VIIDEN KILON LAIHDUTUSRYHMÄ TAMMI-MAALISKUU 2018!
Noniin. Nyt se alkaa. Tai ehkä vasta huomenna, UV:n jälkeen. Mutta henkisesti olen kypsynyt tähän: viisi kiloa lähtee tammi-maaliskuun aikana pois!
Tällä hetkellä painan, kaikkien jouluherkuttelujen jälkeen, 60kg ja tarkoitus olisi siis painaa maaliskuun loppuun mennessä 55 kg! Pituutta löytyy 167. Tuleeko kukaan messiin? Nyt oikeasti tsempataan toisiamme! Mä lähden tästä salille ;)
Kommentit (804)
Mulle oli ihan uusi asia tuo 8/16 dieetti. Olen sen onnistunut ohittamaan, mikäli olisin aiemmin jostain julkaisusta voinut siitä lukea. En tiennyt, että oli muitakin vaihtoehtoja joita kutsutaan pätkäpaastoksi kun jo useamman vuoden esillä ollut 5:2 dieetti.
Mulle parempi vaihtoehto on vhh diettiin liittyvät valinnat. Lähtökohtaisesti helppo juttu, pois kaikki höttöhiilarit. Kiva juttu, että 8/16 dieetti tuli tässä ketjussa esille, kiinnostuin siitä ihan tosissani ja olen googlen kautta löytänyt asiaan liittyvää tietoa.
Kunto Plus lehdessä on tietoa sekä Tv3 eli Maikkarin dieettiin liittyvä info on myös hyvä. Mulle on vahvistunut se, että 8/16 dieetti on aivan kuin mulle "räätälöity" juttu.
Huomenta!
Eilinen meni ihan hyvin. Hyötyliikuntaa tuli kiitettävästi, siivosin, kävelin rannekkeeseen asetetun tavoitteen 8000askelta ja ylikin. Valitettavasti töistäni johtuen joudun istumaan paljon koneella, jolloin helposti jää askeleet tosi vähiin. Yritän saada joka päivä nyt ainakin tuon verran liikuttua, oli se sitten kaupassa, siivoten tai lapsen kanssa ulkoilemalla.
Eilen kiireessä jouduin aamulla turvautumaan prodepatukkaan, koska kiireessä minulla on paha tapa jättää yleensä kokonaan syömättä, mikä kyllä kostautuu sitten myöhemmin. Heti aamusta tuota tuskin voi pitää edes suklaapatukan korvikkeena (en syö karkkia enkä suklaata ollenkaan, koskaan), mutta ei tuossa nyt kauhen pahat kalorit ollut. 176kcal/12g hh/20g proteiinia. Lounaaksi lohta ja salaattia ja yksi leipä. Päivälliseksi kasvissosekeittoa ja leipä. Iltapalaksi porkkanaa, omenaa ja dippiä. Paremminkin olisi päivä voinnut mennä, mutta valitettavasti raavittiin kaapin periä, eikä oiken muuta kaloripitoista ruuan jatketta löytynyt kuin leipää. Kaloreita tuli päivässä 1430kcal, vajetta jäi 500kcal. Hiilaritkaan ei yllättävää kyllä pompanneet yli kalorilaskurin asettaman 140gramman.
Ajattelin ottaa perjantain "viralliseksi" punnituspäiväksi. Ihan vaan koska aloitin maanantaina ja maaliskuun loppu on perjantaina. Lähtöpainoksi olin laittanut 68kg. Tiistaina tosin kun kävin vaa'alla, se näytti 68,4kg. Mutta mennään nyt sillä 68kg:lla.
Tällä viikolla tai siis 5:ssä päivässä, paino putosi 500grammaa.
-Ninni-
68kg-67,5----------------------->63kg
Olen itse 168cm ja painoa 72kg. En meinaa itsekään uskoa painoani, peilistä ei nyt mikään pullukka ihminen katso mutta eipä niitä lihaksiakaan sen kummemmin ole, kävelen paljon mutta en sitten muuta. Ja vatsassa ja reisissä on kyllä ylimääräistä. Nyt remontissa saada 10kg pois :)
Miten te normaalipainoiset oikein viitsitte laihduttaa? Itse 170 / 60 ja olisin kyllä ihan rimpula jos painaisin 55! :o
Vierailija kirjoitti:
Mulla on painoa enemmän kuin teillä mutta mukana kyllä! Mulla on kyllä varman enemmän lihaksiakin mutta 165cm pitkä ja eilen aamulla paino 73kg. Ja mulla myös tavoite tuo -5kg maaliskuuhun mennessä koska menen silloin leikkaukseen....
Sokermunkki.
Noniin päivitystä tilanteeseen. Ekan viikon liikunnat meni nappiin ja korjailin hissukseen ruokavaliota mutta menkat aiheutti lisäturvotusta ja sunnuntaiaamuna 7.1. aamupaino 73,3kg. Samaten iski hirveä kuume ja pääkipu josta kärsin vieläkin eli sali tauolla tän viikon :(
Maanantaina korjasin ruokavaliota niin että lounas/päivällinen vain liha/kala/kana ja kasvis/salaatti-lisuke eli ei ollenkaan perunaa/riisiä/pastaa/leipääkään. No nyt sitten turvotukset lähteneetkin rytinällä pois ja ravattu vessassa ja yöt hikoiltu niin tänään aamupaino 70,8kg. Tämä viikko myös täysin ilman herkkuja joten olo on tosi hyvä jos ei flunssaa oteta huomioon. Maanantaina taas salille ja ruokavaliosta tiukasti kiinni niin hyvä tulee :) Ne ekat päivät on vaan niiiiiin hirveitä ja vaikeita ja olen tosi iloinen että pääsin niistä yli!!!
Sokermunkki
0,9kg lähtenyt. Kiire tulee viiteen kiloon.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on painoa enemmän kuin teillä mutta mukana kyllä! Mulla on kyllä varman enemmän lihaksiakin mutta 165cm pitkä ja eilen aamulla paino 73kg. Ja mulla myös tavoite tuo -5kg maaliskuuhun mennessä koska menen silloin leikkaukseen....
Sokermunkki.
Noniin päivitystä tilanteeseen. Ekan viikon liikunnat meni nappiin ja korjailin hissukseen ruokavaliota mutta menkat aiheutti lisäturvotusta ja sunnuntaiaamuna 7.1. aamupaino 73,3kg. Samaten iski hirveä kuume ja pääkipu josta kärsin vieläkin eli sali tauolla tän viikon :(
Maanantaina korjasin ruokavaliota niin että lounas/päivällinen vain liha/kala/kana ja kasvis/salaatti-lisuke eli ei ollenkaan perunaa/riisiä/pastaa/leipääkään. No nyt sitten turvotukset lähteneetkin rytinällä pois ja ravattu vessassa ja yöt hikoiltu niin tänään aamupaino 70,8kg. Tämä viikko myös täysin ilman herkkuja joten olo on tosi hyvä jos ei flunssaa oteta huomioon. Maanantaina taas salille ja ruokavaliosta tiukasti kiinni niin hyvä tulee :) Ne ekat päivät on vaan niiiiiin hirveitä ja vaikeita ja olen tosi iloinen että pääsin niistä yli!!!
Sokermunkki
Oho tuli kahteen kertaan kun ensilähetyksellä tuli virheilmoitus, sori :)
Sokermunkki
Kävin tänään aamulla puntarilla ja näytti tasan 65kg. Tosin olin juonut jo hieman kahvia ennen tuota joten paino taitaa olla hieman alle tuon :) painoa on siis pudonnut noin 2 kiloa joulukuun alusta. Pidin tosin taukoa joululoman ajan
65/163
---
Vierailija kirjoitti:
Miten te normaalipainoiset oikein viitsitte laihduttaa? Itse 170 / 60 ja olisin kyllä ihan rimpula jos painaisin 55! :o
Noilla main se raja monilla varmaan meneekin. Mä olen nyt 170/66 ja 60-62 kg ois varmaan optimi. Mutta on tää nyt tässäkin painossa tosiaan hieman epämotivoivaa, enemmän yritän nyt saada motivaatiota energisyyden lisäämisestä, paremmasta kunnosta, keveyden tunteesta kuin varsinaisesta pakkolaihtumisesta. Vuosi sitten painoin joulun jäljiltä 75 kg ja silloin oli kyllä helppo motivoitua, kun vaatteet kiristi ja pahasti.
Pituus edelleen 170cm
5.1: 79,8kg
8.1: 79,2kg (-0,5kg)
12.1: 77,8kg (-2kg)
"Kuukautiset loppui" -notkahdus, oletan.
-M
Vierailija kirjoitti:
Mukavin olo on normaalipainon alarajoilla. Ei rasitu nilkat, polvet, lantio eikä selkä, ne kun kaikki ovat aikoinaan Anttilasta hankitut. Vaatteetkin näyttävät hyvältä päällä. 65 kiloon kun pääsen, olen tyytyväinen. Olen rakenteeltani linnunluinen (=siro), joten normaalipainon alarajoilla on oikeasti se minun hyvä painoni. Nytkin olen normaalipainoinen, ja on ihan merkittävästi ylimääräistä esim. vatsan kohdalla, reisissä ja käsivarsissa.
T. 180 cm / 77 kg (3 kg pudotettu)
Mulla on tulossa haasteellinen viikonloppu, lapsen synttärit. Viikko herkutonta on menny yllättävän kivuttomasti ja olo on hyvä. Mutta koska en pitemmän päälle mitään totaalista herkkulakkoa ole suunnitellut, vaan karkkipäivää/jotain muuta kerran viikossa, niin ainakin tällä hetkellä ajattelen maistelevani jotain. Ja melkein pitääkin, että tietää uskaltaako tarjota. :D Luultavasti olisin ilman juhlia ollut pitempään nollalinjalla näin alkuun, mutta näillä mennään. Vähän huolettaa vaan se, että jääkö tästä nyt heti taas koukkuun ja jotain pientä pitäisi saada sit joka päivä... kyllä mä ekat päivät nytkin olin aika äkäinen ja väsynyt, vaikka yllättävän hyvin lähti liikkeelle ja selkäranka löytyi. Mites muut herkuttelette vai herkutteletteko ollenkaan? Onko tää nyt repsahdus vai tämmönen pieni loivennus vaan?
Lievälihavuus kirjoitti:
Mulla on tulossa haasteellinen viikonloppu, lapsen synttärit. Viikko herkutonta on menny yllättävän kivuttomasti ja olo on hyvä. Mutta koska en pitemmän päälle mitään totaalista herkkulakkoa ole suunnitellut, vaan karkkipäivää/jotain muuta kerran viikossa, niin ainakin tällä hetkellä ajattelen maistelevani jotain. Ja melkein pitääkin, että tietää uskaltaako tarjota. :D Luultavasti olisin ilman juhlia ollut pitempään nollalinjalla näin alkuun, mutta näillä mennään. Vähän huolettaa vaan se, että jääkö tästä nyt heti taas koukkuun ja jotain pientä pitäisi saada sit joka päivä... kyllä mä ekat päivät nytkin olin aika äkäinen ja väsynyt, vaikka yllättävän hyvin lähti liikkeelle ja selkäranka löytyi. Mites muut herkuttelette vai herkutteletteko ollenkaan? Onko tää nyt repsahdus vai tämmönen pieni loivennus vaan?
Pyrin herkuttelemaan noin kerran viikossa, eli toisin sanoen pidän cheat mealin tai hankin kahvin seuraksi keksiä tai illaksi suklaata jne. Eileen söin pizzaa cheat mealina, pysyin silti kalorirajani alla. Pyrin pitämään päivän kalorit kurissa vaikka herkuttelisin :) yleensä herkuttelen perjantaina mutta tällä viikolla meni torstaille.
Lievälihavuus kirjoitti:
Mä herkuttelen joka päivä. Ruualla, ei tarvii erikseen makeita.
Hyvin menee, tällä viikolla teki mieli vähän viiniä ja tuli takapakkia, mutta sen aiheuttama turvotus on poistunut. Näyttäisi, että viikkotavoite eli 0,5 kg onnistuu, ja kokonaistavoitteessa olen vielä kilon edellä, koska ensimmäinen viikko oli niin hyvä. Pätkäpaasto näyttäisi olevan minulle toimiva ratkaisu tällä hetkellä, jos se kyllästyttää, siirryn vaikka nopean aineenvaihdunnan ruokavalioon tai jopa Bantingiin, joka on klassinen VHH -siinä on myös vähän viinejä.
Olen käynyt salilla pari kertaa, ja joka päivä avannossa. Toivon, että se lisää ruskeaa rasvaa. Tsemppiä myös kaikille muille laihduttajille.
163 -85 (alkup 87)
Minun joka viikonloppuinen 200g suklaalevy on muuttunut alle 40g suklaapatukkaan. Hyvin menee ja pysyy kalorirajan alla
Multa lähti jo 5kg. Maaliskuuhun mennessä toiset ainakin tavoitteena.
Vierailija kirjoitti:
Multa lähti jo 5kg. Maaliskuuhun mennessä toiset ainakin tavoitteena.
Hienoa, onnittelut 🌷
Nyt heräsi kiinnostus, minkälaista ruokavaliota olet noudattanut ja milloin aloitit.
Tsemppiä matkalle seuraavaan tavoitteeseen.
Hyvin menee, ei vaivaa sokeriherkkujen houkutukset. Rasvaa syön niin paljon.