollut” isä Henrikin perheen kohtaloon? Minkä ikäinen pyörätuolipoika on silloin ollut? Minkä ikäinen Kevin muuten edes on? 20-25-v? Minkä ikäinen Kevin kertoi olleensa kun isänsä antoi tälle huumeita?Ehkä tarinaan liittyy tämä isän kuolema ja tappaminen muutenkin? Vähän kuin antiikin tarinoihinkin.
Nythän Christopher ampui isänsä Danin, ehkä Kevinkin tappoi aikoinaan oman isänsä, mutta pyörätuolin vuoksi häntä ei osattu koskaan epäillä syylliseksi? Onko Frank itsekin peitellyt oman isänsä tappamista?Onko Kevinin isän ruumis löytynyt vai jäänyt kadoksiin? Sama kohtalo kuin Danin ruumiilla? Siksi anoppi oli ex-miniälleen suuttunut, tämä kun oli ”mennyt eteenpäin” vaikkei edes edellisen miehen ruumista ole välttämättä koskaan löydetty?
Minulle jäi Solveig-anopin puheista se mielikuva että poika on vankilassa tai muussa laitoksessa elossa. Se sitten puolestaan olisi ensimmäinen todiste siitä että Kevinillä ei ole puhtaat jauhot pussissa. Mutta miksi hän olisi valehdellut isänsä kuolleen?
Sinänsä sopisi juonikuvioon hyvin että tuollaisessa anonyyniryhmässä tutuksi tullut ihminen paljastuu joksikin yllättäväksi henkilöksi kun hänen sukunimensä vihdoin kuullaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se kännykkä liittyikään mihinkään?
Frankin käytös siellä kylässä heti Danin kuoleman jälkeen hämmensi mua paljon. Ei terve normaalijärkinen ihminen heitä ruumista menemään jokeen. Iha naama pokkana pystyi tekemään sen. Miksi sitä edes kiinnostaa Christofferin kohtalo niin paljon? Kyllä mä uskon, että poliisit ois uskonu Christofferia. Ihan selittelyltä kuulosti toi ettei voi kertoa totuutta poliiseille. Tuli vain mieleen, että ehkä Frankilla on muutakin salattavaa ja jos poliisi tulisi kuulustelemaan se saattais jäädä kiinni.
Uskon edelleen, että Kevin liittyy jotenkin oleellisesti murhiin tai Henrikin lapsiin. Ei sitä muuten näytettäis noin paljon. Selvis vielä sekin että Nicole on sen äiti.
Frankin motiiveista ei vielä tiedä tosiaan. Aika kova temppu oli laittaa ruumis jokivirran vietäväksi. Suhde Christofferin äitiin vaikuttaa kiintyneeltä mutta ei romanttiselta. Pidän toistaiseksi kiinni siitä, että, kuten kylänkin, Frankin motiivit ovat hyvät ja hän on hyvis.
Loppua kohden selviää. Isoimpia yllätyksiä olisi minulle sarjan antaman henkilökuvan ja käyttäytymisen perusteella jos Henrik tai Frank osoittautuisivat pahiksiksi. Mielestäni heidät molemmat on kuvattu empaattisina ihmisinä joten tästä yllättävä osoittautuminen pahikseksi ei olisi kyllä sarjalle meriitti.
Samaa mieltä Henrikin kohdalla. Frans sen sijaan epäilyttää. Minusta hän on manipuloiva. "Poika on muokattavissa", hän sanoo, opettaa pojan ampumaan ja kuinkas käy. Sitten hän sujuvasti hävittää ruumiin. Hmm. Sitten hän kevyesti panostaa Sofien muuttamaan luokseen. "Jos haluatte mieluummin asua tässä asunnossa jonka minä järjestin teille, niin se käy kyllä." Ja Sofie suostuu. Myös Frankin tytär tuntui muistelevan jotain muutakin kuin hyvyyttä, kun sanoi isästään että hän yrittää olla hyvä. Entä mitä Frankin vaimolle on käynyt? Yrittääkö hän jollain lailla korvata vaimoaan jollain toisella? Ehkä aiemmin Alicella, nyt Sofiella...?
Jotenkin minusta vaan tuntuu, että Frank tietää jotain Henrikin perheestä. Sen sijaan veikkaan, että hyvien kylän omistajanainen on on vilpitön idealisti.
Frank tietää, ettei Dan tule takaisin. Silti painosti Sofien muuttamaan luokseen pelottelemalla Danin paluulla. Valehtelee ja manipuloi.
Ja Sofie ei uskaltanut kieltäytyä koska tietää mitä Frank teki ja pelkää, että jos ei tottele, Frank käräyttää Christopperin.
Mietin toki myös tuota onko Frankilla tuollaista otetta Sofiesta ja Christofferista niin mielestäni ei ole. He olisivat vapaita lähtemään jos niin tahtoisivat. Skenaario jossa Frank ja Christoffer ovat metsässä aseiden kanssa ja törmäävät jälkimmäisen isään siten, että paljastuu hänen kuolleen ja ruumis löytyy jostakin virran viemänä ei mielestäni johdaan mitenkään siihen, että Christoffer on syyllinen ja Frank pelkkä todistaja. Oikeuslaitos ei pitäisi uskottavana. Frankilla ei ole näistä kahdesta ihmisestä tuollaista otetta. Eikä ole mielestäni niin annettu edes ymmärtää. Frank on edelleen hyvis.
Mitään ilmeistä painostuskeinoa ei ole kerrottu tai näytetty mutta olihan noissa molemmissa tilanteissa hyvin painostava tunnelma.
Frank on hoitanut vaikean tilanteen mallikkaasti. Väkivaltaisen Danin uhka on poissa lopullisesti. Hän osoittaa luotettavuutta etenkin Cristofferia kohtaan mutta ei osoita halua kiristää tiedolla (mielestäni tällaista tietoa ei edes ole vaan Frank on jo osasyyllinen esim. ruumiin hävittämiseen). Annettiin ymmärtää, että Dan raiskasi Sofien (hän puki alushousujaan ylleen Danin vaatiessa lähtemään mukaansa), Frank ei tätä tiedä, mutta Sofien käytös Frankia kohtaan osoittaa mielestäni jopa poikkeuksellista luottamusta tuollaisesta kokemuksesta huolimatta.
Ehkä Sofiella leikkasi viime hetkellä. Olisi nimittäin epäilyttävää jos hän ei pelkäisi asua poikansa kanssa yksin nyt kun Dan on löytänyt heidät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi hemmetti, jää siis yksi jakso välistä katsomatta :(! Areena ei näy ulkomailla.
Mikulta jää loput katsomatta. Petos sarjan löysin Dailymotionista mutta Siltaa ei löydy suoraan vaan löytyy linkki sivustolle joka vaatii rekisteröitymisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka sitten tv näkyy ulkomailla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se kännykkä liittyikään mihinkään?
Frankin käytös siellä kylässä heti Danin kuoleman jälkeen hämmensi mua paljon. Ei terve normaalijärkinen ihminen heitä ruumista menemään jokeen. Iha naama pokkana pystyi tekemään sen. Miksi sitä edes kiinnostaa Christofferin kohtalo niin paljon? Kyllä mä uskon, että poliisit ois uskonu Christofferia. Ihan selittelyltä kuulosti toi ettei voi kertoa totuutta poliiseille. Tuli vain mieleen, että ehkä Frankilla on muutakin salattavaa ja jos poliisi tulisi kuulustelemaan se saattais jäädä kiinni.
Uskon edelleen, että Kevin liittyy jotenkin oleellisesti murhiin tai Henrikin lapsiin. Ei sitä muuten näytettäis noin paljon. Selvis vielä sekin että Nicole on sen äiti.
Frankin motiiveista ei vielä tiedä tosiaan. Aika kova temppu oli laittaa ruumis jokivirran vietäväksi. Suhde Christofferin äitiin vaikuttaa kiintyneeltä mutta ei romanttiselta. Pidän toistaiseksi kiinni siitä, että, kuten kylänkin, Frankin motiivit ovat hyvät ja hän on hyvis.
Loppua kohden selviää. Isoimpia yllätyksiä olisi minulle sarjan antaman henkilökuvan ja käyttäytymisen perusteella jos Henrik tai Frank osoittautuisivat pahiksiksi. Mielestäni heidät molemmat on kuvattu empaattisina ihmisinä joten tästä yllättävä osoittautuminen pahikseksi ei olisi kyllä sarjalle meriitti.
Samaa mieltä Henrikin kohdalla. Frans sen sijaan epäilyttää. Minusta hän on manipuloiva. "Poika on muokattavissa", hän sanoo, opettaa pojan ampumaan ja kuinkas käy. Sitten hän sujuvasti hävittää ruumiin. Hmm. Sitten hän kevyesti panostaa Sofien muuttamaan luokseen. "Jos haluatte mieluummin asua tässä asunnossa jonka minä järjestin teille, niin se käy kyllä." Ja Sofie suostuu. Myös Frankin tytär tuntui muistelevan jotain muutakin kuin hyvyyttä, kun sanoi isästään että hän yrittää olla hyvä. Entä mitä Frankin vaimolle on käynyt? Yrittääkö hän jollain lailla korvata vaimoaan jollain toisella? Ehkä aiemmin Alicella, nyt Sofiella...?
Jotenkin minusta vaan tuntuu, että Frank tietää jotain Henrikin perheestä. Sen sijaan veikkaan, että hyvien kylän omistajanainen on on vilpitön idealisti.
Frank tietää, ettei Dan tule takaisin. Silti painosti Sofien muuttamaan luokseen pelottelemalla Danin paluulla. Valehtelee ja manipuloi.
Ja Sofie ei uskaltanut kieltäytyä koska tietää mitä Frank teki ja pelkää, että jos ei tottele, Frank käräyttää Christopperin.
Mietin toki myös tuota onko Frankilla tuollaista otetta Sofiesta ja Christofferista niin mielestäni ei ole. He olisivat vapaita lähtemään jos niin tahtoisivat. Skenaario jossa Frank ja Christoffer ovat metsässä aseiden kanssa ja törmäävät jälkimmäisen isään siten, että paljastuu hänen kuolleen ja ruumis löytyy jostakin virran viemänä ei mielestäni johdaan mitenkään siihen, että Christoffer on syyllinen ja Frank pelkkä todistaja. Oikeuslaitos ei pitäisi uskottavana. Frankilla ei ole näistä kahdesta ihmisestä tuollaista otetta. Eikä ole mielestäni niin annettu edes ymmärtää. Frank on edelleen hyvis.
Mitään ilmeistä painostuskeinoa ei ole kerrottu tai näytetty mutta olihan noissa molemmissa tilanteissa hyvin painostava tunnelma.
Frank on hoitanut vaikean tilanteen mallikkaasti. Väkivaltaisen Danin uhka on poissa lopullisesti. Hän osoittaa luotettavuutta etenkin Cristofferia kohtaan mutta ei osoita halua kiristää tiedolla (mielestäni tällaista tietoa ei edes ole vaan Frank on jo osasyyllinen esim. ruumiin hävittämiseen). Annettiin ymmärtää, että Dan raiskasi Sofien (hän puki alushousujaan ylleen Danin vaatiessa lähtemään mukaansa), Frank ei tätä tiedä, mutta Sofien käytös Frankia kohtaan osoittaa mielestäni jopa poikkeuksellista luottamusta tuollaisesta kokemuksesta huolimatta.
Ehkä Sofiella leikkasi viime hetkellä. Olisi nimittäin epäilyttävää jos hän ei pelkäisi asua poikansa kanssa yksin nyt kun Dan on löytänyt heidät.
Ja ehkä hänellä tuplaleikkasi: ehkä hän ymmärtää, että Frank kierosti käyttää hänen pelkoaan hyväksi eikä enää luota Frankiin yhtä sinisilmäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikulta jää loput katsomatta. Petos sarjan löysin Dailymotionista mutta Siltaa ei löydy suoraan vaan löytyy linkki sivustolle joka vaatii rekisteröitymisen.
VPN:llä näkee. Jos on pidempään ulkomailla, niin se on hankkimisen arvoinen. Näkee myös maarajoitetut sisällöt Suomen televisiosta.
Ei tarinaa käännettäisi Tarinan tarinaksi.