VIIDEN KILON LAIHDUTUSRYHMÄ TAMMI-MAALISKUU 2018!
Noniin. Nyt se alkaa. Tai ehkä vasta huomenna, UV:n jälkeen. Mutta henkisesti olen kypsynyt tähän: viisi kiloa lähtee tammi-maaliskuun aikana pois!
Tällä hetkellä painan, kaikkien jouluherkuttelujen jälkeen, 60kg ja tarkoitus olisi siis painaa maaliskuun loppuun mennessä 55 kg! Pituutta löytyy 167. Tuleeko kukaan messiin? Nyt oikeasti tsempataan toisiamme! Mä lähden tästä salille ;)
Kommentit (804)
Sinnittelen ketokarppaus-pätkäpaastoyhdistelmällä.
Enää kilo tavoitteeseen. Yritän edelleen noudattaa ketokarppausta, ja viljan välttely on aika hyvin onnistunut, mutta pakko myöntää, että alkoholia kuluu aina välillä.
Tänään oli 83. 1 mittarissa, eli puolen kilon viikkotahti näyttäisi pysyneen.
Se hyvä puoli tässä pätkäpaastoilussa on, että olen oppinut sietämään nälkää. En niin helposti nappaa mitään helppoa välipalaa. Eilen otin jotain proteiinpatukkaa, joka kyllä maistui lähinnä kääpiöleivältä, mutta torjui nälän.
Toivon, että vuoden loppuun mennessä olen normaalin BMI:n rajoissa. Tämä on ensimmäinen kerta ikinä, kun olen pitkäjänteisesti jaksanut noudattaa ohjelmaa. Pienistä töyssyistä huolimatta suunta on oikea.
Tsemppiä kaikille, jotka jaksavat vielä sinnitellä. Kyllä me maaliin päästään.
Heipparallaa
Hieman väsymystä ja pientä sairastelua ollut tämän viikon. Paino taitaa olla edelleen samassa 62,8 kuin viimme viikollakin. Eipä se minua haittaakaan, kun kiirettä ei painon putomaosen kanssa ole.
Totta puhuen pidän tämänhetkisestä painostani ja kehostani todella paljon. Pyrin kuitenkin vielä jonkin verran pudottamaan, alle 60kg olisi kiva päästä.
Tällä viikolla on vähän huonommin tullut syötyä kun mikään ei kipeänä meinaa maistua. Mutta parina päivänä olen syönyt ihan samalla tavalla kuin aikaisemminkin dietin kannalta. Pätkäpaasto on käynnissä vieläkin, tosin tänään iltapala meni pari tuntia myöhemmäksi kun kadotin ajantajun 😅😂
----
Huhheijaa. Laihis sai uutta potkua kun onnistuin saamaan cryptosporidiumin. Ihana alkueläin joka aiheuttaa vesiripulia. Kahteen päivään ei ole ruoka maistunut ja sekin vähä mitä syötyä saa tulee pikalähetyksenä läpi.
Vuoden alusta 3kg kevyempi.
Viiden kg:n tavoite (eli välietappi) saavutettu. Nyt olisi vielä toinen mokoma pudotettavana. Toivottavasti viimeistään toukokuun alkuun mennessä. Eli hitaasti ja varmasti. Tavoitteena diettien sijaan muuttaa pieni pala kerrallaan ruokailutottumuksia. Liikkua hieman enemmän siinä sivussa ja toivottavasti myös nukuttua aiempaa paremmin. Tuohon sitten vaikuttaakin (liian?) moni asia.
Jatketaan tsemppihengellä!
Mulla taitaa jäädä kolmeen kiloon. Tuli influenssa ja sen jäljiltä keuhkokuume. Treenaus on nyt hyvän tovin tauolla ja energiat niin nollissa, että koitan vaan ylläpitää nykyistä painoa ruokavaliolla kunnes toivun.
Kiloja tullut vähän ylimääräistä kesän jälkeen. Latasin Kiloklubin pari viikkoa sitten ja olen yhtä päivää lukuunottamatta syönyt sen ohjeilla. Ensimmäisellä viikolla putosi 1,5 kg ja toisella 1 kg. Ympärysmitoista on myös lähtenyt pari senttiä, vyötäröltä kolme. En ole koskaan ennen laskenut kaloreita. Nyt, kun näen lukuina syömiset, on selvinnyt, mikä painoa minulla nostaa: pähkinät, siemenet, suklaa ja liian isot annokset. Yllättävää?!
Tulen mukaan tässä vaiheessa ja tammikuun alusta lähtenyt 2,5 kiloa. En siis tule pääsemään viiden kilon pudotukseen, mutta eipä haittaa. Tein itselleni ohjelman, jossa syön kasvis- ja lihapainotteisesti, toki mukaan mahtuu kaikkea muutakin. Jätin pois raskaat riisit ym ja lonkeron kittaamisen (jo aikaisemmin) sekä kovat juustot. Tavoitteena vuoden lopussa olla terveempi ja iloisempi, myös kevyempi. En harrasta liikuntaa, mutta kevät tuo tähän muutoksen. Tykkään olla ulkona, mutta sen täytyy olla jotain muuta kuin jääkelillä tarpomista.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on viimein eka etappi, eli miinus viisi saavutettu. Alkutilanne tammikuun ensimmäisellä viikolla oli järkyttävät 172/79 (en ole koskaan painanut noin paljon), nyt vaaka näytti 74. Seuraava tavoite on toiset miinus viisi, eli 69. Ihanne olisi n. 58-60 kilon hujakoilla, mutta siihen on vielä matkaa.
Huomenna tulee kaksi kuukautta täyteen ja paino on pudonnut vähän yli 6 kiloa. En siis noudata mitään erityistä dieettiä, alkuun kokeilin 16:8, mutta iltasyömiseni tapahtuvat yleensä sen verran myöhään, että koin tuon ongelmalliseksi. Perusruokavalio on aina ollut kunnossa, syön kala/kasvispainotteisesti, hyviä rasvoja yms., mutta ongelma on ollut sokerisyöppönä jokapäiväinen herkkujen vetäminen tuohon päälle, eli suklaata tai jäätelöä yms.
Nyt herkut on jätetty pois, samoin rakastamani leipä. Syön kolme kertaa päivässä, ei välipaloja (en ole näitä harrastanut koskaan). Jatkuva karkinhimo on laantunut ja kaupassa voi käydä ongelmitta ilman että tekee mieli lapata suklaalevyä kärryihin. Muutaman kerran on tullut syötyä jätskiannos tai pizzaa ulkona käydessä, mutta nämä eivät ole vaikuttaneet laihtumiseen mitenkään. En siis ole pitänyt mitään varsinaisia cheat day -päiviä, joita varten olisin ostanut herkkuja kotiin, mutta en ole niistä sosiaalisissa tilanteissä myöskään kieltäytynyt. Haluan säilyttää tähän touhuun rennomman otteen ilman mitään totaalikieltäytymisiä.
Liikuntana on ollut vain tunnin mittainen reipas kävely kerran päivässä, sekä kotoa löytyvä kuntosalimonitoimihärveli fiiliksen mukaan.
Hissuksiin paino pudonnut tuon 19.2. päivän jälkeen, tänään toista päivää vaa’an lukema on 67,1kg. Olisin tänään toivonut näkeväni jo alle 67kg lukuja, mutta ehkäpä huomenna! Pian tosin menkatkin alkavat ja paino taas kiipeää hetkeksi sen kilon verran ylöspäin.
Itselleni on laihdutuksen aikana vakiintunut uusi aamupalarutiini, jolla käynnistän lähes jokaisen aamun. Siihen kuuluu paistettu kananmuna, ruis-pellavasämpylä, n. 20-30g juustoa, makeaa paprikaa ja tomaattia kahvin ja kauramaidon sekä vitamiiniporejuoman lisäksi. Vie nälän pitkäksi aikaa pois ja saan monipuolisesti sekä proteiinia että rasvoja kuidun ohella. Ennen söin usein kaksi paistettua munaa, 40-60g juustoa ja levitettä päälle, joka jälkikäteen ajateltuna oli kyllä todella reilusti. Leipää mussutin lisukkeineen monta kertaa päivässä tuon lisäksi, huh huh.
Paino jumittaa paikallaan eli ei ole nyt useaan viikkoon tippunut. Positiivista sinänsä, ettei se ole myöskään noussut!
Ongelmana on herkut, joita tulee syötyä liikaa. Totaalikielto ei onnistu, sillä herkkulakon jälkeen ahmin kahta kauheammin kaikkea. Mutta kohtuudessakaan en osaa pysyä. Miten te muut olette saaneet herkkuhimon pysymään kohtuudessa?
-Naria
Pulska kirjoitti:
Huhheijaa. Laihis sai uutta potkua kun onnistuin saamaan cryptosporidiumin. Ihana alkueläin joka aiheuttaa vesiripulia. Kahteen päivään ei ole ruoka maistunut ja sekin vähä mitä syötyä saa tulee pikalähetyksenä läpi.
Vuoden alusta 3 kg kevyempi.
Olo on kaikin puolin tyhjä. Ja nälkäinen. Viikonloppu hujahti sairastaessa mutta nyt elämä alkaa voittaa. Tänään olen syönyt hyvin kasvispainotteisesti, eläinperäisenä munia, jugurttia, juustoa ja kermaa. Pitää aloittaa vatsaystävällisillä ja helposti sulavilla sapuskoilla kun on monta päivää ollut heikolla syönnillä. Pahimpana päivänä kalorioita tais tulla alle 1000.
Vuoden alusta 3,7 kg kevyempi. Projektin alussa epäilin, että eikai se nyt kolmessa kuukaudessa 5 kg onnistu pudottamaan, mutta enpäs tiedä, ehkä tässä vielä kuukauden aikana rutistaa sen 1,3 kg. Mikään pakko ei ole, mutta katsotaan.
Mä en o!e päässyt vaa'alle, mutta 'käsikopelolla' huomaan, että muutama kilo on lähtenyt. Kyljissä ei ole enää yhtään ylimääräistä löllöä. :D
Mulla ei laihis meinannut lähteä käyntiin, kun sorruin aina iltaherkkuihin. (Sellaista se sinkun elämä on...)
Sitten alkoi hammassärky, enkä pystynyt syömään! Hammasta ei enää hoidettu, vaan viikon päästä vedettiin pois. Ja taas kävi syöminen niin vaikeaksi/kivuliaaksi, että laihis jatkui.
Sinänsä tämä ei ole hyvä "keino" laihtua, kun syömiset palasivat heti normaaleiksi, kun suu parantui. Eli ei mitään elintapojen ja syömisten muutosta.
Toisaalta olen pyrkinyt kävelemään päivittäin useita kilometrejä. Huomaan että se vilkastuttaa aineenvaihduntaa. Antaa kyllä ruokahaluakin.
Kuukausiko tässä vielä aikaa... jos nyt yritän tosissani pudottaa vielä 2 kg, ihan liikuntaa lisäämällä. Enkä osta suklaalevyjä. ;-)
Jos laihdun enemmän, pitää laittaa vaatekaapin sisältö uusiksi. Semmoiseen ei ole varaa. :D
Seitsemisen kiloa lähtenyt. Tahti on hidastunut, joten otin testiksi Yogaia-tilauksen kun näin sen tänään blogissa. Tein sieltä kaksi joogaa kotona. Mukavalta tuntui pitkästä aikaa. Tarkoitus olisi koittaa pitää aineenvaihdunta käynnissä ja tehdä venyttely-, mutta myös lihaskuntojoogia.
Kaloreita laskemalla mennyt. Käytän myfitnesspalia. Olen huomannut jonkun verran matalaa mielialaa, kun olen suhteellisen matalilla kaloreilla. Välillä on ollut pakko pitää sellaisia päiviä että syö enemmän, kuitenkin alle 2000, ihan parisuhteen ja mielenterveyden takia.
En käytä vaakaa (koska en omista) vaan mittanauhaa, ja sen mukaan olisi noin pari kiloa lähtenyt. Yhteensä pudotettavaa olisi vähintään kymmenen kiloa, mutta jos nyt ensin saisi edes sen viisi, sekin tekisi jo hyvän säväyksen.
N. viisi viikkoa oltu ketoosissa (pl. se yksi ravintolavklp). Olen lopettanut pääosin hiilareiden laskemisen finelillä, tarkistan vain aina joka aamu ja ilta että väriä tulee stixeihin.
Paino tippunut ihan ok vauhtia: 67,8 kg (tammikuun lopussa oli jtn. 70-71kg). Näytän tosin mielestäni hoikemmalta, mitä vaaka näyttää (pituus on sen 168cm), ehkä se johtuu siitä kun ei ole yhtään hiilaripöhöä kropassa?
Olen miettinyt sitä tavoitepainoa uudelleen, aloitin siis viime vuonna 88 kilosta... Alle vuodessa sain pudotettua painoa 18kg. Kun pääsin 70kg päätin, että vielä 10kg pois, mielellään alle 60 kiloon. Nyt mitä lähempänä olen tuota kuuttakymmentä niin uskoisin että 62-63kg on ihan riittävä. Mulla kuitenkin vyötärö on 64cm, lantio 98cm ja rinnat 92cm. Lantiossa tulee nyt jo lantioluut vastaan. Ehkä vaan pyrin muokkaamaan vartaloa, vähän lihaksia, ettei ihan muututa laihaläskiksi. Eli nyt vaan pitäis jossain vaiheessa kehtaa aloittaa kuntosali :S
Odotan, että huhtikuussa pääsen kunnolla taas harrastamaan liikuntaa. Nyt aika hektinen ja stressaava ajankohta elämässä. Nyt olen käynyt uimahallissa vaan 1krt/vko + jumpat kotona.
Ruokavalio on nyt muotoutunut tällaiseksi:
Aamupala: 4dl kahvia ja 30g kuohukermaa, n.100g kreikkalaista ja n.70g mustikoita/mansikoita, about ruokalusikallinen kookosöljyä
Lounas: yleensä keitettyjä kananmunia ja voita, joskus juustoa ja kasviksia
Illallinen: 1kpl kesäkurpitsaa "pastana" tai kukkakaalia "riisinä", graatinina tai muusina. Jotain proteiininlähdettä, kuten kalaa, broilerin paistileikettä, jauhelihaa, monesti viikonloppuisin entrecote, peuraa, hirveä tms. Sitten teen kastikkeen ruoasta riippuen kermaan, tomaattimurskaan, tai vaikka hirven kanssa punaviinikastikkeen. Monesti vielä lisäksi parsakaalta, vihreitä papuja tms. vihreää.
Viiniä juon 2 pikkulasia/viikko.
Kermaa, voita ja oliiviöljyä menee ihan hulluna. Yksi oliiviöljy säilyy just ja just yhden viikon :D
Sori näin pitkä sepustus, ei ole ketään kelle puhua näistä, kun ei oikein ystäviä ole :(
Olisi kiva jos tämä keskustelu jatkuisi vielä maaliskuusta eteenpäin :)
Ketoilija päivittää kirjoitti:
N. viisi viikkoa oltu ketoosissa (pl. se yksi ravintolavklp). Olen lopettanut pääosin hiilareiden laskemisen finelillä, tarkistan vain aina joka aamu ja ilta että väriä tulee stixeihin.
Paino tippunut ihan ok vauhtia: 67,8 kg (tammikuun lopussa oli jtn. 70-71kg). Näytän tosin mielestäni hoikemmalta, mitä vaaka näyttää (pituus on sen 168cm), ehkä se johtuu siitä kun ei ole yhtään hiilaripöhöä kropassa?
Olen miettinyt sitä tavoitepainoa uudelleen, aloitin siis viime vuonna 88 kilosta... Alle vuodessa sain pudotettua painoa 18kg. Kun pääsin 70kg päätin, että vielä 10kg pois, mielellään alle 60 kiloon. Nyt mitä lähempänä olen tuota kuuttakymmentä niin uskoisin että 62-63kg on ihan riittävä. Mulla kuitenkin vyötärö on 64cm, lantio 98cm ja rinnat 92cm. Lantiossa tulee nyt jo lantioluut vastaan. Ehkä vaan pyrin muokkaamaan vartaloa, vähän lihaksia, ettei ihan muututa laihaläskiksi. Eli nyt vaan pitäis jossain vaiheessa kehtaa aloittaa kuntosali :SOdotan, että huhtikuussa pääsen kunnolla taas harrastamaan liikuntaa. Nyt aika hektinen ja stressaava ajankohta elämässä. Nyt olen käynyt uimahallissa vaan 1krt/vko + jumpat kotona.
Ruokavalio on nyt muotoutunut tällaiseksi:
Aamupala: 4dl kahvia ja 30g kuohukermaa, n.100g kreikkalaista ja n.70g mustikoita/mansikoita, about ruokalusikallinen kookosöljyäLounas: yleensä keitettyjä kananmunia ja voita, joskus juustoa ja kasviksia
Illallinen: 1kpl kesäkurpitsaa "pastana" tai kukkakaalia "riisinä", graatinina tai muusina. Jotain proteiininlähdettä, kuten kalaa, broilerin paistileikettä, jauhelihaa, monesti viikonloppuisin entrecote, peuraa, hirveä tms. Sitten teen kastikkeen ruoasta riippuen kermaan, tomaattimurskaan, tai vaikka hirven kanssa punaviinikastikkeen. Monesti vielä lisäksi parsakaalta, vihreitä papuja tms. vihreää.
Viiniä juon 2 pikkulasia/viikko.
Kermaa, voita ja oliiviöljyä menee ihan hulluna. Yksi oliiviöljy säilyy just ja just yhden viikon :D
Sori näin pitkä sepustus, ei ole ketään kelle puhua näistä, kun ei oikein ystäviä ole :(
Olisi kiva jos tämä keskustelu jatkuisi vielä maaliskuusta eteenpäin :)
Hyvät ruuat sulla :)
En ole lukenut ketjua nyt yhtään mutta tuolla jossain ekoilla sivuilla lupasin laihduttaa ja tässä tuloksia 1.1.2018 alkaen. Lähtömitat 164cm/84kg. Tänään paino on 77kg. Enemmänkin olisi ehkä lähtenyt mutta pari viikkoa mässäilin yhdessä vaiheessa, tuolloin paino ei jostain syystä noussut mutta ei laskenutkaan. Nyt minulla olisi vielä 12 viikkoa aikaa laihtua ja toivon tuona aikana -10kg vielä. Onnistunkohan? :D
Minulle on tullut tammikuun alusta 3,5 kg lisää :(
Muistakaa kuitenkin isommat siskot, että paino on vain voimaa, ylipaino on ylivoimaa - tämä viisaus auttaa jaksamaan joka päivä =)
Onko suurin osa tammikuussa aloittaneista jo luovuttanut? Ketju tuntuu hiljentyneen. Miten kävi pussikeittoilijalle?