Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koirien hyvinvointi alkaa mennä jo ihmisten hyvinvoinnin edelle? Kun tätäkin

Vierailija
01.01.2018 |

palstaa lukee, niin uudenvuoden raketit ja pikku-Bellan pelot yms,,,,,, Tässäkin talossa on monta koiraa ja jo rappukäytävässä keskusteltiin omistajien kesken vilkkaasti miten kauheeta on, kun Fifi ja Musti nyt pelkää ja mitä tästä tulee jne, pitäs lopettaa kaikki paukuttelu ja tämä on kauheeta jne,....... Tämä päivä on kerran vuodessa ja moni ihminen joutunut heräämään töihinkin tänään aamulla eikä saa nukuttua paukuttelun ja bileiden takia. Mutta Fifien ja Mustien takia varmaan kohta kielletään raketitkin. Ärsyttää.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä pelkästään koirien hyvinvoinnista ole kyse, vaan myös meidän omistajien. Yöllä piti odottaa klo 4 aamulla että pääsee viemään koiran ulos, kun ihmiset paukuttelivat monta tuntia vuodenvaihteen jälkeen.

Vierailija
2/34 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemän ihmistä on loukkaantunut taas ilotulitteista. Ja yksi eläin. Eli lemmikkien hyvinvoinnista on pidetty huolta, mutta typerät ihmiset eivät osaa pitää huolta omasta ja muiden ihmisten hyvinvoinnista. Eli ihan ihmisten hyvinvoinnin takia tuo ilotulitteiden yksityiskäyttö pitäisi näköjään kieltää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän , että koiria pitää hoitaa hyvin, mutta rajansa kaikella. Ei tosiaan ketään kiinnosta, jos joutuu heräämään aamulla klo 6 töihin eikä saa koko yönä unta, mutta koirien paukkuarkuudesta joka lehti ja lööppi huutaa. Ne on kuitenkin perkele eläimiä ja jos niitä on pakko kaupunkiolosuhteisiin ottaa, niin ottakaa sitten loma vuodenvaihteeseen ja hakeutukaa jonnekin korpeen,......

Vierailija
4/34 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rakettiasiassa, koska on uutisoitu vanhusten sotatraumoista yms.

Se mikä itseäni ihmetyttää, on, että koiralle pitäisi olla omakotitalo, mutta ihmisen voi tunkea pieneen koppiin homehtumaan :D Kyllä ihminen yhtä lailla tulee hulluksi ja kärsii liian pienessä asunnossa. Toki tämä on suhteellista oman henkilökohtaisen luonteen kanssa. Itse masennun liian pienessä asunnossa, seinät kaatuvat päälle ja ahdistaa.

Vierailija
5/34 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa on perhe, jossa 2-vuotias lapsi. Lapsen eineet ovat lähinnä ranskiksia ja nakkeja. 

Kahdelle isolle koiralle ostetaan satasilla kuussa jotain hyperruokaa. Kummallakin on jokin allergia ja ruuat tilataan Saksasta. 

Joku nyt kysyy, että mistä tiedän... tiedän, koska olen tiiviisti tekemisissä ja annan tälle lapselle kuopuksemme käytettyjä vaatteita usein. 

Mutta ilotulituksen saisi kieltää, ei siinä mitään. Ei kuitenkaan koirien takia vaan häiritsee monia ihmisiä. 

Vierailija
6/34 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän , että koiria pitää hoitaa hyvin, mutta rajansa kaikella. Ei tosiaan ketään kiinnosta, jos joutuu heräämään aamulla klo 6 töihin eikä saa koko yönä unta, mutta koirien paukkuarkuudesta joka lehti ja lööppi huutaa. Ne on kuitenkin perkele eläimiä ja jos niitä on pakko kaupunkiolosuhteisiin ottaa, niin ottakaa sitten loma vuodenvaihteeseen ja hakeutukaa jonnekin korpeen,......

Ihminen pystyy suojaamaan itseään melulta, eläin ei. Mä en kovin tarkasti edes kuule rakettien ääniä sisätiloihin, mutta koirani kyllä kuulee, onhan sillä monin verroin parempi kuulo kuin minulla. Ja mun korviin voi laittaa korvatulpat, koiran korviin ei. 

Vierailija
7/34 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämä oli provo ja kärjistetty avaus, muta pääpiirteittäin samaa mieltä. Etenkin kaupunkilaisilla on ihan mopo karannut käsistä lemmikkien  kanssa. Ostetaan sadepukua ja kaulapantaa  timanteilla, mutta lajityypillisestä toiminnasta ei ole mitään tajua.

Vierailija
8/34 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

palstaa lukee, niin uudenvuoden raketit ja pikku-Bellan pelot yms,,,,,, Tässäkin talossa on monta koiraa ja jo rappukäytävässä keskusteltiin omistajien kesken vilkkaasti miten kauheeta on, kun Fifi ja Musti nyt pelkää ja mitä tästä tulee jne, pitäs lopettaa kaikki paukuttelu ja tämä on kauheeta jne,....... Tämä päivä on kerran vuodessa ja moni ihminen joutunut heräämään töihinkin tänään aamulla eikä saa nukuttua paukuttelun ja bileiden takia. Mutta Fifien ja Mustien takia varmaan kohta kielletään raketitkin. Ärsyttää.

Lässyn lässy.

Missä tilanteessa rakettien paukuttelu on tärekeää ihmisen hyvinvoinnille?

Ihmistenkin hyvinvointi lisääntyy jos raketit kielletään. Taas on mennyt silmiä ja sormia ja tullut kulovauriota ja palovammoja.

Vierailija
9/34 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201710232200479898_u0.shtml

"Hotellin koiraystävällinen uudenvuoden erikoistarjous osoittautui hitiksi: paukevapaita huoneita on varattu jo 130"

Noin. Asia ratkaistu. 

Vierailija
10/34 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koira ei ole onneksi moksiskaan raketeista. 

Tyyppi haistelee menemään pihalla vaikka 50 metrin päässä poksuisi...

Vierailija
11/34 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tämä oli provo ja kärjistetty avaus, muta pääpiirteittäin samaa mieltä. Etenkin kaupunkilaisilla on ihan mopo karannut käsistä lemmikkien  kanssa. Ostetaan sadepukua ja kaulapantaa  timanteilla, mutta lajityypillisestä toiminnasta ei ole mitään tajua.

Puhumattakaan siitä, että koiran ruokavalio muokataan omaan ruokavalioon sopivaksi. Syydetään rahaa eläinlääkäriin, hierontaan, viriketoimintaan ja ties mihin kaikkeen. Hankitaan lemmikkien brändättyjä luxustuotteitn. Eläimen inhimillistäminen ja jalustalle nostaminen voisi jo loppua. Lemmikkitenhyvinvointibisneksessä liikkuu suuren luokan rahat!

Vierailija
12/34 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska eläimet ei itse pysty huolehtimaan itsestään, vaan ovat riippuvaisa ihmisistä. Aikuset ihmiset huolehtikoon itse itsestään. Itsekin nukuin hyvin korvatulpat korvissa. Eläimelle ei voi laittaa korvatulppia.

Vierailija
13/34 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaan maailmasta tuska pois, myös eläinkunnasta. Se on tätä päivää.

Vierailija
14/34 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä. Ja itselläni on ollut kaksi koiraa ja olen eläinrakas.

Vierailija
15/34 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita korvatulpat, niin me muutkin tehdään. Itse nukuin viime yön saunan lauteella, kun hoitokoira rauhoittui hieman vain kylpyhuoneessa jossa ei näkynyt välähdyksiä ja netflix ja spotify piti olla päällä ääniä peittämässä.

Vierailija
16/34 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä vaan, että ihmiset huolehtivat elukoistaan jos kerran niitä ottavat. Kyllä maailmassa riittää huonosti pidettyjä eläimiä, joten en jaksa märehtiä sitä jos joku haluaa huolehtia koirastaan erityisen hyvin. Ei se ole keneltäkään muulta pois.

Vierailija
17/34 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita korvatulpat, niin me muutkin tehdään. Itse nukuin viime yön saunan lauteella, kun hoitokoira rauhoittui hieman vain kylpyhuoneessa jossa ei näkynyt välähdyksiä ja netflix ja spotify piti olla päällä ääniä peittämässä.

Miksi et laittanut koiraa vessaan ja nukkunut itse sängyssä?

Tuohan on vaan typerää käytöstä. Jos koira ymmärtäisi mitään, sekin nauraisi.

Vierailija
18/34 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas alapeukuttaa ne, joilla käsilaukussa kulkee koira mukana. Tervettä toimintaa.

Vierailija
19/34 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on aina arvokkaampi kuin ihminen. Ihminen on maapallon paskaa.

Vierailija
20/34 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko ap valottaa sitä, miten koirien hyvinvointi "menee ihmisten hyvinvoinnin edelle" tässä tapauksessa? Paukutteluajan pitäminen tiukoissa rajoissa on kaikkien etu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä