VIIDEN KILON LAIHDUTUSRYHMÄ TAMMI-MAALISKUU 2018!
Noniin. Nyt se alkaa. Tai ehkä vasta huomenna, UV:n jälkeen. Mutta henkisesti olen kypsynyt tähän: viisi kiloa lähtee tammi-maaliskuun aikana pois!
Tällä hetkellä painan, kaikkien jouluherkuttelujen jälkeen, 60kg ja tarkoitus olisi siis painaa maaliskuun loppuun mennessä 55 kg! Pituutta löytyy 167. Tuleeko kukaan messiin? Nyt oikeasti tsempataan toisiamme! Mä lähden tästä salille ;)
Kommentit (804)
Olen vähentänyt kalorien laskentaa. En enää kirjaa kaikkea ylös, johtuen hieman laiskuudestakin. Osaan tosin tässä vaiheessa arvioida paljonko kaloreita olen syönyt päivän aikana ja paljonko on vielä syötävänä. Olen myös hellittänyt sitä kalorirajaa, eli joinain päivinä saattaa kalorit mennä jonkin verran 1440 kalorista 1600-1700 kaloriin. Noina päivinä tosin yritän urheilla enemmän.
Vaa'lle aion astua tässä aamun/päivän aikana kun viitsisin noista sängystä 😅
----
Vierailija kirjoitti:
Olen vähentänyt kalorien laskentaa. En enää kirjaa kaikkea ylös, johtuen hieman laiskuudestakin. Osaan tosin tässä vaiheessa arvioida paljonko kaloreita olen syönyt päivän aikana ja paljonko on vielä syötävänä. Olen myös hellittänyt sitä kalorirajaa, eli joinain päivinä saattaa kalorit mennä jonkin verran 1440 kalorista 1600-1700 kaloriin. Noina päivinä tosin yritän urheilla enemmän.
Vaa'lle aion astua tässä aamun/päivän aikana kun viitsisin noista sängystä 😅----
Sain aikaiseksi käydä puntarilla, ja paino on 63,8. Menkat on käynnissä, joten ne varmasti vaikuttavat painoon vieläkin. Aloituspaino oli muistaakseni 67,4
Nyt tulee tunnustuksia. Kirjoitin tammikuun alussa tänne aktiivisesti Anni-nimellä, tarkoitus oli laihtua pari joulukiloa ja pari ekstraa. Eka viikko meni hyvin mutta sen jälkeen koko elämä on mennyt alamäkeä. En odota vastausta tähän viestiin, mutta tää on oikeastaan ainoa paikka jonne voin purkaa tuntoja, mulla ei oo kovin läheisiä kavereita.
Tammikuun ja helmikuun jokainen elämän osa-alue on saanut lunta tupaan ja oon ollut todella uupunut, lähes masentunut. Oon lohtusyöjä, ja tällaiset isot vastoinkäymiset laukaisevat lohtusyömisen... kun selviän edellisestä ja pääsen takaisin arkeen kiinni, uusi palikka romahtaa. Kyseessä siis työtä, rahaa, asumista ja terveyttä koskeviaa huonoja asioita.
Välillä oon syönyt hyvin ja terveellisesti, välillä oon elänyt roskaruualla. Oon urheillut edelleen useasti viikossa, mutta syömiset ovat olleet huonot. Myös viikon henkireikäni, yksi höntsäurheilu, masentaa myös. Tunnen itseni siinä rakkaassa joukossa nykyään todella ulkopuoliseksi, se on myös aiheuttanut lohtusyömistä... kirjoittaminen tänne auttoi vähän. Ehkä palaan laihdutusjutten kanssa joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonosti menee laihdutusrintamalla. Kahteen viikkoon ei ole paino pudonnut, vaikka ollen ollut pätkäpaastolla (8:16). Pitäis varmaan luopua leivästä, mutta vaikeata on. Tsempatkaa mua, että se paino vielä tippuu. Miten muut vastaavalla dieetillä olijat?
Paljonko painat? Jon sun pudotustarve on vain pari kiloa, niin unohda koko juttu. Ei niillä ole väliä.
Pudotusvaraa on. Kymmenisen kiloa olis hyvä saada pois (sitten ollaan normaalipainossa).
Olen syönyt klo 11-19 välisenä aikana. Klo 11 tuhti lounas, kevyt välipala (sämpylä tai hedelmä) ja illalla vielä kevyehkö päivällinen. Nyt on kyllä tuo päivällinen ollut usein pastaa tms (kuitenkin suht. pieni annos). Lounaalla syön aika tuhdisti (sen avulla jaksaa sitten hyvin iltaan asti). Kerran viikossa olen ehkä syönyt jälkiruuaksi pullan tai jotain makeaa. Lisäksi lauantaina jotain herkkuja. Alkoholia en ole juonut ollenkaan. Tosin sitä menee muutenkin vähän.
Tiedän, tuloksia tulisi ehkä paremmin, jos jättäisin nuo leivät, viljat ja sokerin minimiin. Tammikuussa putosi siis (kun alotin tämän paaston) kaksi kiloa. Siinä kaikki. Urheilen/liikun muutenkin melko paljon...
Huomenna punnituspäivä. Söin viimeksi viideltä, kun oli pakko syödä aamupalaa. Illalla kävin hiihtämässä ja nyt on karsee nälkä. No huomenna nähdään onko nyt tullut tuloksia. Olen kyllä syönyt hiilareita edelleen.
En kuulu mihinkään ryhmään. Viikko sitten aloitin dieetin jättämällä pois leivän, perunan, riisin ja pastan. Tietysti myös kaiken makean. Syön vain vihanneksia, hedelmiä, kalaa ja kanaa. Paino putosi heti 5 kg. Olin noin 30 kg ylipainoinen. Olen nyt etelässä missä dieetti onnistuu paremmin. Kun saan noin 15 kg pois niin aloitan myös tehokkaamman liikunnan. Tulen takaisin keväällä Suomeen 30 kg laihempana ja aloitan mökillä rakennustyöt. Vielä se ei onnistuisi tällä mahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonosti menee laihdutusrintamalla. Kahteen viikkoon ei ole paino pudonnut, vaikka ollen ollut pätkäpaastolla (8:16). Pitäis varmaan luopua leivästä, mutta vaikeata on. Tsempatkaa mua, että se paino vielä tippuu. Miten muut vastaavalla dieetillä olijat?
Paljonko painat? Jon sun pudotustarve on vain pari kiloa, niin unohda koko juttu. Ei niillä ole väliä.
Pudotusvaraa on. Kymmenisen kiloa olis hyvä saada pois (sitten ollaan normaalipainossa).
Olen syönyt klo 11-19 välisenä aikana. Klo 11 tuhti lounas, kevyt välipala (sämpylä tai hedelmä) ja illalla vielä kevyehkö päivällinen. Nyt on kyllä tuo päivällinen ollut usein pastaa tms (kuitenkin suht. pieni annos). Lounaalla syön aika tuhdisti (sen avulla jaksaa sitten hyvin iltaan asti). Kerran viikossa olen ehkä syönyt jälkiruuaksi pullan tai jotain makeaa. Lisäksi lauantaina jotain herkkuja. Alkoholia en ole juonut ollenkaan. Tosin sitä menee muutenkin vähän.
Tiedän, tuloksia tulisi ehkä paremmin, jos jättäisin nuo leivät, viljat ja sokerin minimiin. Tammikuussa putosi siis (kun alotin tämän paaston) kaksi kiloa. Siinä kaikki. Urheilen/liikun muutenkin melko paljon...
Huomenna punnituspäivä. Söin viimeksi viideltä, kun oli pakko syödä aamupalaa. Illalla kävin hiihtämässä ja nyt on karsee nälkä. No huomenna nähdään onko nyt tullut tuloksia. Olen kyllä syönyt hiilareita edelleen.
Ei edelleenkään tuloksia. Samassa painossa jo monta viikkoa. Pakko yrittää vähentää syömisiä. Sitten on kyllä karsee nälkä paastoaikoina ;(
Taisi iskeä jonkinlainen flunssa heti kun ehdin kerskailla terveenä pysymisestä. Onneksi eilen sain hiihdettyä sen 10km, niin maltan rauhassa parannella itseäni. Olen myös pyrkinyt nostamaan kuitujen määrää ruokavaliossa, sillä se jää usein liian alhaiseksi. Tänään sain reilun 36g syötyä, mikä on juuri suositeltu saanti.
Heh, lähti jo 5,7 kg. Eipä ollut edes vaikeaa,
Joo, olen mies.
Joo, minulla on hyvä itsekuri.
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen mies.Joo, minulla on hyvä itsekuri.
Joo, ulosannista ei voi sanoa samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei edelleenkään tuloksia. Samassa painossa jo monta viikkoa. Pakko yrittää vähentää syömisiä. Sitten on kyllä karsee nälkä paastoaikoina ;(
🦋 Olen aikaisemmin avautunut omista kokemuksista viestissä no 678.
Innostuin 8/16 dieettiin tämän palstan kautta. Googlasin asiasta ja mm. MTV:n sivuilta löysin asiaan kiinnostavaa infoa. - Painonpudotuksen ai aina tarvitse olla jatkuvaa kituuttamista ja vatsan kurinaa. On olemassa myös menetelmiä jotka sallivat herkuttelun! Yksi näistä on David Zincenkon luoma 8-tunnin dieetti. Dieetin idea on yksinkertainen: syö mitä haluat, niin paljon kuin haluat kunhan syöt kaiken, kahdeksan tunnin aikarajan sisällä.
Ihmedieetin teho perustuu siihen, että ihmisen elimistö kuluttaa kahdeksan tunnin sisällä tankatun energian 16 tunnin paaston aikana. Päivittäinen paasto käynnistää kehon mitokondrioiden toiminnan ja tehostaa aineenvaihduntaa - Ylläolevaan sekä MTV:n sivuilta lukemaani perustuen olen huolissani siitä, että pohdit ruokavaliosi muutoksessa ravinnon vähentämistä ja mainitsit kokemastasi nälän tunteesta. Itse en ole kokenut kertaakaan nälän tunnetta. Kertaakaan en ole avannut jääkaappia ajatellen että, ihanaa saan vihdoinkin syödä, vaikka ruoka sitten kuitenkin maistuu ja tiedän, että laihdutukseen kuuluu tasapaino ravinnon saannista ja riittää uni sekä pienimuotoinen liikuntakin vie kohti parhainta hyvinvointia.
Edelleenkin toivotan sinulle tsemppiä, älä luovuta.
656 korjaa. Avauduin omista kokemuksistani viestissä 638 :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä tee noin vaan lisää syömisiä, enemmän vettä, enemmän kuitupitoisia kasviksia. Minulla on 35 vuoden kokemus laihduttamisesta, ja aina kuin tuo "plateau"- vaihe iskee päälle, iso syy on aineenvaihdunnan hidastuminen. Sinulle se vaan ikävästi on jo iskenyt päälle jo aikaisessa vaiheessa.
Kyllä se niin on, että säästöliekki on myös täyttä totta. Elimistösi luulee, että olet nälänhädässä ja säätelee energiankulutustasi alaspäin.
Nyt vaan se aineenvaihdunta käyntiin, pellavansiemeniä lisäksi kehiin. Jätä vaaka vaikka kuukaudeksi kokonaan pois ja siirry mittanauhamittaukseen.
Kyllä sä onnistut!
Aloitin 8. tammikuuta ja tähän mennessä on lähtenyt 4,7 kg. Liikunta on pelkkää kävelyä tai crosstraineria ja syön neljästi päivässä (aamupala, lounas, välipala, päivällinen). Välttelen maitotuotteita ja lisättyä sokeria mutta pidän herkkupäivän kerran viikossa.
Ketoosissa oltu nyt 2vko. Aion jatkaa vielä (pl. ens vklp mennään miehen kanssa japanilaiseen ja aion todellakin syödä sushia ja juoda pari lasia valkoviiniä!). On niin hyvä olo, että aion kyllä jatkaa. Turvotus on poissa (vyötärö nykyään 66cm, pahimmillaan se oli vuosi sitten 84cm), iho on parempi ja olen paljon energisempi.
Painosta en tiedä, en viitsi liian usein hyppiä vaa'alla. Syömishäiriötaustaa anoreksiasta, BEDiin ja bulimiaan.
5,5 kiloa lähtenyt. Missä vaiheessa olette huomanneet muutoksen ulkonäössä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen mies.Joo, minulla on hyvä itsekuri.
Joo, ulosannista ei voi sanoa samaa.
Sä oot vaan kade!
Flunssan kaveriksi sain korvatulehduksen. Olen syönyt vajaa 2000kcal parina päivänä ja paino on pudonnut tasaisesti puoli kiloa herkutteluviikonlopusta ja paino on nyt sama kuin viikko sitten. Eilen söin myös laskiaispullan, kun puoliso sellaisen toi ajatuksenaan piristää potilasta, heh. Se taisi olla ennemmin hänelle itselleen kylläkin hyvä tapa oikeuttaa laskiaispullan ostaminen, kun hän oli niin valitellut ”niiden korkeita hintoja”. :D
Harmittaa, että jää nyt kaikki ihanat ulko- ja sisäliikunnat välistä vähäksi aikaa ainakin. Kerrankin, kun olisi intoa ja jaksamista henkisesti, niin kroppa sanoo väliaikaisesti kaput. Hiljaa hyvä tulee kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
5,5 kiloa lähtenyt. Missä vaiheessa olette huomanneet muutoksen ulkonäössä?
Mulla on lähtenyt 5,9 kiloa ja nyt on alkaneet työkaverit kommentoida tyyliin ”mitä sä teet kun sulta putoo kohta vaatteet päältä”.
Työpaikan lounastauot on mielenkiintoisia kun yks karppaa, toinen on pätkäpaastolla ja kolmas syö vaan jotain 600 kcal päivässä. Sitten ne valittaa kun on nälkä syödessään salaattia/raejuustoa/kanamunaa ja tuijottaa mun lautasta kun otan esim. lehtipihvin ja ranskalaisia tai uunimakkaraa ja perunamuusia :D
Reilu 3kg kadotettu. Ruokavaliota rukattu parempaan suuntaan (lue: sellaiseen, joka olisi arkea jatkossakin). Arkiliikuntaa lisätty jonkin verran, mutta nyt pahainen flunssa jättänyt tuonkin vähemmälle. Masentavaa, sillä lenkit teki hyvää etenkin pääkopalle ja sitä kautta jaksamiselle.
Suhtautuminen ruokaan ja kaloreiden laskemiseen on rentoutunut. Hyvillä mielin söin eilen sipsipussin (reilu 1000kcal) ja toissapäivänä juustoja (yhteensä ehkä 800kcal lisukkeineen). Viikkotasolla kaloreiden keskimääräinen saanti on kuitenkin pysynyt tavoitellun sisällä ja tänään käyn hiihtämässä ja luistelemassa. Hyvä fiilis!
Paino nousi herkutteluiden vuoksi jonkin verran, mutta alas se sieltä taas lähtee. Haluan, että elämääni kuuluu herkuttelua ja pari herkkupäivää kuussa kaloreiden pysyessä kurissa ei minun laihdutusta kaada mihinkään suuntaan.