VIIDEN KILON LAIHDUTUSRYHMÄ TAMMI-MAALISKUU 2018!
Noniin. Nyt se alkaa. Tai ehkä vasta huomenna, UV:n jälkeen. Mutta henkisesti olen kypsynyt tähän: viisi kiloa lähtee tammi-maaliskuun aikana pois!
Tällä hetkellä painan, kaikkien jouluherkuttelujen jälkeen, 60kg ja tarkoitus olisi siis painaa maaliskuun loppuun mennessä 55 kg! Pituutta löytyy 167. Tuleeko kukaan messiin? Nyt oikeasti tsempataan toisiamme! Mä lähden tästä salille ;)
Kommentit (804)
Kertokaa lisää ketoosista, onko sillä jotain haittavaikutuksia? Mistä saadaan tarpeeksi kuitua? Mikä on grammaraja hiilareillle?
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa lisää ketoosista, onko sillä jotain haittavaikutuksia? Mistä saadaan tarpeeksi kuitua? Mikä on grammaraja hiilareillle?
Ketoosiin pyritään vähentämällä hiilareita ja lisäämällä rasvaa, proteiinia syödään normisti. Hiilari- ja rasvamäärät selviää itse kokeilemalla. Nälän tunne häviää ja makeanhimo poistuu. Syömättä ei silti pidä olla. Ruoka koostuu pääosin kasviksista, tarpeellisesta määrästä proteiinipitoista ruoka-ainetta ja rasvasta. Ketoosissa ollaan yleisesti vain korkeintaan pari viikkoa. Aterioita syödään 3-4/vrk, ei välipaloja. Kuituja saa kasviksista, kaakaojauhosta, pellavansiemenistä esim. Liikaa proteiinia syömällä voi olla ummetusta, joten kannattaa muistaa, ettei vedä överiksi. Tietoa on hyvä hankkia ennen aloitusta.
Huonolaatuisia mutta silti hintavia proteiinimerkkejä kuten Fast, Fitfarm, Leader, Sportlife kannattaa välttää tai jos noita käyttää niin pienempiä annoksia kuin normaalisti niin ruuansulatus ja vatsan toiminta ei häiriinny liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Huonolaatuisia mutta silti hintavia proteiinimerkkejä kuten Fast, Fitfarm, Leader, Sportlife kannattaa välttää tai jos noita käyttää niin pienempiä annoksia kuin normaalisti niin ruuansulatus ja vatsan toiminta ei häiriinny liikaa.
Noita "tuotteita" ei oikeastaan kenenkään kannata käyttää. Ruualla pärjää niin laihduttajat kuin muutkin. Mainosten uhrit noita syövät.
Tämä laihdutusrymä on hyvä ajatus. Olen vuoden alusta pyrkinyt laihduttamaan 5 kg. Säädän jonkin verran syömistäni mutta ennen kaikkea pyrin tavoitteeseen liikkumalla. Minun on huomattavasti helpompi liikkua enemmän kuin kytätä syömistäni. Pyrin toisin sanoen elintapojen muuttamiseen. Pituus on 168 ja painoa 72. Ikää yli 60.
Viimeset konvehit syöty pois ja nyt jatkuu viime vuonna alotettu laihutus.
Painoin pahimmillaan 86kiloo ja tänä aamuna mentiin 80,7kg
Tavotteena saaha 10 kiloo pois tän vuojen aikana mutta alotan nyt sillä 5llä kilolla eka.
Pituutta on 177cm
Aijon laihuttaa pätkäpaastolla ja herkkujen pois jättämisellä sehä hiilarien karsimisella.
Kun ulos ilkiää lenkille vois koittaa alottaa juoksua,ehkä.
-Javana
Vierailija kirjoitti:
Tämä laihdutusrymä on hyvä ajatus. Olen vuoden alusta pyrkinyt laihduttamaan 5 kg. Säädän jonkin verran syömistäni mutta ennen kaikkea pyrin tavoitteeseen liikkumalla. Minun on huomattavasti helpompi liikkua enemmän kuin kytätä syömistäni. Pyrin toisin sanoen elintapojen muuttamiseen. Pituus on 168 ja painoa 72. Ikää yli 60.
Joo, mulla sama, että ei voisi vähempää kiinnostaa laskea kaloreita tai listata päivän syömisiä. Yritän olla syömättä muun syyn takia kuin nälkään. Liikuntaa lisää, ihan aamu- ja iltakävelyt vaikuttaa mulla isosti eli ei tarvi rehkiä salilla tai vetää itseään piippuun (ja nälkäiseksi) tehorääkillä. Näillä kilometreillä aiheuttaisin itselleni enemmän vahinkoa kuin hyötyä alkamalla himotreenin. (Vrt. Raakel Lignell).
Ylipainoa ei ole, mutta turhamaisuudesta laihdutan. ;-) Tiedän olevani tosi hyväkroppainen, ja se tulee näkyviin kun se 5 kg lähtee. :)))
15 kg pudotettavaa, pituus 174 cm ja painoa 85 kg. Oikeastaan n. 3 kg sain jo painoa alas ennen joulua, pelkällä ruokavaliolla. Nyt olen lisännyt liikuntaa, tällä viikolla 4 liikuntakertaa plus koirien ulkoilutus. En laske kaloreita, mutta olen vähentänyt hiilihydraatteja, mikä tuntuu toimivan tosi hyvin mulle. En tunne nälkää eikä ole mielitekoja. Laihdutus on aina ennen kosahtanut huutavaan makeannälkään.
Alotin karppaamisen 5.1 aamulla, jotain puolikiloa on häipyny 3 päivän aikana. Iltapaino ruukannu olla 56.6kg, tavoitteena 54kg. Oon 160cm.
Aamulla kaurapuuroo ja mustikoita + kahvia ja tupakkia. Keskipäivällä joko keitettyä kananmunaa tai sit vaa näkkäri metukalla ja juustolla tai tonnikalalla. Illemmalla päivälliseksi pekonia kermakastikkeessaa + kasviksia (ei perunaa!), tai kanaa + salaattia. Kahviaki voi viel alkuillasta hörppiä. Ainii ja sitruunavettä oon litkiny aamuisin myös. Kannattaa huuhdella suu sen jälkee, ettei ala hampaat vihloo.
Varmaa laihtuisin nopeemmin jos ei yöllä unissaan napsi 2-3 konvehtia tuolta rasiasta, samalla ku herää vessaan. Onneksi nuo knvehtit kohta loppuu 😅
Pituus edelleen 170cm
5.1: 79,8kg
8.1: 79,2kg
-M
Heipäheii kirjoitti:
Alotin karppaamisen 5.1 aamulla, jotain puolikiloa on häipyny 3 päivän aikana. Iltapaino ruukannu olla 56.6kg, tavoitteena 54kg. Oon 160cm.
Aamulla kaurapuuroo ja mustikoita + kahvia ja tupakkia. Keskipäivällä joko keitettyä kananmunaa tai sit vaa näkkäri metukalla ja juustolla tai tonnikalalla. Illemmalla päivälliseksi pekonia kermakastikkeessaa + kasviksia (ei perunaa!), tai kanaa + salaattia. Kahviaki voi viel alkuillasta hörppiä. Ainii ja sitruunavettä oon litkiny aamuisin myös. Kannattaa huuhdella suu sen jälkee, ettei ala hampaat vihloo.
Varmaa laihtuisin nopeemmin jos ei yöllä unissaan napsi 2-3 konvehtia tuolta rasiasta, samalla ku herää vessaan. Onneksi nuo knvehtit kohta loppuu 😅
Ihan ok syömiset, mutta karppausta tuo ei ole.
1. Viikon tulos: -1,2 kg
Tavoite oli puolikiloa, joten ei haittaa vaikka paino junnaisi nyt muutaman viikon paikallaan. Orjallisen terveellisesti en viime viikolla syönyt, mutta en myöskään enemmälti herkutellut.
-62-
Täällä alkaa viimein arki, joten nyt syömisetkin ruotuun. Liikunta meni hyvin viime viikolla, sillä jumppaa, kävelyä ja hölkkää tuli yhteensä 7 tuntia.
Tänään aamulla kaurapuuro, sokeriton mehukeitto ja kahvi. Lounaaksi teen itselleni avokadosalaatin. Päivälenkin jälkeen kahvi ja hedelmärahka. Päivälliseksi teen jotakin makaronista ja jauhelihasta, mutta korvaan omalla lautasellani suuren osan makaronista salaatilla. Illalla olisi taas kotijumpan vuoro ja jotain pientä iltapalaa vielä. Viisi ateriaa siis päivässä ja aika perinteiset ruoat, mutta annoskoko ja leivän, pastan yms määrä järkevänä.
-Hanna
Minä vielä taistelen syömisten kanssa. En saa niihin oikein mitään järkeä. Aamuisin en yleensä saa mitään alas, muuta kuin pakollisen maitokahvin, mutta tänään kun ei ollut maitoa kahviin nautin refluksivaivaisen ihanneaamiaisen; kofeiinisuklaata. Vältin migreenikohtauksen mutta örp. Tästä on päästävä eroon.
Kahvista pitäisi päästä kokonaan eroon mutta se on sellainen projekti että siihen en nyt ala.
Olen miettinyt jotain helppoja ratkaisuja sellaisiin "mitään ei tee mieli, mutta jotain olisi pakko" -tilanteisiin. Tyyliin banaani, turkkilaista jugurttia ja vähän hunajaa. Hyvä/huono? Miksi? Mihin voisin vaihtaa? Muita ehdotuksia?
-M
Vierailija kirjoitti:
Minä vielä taistelen syömisten kanssa. En saa niihin oikein mitään järkeä. Aamuisin en yleensä saa mitään alas, muuta kuin pakollisen maitokahvin, mutta tänään kun ei ollut maitoa kahviin nautin refluksivaivaisen ihanneaamiaisen; kofeiinisuklaata. Vältin migreenikohtauksen mutta örp. Tästä on päästävä eroon.
Kahvista pitäisi päästä kokonaan eroon mutta se on sellainen projekti että siihen en nyt ala.
Olen miettinyt jotain helppoja ratkaisuja sellaisiin "mitään ei tee mieli, mutta jotain olisi pakko" -tilanteisiin. Tyyliin banaani, turkkilaista jugurttia ja vähän hunajaa. Hyvä/huono? Miksi? Mihin voisin vaihtaa? Muita ehdotuksia?
-M
Noihin "mitään ei tee mieli, mutta pakko jotain"- tilanteisiin on hyvä varautua sellaisella ruualla, että niitä tilanteita ei tule. Täysin mahdollista. Sokeri on noihin tilanteisiin huono, koska se vain ylläpitää sitä mielitekoa.
Matti myöhäinen ilmottautuu!
Lähtöpaino 68 ja pituus 163cm. Tavoite siis maaliskuun loppuun mennessä 63kg.
Harrastin ennen paljon liikuntaa, mutta pakollinen yli kuukauden tauko pariin otteeseen toissa vuoden lopulla ja viime vuonna kasaantuneet työjutut (olen yrittäjä ja kun voin tehdä töitä kotona, on vaikea ottaa omaa aikaa ilman huonoa omatuntoa) on saanut juuri tuon ekstra 5kg:n kertymään.
Ryhdistäytyä meinasin liikunnan osalta niin, että kirjaan kalenteriin, milloin otan sen puolitoista tuntia aikaa itselleni. Sillä ajalla käyn sitten lenkillä tai teen kotona bodypumppia.
Ruokailun osalta yritän pyrkiä siihen, että syön taas aamupalan eikä noutoruokaa osteta enää niin usein, vaan kiireeseen varaudutaan jo kaupassa niin, että nopeasti tekaistavia ruokia löytyy kaapista.
Kirjauduin myös kalorilaskuriin ja katson miltä vajeet alkaa näyttämään. Käytän aktiivisuusranneketta, joka mittaa sykkeen 24/7 ja se antaa todennäköisesti kulutuksen aika oikein. Tuleepahan sekin nyt sitten testattua kunnolla, kun tietää tarkkaan mitä syö, mitä kuluttaa ja mikä pitäisi olla laihtumistahti niiden perusteella.
Tämä päivä aloitettu banaaniletuilla ja mustikoilla ja alan juuri valmistautua bodypumppiin. Lounasta en ole vielä suunnitellut, mutta se on myös yksi korjauskohta, että ruokien kanssa ennakoidaan, eikä nälissään hampsita mitä ensimmäiseksi saa kiinni.
Mukavaa viikon alkua kaikille!
-Ninni-
Vierailija kirjoitti:
Heipäheii kirjoitti:
Ihan ok syömiset, mutta karppausta tuo ei ole.
Ai miten nii ei? Max 70g hiilaria päiväs, ne tulee suurinpiirtein tosta kaurapuurosta ja näkkäristä. Taitaa jäähä jopa alle sen 70g, jos oon osanu laskea oikein. Voita käytän. Sokeria vältän. Jauhoja en käytä. Juon punasta täysmaitoa. Eikö kermapekoni oo tarpeeksi rasvasta sit? Mitä teen väärin? 🤔
Eka viikko takana ja joulukilot ja -turvotukset lähtivät, nyt alkaa se kunnon 5kg:n pudotus.
Tavoitteena pudottaa maltillisesti 0.5kg viikossa, kalorit jotain 1500kcl-1700kcl päivässä.
-Anni
Korjaan, vehnäjauhoja en käytä, ku onha tossa näkkäris tietty jotai jauhoa mut mut..
t: edellinen
Eihän kukaan neuvokaan sormi pystyssä, vaan asiallisesti pyrkii tuomaan esiin kantansa. Jos se mielestäsi on sormi pystyssä neuvomista, niin kannattaisiko sun miettiä sitä omaa asennetta. Tämänkin sanon ystävällisesti.