Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi poikaystävä suhtautuu nihkeästi koiraani. Ihan kuin olisi mustasukkainen tai inhoaisi sitä? :S Koira on kiltti

Vierailija
01.01.2018 |

On ollut alusta asti tuollainen. Ei ole vissiin ikinä silittänyt koiraani tai muutenkaan huomioi sitä mitenkään. Pyytää monesti minua käskemään koiran pois vaikkapa sohvalta jos katsomme yhdessä telkkaria. Tutustuimme nettitreffien kautta ja siellä mies mainosti olevansa eläinrakas. Välillä hän myös ihailee muiden koiria ja katselee hauskoja koirakuvia tai videoita netistä. Tuo jotenkin loukkaa minua. Koirani on oikeasti ihana, eikä kenelläkään ole mitään syytä suhtautua siihen nyrpeästi. Koirani on ystävällinen ja hyväkäytöksinen aina. Onko poikaystävä vaan mustasukkainen minusta koiralle vai mistä moinen johtuu?

Mietin jo eroa tämän jutun takia vaikka kaikki muu luistaa. :S

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla ja maatilalla kasvaneena vierastan ihmisiä (yleensä naisia), joille kotieläimet (yleensä vain koirat) ovat perheenjäseniä. Meillä oli pihalla 2-3 kissaa, ajokoira ja hirvikoira häkeissään, ankkoja, kanoja omassa aitauksessaan. Lehmät ja hevoset olivat navetassa ja lampaitakin oli jossain välissä ja kaikkia kohdeltiin hyvin ja reilusti, mutta sisällä talossa koirat ja kissat olivat vain käymässä, eivät asumassa. Olen joutunut pari kertaa lopettamaan tapailun muuten ihan hyvältä vaikuttavan naisen kanssa, koska hänen mielestään koira kuuluu sänkyyn ja minä en siihen suostu. Minä pidän eläimistä, mutta en halua niitä sänkyyni, mutta ilmeisesti olen kuitenkin näiden naisten mielestä koiranvihaaja. 

Vierailija
62/71 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapsutteletko enemmän koiraasi kuin poikaystävääsi, olisko siinä syy? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalla ja maatilalla kasvaneena vierastan ihmisiä (yleensä naisia), joille kotieläimet (yleensä vain koirat) ovat perheenjäseniä. Meillä oli pihalla 2-3 kissaa, ajokoira ja hirvikoira häkeissään, ankkoja, kanoja omassa aitauksessaan. Lehmät ja hevoset olivat navetassa ja lampaitakin oli jossain välissä ja kaikkia kohdeltiin hyvin ja reilusti, mutta sisällä talossa koirat ja kissat olivat vain käymässä, eivät asumassa. Olen joutunut pari kertaa lopettamaan tapailun muuten ihan hyvältä vaikuttavan naisen kanssa, koska hänen mielestään koira kuuluu sänkyyn ja minä en siihen suostu. Minä pidän eläimistä, mutta en halua niitä sänkyyni, mutta ilmeisesti olen kuitenkin näiden naisten mielestä koiranvihaaja. 

Ajokoira ja hirvikoira häkeissään...juu ne varmaan on vähän eri asia kuin esim. meidän kotikoira, jota hoidetaan, hellitään, pestään, föönataan, harjataan, kynnet leikataan. Korvat ja hampaat pestään päivittäin ja se on hyvän tuoksuinen ja osaa istua, maata, odottaa, kätellä ja kieriä ja ymmärtää muutenkin melkein kaiken mitä me puhutaan. Se on eri asia jos joku ostaa koiran häkkiin pihan perälle. Ja jos se sairastuu, se viedään oikealle pieneläinlääkärille ja sillä on terveysvakuutus sitä varten. Meidän koira on raikas ja se voi istua sohvalla.

Vierailija
64/71 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranomistajat ja muut ovat vain niin erilaisia keskenään. Jos ihmisellä ei ole koiraa, hän ei voi ymmärtää sitä elämäntapaa, että ulkoilutetaan koiraa, syötetään ja hoidetaan sitä ja viedään hoitoon ulkomaanmatkojen ajaksi. Vaikka kuinka olisi muuten eläinrakas, sellaista ei voi ymmärtää. Koiranomistajat ovat muista ehkä vähän hölmöjä. Voisivat pitää eläimistä ihan omistamatta niitä. Niin olisi helpompaa.

Vierailija
65/71 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihailee muita koiria mutta ei huomioi sinun koiraasi, on syy todennäköisesti jonkinlainen mustasukkaisuus.

Miten kohtelet koiraasi? Lässytätkö, annatko nuolla naamasta, nukkua sängyssä jne? Tietty ns. koiran (tai minkä tahansa eläimen) liiallinen inhimillistäminen saattaa ärsyttää kumppania. Jos tällaisessa tilanteessa esim. antaa koiran nuolla naamasta, se voi olla lähes (huom! lähes) verrastettavissa kämppikseen, jonka annat nuoleskella.

Jos taas mitään noita ylilyöntejä tai koiran liikaa inhimillistämistä tapahdu, silloin mies on todennäköisesti överin mustasukkaista sorttia. Ei vaikuta hyvältä.

Kannattaa keskustella asiasta eikä arvuutella netissä.

Vierailija
66/71 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiranomistajat ja muut ovat vain niin erilaisia keskenään. Jos ihmisellä ei ole koiraa, hän ei voi ymmärtää sitä elämäntapaa, että ulkoilutetaan koiraa, syötetään ja hoidetaan sitä ja viedään hoitoon ulkomaanmatkojen ajaksi. Vaikka kuinka olisi muuten eläinrakas, sellaista ei voi ymmärtää. Koiranomistajat ovat muista ehkä vähän hölmöjä. Voisivat pitää eläimistä ihan omistamatta niitä. Niin olisi helpompaa.

Nykyään eläinrakkaiksi itseänsä nimittävät ihmiset:

- pitävät yllä sairasta rotujalostusta, jonka vuoksi eläimet kärsivät ja elävät kipeää elämää

- inhimillistävät eläimiä pakottaen näille ihmismäisiä ominaisuuksia ja tulkitsevat väärin eläinten viestejä, tämä on eläimille hämmentävää ja psyykkisesti raskasta

- yllättävän moni lemmikinomistaja käyttää esim. koiransa vallanpitovälineenä, jonka huomioimisen verukkeella tai huomiotta jättämisen syyllistyksellä pyritään saada henkinen valta-asema ystävistä, kumppaneista tai perheenjäsenistä. Taustalla on kuitenkin "eläinrakkaan" ihmisen halu saada tekosyy halveksua, nostaa jalustalle tai antaa arvostusta kullekin ihmiselle tämän tunteman fiiliksen mukaan. Se on vain helppo piilottaa tähän muotoon

Eikä lista tähän lopu. Mutta aidosti eläinrakas ihminen kunnioittaa elämää ja luontoa, pyrkii saattamaan tasapainon eri elollisten välille ymmärtäen kunkin lajin ominaisuudet ja osaa jättää itsekkäät tarpeensa taka-alalle.

Vierailija
67/71 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on asioita jotka kannattaa selvittää aika varhaisessa vaiheessa suhdetta. Haluaako lapsia, haluaako koiraa.

Vierailija
68/71 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko koirasi turkki puhdas? Tai ehkä mies ei tykkää rodusta. Minä tykkään kyllä koirista, mutta vierastan karkeakarvaisia ja lättäkuonoisia koiria ( mopsi, bulldogit) ja mielestäni ne ovat vastenmielisen näköisiä - tai tuntuisia. En mielellään rapsuttele ja inhottaa ajatus että sellainen istuisi paljaalla lyhytkarvaisella takapuolellaan sohvalla.

Ai että oikein paljaalla karvaisella takapuolellaan :D huvittava mielikuva,uskon että olisit hyvä seksinovellien kirjoittaja.

No niin. Hyvä että sua huvittaa :) Myönnän et kirjallinen muotoilu oli huono,mut tarkoitan semmosta kynittyä tai muuten lyhytkarvaista koiran persausta, josta peräreikä oikein pullottaa. Hyi olkoon. Jos sulla on ap tällainen koira ja mies ajattelee mun tavoin niin ei ihme että kavahtaa...

Vierailija
69/71 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa puheeksi, pitääkö hän sun koirasta. Parempi se on jutella heti alkuunsa. Mulla meni useampi vuosi hukkaan poikakaverin kanssa koska ei puhuttu heti alkuunsa. Oltiin oltu jo pari vuotta yhdessä ja sitten aloin ihmetellä kun aina hänellä oli jokin este hoitaa koirulia kun mulla oli jotain menoa. Ihan keksittyjä syitä, tajusin lopulta. Me lopulta erottiin. Miten paljon parempi olisi ollut tietää etukäteen.

Mun koira on myös tosi kiltti vaikka iso. Sen myönnän, että sillä oli tapana hypätä sänkyyn kesken seksin. Eli vaikutti tietty siihen että ei pystytty paljon hommailemaan sellaista.

Eikö koiraa saanut toiseen huoneeseen seksin aikana vai tykkäsitkö kun oli yleisöä? Kysyn ihan asiallisesti olen myös koiran omistaja jonka koira on toisessa huoneessa jos on tarkoitus harrastaa seksiä.

Ei välttis aina niin suunnitella seksileikkejä. Ja jos koiran laittaa toiseen huoneeseen, alkaa haukku, raapiminen yms ja luultavasti puskee oven auki pamahtaen, jolloin meillä on lisää yleisöä kun lapsetkin herää.

No huhuh. Laittakaapas rajat sille koirallenne. Ei kai koira sentään määrään seksinkin tahia. Kylläpä jotkut koirafanit on sekaisin. :D

Vierailija
70/71 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän poikaystävääsi täysin. Ex-tyttöystäväni antoi hellyydestään 95 % koiralle. Olisipa edes osa hellyydestä kohdistunut minuun :-( Tähän kun yhdistää sen, että ei osata puhua tunteista tai sitten niiden puuttumisesta, niin erohan siitä tulee. 

Vierailija
71/71 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ex oli mustasukkainen omalle koiranpennulleen minun huomiosta. En tiedä kumpi harmitti miestä enemmän: se että pentu oli aivan riemuissaan, joka kerta kun tulin käymään vai se, että leikitin, silittelin ja rapsuttelin pentua innoissani.

Minun eksäni oli mustasukkainen, kun silitin kissaa. Hänen omaa kissaansa. 

On sanomattakin selvää, että se suhde ei kestänyt pitkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi