Miten ihmeessä löytää voimia opiskella tutkinto loppuun, ala ei työllistä enää
Ja opintoihin sisältyy palkattomia harjoitteluita.
Tuntuu että tulen hulluksi. Ihan järjetön määrä aikaa ja energiaa menossa täysin hukkaan.
Kommentit (28)
Itsellä sama ongelma, tosin ei ole palkattomiaharjoitteluita.
Ajattele näin, että kun suoritat tutkinnon loppuun, niin sitten sinulla on ainakin se tutkinto. Siihen menevä aika ja vaiva ei ole mennyt hukkaan. Se on aina plussaa potentiaalisten työnantajien silmissä, että sinulla on se tutkinto. Joskus ihmiset työllistyvät myös "väärällä" tutkinnolla.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai vaan hoitoala tai joku muu korkeasaaren tutkinto?
Ensihoitaja
Ehkä ei kannata? Työttömänä saat myös enemmän tukia kuin opiskelijana.
Suoritetuista tutkinnoista kertyy vähän eläkettä, niin sen takia kannattaa suorittaa loppuun.
Kyllähän se tutkinnon suorittanut on sentään vähän paremmassa asemassa työnhakumarkinnoilla kuin ilman tutkintoa oleva.
Siis mistä lähtien ensihoitajia ei tarvita
Uskoisin, että tilanne voi muuttua ja sulla on turvana ainakin se tutkinto. Voisiko ulkomaille työllistyä, jos alkaisi vahvistaa myös kielitaitoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensihoitaja
Nythän sulla on hyvää aikaa valmistautua lääkiksen pääsykokeisiin. Voit sitten olla vaikka ensihoitolääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Ensihoitaja voi tehdä muutakin hoitotyötä kuin olla ensihoitaja.
Ensihoitaja on mahtava ammatti! Sen ammattitutkinnon ja koultusdiplomin omaavat henkilöt ovat terveitä, vahvoja ja ensiaputaitoisia realisteja ja sosiaalisia tunneälykköjä. Jos ensihoitajan virkatyötä ei saa heti, voi pakata matkalaukun ja muuttaa ulkomaille. Voi toimia vaikka hienon hotellin uimarantavalvojana Malediiveilla tai jossain hoitolaitoksessa Sveitsissä. Voi käydä sukelluskurssin, lentäjän kurssin tai hankkia uusia hienoja harrastuksia. Kileitaito paranee ja saa uusia kontakteja, elämyksiä. Ensihoitaja on selviytyjä ja sankariainesta.
Olen aina kadehtinut ensihoitajia. Itse en osaa edes uida. Olen käynyt 3 ensiapukurssia ja silti en osasi käyttää sydäniskuria, jos olisi tosipaikka.
Kadehdin ihmisiä, jotaka osaavat tehdä jotain käsillään ja joilla on hyvät hermot. Äitini teki itse kaikki vaattensa ja lasten vaattet. Hän valmisti itse vuorilliset nahkatakitkin lapsille ja teki itse lampunvarjostimet. Itse en osaa mitään muuta kuin puhua pälpättää. Toimin 40 vuotta opettajana. Olen osaamaton tonttu.
Aikanaan se, että ylipäätään pääsin opiskelemaan oikikseen oli joidenkin mielestä kummallista, jopa joidenkin mielestä väärin koska veinhän paikan monelta minua paljon kyvykkäämmältä ja osaavamnalta (Lukio aineiden keskiarvo 6,7 yo-kirjoitusten yleisarvosana A)
Kun vuosia , oikeammin vuosikymmeniä myöhemmin valmistuin niin en tiedä mitä se muutti muuta kuin, että voin, jos jossain kysytään ilmoittaa olevani maisteri, ja saanut tutkintoni Helsingin yliopistosta.
Mutta kyllä se ((valmustuminen) silti, jotenkin puhdisti ja vapautti tilaa ja antoi uutta energiaa kun sai tutkintotodistuksen kouraan.
Uskon siihen, että kun yksi ovi sulkeutuu voi taas aueta seuraava.
Lujasti tsemppiä Ap! Ja muille, jotka olette vastaavassa tilanteessa.
Ainakin on joku tutkintotodistus mitä näyttää epäileville sukulaisille.
On kahdenlaisia tutkintoja niutä, jotka on tehty valmiiksi ja niitä, jotka ovat vielä kesken. Vaikka asiat vievät ja ottavat eritavoin aikaan niin aina välillä on hyvä, jos voi jonkin asian päättää ja laittaa sille pisteen.
Vähän tietenkin tutkinnosta riippuen voit yrittää löytää sellaisia työharjoittelupaikkoja, joista on hyötyä sekä opiskelemallasi alalla, että jotain yleisempää, josta voi olla hyötyä työmarkkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vähän tietenkin tutkinnosta riippuen voit yrittää löytää sellaisia työharjoittelupaikkoja, joista on hyötyä sekä opiskelemallasi alalla, että jotain yleisempää, josta voi olla hyötyä työmarkkinoilla.
Lisään vielä, että itse opiskelin itselleni nyt aikuisena asiakaspalvelututkinnon (matkailuala). Vaikka kyseessä oli spesifimpi ala, niin otin työssäopit siltä kannalta, että oppisin myös uusia taitoja.
Vierailija kirjoitti:
Ensihoitajia on liikakoulutettu vuosikausia, ja nyt hyvinvointialueet supistavat ensihoitovalmiutta muuttamalla ambulansseja 12-tuntisiksi haja-asutusalueilla, eli yöllä päivystäviä ambulansseja on vähemmän, luonnollisesti samalla työvoiman tarve laskee.
Itse jätin toisen alan koulut kesken ja lähdin takaisin töihin.
Liian epävarmaa olis ollut tarjolla ja pätkä töitä.
Keskeyttäisin enkä tuhlaisi enempää opintotukikuukausia. Opintolainahyvityskin menee hukkaan, sen saa vain kerran.