Havaintoja nettideittimiehistä olkaat hyvät!
Olen käynyt nettideiteillä nyt 35-40 -vuotiaana (jätän tarkan iän nyt väliin) ja tässä arvon palstalaiset, havaintojani. Asun Helsingissä, se voi vaikuttaa siihen, millaisia miehiä on tullut tavattua.
Itseäni kiinnostaisi eniten vakavarainen (saa olla myös pienituloinen) ja mielenkiintoinen mies, joka on älykäs ja harrastaa liikuntaa. Noin 35-45 -vuotias. Älykkötyypit vetävät minua puoleensa, on myös sattuma, että tällaiset ovat usein esimerkiksi työmatkapyöräilijöitä.
Lopputulos: minua kiinnostavat miehet ovat usein elämäntilanteessa, jossa eivät syystä tai toisesta halua mitään vakavaa. Ilmoittavat jo suoraan, että seksisuhde kävisi.
Pelkät seksisuhteen etsijät ovat siis usein
1. punavihernaisia miellyttäviä koulutettuja, fiksuja tyyppejä, jotka ovat hyvin miettineet omat mieltymyksensä ja tuntevat markkina-arvonsa, heillä siis on riittävästi kysyntää, vaikka haluavatkin vain seksisuhdetta (huomautettakoon, että en ole itse varsinaisesti punaviher, mutta koska älykkötyypit miellyttävät, jaan punavihernaisten kanssa samat markkinat).
2. muuten vaan riittävästi naisten mieleen (ulkonäkö, urheilullisuus, hauskuus, riittävä varakkuus), jotta kysyntää riittää heille ja seksisuhteet ovat mahdollisia
3. varatut
Parisuhteen etsijät taas..
no heitä minä en näköjään kohtaa.
Näen kyllä välillä parisuhdetta etsivien ilmoituksia, mutta silloin usein mies on
1. liian oikealla (yrittäjä, kokoomuksen äänestäjä tms.) konservatiivinen, minkä vuoksi taas ei ole yhteistä
2. juntti, joka myös etsii parisuhdetta, koska "niin kuuluu tehdä", tai vaikka duunari, "jolta puuttuu akka kainalosta"
3. joku reppana, ikisinkku tms.
Ei siis vaan löydy!
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässähän se juuri nähdään. Haet lapsenteko iässä olevaa, HOIKKAA naista seuralaiseksi. Naisen koulutuksella ei ole mitään väliä, tai varallisuudella tai maailmankatsomuksella. Kunhan elopaino eli kilot ovat sopivat.
Säännöllisin väliajoin täälläkin valitetaan kuinka miehet "vaativat liikaa" eivätkä "ymmärrä omaa tasoaan". Nyt kun vaatimuksia ei paljoa ollutkaan, ei sekään kelpaa?
Voinen lisätä listaan sen, että on naisen näköinen ja siihen tyytyväinen (ei siis näitä demipanseksualtranskokeilijoita kiitos) sekä mielenterveydeltään edes jotensakin terve. Vai joko vaadin liikaa näin akateemisena, vakavaraisena, liikuntaa harrastavana ja (toistaiseksi) lapsettomana, keskimääräistä älykkäämpänä, yli 180-senttisenä ja omat hiukset päässään säilyttäneenä?
Olet älykäs ja koulutettu mies. Silti sanot, että naisessa nämä kaksi asiaa eivät voisi merkitä sinulle vähempää. Näin koulutettuna ja älykkäänä naisena voin vain päätellä, että et edes aio etkä koe tarpeelliseksi jakaa naisesi kanssa mitään älyllistä etkä taloudellista, joten jäljelle jää vain fyysinen ja tunteellinen. Minun puolestani, jos et arvosta minusta jotain niin olennaista kuin älyni, uteliaisuuteni ja kunnianhimoni, en ole valmis jakamaan kanssasi myöskään fyysisiä enkä tunteellisia ulottuvuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohtaanto ongelma on ilmeinen ja naiset, varsinkaan koulutetut, matkustelleet, vireät eivät ymmärrä nuoruuden ja ulkonäön merkitystä miehen parinvalinnassa.
Miestä ei kiinnosta juttusi, ei koulutuksesi, tutkimuksesi, matkasi, ystäväsi. Vaan oletko nuori, kiinteä, terveen näköinen, pantava tapaus.
EI ihme, että näistä premisseistä mennään hyvin usein metsään ja kaikki pettyy, kerta toisensa jälkeen.
Mies lurittelee uudelle netti tuttavuudelleen ummet ja lammet, että pääsee livenä tsekkaamaan. Sitten otetaan hatkat, eli tapahtuu tåmä "pieru saharaan katoamis-ilmiö". Miksi treffit menivät puihin? Olit joko liian vanha (raihnaisen näkoinen) tai läski. Muussa tapauksessa kuulisit ukosta edelleen. Sama vaikka et olisi puhunut mitään koko treffeillä vaan hymyillyt ja myhäillyt kuin puuhevonen kuutamolla. Se riittää. Jos ulkonäkö riittää.
Että semmoisia kokemuksia esson baarista. Näin miehenä ihmettelen kovasti miksi en haluaisi hauskaa ja fiksua seuraa. Jos haluan panemaan, käyn maksullisissa. Jos haluan nauttia naisen henkisestä seurasta, yritän päästä treffeille. Vielä enemmän ihmettelen miksi kummassa haluaisin naisen, joka ei pysty ymmärtämään sitä mitä teen 40-60h viikossa. En halua parisuhdetta, jossa on sama kuin puhuisin koiralle. Siinä ei paljoa kiinteät perseet auta
Kerrankin joku sanoo sen suoraan. Minäkään en naisena halua elämänkumppaniksi miestä, joka ei ymmärrä mitä teen tuon 40-60 tuntia viikossa, ja mitä on pitänyt tehdä päästäkseen sinne. Siinä ei auta talo, vene, rahat eikä ulkonäkö. Ne tulevat viimeisenä jos lainkaan. Voin ne myöskin meille hankkia, jos elämä siitä olisi kiinni.
Olen itse reilu 30-vuotias sinkkunainen Espoosta. Tinder laulanut about vuoden 2017 ajan. Tässä kokemukseni:
1. Lähes mykkä mies. 2 tuntia tein parhaani pitääkseni hiljaisuuden kurissa. Ei nähty uudestaan.
2. Seksisuhdetta etsivä mies. Ei nähty uudestaan.
3. Kts. Kohta 2
4. Kts. Kohta 2
5. Kts. Kohta 2
6. Aivan jumalainen ihana mies. Kunnes noin 4 kk tapailun jälkeen paljastui että ei halua kuitenkaan parisuhdetta.
7. Todella varteenotettava mies. Nähtiin usean kerran. Mutta paljastui superpihiksi. Siis oikeasti varakas mies joka ei voinut kahvilassa käydä kun maksaa niin paljon.
8. Kiva tyyppi. Nähtiin muutama kertaa. Paljastui kuitenkin äkkiä että oli todella kontrolloiva ja mustasukkainen tyyppi. Viestejä tuli yli 50 päivässä kun ei nähty. Halusi tietää kierrellen ja kaarrellen missä olen ja kenen kanssa.
9. Todella ihana tyyppi. Valitettavasti vaan tuntui kuin olisin tavannut kadoksissa olevan veljeni eikä seksuaalista kemiaa ollut.
10. Huomenna sovittuna treffit. Saas taas nähä mitä tulee. Toivottavasti vuosi alkaisi hyvissä merkeissä tässä suhteessa.
Haha, mulla on sellainen tunne, että kenellä tahansa miehellä on pk-seudulla kissanpäivät. Jopa suoraansanottuna huonotasoisilla miehillä on varaa nirsoilla... Kaikki kun tuntuu etsivän jotain nättiä ja nuorta tyttöstä. Tavallisen näköisillä, ja muutenkin aivan tavallisilla naisilla ei tunnu olevan vientiä.
Kertokaas minne 34v. naisen kannattaisi muuttaa, jotta olisi paremmat mahdollisuudet löytää joku mukava omanikäinen mies? Kannattaisiko lähteä ulkomaille?
Vierailija kirjoitti:
Olen itse reilu 30-vuotias sinkkunainen Espoosta. Tinder laulanut about vuoden 2017 ajan. Tässä kokemukseni:
1. Lähes mykkä mies. 2 tuntia tein parhaani pitääkseni hiljaisuuden kurissa. Ei nähty uudestaan.
3. Kts. Kohta 2
4. Kts. Kohta 2
5. Kts. Kohta 2
6. Aivan jumalainen ihana mies. Kunnes noin 4 kk tapailun jälkeen paljastui että ei halua kuitenkaan parisuhdetta.
7. Todella varteenotettava mies. Nähtiin usean kerran. Mutta paljastui superpihiksi. Siis oikeasti varakas mies joka ei voinut kahvilassa käydä kun maksaa niin paljon.
8. Kiva tyyppi. Nähtiin muutama kertaa. Paljastui kuitenkin äkkiä että oli todella kontrolloiva ja mustasukkainen tyyppi. Viestejä tuli yli 50 päivässä kun ei nähty. Halusi tietää kierrellen ja kaarrellen missä olen ja kenen kanssa.
9. Todella ihana tyyppi. Valitettavasti vaan tuntui kuin olisin tavannut kadoksissa olevan veljeni eikä seksuaalista kemiaa ollut.
10. Huomenna sovittuna treffit. Saas taas nähä mitä tulee. Toivottavasti vuosi alkaisi hyvissä merkeissä tässä suhteessa.
Tuttu kaava toistuu.
a) komea/varakas mies, halusi pelkkää seksiä
b) halusi suhteen, mutta ei-kiinnostava
c) halusi seksiä, ja sen lisäksi ei-kiinnostava
Miestä d) eli komeaa/varakasta joka haluaa suhteen, ei ole eikä tule.
Sama ongelma kuin ap:lla, tasosi ei riitä YT-miehen sitouttamiseen. Omaa tasoa on joku niistä kadonneista veljistä.
Vierailija kirjoitti:
Haha, mulla on sellainen tunne, että kenellä tahansa miehellä on pk-seudulla kissanpäivät. Jopa suoraansanottuna huonotasoisilla miehillä on varaa nirsoilla... Kaikki kun tuntuu etsivän jotain nättiä ja nuorta tyttöstä. Tavallisen näköisillä, ja muutenkin aivan tavallisilla naisilla ei tunnu olevan vientiä.
Kertokaas minne 34v. naisen kannattaisi muuttaa, jotta olisi paremmat mahdollisuudet löytää joku mukava omanikäinen mies? Kannattaisiko lähteä ulkomaille?
Väestöjakauman perusteella riittää kun muutat minne tahansa muualle Suomeen. Maaseudulla on erityisesti miesenemmistö mutta jo pienempään kaupunkiin muuttaminen olisi askel parempaan Helsinkiin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Minä oon Helsingissä asuva akateemisesti koulutettu akateemista keskipalkkaa saava mies eikä ole kissanpäiviä näkynyt, päinvastoin. Sama tilanne on lähes kaikilla kavereillani komeimpia lukuun ottamatta. Kieltämättä hupaisaa, kun kaveritkin ovat pohtineet, että lähtisivät ulkomaille, kun ei suomalaisille naisille kelpaa. Ehkä ulkomailla suomalaiset voisivat löytää toisensa ja pariutua :D
Vierailija kirjoitti:
Tavallisella miehellä ei ole kummoinen tilanne Helsingissäkään.
Tyypillinen citysinkku kokee itsensä erikoiseksi lumihiutaleeksi joka vielä vuosia parhaan pariutumisiän ohitettuaan etsii "mielenkiintoista miestä" joka on pitkä, komea, älykäs, koulutettu, sosiaalisesti taitava ja viettelytaitoinen.
Ne loputkin jotka etsivät mielestään tavisduunaria, tyypillisesti rajaavat useilla kriteereillä heikoimmat pois. Tavismies käy - mutta ei se lyhyt, ei se hintelä, ei se korkeaääninen, ei se ujo tai kokematon, ei se huonossa työssä oleva, jne. Karsinnan jälkeen jäljelle jää top 20% mies joka on kaikessa keskitasoa tai keskitasoa parempi, mutta ei missään keskitasoa heikompi.
Taikamaata ei ole missään. Voit muuttaa keski-Eurooppaan ja kuvitella hetken että kysyntää on, mutta pian huomaat että todellisuus on jotain muuta.
Pienempiä paikkakuntia kannattaa ehkä kokeilla, siis 20 000-30 000 ihmisen pikkukaupunkeja. Kunhan olet todella tarkkana että dumppaat vähänkään alkosta tykkäävät kuvioista välittömästi.
Pidät itseäsi parempana kuin olet ja sulla on aika lapsellisia vaatimuksia. Katso peiliin ja mieti ulkopuolisen silmin, mitä sulla on annettavaa. Ja vastaa itsellesi ihan rehellisesti, miksi miehet joista kiinnostut haluavat sulta vain seksiä. Ymmärrät kyllä, mikäli lopetat itsellesi valehtelun.
Vierailija kirjoitti:
Aika pihalla olet....
Itse Helsingissä asuvana miehenä voin kyllä vahvistaa että vientiä ei ole YHTÄÄN.
Ja löytyy vakityö, omistusasunto ja auto ja lihaksikasta timmiä kroppaa ja tupakkaa tai alkoholia en käytä ollenkaan mutta ei auta yhtään.
Todella vaikeaa on ollut näin naisena löytää tasoistaan seuraa. Jos mies yltää älykkyydessä kanssani samalle tasolle, joka on tärkeä kriteeri miehelle, niin sitten hänellä on jotain pakko-oiretta, sosiaalista kehitysvammaisuutta, päihdeongelmaa, ongelmia seksuaalisuutensa kanssa, tai traumaattinen lapsuus, jota ei tietenkään voi mitekään korjata.
Nykyisen mieheni kanssa jouduin sitten antamaan vähän periksi tuosta älykkyydestä, joten hän on minua tyhmempi, mutta onneksi on muita henkisiä avuja jotka kompensoivat älykkyyttä jossain määrin. Olisihan se kiva että olisi komea, varusteikas, ja älykäs mies samassa paketissa, mutta mieluummin normaaliälykkyydellä varustettu muuten täydelinen, kuin nero joka ei kykene normaaliin elämään ja kanssakäymiseen. Itse en laske omaan tasooni ulkonäköä, enkä varakkuutta, vaan pelkästään älykkyyden, sosiaaliset taidot, periaatteellisuuden, oikeamielisyyden, rehellisyyden, puolustushalun ja kyvyn, kohtuullisen kokoiset vehkeet, ja halun käyttää niitä. Rahalla ei saa mitään näistä ominaisuuksista, eikä ulkonäölläkään. Lisäksi olen niitä naisia (varmaan koska olen keskivertoa älykkäämpi) joka näkee komeana ja haluttavana miehen jolla on nämä suoraselkäiset ominaisuudet, oli hän sitten vaalea tai tumma, lihava tai laiha.
Vierailija kirjoitti:
Kohtaanto ongelma on ilmeinen ja naiset, varsinkaan koulutetut, matkustelleet, vireät eivät ymmärrä nuoruuden ja ulkonäön merkitystä miehen parinvalinnassa.
Miestä ei kiinnosta juttusi, ei koulutuksesi, tutkimuksesi, matkasi, ystäväsi. Vaan oletko nuori, kiinteä, terveen näköinen, pantava tapaus.
EI ihme, että näistä premisseistä mennään hyvin usein metsään ja kaikki pettyy, kerta toisensa jälkeen.
Mies lurittelee uudelle netti tuttavuudelleen ummet ja lammet, että pääsee livenä tsekkaamaan. Sitten otetaan hatkat, eli tapahtuu tåmä "pieru saharaan katoamis-ilmiö". Miksi treffit menivät puihin? Olit joko liian vanha (raihnaisen näkoinen) tai läski. Muussa tapauksessa kuulisit ukosta edelleen. Sama vaikka et olisi puhunut mitään koko treffeillä vaan hymyillyt ja myhäillyt kuin puuhevonen kuutamolla. Se riittää. Jos ulkonäkö riittää.
Suomessa on nuoremmissa ikäluokissa noin 50 000 miestä enemmän kuin naisia. Mistä ihmeestä niitä nuoria naisia kaikille muka riittää.
Ai pitää olla punavihreä mutta silti varakas? En edes tiedä millaisella logiikalla olet tuollaisen ihmisen pystynyt päässäsi luomaan. Yhtä järkevää kuin sanoa että talon värin pitää olla sininen mutta keltainen. Ihmekään ettei löydy.
Vierailija kirjoitti:
3. Kts. Kohta 2
4. Kts. Kohta 2
5. Kts. Kohta 2
Mulla oli pitkälti samanlainen otanta, paitsi hra 50 viestiä päivässä oli myös jumalaisen ihana. Päädyin kertomaan hänelle, että muuten ihanaa, mutta viestejä ja utelua on liikaa. Hän otti onkeensa ja hyvin on mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Ai pitää olla punavihreä mutta silti varakas? En edes tiedä millaisella logiikalla olet tuollaisen ihmisen pystynyt päässäsi luomaan. Yhtä järkevää kuin sanoa että talon värin pitää olla sininen mutta keltainen. Ihmekään ettei löydy.
Esim tyyppillinen arkkitehti.
Miksi sen naisen pitäisi nyt yhtäkkiä olla jotenkin erityisesti nuori? Mun tuntemat 35-50-vuotiaat miehet kun etsivät kutakuinkin omanikäistään seuraa.
Eivät ole minusta erityisesti pitäneet livenä nähdessä vaikka nettituttavuusasteella olisivatkin olleet innoissaan. Olen kyllä heitä varoittanut että olen lyhyt ja ylipainoinen vaikka kasvokuvissa saatankin olla ihan nätti. Mutta silti ovat pettyneinä poistuneet takavasemmalle ensitapaamisen jälkeen.
Harvenevasta joukosta samaa mieltä.
Sijainnista ei, kuvaamasi miehet ovat myös Helsinki-kuplassa.
Kohtaanto-ongelma ei mene läpi. Jos luonteen, arvojen, elämäntilanteen jne osalta yhteensopivat eivät osu yhteen mutta tylsät junttimiehet kiinnostuisivat kyse on tasan yhdestä asiasta. Tasoista.
Kuvasit itse asian toisessa viestissäsi. Livenä olet tutustunut hitaasti miehiin jotka eivät sytyttäneet heti, netissä valkkaat nopeasti. Skippaat harvat sopiva miehet jotka näyttävät profiileissaan mitäänsanomattomilta. Ilmiötä korostaa se että samanaikaisesti saat viestejä tasokkailta miehiltä joille kelpaisit helppoon seksiin. Tämä karkkikauppailmiö on syy miksi nettitreffit eivät toimi. Naisille on näennäisesti valtavasti kysyntää, mutta todellisuudessa 99% siitä on seksikysyntää ja massatykkäilyä. Suhdetta etsivät oman tasoiset miehet jäävät eliittimiesten varjoon.