VIIDEN KILON LAIHDUTUSRYHMÄ TAMMI-MAALISKUU 2018!
Noniin. Nyt se alkaa. Tai ehkä vasta huomenna, UV:n jälkeen. Mutta henkisesti olen kypsynyt tähän: viisi kiloa lähtee tammi-maaliskuun aikana pois!
Tällä hetkellä painan, kaikkien jouluherkuttelujen jälkeen, 60kg ja tarkoitus olisi siis painaa maaliskuun loppuun mennessä 55 kg! Pituutta löytyy 167. Tuleeko kukaan messiin? Nyt oikeasti tsempataan toisiamme! Mä lähden tästä salille ;)
Kommentit (804)
Pitkästä aikaa linjoilla. :) Ensin hyvät uutiset...
Pääsin kuin pääsinkin tavoitteeseeni, joka oli saada se 69-alkuinen lukema 68:iin tai alemmas, tämä tapahtui viime viikolla. Jipii! Tuli niin voittajafiilis, vaikka kyse oli muistaakseni 69,4 -> 68,8. Sen verran kuitenkin, että tuntui, että pystyn selättämään jumituksen. :)
Saa nähdä mitä tuloksia saan tällä viikolla, vai saanko minkäänlaisia. Flunssa on kiusannut, joten tää on ollut sellaista aika passiivista keventelyä. Karkkipäivänkin pidin, väsytti ja v...utti niin paljon loppuviikosta, että irtokarkit tuntui olevan ainoa lääke. En ole hirveästi jaksanut liikkua nyt ja ruokavalio ei ole ollut mitenkään huippuunsa hiottu. Ei mitään katastrofaalista, tuo karkkipäivä kerran viikkoon on ihan mun sallittujen listalla. Mutta sellaista pientä lipsuttelua, mitä kipeänä ainakin mulla tapahtuu herkemmin. Jaksanko alkaa vääntää itselleni jotain eri lisuketta, kun muille on spagettia jne. Ihan terveellisissä ja normaaleissa rajoissa, mutta ei tämän mun hiilareiden vähentämissuunnitelman mukaisesti välttämättä. :/ Tahtoisin niin saada uudestaan päälle sen draivin, joka mulla oli silloin kun kirjoitin tänne ihan ekan kerran. Mistä motivaatio...? Farkuista, jotka ei menneet lähellekään kiinni, kun viikonloppuna yritin niihin ahtautua? Viimeksi kun useampi kuukausi sitten käytin niitä, ne meni jalkaan, vaikka pahalta näyttivätkin. Nämä on näitä elämän tähtihetkiä, kun oikeasti tajuat, mihin on tultu. Mut tuoko tuokaan sitten riittävästi motivaatiota, kun ei ole ainoat farkut kyseessä nämä joihin pitäisi mahtua. Äh. Varmaan pitäisi luopua niistä karkeistakin kokonaan, faktahan on se, että yhdessäkin illassa saa kyllä syötyä niin paljon kaloreita, että hyvin vedetty muu viikko valuu kaivoon. Miten te muut jaksatte tsempata kipeinä? Entäs jos motivaatio meinaa hukkua?
Vierailija kirjoitti:
Tammikuussa -3 kg. Toisaalta juuri on menkat alkamassa, eli viikon päästä voi olla helposti vielä -1 kg lisää pudotettu. Mulla kokonaisurakkaa vielä kymmenisen kiloa jäljellä. Vähän tympii tämä dieetti, mutta vielä en luovuta. Pätkäpaastolla siis mennään (8:16). Herkkuja olen syönyt välillä, mutta vain ruoka-aikana. Liikkunut olen paljon dieetin aikana, mutta liikuin jo syksylläkin ja siitä huolimatta paino nousi.
No eipä ihan niin hyvin mennyt, kuin viikko sitten tuumailin. +1 kg lisää viime viikosta. Pätkäpaasto on pitänyt, mutta viime viikon urheilut jäi minimiin, liekö tällä vaikutusta.
Mutta tästä jatketaan, toivottavasti viikon päästä paremmat luvut ;)
En ole viitsinyt ottaa puntarin tuomiota tosissani tällä viikolla, kun menkkojen pitäisi alkaa. Lukema on siis noussut kilolla, mutta tiedän että se johtuu niistä. Innolla odottelen mitä lukema sanoo menkkojen jälkeen. Vähän turhauttavaa tosin kun paino nousee tähän aikaan kuusta
Lievälihavuus kirjoitti:
Pitkästä aikaa linjoilla. :) Ensin hyvät uutiset...
Pääsin kuin pääsinkin tavoitteeseeni, joka oli saada se 69-alkuinen lukema 68:iin tai alemmas, tämä tapahtui viime viikolla. Jipii! Tuli niin voittajafiilis, vaikka kyse oli muistaakseni 69,4 -> 68,8. Sen verran kuitenkin, että tuntui, että pystyn selättämään jumituksen. :)
Saa nähdä mitä tuloksia saan tällä viikolla, vai saanko minkäänlaisia. Flunssa on kiusannut, joten tää on ollut sellaista aika passiivista keventelyä. Karkkipäivänkin pidin, väsytti ja v...utti niin paljon loppuviikosta, että irtokarkit tuntui olevan ainoa lääke. En ole hirveästi jaksanut liikkua nyt ja ruokavalio ei ole ollut mitenkään huippuunsa hiottu. Ei mitään katastrofaalista, tuo karkkipäivä kerran viikkoon on ihan mun sallittujen listalla. Mutta sellaista pientä lipsuttelua, mitä kipeänä ainakin mulla tapahtuu herkemmin. Jaksanko alkaa vääntää itselleni jotain eri lisuketta, kun muille on spagettia jne. Ihan terveellisissä ja normaaleissa rajoissa, mutta ei tämän mun hiilareiden vähentämissuunnitelman mukaisesti välttämättä. :/ Tahtoisin niin saada uudestaan päälle sen draivin, joka mulla oli silloin kun kirjoitin tänne ihan ekan kerran. Mistä motivaatio...? Farkuista, jotka ei menneet lähellekään kiinni, kun viikonloppuna yritin niihin ahtautua? Viimeksi kun useampi kuukausi sitten käytin niitä, ne meni jalkaan, vaikka pahalta näyttivätkin. Nämä on näitä elämän tähtihetkiä, kun oikeasti tajuat, mihin on tultu. Mut tuoko tuokaan sitten riittävästi motivaatiota, kun ei ole ainoat farkut kyseessä nämä joihin pitäisi mahtua. Äh. Varmaan pitäisi luopua niistä karkeistakin kokonaan, faktahan on se, että yhdessäkin illassa saa kyllä syötyä niin paljon kaloreita, että hyvin vedetty muu viikko valuu kaivoon. Miten te muut jaksatte tsempata kipeinä? Entäs jos motivaatio meinaa hukkua?
Tuosta spaghetista, teen kuitenkin varmaan salaattia tms kasvislisuketta? Tee ja syö vaan sitä hiilarilisäkettä mutta ota paljon vähemmän, esim pastaa kuivapainona 40g riittää ihan hyvin. Ota sitä sitä kasvislisuketta vaan vähemmän.
IMO kannattaa karkit jättää kokonaan (ainakin pariksi kuukaudeksi, pääset irti sokerikoukusta), ei niitä aikuinen ihminen tarvi, ei ne edes maistu hyvälle kun tarpeeksi monta viikkoa on ilman. Ota mielummin vaikka pala tummaa suklaata tai tee sokeritonta marjarahkaa (marjoja, rahkaa ja kuohukermaa).
Tuosta flunssasta en osaa sanoa mitään kun mulla aina kipeänä päinvastoin ruokahalu katoaa täysin.
Juhuu, aamupaino tänään 67,2 kg!! :) Ei aivan vertailukelpoista faktaa, koska yleensä en ole muistanut hypätä puntarille heti aamusta. Mutta silti, tuntuu tosi hyvältä, että 70 kg, joka on ollut mulle ehdoton kipuraja ja jonka yli en ole koskaan (muuta kuin raskaana ollessa) mennyt, ei olekaan enää ihan niin lähellä.
Flunssa vaivaa edelleen, joten liikkeelle ei pääse, mutta kyllähän tää nyt muuten taas motivoi. Ja tuntuu, että turhaan stressasin sitä, ettei syömishommat ole ollut ihan sitä mitä toivoisin. Viitaten tuohon eiliseen viestiini, kun ahdisti ettei ole päässyt liikkumaan, karkit maistui ja ruokapuolikin ihan mitä sattui perheen ruokalistalla olemaan. Iloinen yllätys todellakin.
Tälläisen ruokapöydän haluaisin nyt eteeni.
Onko teillä aina kotona herkkuja? karkkia yms,,, kun nuita lipsumisia tuntuu tapahtuvan aina. Vai menettekö kiskalle hakeen sitä mässyä?
sama kun toipuvalla alkoholistilla ois kaljakori sohvapöydällä aina.
Viime viikosta paino noussut 100g, johtunee herkkujen liiallisesta syömisestä. Vähän tavallaan harmittaa kun viikko meni laihdutuksen kannalta ikään kuin hukkaan.
No, ehkä tämä oli hyvä muistutus siitä, ettei paluuta entisen tyyliseen herkutteluun ole, jos ei halua lihota takaisin laihdutettuja kiloja.
Meillä on käytännössä aina herkkuja kotona, vaikkemme itse edes ostaisi. Saadaan lahjaksi ja tuliaisiksi usein keksejä, suklaata yms. Pitäisi alkaa kai sanoa, että toisivat vaikka jatkossa jotain terveellistä, jos haluavat jotain tuoda.
-Naria
Mulla nyt pari viikkoa mennyt aika mitättömillä liikunnoilla. Loukkasin ensin selkäni ja nyt iski flunssa. Tämä viikko varmaan menee toipumassa. Paluu ruotuun taas tervehdyttyä.
Muistakaa että liikunnan merkitys laihduttamissa on vain 0-20%! Eli ei mitään tekosyitä vaikka jalka murtuisi
29.1. 70,2kg
7.2. 68,7kg
Paino vihdoinkin pituus (168) miinus sata!
Ja kuinka helposti... Ei ole nälkää tarvinut nähdä. Menenpäs tästä syömään leipäjuustoa ja kurkkua sekä juomaan voikahvia aamupalaksi :)
Ketoilija päivittää kirjoitti:
29.1. 70,2kg
7.2. 68,7kgPaino vihdoinkin pituus (168) miinus sata!
Ja kuinka helposti... Ei ole nälkää tarvinut nähdä. Menenpäs tästä syömään leipäjuustoa ja kurkkua sekä juomaan voikahvia aamupalaksi :)
Hyvä! Kituutelkoon nuo toiset ja odotelkoon "luvallista herkkupäivää" :D:D
Onko normaalia, että paino nousee melkein kilon ensimmäisen kuntosalipäivän jälkeen? Ruokavaliota en ole muuttanut ja suunta on muuten viikkotasolla ollut koko ajan alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Onko normaalia, että paino nousee melkein kilon ensimmäisen kuntosalipäivän jälkeen? Ruokavaliota en ole muuttanut ja suunta on muuten viikkotasolla ollut koko ajan alaspäin.
On normaalia, se on vain nesteturvotusta liikunnan jälkeen.
Tällainen tuli facebookissa vastaan. Pilotti.bonoai.com. Joku älykäs ruokapäiväkirja. Onkohan toimiva? Tunteeko kukaan noista tekijöitä vai onko huijaus? Kiinnostaisi kokeilla kun suolistosairauden kanssa menee hermot kun yritän laihduttaa!
Muutaman päivän paino pysyi 59,7:ssä. Sen jälkeen on tullut takapakkia ja paino on ollut pari päivää 60,3 kg. Alkuviikosta ja vieläkin on pahoinvointia ja vatsataudin tunnetta. Olen syönyt vähän väliä jotain, että pahoinvointi pysyisi hetken poissa. Varmuudella en ole raskaana, tämä pahoinvointi johtuu nyt muista syistä.
Jatkan terveellisempää ja kevyempää syömistä kun pahoinvointi loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Tänä aamuna painoin vihdoin alle 60 kg. Vaaka näytti aamulla 59,7 kg, eli suunta on onneksi kuitenkin alaspäin, vaikka nihkeältä on vaikuttanut. Laihduttamisen alussa paino nousi jopa 62,3 kiloon, joka on painoennätykseni raskausaikoja lukuun ottamatta.
Paino on viimeisen viikon aikana vaihdellut 60,0 kg:n ja 60,4 kg:n välillä. Aika paljon olen karsinut ylimääräistä syömistä ja herkkuja ja keventänyt aterioita. En syö runsasta lounasta, jos ei oikeasti ole nälkä.
-tavoitteena 58 kg
Vierailija kirjoitti:
Tänä aamuna painoin 60,3 kg. Eilen aamulla paino oli alimmillaan eli tasan 60 kg.
Nyt en ole ehtinyt noin pariin viikkoon kuntosalille. Aineenvaihdunta tuntuu tosi hitaalta ja ei tule helposti nälkäkään. Pyrin syömään kehoani kuunnellen. Aineenvaihduntani on huomattavasti hidastunut ilmeisesti liikuntarajoitteen ja lääkityksen takia ja iän myötä. Opettelen nyt syömään ja laihduttamaan uusilla edellytyksillä. Muuten näköjään vain lihon ja lihon.
Vierailija kirjoitti:
Totta, ei kannata punnita itseään illalla. Olin tänä aamuna 60,4 kg eli paino on vähän pudonnut, vaikka oikeasti tuntui, että ei tästä laihduttamisesta tule yhtään mitään.
Syön pieniä annoksia, aterioina lähinnä salaatteja ja/tai keittoja. Välillä olen syönyt karkkia. Liikuntarajoitteen vuoksi en voi liikkua niin paljon kuin haluan. Käyn kuitenkin kuntosalilla noin kerran viikossa ja kävelen pari kilometriä päivittäin.
-tavoitteena 58 kg
vieras. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon alkanu käydä kuntosalilla 1-2 kertaa viikossa. Paino pyrkii nousemaan ja oli eilen 62,2 kg. Tänä aamuna painoin 61,1 kg ja illalla on varmaan taas suuremmat lukemat.
Vierailija kirjoitti:
Tänä aamuna painoin 60,9 kg. Eilen illalla paino oli noussut jopa 62,3 kiloon. En ollut edes syönyt enemmän, vaan pikemminkin vähemmän kuin yleensä ja vain yhden lämpimän aterian.
Vierailija kirjoitti:
Olin aamulla 61,3 kg. Lopetan ens alkuun suklaan ja karkin syönnin.
Vierailija kirjoitti:
Lähden mukaan. Olen 60-61 kg ja 164 cm. Mulle riittää, että saan pudotettua 2-3 kg.
Punnitse aamulla. Illalla on ihan turha käydä. Painohan vaihtelee päivän aikana jo senkin mukaan paljonko syöt. Lisäksi kuntosalilla käyminen nostaa painoa seuraavaksi päiväksi, kun lihaksiin kertyy nestettä.
Seuraa painoa viikkotasolla, suuntaa voi tsekkailla pitkin viikkoa aamuisin, mutta iltojen "painonnousuista" ei voi päätellä yhtään mitään järkevää.
-Ninni-
Laskeskelin painonpudotuslaskurin avulla peruskulutustani nykypainossani ja tavoitepainossani. Ero oli mitätön 300kcal. Eli nyt kun syön 1600-1800kcal kuussa laihdun toki nopeammin, mutta minulle riittäisi syödä tavoitepainon kulutuksen verran eli 2000kcal saavuttaakseni sen hitaasti. Samalla harjoittelisin tavoiteltua elämäntapaa ja syömistottumista. Nopeampi laihduttaminen on ollut valitettavan koukuttavaa ja imartelevaa, mutta vakavasti harkitsen nyt dieetin löysäämistä ja syömistä päivästä ja fiiliksestä riippuen 1600-2000kcal päivässä. Ensisijaisesti toivon pysyviä muutoksia enkä hetken onnistumista.
58kg tavoite kirjoitti:
Laskeskelin painonpudotuslaskurin avulla peruskulutustani nykypainossani ja tavoitepainossani. Ero oli mitätön 300kcal. Eli nyt kun syön 1600-1800kcal kuussa laihdun toki nopeammin, mutta minulle riittäisi syödä tavoitepainon kulutuksen verran eli 2000kcal saavuttaakseni sen hitaasti. Samalla harjoittelisin tavoiteltua elämäntapaa ja syömistottumista. Nopeampi laihduttaminen on ollut valitettavan koukuttavaa ja imartelevaa, mutta vakavasti harkitsen nyt dieetin löysäämistä ja syömistä päivästä ja fiiliksestä riippuen 1600-2000kcal päivässä. Ensisijaisesti toivon pysyviä muutoksia enkä hetken onnistumista.
Mahtava juttu! Pikkuhiljaa hyvä tulee :)
Jos ymmärsin oikein, niin syöt siis fiiliksen (ja nälän) mukaan kaloreita 1600-2000?. Itse syön myös aika sillä tavalla ja tuloksia syntyy aika kivuttomasti. Nälkä vaihtelee liikunnan, kuukautiskierron ja edellisen päivän kaloreista.
Mä jostain syystä automaattisesti syön oikeastaan näin, tulee aika luonnostaan ilman miettimistä: 1.pv 1900kcal, 2.pv 1400kcal, 3.pv 1700kcal= mutta silti keskiarvo on 1650 (jos nyt oikein laskin) vaikka 2/3 tulee syötyä reilusti yli 1600kcal, eli kun jonain päivänä syö enemmän niin seuraavana päivänä tulee automaattisesti syötyä vähemmän.
Kävin viikonloppulomalla, jonka aikana söin suunnilleen mitä huvitti ja join joka päivä. Kävelyä oli kuitenkin onneksi vähintään 20 000 askelta joka päivä. Paino oli noussut/turvotti kolmen kilon edestä. Nyt torstaina on paino samassa kuin ennen lomaa.
Loppiaisesta lähtien totaalinen herkkulakko, liikuntaa n 3 krt/vko sekä 8/16 paasto --> punnitus kerran viikossa ja aina joka kerralla puoli kiloa alas päin :) Tällä vauhdilla olen tavoitteessa viikolla 10, liikuntaa vois vielä lisätä.
Tänne on kiva kirjoittaa kun ei viitti muille näistä jatkuvasti jauhaa, mutta johonkin pitää saada onnistuminen jakaa :)