Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VIIDEN KILON LAIHDUTUSRYHMÄ TAMMI-MAALISKUU 2018!

Vierailija
31.12.2017 |

Noniin. Nyt se alkaa. Tai ehkä vasta huomenna, UV:n jälkeen. Mutta henkisesti olen kypsynyt tähän: viisi kiloa lähtee tammi-maaliskuun aikana pois!
Tällä hetkellä painan, kaikkien jouluherkuttelujen jälkeen, 60kg ja tarkoitus olisi siis painaa maaliskuun loppuun mennessä 55 kg! Pituutta löytyy 167. Tuleeko kukaan messiin? Nyt oikeasti tsempataan toisiamme! Mä lähden tästä salille ;)

Kommentit (804)

Vierailija
701/804 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketoilija päivittää kirjoitti:

N. viisi viikkoa oltu ketoosissa (pl. se yksi ravintolavklp). Olen lopettanut pääosin hiilareiden laskemisen finelillä, tarkistan vain aina joka aamu ja ilta että väriä tulee stixeihin.

Paino tippunut ihan ok vauhtia: 67,8 kg (tammikuun lopussa oli jtn. 70-71kg). Näytän tosin mielestäni hoikemmalta, mitä vaaka näyttää (pituus on sen 168cm), ehkä se johtuu siitä kun ei ole yhtään hiilaripöhöä kropassa?

Olen miettinyt sitä tavoitepainoa uudelleen, aloitin siis viime vuonna 88 kilosta... Alle vuodessa sain pudotettua painoa 18kg. Kun pääsin 70kg päätin, että vielä 10kg pois, mielellään alle 60 kiloon. Nyt mitä lähempänä olen tuota kuuttakymmentä niin uskoisin että 62-63kg on ihan riittävä. Mulla kuitenkin vyötärö on 64cm, lantio 98cm ja rinnat 92cm. Lantiossa tulee nyt jo lantioluut vastaan. Ehkä vaan pyrin muokkaamaan vartaloa, vähän lihaksia, ettei ihan muututa laihaläskiksi. Eli nyt vaan pitäis jossain vaiheessa kehtaa aloittaa kuntosali :S

Odotan, että huhtikuussa pääsen kunnolla taas harrastamaan liikuntaa. Nyt aika hektinen ja stressaava ajankohta elämässä. Nyt olen käynyt uimahallissa vaan 1krt/vko + jumpat kotona.

Ruokavalio on nyt muotoutunut tällaiseksi:

Aamupala: 4dl kahvia ja 30g kuohukermaa, n.100g kreikkalaista ja n.70g mustikoita/mansikoita, about ruokalusikallinen kookosöljyä

Lounas: yleensä keitettyjä kananmunia ja voita, joskus juustoa ja kasviksia

Illallinen: 1kpl kesäkurpitsaa "pastana" tai kukkakaalia "riisinä", graatinina tai muusina. Jotain proteiininlähdettä, kuten kalaa, broilerin paistileikettä, jauhelihaa, monesti viikonloppuisin entrecote, peuraa, hirveä tms. Sitten teen kastikkeen ruoasta riippuen kermaan, tomaattimurskaan, tai vaikka hirven kanssa punaviinikastikkeen. Monesti vielä lisäksi parsakaalta, vihreitä papuja tms. vihreää.

Viiniä juon 2 pikkulasia/viikko.

Kermaa, voita ja oliiviöljyä menee ihan hulluna. Yksi oliiviöljy säilyy just ja just yhden viikon :D

Sori näin pitkä sepustus, ei ole ketään kelle puhua näistä, kun ei oikein ystäviä ole :(

Olisi kiva jos tämä keskustelu jatkuisi vielä maaliskuusta eteenpäin :)

Oot tiimalasi! Mulla painoa 10 kg vähemmän (senttejäkin toki) mutta vyötäröä 10 cm enemmän. Tsemppiä jatkoon! 🙂

Vierailija
702/804 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh vituiks meni :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/804 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tullut tammikuun alusta 3,5 kg lisää :(

Muistakaa kuitenkin isommat siskot, että paino on vain voimaa, ylipaino on ylivoimaa - tämä viisaus auttaa jaksamaan joka päivä =)

Miten tuo tapahtui? Millaisella ruokavaliolla?

Vierailija
704/804 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Läskit, miten pyyhkii? Mulla -6.1 kg

No excuses

Vierailija
705/804 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellou. Nyt en oo vähään aikaan kirjoittanut, olin viikon lomalla jolloin en hirveästi syömisiäni seuraillut. Kaloreita en enää laske muutenkaan, arviolla mennään.

Nyt kuitenkin vähän mietityttää, että laskeeko menkkoja ennen oleva turvotus ollenkaan kun ohitin tämän kuun menkat e-pillereillä.. Nyt on pari päivää kyseinen turvotus ollut ja noh, jos ei lasketa niin olen koko kuun +1kg painavampi kuin normaalisti. Mikäs siinä sitten 😬😅

----

Vierailija
706/804 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni ekalle viidelle sivulle kirjoittaneista onnistui tavoitteessaan?

Itse olen lihonut lisää joulusta asti.

Vierailija
707/804 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni ekalle viidelle sivulle kirjoittaneista onnistui tavoitteessaan?

Itse olen lihonut lisää joulusta asti.

En muista olinko ekalla viidellä sivulla, mutta siinä lähimaastossa kuitenkin. Enonnistunut. 4kg lähti ja sit tuli influenssa ja angiina, eli jäi kuntoilu ja söin just sitä mitä sain alas helvetin kipeästä kurkustani. Ei onneksi myöskään noussut paino. Nyt oon sen verran toipunut, että koitan sen kilon karistaa ennen pääsiäistä, vaikka rauhallisesti pitää vieläkin ottaa.

Vierailija
708/804 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuin :)

Vierailija
709/804 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa oli mielenkiintoinen artikkeli laihduttamiseen liittyvistä asioista ja yllätyin sellaisesta tiedosta, joka liittyy liian vähään syömiseen laihduttaessa. Lainaus siitä:

- Säästöliekki saattaa hankaloittaa painonhallintaa vielä laihdutuskuurin jälkeenkin.  Yhdysvaltalaisilla Suurin pudottaja kilpailijoilla tehdyssä tutkimuksessa huomattiin, että kilpailijoiden energiankulutus oli alentunutta vielä kuusi vuotta kisan jälkeen.

Säästöliekiksi kutsuttu ilmiö syntyy, kun ihminen syö pitkiä aikoja liian vähän.  Tällöin elimistö alkaa sopeuttaa kulutusta vastaamaan vähäistä energiansaantia.  Mekanismi on historian saatossa auttanut ihmisiä selviämään nälänhädästä. -                                               

😯 Lainattu teksti on monelle tuttu asia jo ennestään, mutta tuo kuusi vuotta kestävä alentunut energiankulutus on mulle yllättävä tieto.  Usein (ainakin takanapäin) ilkkujia ja vahingoniloisia riittää, kun hurjasti painoa pudottanut kartuttaa pikkuhiljaa pudonneet kilot takaisin.  Joskus kuulee laihduttajan kertovan, että paino ei sitten millään laske vaikka en syö juuri mitään.  

Tsemppiä kaikille haasteessa mukana oleville sekä palstan lukijoille :)

8/16 dieetillä oleva.

Vierailija
710/804 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko hurja tieto! Tasainen (ja hidas) painonhallinta taitaa siksi olla se fiksuin ratkaisu. Kroppa tottuu hiljalleen uuteen tapaan, eikä iske ”paniikkitila” päälle.

Vierailija
711/804 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliks tarkoitus laihtua helmi-maaliskuun vaihteeseen mennessä se 5kg vaiko maaliskuun loppuun mennessä? Itse olin siinä käsityksessä, että tammi-maaliskuu tarkoittaisi maaliskuun loppuun mennessä. Jos oli tarkoitus helmikuun loppuun, niin ei todellakaan onnistunut mulla. Enkä edes yrittänytkään. 3,9 kg olen pudottanut vuodenvaihteesta tähän päivään ja -9,8 kg heinäkuusta.

Vierailija
712/804 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että säästöliekki tarkoittaa sitä, että ihminen saa vähän energiaa ja toimii vähällä energialla. On väsynyt ja ei jaksa. Sen takia monissa dieeteissä on tankkauspäivä.

Itselläni on itselleni sopiva 1200 kcal proteiinidieetti, joka kyllä toimii.

Kestän nälkää mutta omalla dieetillä ei tartteis, en vaan saa motivaatiota. Minkä takia laihduttaisin?

Vierailija
713/804 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin voisin tulla mukaan :) olen 168 pitkä ja painan 65. Ennen lapsia painoin 60 kg ja oli Tommi kroppa. minllakin on nykyään pentti kroppa, onko sinullakin pentti kroppa nykyään?

vai onko kroppasi kenties nykyään jopa teuvo?

Vierailija
714/804 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketä myöntää että omistaa tommi-kropan?

Vierailija
715/804 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitää, mammat miettii onnistuuko laihtumaan 3kk 5kg, naurettavaa! naurettavan vähäin painon pudotus vähän reilu 1.5kg kuukaudessa ei voi olla ongelma. vai? tuon saa jo nesteillä tippumaan viikossa ja enemmänkin.

Vierailija
716/804 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta miten jotkut pystyy lihomaan kun ovat sairaana. Kaikki tuntemani tyypit kyllä sanoo että laihtuu koska ei tee mitään mieli . Taitaa olla vain tekosyy herkutteluun. Syömättä kyllä pärjää pikku sairauksien yli.  nestettä vaan riittävästi.

Vierailija
717/804 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitää, mammat miettii onnistuuko laihtumaan 3kk 5kg, naurettavaa! naurettavan vähäin painon pudotus vähän reilu 1.5kg kuukaudessa ei voi olla ongelma. vai? tuon saa jo nesteillä tippumaan viikossa ja enemmänkin.

Niin, katsos kun minä tiedän aika paljon painonpudottamisesta eli laihduttamisesta. MItä nopeammin se tapahtuu, sitä varmemmin jossain vaiheessa repsahtaa ja kilot tulee takaisin korkoineen. Siksi olenkin lopettanut laihduttamisen kokonaan. Ei ole mitenkään vaikeeta saada kolmessa kuukaudessa viittä kiloa pois, se vaikeus siinä on sen pois laihdutetun pitäminen poissa ja se jos mikä on vaikeaa. Naura sinä vaan, kyllä maailmaan iloa mahtuu.

Vierailija
718/804 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama päivä sitten mietiskelin, että laskeeko menkkoja edeltävä turvotus ollenkaan kun ohittaa ne pillereillä. No nyt on hieman laskenut, muttei kuitenkaan samaan pisteeseen kuin se oli viikko sitten. Paino näytti tänä aamuna 63,3kg, ja edellisessä punnituksessa oli 62,8kg. On toki mahdollista että painoni nousi muutamia satoja krammoja loman aikana, mutta se ei haittaa 😉 uusi viikko alkaa niin voi taas vaihteeksi ottaa itseään niskasta kiinni. Pitää varmaan tänään alkaa laatia ensi viikon ruokalistaa niin ei kiireessä tule tehtyä nuudeleita tai muutakaan vastaavaa

----

Vierailija
719/804 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli tarvetta ja motivaatiota riittää, niin onhan tässä vielä aikaa. Maaliskuu on vasta puolivälissä.  Mutta tarvitseeko hyvin alkanutta, tai jostain syystä kesken jäänyttä laihdutusta / elämäntapamuutosta siihen lopettaa.  Vielä ei ole tarvetta vetää kesävaatteita päälle, eikä meitä ainakaan toistaiseksi etelän hiekkarannat houkuttele.  Suomen kesää odottelemme :)   

Huhti- ja toukokuu ovat vielä hyvää aikaa ja meinaan jatkaa tätä meneillään olevaa 8/16 paastodieettiä.  Olettaisin, ettei elämäntapamuutoksen aloittaminen ole koskaan liian myöhäistä ja pyrin siihen, että mahdollisesti välttyisin useilta aineenvaihduntasairauksilta, esimerkiksi 2-tyypin diabetekselta.

Mulla on muhkea vatsamakkara, joka on myös haitaksi sisäelimille.  Pätkäpaaston pitäisi vaikuttaa myönteisesti myös niille rasvoille jotka ovat kertyneet sisäelinten ympärille.                              Kiitos palstalaisille, joiden kirjoittelun kautta löysin tämän minulle sopivan vaihtoehdon. 

Vierailija
720/804 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lähinnä seuraillut sivusta keskustelua. Muutaman kerran vastannutkin. Olin 73,9kg 8.1. ja nyt 11.3. painan 67,4kg eli pudotusta on 6,5kg. Onnistuin siis.

Painon pudotus ollut maltillista, noin 700g viikko keskimäärin. Tottakai välillä on mennyt enemmän ja välillä vähemmän.

Tsemppiä kaikille! Oma lopullinen tavoitteeni on 63,5kg kesäkuun alkuun mennessä eli sinne on vielä matkaa 3,9kg. Tarkoittaa tästä eteenpäin sellaista keskimäärin 350g/viikko joten onnistunee vaikka vaput ja pääsiäiset sekä äitienpäivät tulevatkin tässä keväällä eteen. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän