Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VIIDEN KILON LAIHDUTUSRYHMÄ TAMMI-MAALISKUU 2018!

Vierailija
31.12.2017 |

Noniin. Nyt se alkaa. Tai ehkä vasta huomenna, UV:n jälkeen. Mutta henkisesti olen kypsynyt tähän: viisi kiloa lähtee tammi-maaliskuun aikana pois!
Tällä hetkellä painan, kaikkien jouluherkuttelujen jälkeen, 60kg ja tarkoitus olisi siis painaa maaliskuun loppuun mennessä 55 kg! Pituutta löytyy 167. Tuleeko kukaan messiin? Nyt oikeasti tsempataan toisiamme! Mä lähden tästä salille ;)

Kommentit (804)

Vierailija
721/804 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen taustalla seuraillut. Itse aloitin joulukuun 17. jolloin painoa oli 89,8kg. Nyt 9. päivä painoa oli 78,2kg. Vielä olis tavoitteena päästä 60:een kiloon. Niin ja noin 1200 kcal vuorokaudessa.

Vierailija
722/804 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkutilanne 3.1. oli 79 kiloa, tänään vaaka näytti 72,4. Ekat viisi kiloa on siis lähtenyt, seuraava tavoite on 69 kiloa, josta olisi vielä tarkoitus vähentää. Nyt viimeaikoina laihtuminen on tosin ollut hitaampaa, n. 0,4 kg per viikko, mutta periksi ei anneta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/804 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana! En tiedä paljonko painan, sillä en omista vaakaa, mutta pitäisi mahtua kesähousuihin. Eli noin 4 kg pois.

Vierailija
724/804 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukana! En tiedä paljonko painan, sillä en omista vaakaa, mutta pitäisi mahtua kesähousuihin. Eli noin 4 kg pois.

En aio laskea kaloreita, mutta liään liikumista ja jätän herkuttelut (vaalean leivän ja suklaan) pois.

Vierailija
725/804 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kellään muulla samaa ongelmaa digitaalivaakojen kanssa kuin mulla on? Eli uudehko (7v) digivaaka Salter, näyttää ainakin 2 kg liikaa, ja paino ei muutu esim. eri punnituksien välillä ellei sille asettele eri painoisia (selvästi) olevia tavaroita ensin. Vanha vaaka näyttää ainakin 2 kg vähemmän. Kumpaan luottaa?? Onhan tuo iso ero!!

Vierailija
726/804 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

äijädieetti kirjoitti:

Aloitin terveellisemmän elämäntavan 2.1.2018  tähän mennessä painoa tippunut 9 kg

Olen LCHF  ruokavaliolla ja paino tippuu ilman näläntunnetta.

Ensimmäisen kerran olen onnistunut tiputtamaan painoa, aikaisemmin aina jossain välissä repsahtanut, kun nälkä tullut liian suureksi.

Ihmeellistä tässä ruokavaliossa on se että hyvälaatuista rasvaa pitää olla ruokavaliosta noin 70 % protskua noin 25 % ja hiilaria aivan minimi eli noin 25 g päivässä.

Ensimmäinen dieetti/elämämän tapa mikä toimii eikä tee mieli herkutella.

teetkö itse kaikki ruokasi, tällä dieetillä, vai ostatko niitä apteekin pussiruokia? Ostatko joitain erikoisvitamiineja lisäksi, kun olet tällä ENE dieetillä`Mistä, millaisia?

Olentko lääkärin seurannassa?

Vierailija
727/804 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko kellään muulla samaa ongelmaa digitaalivaakojen kanssa kuin mulla on? Eli uudehko (7v) digivaaka Salter, näyttää ainakin 2 kg liikaa, ja paino ei muutu esim. eri punnituksien välillä ellei sille asettele eri painoisia (selvästi) olevia tavaroita ensin. Vanha vaaka näyttää ainakin 2 kg vähemmän. Kumpaan luottaa?? Onhan tuo iso ero!!

Olen huomannut +/- 7 kg eron digivaa'oissa. Ongelmahan siitä muodostuu kun yrität seurata pudotusta tai nousua tarkkaan. Ei muuten paljoa motivoi jos olet syönyt hyvin ja liikkunut ja sitten seuraavana päivänä päätät käydä esim. Kylässä vaa'alla ja näyttää 7kg enemmän. Olisi kätevää jos voisi laskea painon roikkumalla jossain puntarikoukussa, ei vaikuttaisi ainakaan lattia yms.

Mutta niin nyt vain pyrin seuraamaan jokaisella silloin tällöin eri paikoissa että vähintäänkin pysynyt samassa.

Millä kalorimäärillä muuten laihdutte?

Kun olen tässä nostellut niitä ja huomannut että tuntuisi olevan samaa tulosta söin sitten 1800 kcal taikka 1500 kcal!?

Vierailija
728/804 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotteko jatkaa täällä kirjoittelua, kun maaliskuu on ohi? Omasta mielestäni olisi kiva jatkaa ja tsempata toisia :) vai pitäisikö tehdä uusi keskustelu kun kuukausi vaihtuu että keskustelun nimi olisi ns korrekti

Vierailija
729/804 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

äijädieetti kirjoitti:

Aloitin terveellisemmän elämäntavan 2.1.2018  tähän mennessä painoa tippunut 9 kg

Ensimmäisen kerran olen onnistunut tiputtamaan painoa, aikaisemmin aina jossain välissä repsahtanut, kun nälkä tullut liian suureksi.

Ihmeellistä tässä ruokavaliossa on se että hyvälaatuista rasvaa pitää olla ruokavaliosta noin 70 % protskua noin 25 % ja hiilaria aivan minimi eli noin 25 g päivässä.

teetkö itse kaikki ruokasi, tällä dieetillä, vai ostatko niitä apteekin pussiruokia? Ostatko joitain erikoisvitamiineja lisäksi, kun olet tällä ENE dieetillä`Mistä, millaisia?

En ole kyseinen kirjoittaja, mutta hänen tekstinsä mukaan hän on LCHF, eli low carb/ high fat -dieetillä, joka on aivan eri asia, kuin VLCD/ ENE- dieetti. Tuossa pudotus perustuu hiilareiden välttelyyn ja tästä syntyvään ketoosiin, ei mihinkään niukkaenergisiin pussiruokiin. Syödä kyllä saa ihan tarpeeksi, eli ei tarvitse lääkärin seurantaa.

Vierailija
730/804 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut +/- 7 kg eron digivaa'oissa. Ongelmahan siitä muodostuu kun yrität seurata pudotusta tai nousua tarkkaan. Ei muuten paljoa motivoi jos olet syönyt hyvin ja liikkunut ja sitten seuraavana päivänä päätät käydä esim. Kylässä vaa'alla ja näyttää 7kg enemmän. Olisi kätevää jos voisi laskea painon roikkumalla jossain puntarikoukussa, ei vaikuttaisi ainakaan lattia yms.

Mutta niin nyt vain pyrin seuraamaan jokaisella silloin tällöin eri paikoissa että vähintäänkin pysynyt samassa.

Kun olen tässä nostellut niitä ja huomannut että tuntuisi olevan samaa tulosta söin sitten 1800 kcal taikka 1500 kcal!?

itsellä laihtuminene käynnistyy vasta tossa 1000-1100 kilokaloria/vrk-.Ihan turha edes kuvitella 1200 kcal dieetillä, koska mitään muutosta ei näy, tai se on niin hidasta, tyyliin 1 kk , 1 kg, ettei se kannata. Nimittäin kun aikaa kuluu, ja kituutat tolla 1200-1300 dieetillä, niin mielitekoja alkaa väistämättäkin parin viikon kuluttua pompsadella mieleesi. Esim. jostain vain tulee ajatus 1 :stä suklaapatukasta jne. Siitä se taas lähtee----Ja kun paino junnaa samassa, niin tulee ajatus ettei tästä mitään tule (koska ei tulekaan) niin on helppoo sittenm retkahtaa ostamaan vaikka se 1 pizza, kun se ei merkiste yhtään mitään kun paino ei pudonnut kuitenkaan ilman sitäkään.

Kehoitan tosiaan iTSEkokeilun kautta viemään niin alas ne kalorit kun SINULLA alkaa oikeasti paino tippua, ihan 1-2 päivässä. Turha sitä on muuten edes yrittää. ENE dieetissä kaloriraja on 800 kcal/pv ja tuloksia tulee takuuvarmasti nopeasti- Tämä on omakin kokemukseni. Tiputin just noin alhaisilla kaloreilla 5 v. sitten yli 20 kiloa. Se puotus ainakin mulla pitää näkyä joka viikko, eikä melkein. Mielummin joka päivä.

Vierailija
731/804 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

äijädieetti kirjoitti:

LCHF- ruokavaliossa syödään oikeaa ruokaa, ei mitään pussilitkuja.  Eikä tarvita mitään erikoisvitamiineja tai lääkärin seurantaa.

Vierailija
732/804 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vähän jumittanut, mutta ainakaan ei kiloja ei ole tullut lisää.

Vierailija
733/804 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itsellä laihtuminene käynnistyy vasta tossa 1000-1100 kilokaloria/vrk-.Ihan turha edes kuvitella 1200 kcal dieetillä, koska mitään muutosta ei näy, tai se on niin hidasta, tyyliin 1 kk , 1 kg, ettei se kannata. Nimittäin kun aikaa kuluu, ja kituutat tolla 1200-1300 dieetillä, niin mielitekoja alkaa väistämättäkin parin viikon kuluttua pompsadella mieleesi. Esim. jostain vain tulee ajatus 1 :stä suklaapatukasta jne. Siitä se taas lähtee----Ja kun paino junnaa samassa, niin tulee ajatus ettei tästä mitään tule (koska ei tulekaan) niin on helppoo sittenm retkahtaa ostamaan vaikka se 1 pizza, kun se ei merkiste yhtään mitään kun paino ei pudonnut kuitenkaan ilman sitäkään.

Kehoitan tosiaan iTSEkokeilun kautta viemään niin alas ne kalorit kun SINULLA alkaa oikeasti paino tippua, ihan 1-2 päivässä. Turha sitä on muuten edes yrittää. ENE dieetissä kaloriraja on 800 kcal/pv ja tuloksia tulee takuuvarmasti nopeasti- Tämä on omakin kokemukseni. Tiputin just noin alhaisilla kaloreilla 5 v. sitten yli 20 kiloa. Se puotus ainakin mulla pitää näkyä joka viikko, eikä melkein. Mielummin joka päivä.

Hei! En ole kuullutkaan ennen tuosta ENE dieetistä ja pudotettavaa olisi n. 10 kiloa normaaliin painoon ja toiset 10 painoon jossa viimeksi tunsin oman kehon ja tiesin miltä näyttää. Nyt 20 kg myöhemmin tuntuu, että vaikka kuinka yrittää peilistä nähdä totuuden niin kyllä se oma silmä vaan niin valehtelee. Tuntuu ihan mahdottomalta urakalta saada 20 kiloa tiputettua.

Kauankohan ENEllä tiputtaen kestäisi 20 kilon pudotus.

Ja jos joku lukee näitä vielä ja jaksaa olla palstalla mukana niin minun puolestani jatketaan kesäkuuhun asti vaikka.

Olen sellainen, että haluan tehdä pään sisällä päätöksen tiukentamista vaiheesta eli jos nyt maanantaina kokeilisi uutta lähestymistapaa vaikka nyt esim ENEllä. Pitää googlailla tarkemmin varmaan.

Nimimerkkinä oli kai joskus "1.1." (en ole aina merkannut)

Vierailija
734/804 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitimme tänään miehen kanssa Go Fat Go-dieetin. Mies hieman maustaa ruokiaan omilla cheddarkastikkeilla jne. Käymme huomiaamuna vaa’alla aamupissan jälkeen. T. Tuhti tupla

Vierailija
735/804 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.1. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei! En ole kuullutkaan ennen tuosta ENE dieetistä ja pudotettavaa olisi n. 10 kiloa normaaliin painoon ja toiset 10 painoon jossa viimeksi tunsin oman kehon ja tiesin miltä näyttää. Nyt 20 kg myöhemmin tuntuu, että vaikka kuinka yrittää peilistä nähdä totuuden niin kyllä se oma silmä vaan niin valehtelee. Tuntuu ihan mahdottomalta urakalta saada 20 kiloa tiputettua.

Kauankohan ENEllä tiputtaen kestäisi 20 kilon pudotus.

Ja jos joku lukee näitä vielä ja jaksaa olla palstalla mukana niin minun puolestani jatketaan kesäkuuhun asti vaikka.

Olen sellainen, että haluan tehdä pään sisällä päätöksen tiukentamista vaiheesta eli jos nyt maanantaina kokeilisi uutta lähestymistapaa vaikka nyt esim ENEllä. Pitää googlailla tarkemmin varmaan.

Nimimerkkinä oli kai joskus "1.1." (en ole aina merkannut)

googleta Erittäin niukkakalorinen dieetti. 

Se on ihan lääkäreiden kehittämä dieetti (jota en minäkään tiennyt) niille joilla on paljon tiputettavaa. On muutamia vastaaiheita, jos niitä on, sit ei saa tehdä, kuten vakava infektio, diabetes, tai vain vähän ylipainoa. Lue asiasta googlettamalla.Englanniski esim Youtubesta löytyy VLCD very low calorie diet. Lue ensin  ehdot, milloiin ei saa tehdä, ja maksimi aika. http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/suositus?id=hoi24010#s14

tai esim. Terve.fi: http://www.terve.fi/laihdutus/800-kilokaloria-paivassa-pudottaa-painon-…

siis lääkärin kai pitäisi mennä ensin kai ja tarkkailussa olla. Ite en siis tehnyt näin vaan ominpäin. ALoitin jollain 700 kcal/pv, sitten nostin kaloreita pikkuisen tohon 1000 /pv. Jossain vaiheessa kun olin jo pitkällä, aloin syödä enemmän ja paino junnasi. mut sit taas jatkoin. EI ehkä ollut kaikkein terveellisintä muta mulla oli pari syytä miksi oli pakko saada paino alas. Jos en olisi sanaut, olisin mennyt rintojenpienennysleikkaukseen, jota en milelellään halunnut.

Vierailija
736/804 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti 736 kolahti kyllä minuun. Noin se on että turhaantuu kun ei muutosta vaan tapahdu vaikka vaivaa näkee viikkoja,jopa kuukausia. Pitää ottaa järeämmät keinot käyttöön :)

Vierailija
737/804 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

huom. piti olla "erittäin niukkaenerginen dieetti"

Vierailija
738/804 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannepäivitystä: hitaasti mutta varmasti paino jatkaa putoamista. Nostin tosiaan kaloreiden saantia (vaihtelee 1600-2000kcal välillä), jotta laihdutuksessa palaisi hiljalleen rasva eikä lihas. En ole liikkunut niin paljoa kuin oli tavoitteena, mutta ensi viikon 7 työpäiväputken jälkeen ajattelin liittyä samalle salille kuin hyvät ystäväni. Saapahan treeniseuraa ja pientä motivaattoria.

Tänään mittarissa 66,5kg, painoa oli 71kg tammikuun alussa eli tämä aikatavoite tulee varmaan täyteen. Tavoittelen tosiaan ennemmin elämäntapamuutosta, jonka seurana sitten paino putoaisi terveisiin lukemiin. Pituutta oli tosiaan 160cm, joten paino saisi olla alle 60kg jonain päivänä.

Lopetin kaloreiden laskemisen, koska opin itselleni hyvät ruokamallit laskemisen aikana. En käy enää joka päivä vaa’allakaan.

Vierailija
739/804 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas.. Joko turvotus ei ole vieläkään laskenut tai olen lihonnut 600g. Jälkimmäiseen en oikein usko, mutta en voi olla varma. Nyt olen ottanut itseäni niskasta kiinni ja rajoittanut herkuttelua, sillä aikaisemmin olen useaan otteeseen viikossa syönyt jotain herkkuja. Se ei ole päättänyt laihtumista, vaan hieman hidastanut sitä. Nyt aion tämän viikon taas laskea kaloreita. Lopetin kaloreiden laskemisen ehkä kuukausi sitten :)

Paino oli tänä aamuna 63,4kg, kun taas ennen talvilomaa se oli 62,8kg. Olen ottanut tavoitteeksi juoda enemmän vettä, sillä olen koko elämäni ollut vähän huono juomaan tarpeeksi

----

Vierailija
740/804 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

YES YES ! olen laihtunut nyt 4,5 kg vuoden alusta. Vain ja ainoastaan vain olen tehnyt ruokavalioon nämä muutokset:

-Sokeria sisältäviä ruokai vain yhden kerran viikossa (viikonloppuisin)

-kaikki ateriat kylminä (lämmin ruoka tuo tuoksuja ja tekee mieli syödä enemmän)

-kaikki keinotekoiset aromiaineet pois (syytä tarkistaa joka ikinen purkki ettei ole sanaa AROMI).

Uuma näkyy jo (: