VIIDEN KILON LAIHDUTUSRYHMÄ TAMMI-MAALISKUU 2018!
Noniin. Nyt se alkaa. Tai ehkä vasta huomenna, UV:n jälkeen. Mutta henkisesti olen kypsynyt tähän: viisi kiloa lähtee tammi-maaliskuun aikana pois!
Tällä hetkellä painan, kaikkien jouluherkuttelujen jälkeen, 60kg ja tarkoitus olisi siis painaa maaliskuun loppuun mennessä 55 kg! Pituutta löytyy 167. Tuleeko kukaan messiin? Nyt oikeasti tsempataan toisiamme! Mä lähden tästä salille ;)
Kommentit (804)
Flunssaa,,mahatautia,tyttöjen iltaa,pikku matka ,muuten vaan oloa, Hyviä tekosyitä että pitää syödä ihan miten huvittaa. Voi sitä syödä aina oikein jos sitä halua on.
siwatyttö kirjoitti:
Flunssaa,,mahatautia,tyttöjen iltaa,pikku matka ,muuten vaan oloa, Hyviä tekosyitä että pitää syödä ihan miten huvittaa. Voi sitä syödä aina oikein jos sitä halua on.
Nämä on juuri niitä tekosyitä, joita tulee kun ei osata laihduttaa oikein. Pidetään jotain diettiä ja herkkulakkoa ja kärvistellään itsekurissa. Tulos on juuri nämä mainitsemasi syyt, joiden vuoksi on "ihan pakko saada jotain hyvää"
Itse olen flunssassa, enkä ole syönyt juurikaan normaalia erikoisemmin. 3 mukia mustaherukkamehua on normaalista poikkeavaa. Ehkä ruokahalua on nyt vähemmin. Enemminkin flunssa vaikuttaa yleiseen jaksamiseen, eikä painonpudotusprojekteja jaksa miettiä. Se kaikille flunssaisille suotakoon.
Vierailija kirjoitti:
siwatyttö kirjoitti:
Nämä on juuri niitä tekosyitä, joita tulee kun ei osata laihduttaa oikein. Pidetään jotain diettiä ja herkkulakkoa ja kärvistellään itsekurissa. Tulos on juuri nämä mainitsemasi syyt, joiden vuoksi on "ihan pakko saada jotain hyvää"
Miksi pitää laihduttaa viikonloppulomalla? Niitä lomia ja muuta normaalia tulee tulevaisuudessakin ja aion nauttia niistäkin kuten haluan, lopun aikaa terveellisesti. Sama se mitä tekee juhlana ja matkalla, arki ja elämäntavat on se mikä ratkaisee.
T: Se yksi lomalla 3 kg turvonnut, mutta silti 4 kg uudesta vuodesta laihtunut. Kärvistellä ei ole tarvinnut enkä aio jatkossakaan.
Huonosti menee laihdutusrintamalla. Kahteen viikkoon ei ole paino pudonnut, vaikka ollen ollut pätkäpaastolla (8:16). Pitäis varmaan luopua leivästä, mutta vaikeata on. Tsempatkaa mua, että se paino vielä tippuu. Miten muut vastaavalla dieetillä olijat?
Vierailija kirjoitti:
Huonosti menee laihdutusrintamalla. Kahteen viikkoon ei ole paino pudonnut, vaikka ollen ollut pätkäpaastolla (8:16). Pitäis varmaan luopua leivästä, mutta vaikeata on. Tsempatkaa mua, että se paino vielä tippuu. Miten muut vastaavalla dieetillä olijat?
No höh :( onko olo kuitenkin parempi ja energisempi?
Ei pätkäpaasto riitä jos syöt silti yli kulutuksen. Mitä syöt? Voidaan pohtia porukalla mikä mättää.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko painat? Jon sun pudotustarve on vain pari kiloa, niin unohda koko juttu. Ei niillä ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Paino ei yleensäkään putoa tasaisesti, välillä kroppa pitää taukoa, suo se sille.
Miksi laihduttaa lomalla? Ei tarvitse laihduttaa ikinä jos syö oikein.Keskittyykö se nautinto vain ruokaan? Ja pitääkö sitä lapata kauhalla?
Vaan jos vetäsee parin päivän lomalla 3kg lisää niin ei siinä auta dieetit eikä mikään ikinä kun näitä erikoistilaisuuksia on koko elämätäynnä jos oikein etsii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko painat? Jon sun pudotustarve on vain pari kiloa, niin unohda koko juttu. Ei niillä ole väliä.
Pudotusvaraa on. Kymmenisen kiloa olis hyvä saada pois (sitten ollaan normaalipainossa).
Olen syönyt klo 11-19 välisenä aikana. Klo 11 tuhti lounas, kevyt välipala (sämpylä tai hedelmä) ja illalla vielä kevyehkö päivällinen. Nyt on kyllä tuo päivällinen ollut usein pastaa tms (kuitenkin suht. pieni annos). Lounaalla syön aika tuhdisti (sen avulla jaksaa sitten hyvin iltaan asti). Kerran viikossa olen ehkä syönyt jälkiruuaksi pullan tai jotain makeaa. Lisäksi lauantaina jotain herkkuja. Alkoholia en ole juonut ollenkaan. Tosin sitä menee muutenkin vähän.
Tiedän, tuloksia tulisi ehkä paremmin, jos jättäisin nuo leivät, viljat ja sokerin minimiin. Tammikuussa putosi siis (kun alotin tämän paaston) kaksi kiloa. Siinä kaikki. Urheilen/liikun muutenkin melko paljon...
maksamakkara kirjoitti:
Miksi laihduttaa lomalla? Ei tarvitse laihduttaa ikinä jos syö oikein.Keskittyykö se nautinto vain ruokaan? Ja pitääkö sitä lapata kauhalla?
Vaan jos vetäsee parin päivän lomalla 3kg lisää niin ei siinä auta dieetit eikä mikään ikinä kun näitä erikoistilaisuuksia on koko elämätäynnä jos oikein etsii.
Jos luit mitä kirjoitin alunperin, kirjoitin kävelleeni yli 20 000 askelta päivässä. Ruokaa ei lapattu kauhalla, vaan syötiin normaalisti ravintoloissa annoksittain lautasilta. Helposti tulee turvotusta, kun on parina iltana peräkkäin ulkona ja juo. Mutta kuten näit, se palautui neljässä päivässä takaisin normaaliin. Ajattelin, että se voisi olla jolle kulle hyödyllinen tieto.
En usko että itseään vihaamalla ja kiduttamalla voi tulla mitään pysyviä muutoksia. Kohtuus ja elämästä nauttiminen on myös tärkeä asia oppia.
Vierailija kirjoitti:
Olen ymmällä. Kaksi viikkoa tuntuu todella pitkältä ajalta. En osaa edes arvuutella mistä voisi johtua. Olen netistä lukenut, ettei tuo 16h paastoaika vie elimistöä "säästöliekille". Itse olen myös 8/16 paastolla ja syön sellaista ruokaa jota söisin normaalistikin. Yhdistetty aamupala-lounas sisältää leipää vähintään kaksi palaa. Päälliset ovat usein lähes hiilarittomia, voita, kalkkunaa, juustoa ja paistettua kananmunaa, kurkkua/tomaattia tai paprikaa. Vatsa päättää, milloin riittää. Liikaa syödessä tulee ähky, josta on seurauksena veltto ja väsynyt olo.
Vaa-alla en ole käynyt, mutta olen huomaavinani jotain sulamista tapahtuneen. Mua ei haittaa vaikka paino putoaisi miten hitaasti, mutta saattaisin tressaantua mikäli alkaisin vaa-alla käymään aamuin/illoin 😅.
Älä luovuta, tsemppiä.
Kusin tämän homman. Ti paino oli jo 51,3, mutta päätin ke vetäistä ison sipsipussin ja ison karkkipussin, joista 3000 kcal ylimääräistä. Tänään paino 52,7 eli lähtöpisteessä. Nyt oikeasti pitää ottaa itseäni niskasta kiinni. Eilenkin kävin kaupassa aikeissa hakea karkkia ja sipsiä, mutta luojan kiitos lähdin tyhjin käsin kotiin, kun tajusin, ettei tämä näin voi jatkua. Onko muilla tällaisia repsahduksia? Lähdenkin tästä nyt reippaalle lenkille koirani kanssa. En varmasti halua kesällä olla tämän kokoinen, vaan ainakin 5kg kevyempi. Nyt pitää vaan tehdä töitä sen eteen ja jättää nuo sipsit ja karkit pois.
Syksyllä tiputin noin 2kg ihan vaan ruokavaliomuutoksilla. Keskeisenä on ollut aamupalan jättö pois ja siirtyminen 16:8 pätkäpaastoon. Hiilareita välillä pidellyt pieninä, mutta en mittaile mitään. Syksystä myös suklaan syöminen on vähentynyt.
Alkuvuodesta 160cm/67kg --> 66kg (tämän päivän lukema - ollut monena päivänä alle tuon, mutta heittelee välillä ylöspäin jos on tullut herkuteltua).
Olen kyllä huomannut - hassua kyllä, vasta vähän laihduttuani - että on ollut jotenkin fyysisesti todella epämukava olo kehossa jo joidenkin päivien ajan. Toivottavasti saisin tiputettua painoa vielä lisää. Olisi mukava saada juhannukseen mennessä paino alle 60kg:n.
Itse punnitsen painoni joka päivä ja laitan sen ruudukkoon, jossa on vaaka-akselissa päivä ja pystyakselissa paino. Siitä on hyvä seurata edistymistä: vaikka paino välillä nousisi, näen, että suunta on silti alaspäin. Pikkuhiljaa.
Omia ongelmakohtiani on herkuttelu, jota pitäisi saada kyllä vähennettyä. Syön liikaa vehnänuudeleita ja leipää. Myös kahvin seuraksi on tarjolla jotain välipalaa, mikä on yleensä jotakin leivonnaista, mikä onkin huono juttu. Pitäisi taas jättää se pois ja juoda vain sitä kahvia. Myös liikuntaa pitäisi aloittaa.
Tänään on kulunut tasan kuukausi aloittamisesta ja painoa on lähtenyt 3kg. Paino alussa 67kg, nyt 64kg. Taidan nostaa tavoitteen, että maaliskuun lopussa painan vain 60kg.
Ketoosikarppaus tehoaa edelleen...jonkinlaista pätkäpaastoa yritän myös pitää yllä. Hieman puolta viikkokiloa nopeampi vauhti on pysynyt, tänään aamulla oli paino 83.5, eli puolisen kiloa aikataulusta edellä. Alkoholia on kulunut hieman liikaa, mutta leivästä olen onnistunut pysymään erossa. Edelleen olen onnellinen siitä, että tuo isoin koko ikinä jossa paino huiteli 92:n lähellä, on jäänyt taakse. Liikunnan lisäys ei ole oikein edennyt, jos jollain on vinkkejä siihen, niin tänne!
Tsemppiä kaikille.
Pulska kirjoitti:
Vois kai sitä mukaan liittyä. Kesällä aloitettu tiukistelu tuotti tulosta syksyn mittaa ja hoikistusta tuli saavutettua neljässä kuukaudessa maltillisesti -6kg. Joulukuussa otin vähän rennommin ja nyt olis tarve taas tiukistella. En siis mitään kitukuuria aio vetää, se ei sovi mulle, mutta ruoka-aikojen ja määrien tarkkailu tulee taas tarpeeseen. Fatsecretiin aion taas kirjata syömisiä, sillä mun pitää ihan nähdä lukuina mitä syön, kuinka paljon ja mistä ruuasta tulee mitäkin. En vaan yksinkertaisesti osaa arvioida kuinka paljon on liikaa, riittävästi tai liian vähän ja sitten syön joko liikaa tai liian vähän.
Unohdin koko tämän ryhmän heti alkuunsa ja palstailustakin on ollut kuukauden tauko. Tänään kävin puntarilla ja tulos oli vuoden vaihteeseen verrattuna -1,6kg. Juu ei toiveitakaan, että sais yhteensä 5 kg tiputettua maaliskuun loppuun mennessä. Mutta eihän mulla ole mihinkään kiire.
Fatsecretiä täyttelen edelleen ja paastopäiviä eli kevyemmin syömispäiviä tulee ainakin yksi viikkoon, jos ei kaksikin. Tavoitteena on syödä 13 300 kcal viikossa, eli noin 1900 per päivä.
Tämän päivän paastoaika piteni muutamalla tunnilla normaalista 18 tunnista 20 tuntiin. Join aamupäivällä kahvin ja lähdin shoppaileemaan. Askelia tähän mennessä tullut 12 000 ja tuskin paljoa illan aikana tulee. Söin päivällisen ja illalla syön viikkoni cheat mealin, eli suklaata. Huomenna on taas punnitus. Ensi viikolla täytyy alkaa urheilemaan enemmän
----
Up! Kertokaa lisää edistymisestänne, tarvitaan motivaatiota!
Harvoina päivinä olen syönyt yli 2000kcal, viime viikolla tyttöjen illan takia tuli syötyä about 2300kcal. Keskiarvo viime viikon syömisistä oli 1771kcal. Olen tähän saakka syönyt 1600-1850 kcal noin keskimäärin, mutta nyt pikku hiljaa ajattelin nostaa syötyjä kaloreita viikkotasolla 1600-2000kcal väliin entistä rennommin.
Pikku hiljaa haluisin lopettaa ”laihduttamisen” ja muuttaa projektin tarkoitusta uuden elämäntavan ja syömisen haltuunottamiseksi ja tähän tosiaan liittyy tuo tarpeettoman kaloreiden laskemisen lopettaminen. Tänään painoin pitkästä aikaa alle 68kg :)