Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VIIDEN KILON LAIHDUTUSRYHMÄ TAMMI-MAALISKUU 2018!

Vierailija
31.12.2017 |

Noniin. Nyt se alkaa. Tai ehkä vasta huomenna, UV:n jälkeen. Mutta henkisesti olen kypsynyt tähän: viisi kiloa lähtee tammi-maaliskuun aikana pois!
Tällä hetkellä painan, kaikkien jouluherkuttelujen jälkeen, 60kg ja tarkoitus olisi siis painaa maaliskuun loppuun mennessä 55 kg! Pituutta löytyy 167. Tuleeko kukaan messiin? Nyt oikeasti tsempataan toisiamme! Mä lähden tästä salille ;)

Kommentit (804)

Vierailija
181/804 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkulauantai. Juuri join saunalonkeron. Mutta karkkia tänään vain yksi tummasuklaapatukka. Sekä kahvin kanssa mustikkarahkapulla. Ja normiruokailut. En jaksa eritellä. Lenkillä käyty. Huomenna paluu ruotuun ja kuntosalille ym.

Vierailija
182/804 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän aloitteen teit ap.  Viiden kilon haaste tammi-maaliskuulle on ihanteellisen matala kynnys kaikille jotka pyrkivät parantamaan omaa hyvinvointiaan.  Olen lukenut, että viiden kg painonpudotuksella on suuri terveysvaikutus jopa 100kg painavalle henkilölle.  Jokainen voi aloittaa pienestä ja tavoitteita voi matkan varrella sitten lisätä.  Monikaan ei jaksa aloittaa jos heti alkuun kauhistelee, apua, mun täytyy pudottaa 40kg, en mä ikinä selviydy.

Olen kejussa mukana, kannustamassa.  En viljele alapeukkuja.  Alapeukuttajat jotka haluatte jättää lähes jokaiseen viestiin puumerkkinne, mikä on motiivinne.  Itse tulkitsen useammat teistä negatiivisiin epäonnistujiin.  -Happamia sanoi kettu pihlajamarjoista-  sananlasku tuli mieleeni, jos joku ei itse saavuta haluamaansa, niin ei halua, että kukaan toinenkaan sitä saavuttaa.

Tsemppiä kaikille. Älkää antako kitkerien kommenttien lannistaa teitä.  Ilmoittakaa vaikka asiattomaksi viestiksi, niin se poistetaan ketjusta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/804 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvän aloitteen teit ap.  Viiden kilon haaste tammi-maaliskuulle on ihanteellisen matala kynnys kaikille jotka pyrkivät parantamaan omaa hyvinvointiaan.  Olen lukenut, että viiden kg painonpudotuksella on suuri terveysvaikutus jopa 100kg painavalle henkilölle.  Jokainen voi aloittaa pienestä ja tavoitteita voi matkan varrella sitten lisätä.  Monikaan ei jaksa aloittaa jos heti alkuun kauhistelee, apua, mun täytyy pudottaa 40kg, en mä ikinä selviydy.

Olen kejussa mukana, kannustamassa.  En viljele alapeukkuja.  Alapeukuttajat jotka haluatte jättää lähes jokaiseen viestiin puumerkkinne, mikä on motiivinne.  Itse tulkitsen useammat teistä negatiivisiin epäonnistujiin.  -Happamia sanoi kettu pihlajamarjoista-  sananlasku tuli mieleeni, jos joku ei itse saavuta haluamaansa, niin ei halua, että kukaan toinenkaan sitä saavuttaa.

Tsemppiä kaikille. Älkää antako kitkerien kommenttien lannistaa teitä.  Ilmoittakaa vaikka asiattomaksi viestiksi, niin se poistetaan ketjusta :)

Olipas ylimielinen ja muita viestittäjiä mollaava teksti. Emme tarvitse sinun kannustustasi.  Alapeukutkin ovat tarpeeseen, saamme niistä vähän vihjeitä siitä, onko laihdutus menossa hyvin.

Vierailija
184/804 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli pitkä juoksulenkki, 17km niin tuli tankattua enemmän hiilareita, että jaksan juosta. Tänään jatketaan taas matalammilla hiilareilla, toistaiseksi tuntuu että pahin turvotus alkaa hävitä.

Eniten vaikeuksia tulee tuottamaan sosiaalinen elämä, kavereita on tullut nähtyä yleensä drinksuttelujen merkeissä tai ulkona syömässä. Ainakin tulee säästettyä, kun tulee syötyä vain itsetehtyä ruokaa. Nälkä ei ole ollut, kasviksia kun tulee syötyä niin paljon kuin jaksaa. Joku mainitsi liiasta proteiinista, ei sitä tule mätettyä kaksin käsin, mutta joka aterialla kuitenkin ja myös rasvaa tarpeeksi.

Vierailija
185/804 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kolme kiloa lähtenyt turvotusta. Olen jättänyt noutoruoan ja paheeni eli sipsit. Olen käynyt salilla sekä hiihtämässä. :) Miten muilla menee?

Vierailija
186/804 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko takana - ei vaikutusta.

Vierailija
187/804 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta käyn taas puntarilla, ennen aamupalaa. Eileen puntari näytti alle 65kilon ja olen hyvin iloinen siitä :)

Kannattaa vaan yrittää jaksaa vaikkei aina siltä tuntuisi

Vierailija
188/804 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain käytyä hiihtämässä tänä aamuna! Nyt olen tyytyväinen itseeni, vaikka suksi ei toiminut :)

Vierailija
189/804 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on 16/8 paasto ja miten toimii?

Eli syödään kaikki päivän ateriat 8h sisällä ja loput 16h paastotaan. Suurin osa tuosta 16h menee nukkuessa, joten ei ole ihan hirveän vaikeaa. Oma ateriarytmini on yleensä 13-21 välillä. Vettä kannattaa ja pitääkin juoda myös paastotessa, ymmärtääkseni myös musta kahvi on sallittua, itse en kahvia juo niin en ole niin perehtynyt asiaan. Kannattaa myös syödä tarpeeksi, eli ei tarvitse kituutella.

Toimiiko tämä myös kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavilla? Onko kellään tästä kokemusta? 😇

Vierailija
190/804 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas ylimielinen ja muita viestittäjiä mollaava teksti. Emme tarvitse sinun kannustustasi.  Alapeukutkin ovat tarpeeseen, saamme niistä vähän vihjeitä siitä, onko laihdutus menossa hyvin.

Alapeukuttaja se taitaa tuossa puhua. Ei ollut yhtään ylimielinen, vaan kannustava viesti. Ihmiset eivät tarvitse alapeukkuja, kyllä jokainen tietää ihan itse, jos laihdutus ei mene niin hyvin. Silloin juuri vertaistukea ja lisätsemppiä peliin laihdudttajalle.

Vierailija
191/804 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt tasan viikko 16/8 takana ja 1.5 kg lähtenyt. 

Eilen pidin hallitun herkkupäivän, ja otin yhden lonkeron ja oluen. Täältä sain idean siihen, kiitos teille tajusin, että olen aina yrittänyt olla liian tiukka, ja se väsyttää ja sitten masentaa kuin ennen pitkää kuitenkin haluaa jotain pientä herkkua.

163/85,5 (lähtötilanne 87kg)

Vierailija
192/804 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäiväkahvin voi varmaan vetäistä, vaikka se tapahtuu paastoajalla?

En käy töissä, niin heräänkin usein vasta 10 jälkeen. Ruokaikkuna n. 12-20.

Tietämättäni olen tähän tyyliin elänyt aieminkin. Nyt sinkkuna ja talvella vaan tullut syöpöteltyä ilta- ja yömyöhään ihan vain ajankuluksi.

Veden juonnilla yritin korvata noita myöhäissyömisiä, mutta arvaahan sen, mitä siitä seurasi. Yölliset vessareissut. :(

Onko täällä muita kasviksia/vegaaneja? Mitä syötte laihtuaksenne? :)

Vierailija
193/804 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttaja se taitaa tuossa puhua. Ei ollut yhtään ylimielinen, vaan kannustava viesti. Ihmiset eivät tarvitse alapeukkuja, kyllä jokainen tietää ihan itse, jos laihdutus ei mene niin hyvin. Silloin juuri vertaistukea ja lisätsemppiä peliin laihdudttajalle.

Siis pitää vain kannustaa, vaikka näkee selvästi, että laihduttajan keinot ei laihduta??  Että muutokseen olisi aihetta?   Sekö auttaa laihduttajaa?

Vierailija
194/804 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pitää vain kannustaa, vaikka näkee selvästi, että laihduttajan keinot ei laihduta??  Että muutokseen olisi aihetta?   Sekö auttaa laihduttajaa?

Kyllä. Harvemmin sormi pystyssä neuvominen saa ketään muuttamaan mitään. Ja omalta osaltani päätän tämän asian vierestä trollaavan metakeskustelun tähän, ja keskityn tukemaan kanssalaihduttajia.

Vierailija
195/804 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jälleen minä ketoosi-laihduttaja 😄 Oon ihan innoissani sekä voinnistani että siitä, miten ainakin vatsani on litistynyt vähintäänkin nesteiden poistumisen myötä! Mä olin siis se, joka ei ollut käynyt puntarilla vuosiin, vaan vaatteiden perusteella arvioin lähtöpainokseni n 60kg. Se oli varmastikin hyvinkin lähellä totuutta, koska tämänaamuisen kevyen oloni innostamana menin puntarille ekaa kertaa: 57,8 kg! Toki se oli aamupainoni, mutta antoi hyvää motivaatiota jatkaa tällä linjalla, koska muistan niitä aikoja, kun kävin puntarilla, niin tuo oli mun silloista lähtötasoa tavoitellessani sitä 55kg rajapyykkiä... Puhdasta rasvaa on kyllä makkaroissani vähintään 5kg verran, mutta jospa tosiaan n 3kg niistä saisi nyt tiristettyä, niin olisin tyytyväinen 😊

Ketoosini tukemiseksi aloitin tosiaan muutaman lisäkivennäisaineen ja psylliumin ottamisen, niin vatsa toimii hyvin ja olo on erinomainen. Sellainen "kirkas" ja energinen, niinkuin ketoosiin kuuluu. Uskoisin siis vaikean startin olevan nyt takana ja nyt mennään eteenpäin hieman helpommin, päivä kerrallaan.

Mun kaloritavoite päivittäin on n 1300 kcal, mutta eilen söin 2000 kcal ja silti sain pidettyä hiilarit 50g eli tuskin ketoosi mitenkään katkesi 😊 Veikkaan, että kun pyrin tuohon 1300 kcal ja välillä onnistun, niin laihdun kyllä vielä 1500kcal keskimääräiselläkin tasolla.

Mitä kalorimääriä te tavoittelette? Onko muita ketoosidieettaajia kuin mä? Mut ainakin te muut VHH-dieettaajat: mitä hiilaritasoa tavoittelette? Entä kcal?

Vierailija
196/804 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä alapeukutan viestejä, joita pidän haitallisina. Esimerkiksi karppaajien viestit, joissa hehkutetaan karppauksen vähentävän makeanhimoa. Been there, done that. Ei auttanut. Himoitsin makeaa vain enemmän. Hiilaripitoinen ja vähärasvainen ruokavalio sen sijaan on auttanut. On myös paljon terveellisempi ruokavalio kuin karppaus.

Vierailija
197/804 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupäiväkahvin voi varmaan vetäistä, vaikka se tapahtuu paastoajalla?

En käy töissä, niin heräänkin usein vasta 10 jälkeen. Ruokaikkuna n. 12-20.

Tietämättäni olen tähän tyyliin elänyt aieminkin. Nyt sinkkuna ja talvella vaan tullut syöpöteltyä ilta- ja yömyöhään ihan vain ajankuluksi.

Veden juonnilla yritin korvata noita myöhäissyömisiä, mutta arvaahan sen, mitä siitä seurasi. Yölliset vessareissut. :(

Onko täällä muita kasviksia/vegaaneja? Mitä syötte laihtuaksenne? :)

Kahvia voi juoda paaston aikana, kunhan ei ylitä 50 kaloria. Itse lisään kahviin ja teehen (juon oikeastaan vain vihreää teetä ja Yellow label teetä, olen vähän nirso teen suhteen) soijag tai kauramaitoa. Yleensä ainakin itselleni noita kaloreita kertyy alle 30 paria kuppia kohden, joten ei haittaa.

Olen myös vegaani, ja syön paljon kasviksia ja papuja, pidän erityisesti lehtikaalista ja käytän paljon pakastevihanneksia ruuanlaitossa. Eli vähintään puolet lautasesta kasviksia, sen lisäksi esimerkiksi riisiä ja falafelia. Lemppari ni on currykastike, jossa on paljon lehtikaalta, kidney papuja, grillattuja pakastevihanneksia, tofua ja kookosmaitoa. Ennen laitoin kookosmaitoa enemmän, mutta nyt olen laittanut noin 30ml per annos kun siinä on kaloreita aika paljon. Curry maustetta tapaan laittaa paljon :) ja tätä tarjoilen yleensä riisin kera

Vierailija
198/804 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiaiseksi mozzarellasalaattia: babysalaatinlehtiä, mozzarellaa, paprikaa, minitomaatteja.

Ja kahvia. 16/8 ikkuna siirtyi myöhäisen heräämisen takia 11=>13.00

Nyt avantouinnille, ruskean rasvan lisäämiseksi. Upea talvipäivä! Aurinko paistaa.

Vierailija
199/804 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin syömään päivän aikana 1440 kaloria, mutta se jää usein siihen noin 1250 kohdille. Mites muut?

Vierailija
200/804 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketoosilla mennään kirjoitti:

Täällä jälleen minä ketoosi-laihduttaja 😄 Oon ihan innoissani sekä voinnistani että siitä, miten ainakin vatsani on litistynyt vähintäänkin nesteiden poistumisen myötä! Mä olin siis se, joka ei ollut käynyt puntarilla vuosiin, vaan vaatteiden perusteella arvioin lähtöpainokseni n 60kg. Se oli varmastikin hyvinkin lähellä totuutta, koska tämänaamuisen kevyen oloni innostamana menin puntarille ekaa kertaa: 57,8 kg! Toki se oli aamupainoni, mutta antoi hyvää motivaatiota jatkaa tällä linjalla, koska muistan niitä aikoja, kun kävin puntarilla, niin tuo oli mun silloista lähtötasoa tavoitellessani sitä 55kg rajapyykkiä... Puhdasta rasvaa on kyllä makkaroissani vähintään 5kg verran, mutta jospa tosiaan n 3kg niistä saisi nyt tiristettyä, niin olisin tyytyväinen 😊

Ketoosini tukemiseksi aloitin tosiaan muutaman lisäkivennäisaineen ja psylliumin ottamisen, niin vatsa toimii hyvin ja olo on erinomainen. Sellainen "kirkas" ja energinen, niinkuin ketoosiin kuuluu. Uskoisin siis vaikean startin olevan nyt takana ja nyt mennään eteenpäin hieman helpommin, päivä kerrallaan.

Mun kaloritavoite päivittäin on n 1300 kcal, mutta eilen söin 2000 kcal ja silti sain pidettyä hiilarit 50g eli tuskin ketoosi mitenkään katkesi 😊 Veikkaan, että kun pyrin tuohon 1300 kcal ja välillä onnistun, niin laihdun kyllä vielä 1500kcal keskimääräiselläkin tasolla.

Mitä kalorimääriä te tavoittelette? Onko muita ketoosidieettaajia kuin mä? Mut ainakin te muut VHH-dieettaajat: mitä hiilaritasoa tavoittelette? Entä kcal?

Ketoosissa ei oikeastaan tarvita mitään pieniä kaloreita, joten ihan turhaan panttaat syömisiä.  Ymmärrätkö oikeasti, miten se ketoosi vaikuttaa?  Hiilarit siinä on sillä tasolla, että pääsee ketoosiin, proteiini tarpeen mukaan ja energia rasvasta niin, että ei nälässä kärvistele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi