Uusi poikaystävä suhtautuu nihkeästi koiraani. Ihan kuin olisi mustasukkainen tai inhoaisi sitä? :S Koira on kiltti
On ollut alusta asti tuollainen. Ei ole vissiin ikinä silittänyt koiraani tai muutenkaan huomioi sitä mitenkään. Pyytää monesti minua käskemään koiran pois vaikkapa sohvalta jos katsomme yhdessä telkkaria. Tutustuimme nettitreffien kautta ja siellä mies mainosti olevansa eläinrakas. Välillä hän myös ihailee muiden koiria ja katselee hauskoja koirakuvia tai videoita netistä. Tuo jotenkin loukkaa minua. Koirani on oikeasti ihana, eikä kenelläkään ole mitään syytä suhtautua siihen nyrpeästi. Koirani on ystävällinen ja hyväkäytöksinen aina. Onko poikaystävä vaan mustasukkainen minusta koiralle vai mistä moinen johtuu?
Mietin jo eroa tämän jutun takia vaikka kaikki muu luistaa. :S
Kommentit (71)
Yksi syy voi olla koira-allergia. On kokemusta tästä ja silloin on ajoittain vaikea suhtautua koiraan mitenkään positiivisesti. Voi olla ehkä että hän ei halua sanoa tätä.
"c) Miehen mielestä koira ei ole kasvatettu hyvin eikä se ymmärrä paikkaansa lauman viimeisenä. Tahallisella välinpitämättömyydellä hän yrittää osoittaa koiralle sen paikan. Hän ei kuitenkaan halua arvostella sinun kasvatustyötäsi suoraan."
Tää vois olla myös mahdollista. Eläinrakaskin mies voi suhtautua eläimiin erilaisella rakkaudella kuin stereotyyppisesti nainen. Nainen halii, pusii, nukkuu koiran vieressä ja koira on kuin vauva. Miehellä koiraan erilainen toisia kunnioittava rakkausside, mies kokee koiran tarvitsevan mieheltä myös kuria ollakseen onnellinen koira. Mies ja koira ei ole yhdenvertaisia lauman jäseniä, vaan mies on johtaja. Näinhän koiratkin tekee ja näkee perheen, laumana jonka jäsenillä on omat arvot. Koira voi mennä sekaisin jos tätä roolijakoa ei ole, koira yrittää itse olla johtaja mutta epäonnistuu siinä koska on riippuvainen ihmisestä.
Mulle tuli ihan heti mieleen, et entä jos sun koira haisee. Silloin sitä ei tee mieli silitellä ja sen haluaa pois sohvalta. Ite sitä hajua ei välttämättä huomaa, kun on tottunut. Mut esim. koiran henki voi haista aika killeriltä.
Koira menee edelle ja ukko pihalle . Niin minäkin tein
Vierailija kirjoitti:
Onko koirasi turkki puhdas? Tai ehkä mies ei tykkää rodusta. Minä tykkään kyllä koirista, mutta vierastan karkeakarvaisia ja lättäkuonoisia koiria ( mopsi, bulldogit) ja mielestäni ne ovat vastenmielisen näköisiä - tai tuntuisia. En mielellään rapsuttele ja inhottaa ajatus että sellainen istuisi paljaalla lyhytkarvaisella takapuolellaan sohvalla.
Ai että oikein paljaalla karvaisella takapuolellaan :D huvittava mielikuva,uskon että olisit hyvä seksinovellien kirjoittaja.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli ihan heti mieleen, et entä jos sun koira haisee. Silloin sitä ei tee mieli silitellä ja sen haluaa pois sohvalta. Ite sitä hajua ei välttämättä huomaa, kun on tottunut. Mut esim. koiran henki voi haista aika killeriltä.
...niin myös miehen, mutta ei siitäkään puhuta, mies/ henki voi olla myös aika killeri. Pahempi kuin koiran.
Ei ne haisevat louskuleuat ole kaikkien juttu!
Haiseeko koirasi? Pesetkö kuinka usein? Hampaat hoidettu?
Minulle tulee oksennusreaktio koiran likaisen turkin hajusta, en voi estää.
Joillain ihmisillä on kumma tapa sanoa se, mitä toinen haluaa kuulla eikä mitä oikeasti ajattelee ja itkeä, kun toinen ei toimikaan kuten haluaisi. Mun ex kertoi olevansa eläinrakas ja oli mun koiralle, pentu kun tavattiin, tosi kiltti ja rapsutteli yms. Sitten, kun ajateltiin, että muutetaan yhteen tulikin se kysymys: "Niin millon toi koira lähtee?" Mies ei halunnut asua koiran kanssa samassa taloudessa ja oli jotenkin kuvitellut koiran väistyvän hänen tieltään siinä kohtaa, kun hän oli luokseni muuttamassa ja hämmästyi, kun sanoin ettei se lähde.
Eihän siinä auttanut kuin erota ja selittää, että minä huolehdin tästä koirasta sen elämän loppuun asti, se ei oo mulle mikään huolehdin niin kauan kuin huvittaa ja kiertoon sen jälkeen. Nyt kun miettii niin olihan sen puheissa aina välillä jotain vähän outoa joista nyt jälkiviisaasti voi sanoa, että oletti koko ajan koiran olevan mulla vain siihen asti, että vakiinnutaan.
Koira on nyt 15-vuotias ja tuurilla pari vuotta vois olla jäljellä, ei oo tässä rodussa kovin harvinaista olla 16-17 vuotias yksilö.
Miksi pitäisi olla eläinrakas? Ihmisten välinen rakkaus tässä kai on haussa.
Vai onko niin, että itse yli-inhimillistät eläintä ja poikaystäväsi suhtautuminen koiraan onkin se normaali?
Tykkään kyllä koirista, mutta en vierasta koiraa halua silti sohvalle viereen telkkaria katsoessa esim. Puhumattakaan siitä jos koira tulee sänkyynkin?
Ja oletko varma ettet vain ole itse sitä mieltä että se oma rekku on aivan mahtavan ihana, vaikka onkin hirveä tuholainen?
Onko koirasi jotakin "isoa ja pelottavaa" rotua? Itse rakastan koiria ja ihailen esimerkiksi saksanpaimenkoiria kaukaa mutta en kyllä uskaltaisi esim. silittää koska on huonoja kokemuksia kyseisestä rodusta. Voisiko olla, että mies pitää koirista muttaa pelkää tai suhtautuu varauksella sinun koiraasi?
Vierailija kirjoitti:
Tykkään kyllä koirista, mutta en vierasta koiraa halua silti sohvalle viereen telkkaria katsoessa esim. Puhumattakaan siitä jos koira tulee sänkyynkin?
Ja oletko varma ettet vain ole itse sitä mieltä että se oma rekku on aivan mahtavan ihana, vaikka onkin hirveä tuholainen?
Useimmista on tosi suloista kun koira tulee viereen nukkumaan, ja meillä se ärsytti vain kun kesken seksin koira hyppää mukaan. Suurin osa kuitenkin nauttii koiran läheisyydestä ja meilläkin mies nautti koiran läheisyydestä paitsi ei jos se tuli keskeyttämään jotain.
Voi itku tätä ketjua! Jos täällä ei yksi kirjoittaja provoile ja leiki koiraeläinmaanikkoa, vaan ihan oikeasti aikuiset ihmiset ajattelevat eläimistä näin, niin todella toivon, että kukaan ei joudu alistumaan parisuhteeseen kanssanne ikinä.
Korviini kuulostatte aika vinksahtaneilta ja en usko, että koiratkaan voivat hyvin kanssanne. Ja kyllä, olen tekemisissä eläinten kanssa päivittäin, koska olen eläinlääkäri (vaikka en pieneläimiä pääasiassa hoidakaan).
Antakaa eläinten olla eläimiä. Täyttäkää inhimilliset tarpeenne hyväksikäyttämättä eläinten alisteista asemaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi itku tätä ketjua! Jos täällä ei yksi kirjoittaja provoile ja leiki koiraeläinmaanikkoa, vaan ihan oikeasti aikuiset ihmiset ajattelevat eläimistä näin, niin todella toivon, että kukaan ei joudu alistumaan parisuhteeseen kanssanne ikinä.
Korviini kuulostatte aika vinksahtaneilta ja en usko, että koiratkaan voivat hyvin kanssanne. Ja kyllä, olen tekemisissä eläinten kanssa päivittäin, koska olen eläinlääkäri (vaikka en pieneläimiä pääasiassa hoidakaan).Antakaa eläinten olla eläimiä. Täyttäkää inhimilliset tarpeenne hyväksikäyttämättä eläinten alisteista asemaa.
Anna kun arvaan, asut jossain päin Pohjanmaata? Teidän asenteenne lemmikkejä kohtaan kyllä tiedetään, onneksi on valinnanvaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korviini kuulostatte aika vinksahtaneilta ja en usko, että koiratkaan voivat hyvin kanssanne. Ja kyllä, olen tekemisissä eläinten kanssa päivittäin, koska olen eläinlääkäri (vaikka en pieneläimiä pääasiassa hoidakaan).Antakaa eläinten olla eläimiä. Täyttäkää inhimilliset tarpeenne hyväksikäyttämättä eläinten alisteista asemaa.
Anna kun arvaan, asut jossain päin Pohjanmaata? Teidän asenteenne lemmikkejä kohtaan kyllä tiedetään, onneksi on valinnanvaraa.
Asun Helsingin Viikissä. Yliopiston eläinlääketieteellisellä kampuksella. Ja työssäni näen paljon kuinka eläimet kärsivät osaamattomissa, itsekkäissä Ja "eläinrakkaissa" käsissä.
Vierailija kirjoitti:
Aika monille koira on enemmän kuin eläin, vaan se on rakas perheenjäsen ja moni oikeasti rakastaa koiraansa syvästi. Ei pidä vähätellä toisten rakkautta lemmikkiinsä. Koira on uskollinen ja luotettava ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi itku tätä ketjua! Jos täällä ei yksi kirjoittaja provoile ja leiki koiraeläinmaanikkoa, vaan ihan oikeasti aikuiset ihmiset ajattelevat eläimistä näin, niin todella toivon, että kukaan ei joudu alistumaan parisuhteeseen kanssanne ikinä.Korviini kuulostatte aika vinksahtaneilta ja en usko, että koiratkaan voivat hyvin kanssanne. Ja kyllä, olen tekemisissä eläinten kanssa päivittäin, koska olen eläinlääkäri (vaikka en pieneläimiä pääasiassa hoidakaan).
Antakaa eläinten olla eläimiä. Täyttäkää inhimilliset tarpeenne hyväksikäyttämättä eläinten alisteista asemaa.Aika monille koira on enemmän kuin eläin, vaan se on rakas perheenjäsen ja moni oikeasti rakastaa koiraansa syvästi. Ei pidä vähätellä toisten rakkautta lemmikkiinsä. Koira on uskollinen ja luotettava ystävä.
Miksi koira ei saa olla koira? Ota mieluummin pehmolelu täyttämään omat tarpeesi.
Koirat haisee.