VIIDEN KILON LAIHDUTUSRYHMÄ TAMMI-MAALISKUU 2018!
Noniin. Nyt se alkaa. Tai ehkä vasta huomenna, UV:n jälkeen. Mutta henkisesti olen kypsynyt tähän: viisi kiloa lähtee tammi-maaliskuun aikana pois!
Tällä hetkellä painan, kaikkien jouluherkuttelujen jälkeen, 60kg ja tarkoitus olisi siis painaa maaliskuun loppuun mennessä 55 kg! Pituutta löytyy 167. Tuleeko kukaan messiin? Nyt oikeasti tsempataan toisiamme! Mä lähden tästä salille ;)
Kommentit (804)
Eilen tuli repsahdus, pähkinöitä tuli popsittua ihan liikaa..
Mietin että pitkältä tuntuu aika maaliskuuhun asti, mutta se aika varmasti tarvitaan! Joku kysyi miksi laihduttaa normaalipainon sisällä, minä siksi että en halua kierteeseen jossa joka vuosi lihon pari kg.
Mutta jo nyt parin viikon jälkeen alkaa touhu vähän kyllästyttämään :D Helpompi olisi terveellinen aamupalakin korvata vaikka pullalla. Mutta se ei käy, ei tietenkään.. En missään nimessä aio luovuttaa!
Oon tähän asti vaan lukenut teidän saavutuksia, mut nyt liityn keskusteluun. Aloitin laihdutuksen jo välipäivinä ja tulos tähän mennessä -1 kg. Todella hidasta, vaikea pysyä motivoituneena. Luulin, että pari kiloa lähtis nesteitä alussa?
Mä en ole tehnyt mitään kieltolistaa, yritän vain syödä terveellisemmin ja kevyemmin = enemmän kasviksia, itsetehtyä ruokaa take awayn sijaan, vähemmän suklaata ja viiniä. Salikortti mulla on ollut jo viime vuoden alusta, tänä vuonna tavoitteeni on jopa käydä siellä salilla säännöllisesti.
Mietin täällä, pitäiskö sittenkin aloittaa joku pikadieetti, millä sais heti pari kiloa pois ja vois sit jatkaa motivoituneena...
Tänään jo -2kg! Osa tuosta on varmasti nesteitä, mutta lukema tuli siitä huolimatta yllätyksenä. Lisään luultavasti hieman ruokamääriä ja jatkan pätkäpaastoa ainakin tammikuun loppuun. Illalla illallinen miehen kanssa ja parempaa palkintoa en voisi toivoa :)
- P
Mulla ei tipu paino yhtään :( Todella epämotivoivaa! Olen viisikymppinen ja yritän päästä 75 kilosta 69 kiloon. Ehkä just puoli kiloa lähtenyt, siinä kaikki. Lopetin lisätyn sokerin, vehnäjauhon, riisin syömisen kokonaan ja kevensin kautta linjan. Söin siis ihan hirveästi suklaata ja pullaa joulukuuhun asti.
Mikähän tässä mättää? Syön
aamulla: iso kuppi kahvia ja ruisleipä voilla ja juustolla
lounaaksi: iso salaatti esim fetalla/kanalla/pavuilla, jonka otan töihin evääksi
kahvilla: luonnonjugurtti kahvin kanssa, joskus myös banaani
illalla: avokado, pieni määrä pähkinöitä, raejuustoa, joskus porkkanoita/joskus tomaatteja. Jos on nälkä syön munakkaan. Lasi omenamehua ja valkoista teetä.
Näin olen syönyt siis kaksi viikkoa ja ero vanhaan on valtava. Liikuntaa en vielä ole pystynyt lisäämään, se toki mättää. Huomenna aloitan jumpan, joka on kerran viikossa. Muuten käyn vain koiralenkeillä.
EIkö olisi pitänyt jo pudota painon?
Mullakin jos paino tippuu niin hyvin hitaasti, n. 200g/viikko. Mutta onhan sekin jo monta kiloa kesään mennessä :)
Täällä kohtalotoveri aika samoissa lukemissa. Viikko sitten aloitin ja olen keventänyt merkittävästi, mutta paino tippuu tosi hitaasti. Ehkä se kohta alkaa.
Mitäs ajattelitte tehdä tänään päivälliseksi? Ideoita kaipailisin :)
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin tehdä jotain tuoreista udon nuudeleista, jotka ostin aasiamarketista toissapäivänä. Paistan varmaan pannulla jonkinlaisen kastikkeen kanssa. Lisään paljon vihanneksia, papuja ja tofua. Voin sitä sitten huomennakin syödä. Nuudeleissa oli vain vähän päälle 100cal/100gr :)
Vierailija kirjoitti:
Hei! Ajattelin tehdä kaalilaatikkoa, kun lapset siitä tykkää
Vierailija kirjoitti:
Minä aloitin vadelmaketonin käytön jo marraskuussa ja tähän päivään mennessä painoa tippunut jo -18kg
Lisätietoa esim. https://gekkonen.com/vadelmaketoni-luonnon-oma-superentsyymi-jolla-onni…
Uskokoon ken tahtoo.
Mitä te vhh-ruokavaliota noudattavat syötte aamiaiseksi? Olen niin tottunut syömään aina puuroa tai leipää, etten tiedä millä ne korvaisin. Munakkaan tekemiseen ei ole aikaa. Maitotuotteita en käytä oikeastaan ollenkaan.
Täällä -1,4 kg ekan viikon jälkeen. Nesteitä, tiedetään, mutta olo jo kevyempi eikä housut purista!
Liikuntaa tuli kiitettävästi lähes nollatasoon nähden, neljänä päivänä 3 km reipas kävelylenkki. Leivät ja herkut pois, runsaasti kasviksia.
Mulle vaikeaa on iltaherkuttelusta luopuminen. Nyt on tullut tehtyä smoothieita, vie nälän ja herkkuhimon. Perusiltapalasmoothieni: 1 prk Ehrmanin rahkaa, 1 banaani, pakastepuolukoita n. 2 dl, vettä sen mukaan miten juoksevaa haluaa. Sokeria ei tarvita, banaani makeuttaa. Tästä tulee pari isoa lasillista, mieskin saanut osansa :)
Vierailija kirjoitti:
Mitä te vhh-ruokavaliota noudattavat syötte aamiaiseksi? Olen niin tottunut syömään aina puuroa tai leipää, etten tiedä millä ne korvaisin. Munakkaan tekemiseen ei ole aikaa. Maitotuotteita en käytä oikeastaan ollenkaan.
Esim. leivänpäällysiä, ed.päivän ruokaa, kasviksia, munia, sardiinia, jogurttia, viiliä.....
Smoothie on ollu myös hyvä aamiainen, kunhan tekee siitä täyttävän, esim soijajogurttia, marjoja, pinaattia, avokado/banaani ja vesi/appelsiinimehu/mantelimaito. Nopea tehdä ja syödä.
9 kiloa olisi tavoitteena pudottaa painoa, mutta 5 kiloa on hyvä välimatkan tavoite. En punninnut itseäni, ennen kuin aloitin vhh-ruokavalion. Tänään oli 69,3 kiloa, mikä oli 1,5 viikon vhh:n jälkeen hienoinen pettymys. Olen 170 cm pitkä.
Aloitin 8/16 paaston 4.1 ja nyt on 10 päivää takana. Vaikuttaa, että tämä sopii mulle jopa yllättävän hyvin. Ensimmäisen 16h jälkeen en tuntenut minkäänlaista nälkää. Odottelin ruokahalun heräämistä pitkään ja sitten päätin, että onhan se jotenkin aloitettava ja söin banaanin. Meni kolme tuntia ilman nälän tunnetta, mutta "patistin" itseni hellan ääreen ja paistoin (3 kpl) munakkaan, söin munakkaasta 1/4 osan ja loput jäi seuraavaan päivään. Yhden banaanin söin vielä ennen ruokatauon loppumista. Sitten taas 16h paastoa.
Netissä olleen Kunto Plus lehden artikkelista luin: -Kun syö normaalisti 8 tunnin aikana eikä 16 tuntiin mitään, paino pysyy hallinnassa ilman mitään kikkailua.-
8/16 dieetti sallii myös herkuttelun, joten erillistä vapaapäivää herkutteluun en ole tarvinnut. Äksyily ja huonotuulinen fiilis on puuttunut kokonaan, joka on outoa koska aikaisemmin verensokerin lasku ja nälkä aiheutti ärsyyntymisen melko pienistäkin jutuista.
Toistaiseksi ainoa huono kokemus oli eilen kun join mukillisen kahvia paastoajalla. Kahvista tuli huono olo ja pelkäsin, että alkaa närästää. Ruokailun alkuun oli vielä 3h. Opinpahan sen ettei mun kannata juoda paastoajalla kahvia. Nyt lähden tankkaamaan. Klo 21.20 alkaa paasto :)
382 viestiini korjaus.
Ei toki vielä tankkaamisen aika. Paasto jatkuu vielä 13.30 asti. Olin niin ajatuksissani kun vilkaisin kelloa. Huh en sentään ehtinyt mokata. Oikaisen samalla toisenkin virheen ed. viestistäni, paasto alkaa 21.30, eikä 21.20.
Hyvää päivän jatkoa kaikille.
Kaksi viikkoa ja 2 kiloa laihtunut.
Tasaisesti menee.
Eilen meni kalorit 500 yli kulutuksen, eikä ruoka muutenkaan ollut kovinkaan tasokasta. Mm. aamupalaksi kaksi ruisleipää, päivällisellä lasagnea... Hyvin huomaa, ettei tuollainen höttöruoka varsinkaan ilman kasviksia pidä tarpeeksi nälkää ja kalorit paukkuu helposti yli, vaikka syö vain pieniä annoksia. En ole päivällisiä kovin tarkkaan suunnitellut ja tulee aina tehtyä ihan mitä sattuu niistä, mitä kaapista löytyy. Ensi viikolla voisi kokeilla, auttaisiko ruokalistan suunnittelu siihen, kun kaupastakin on helpompi ostaa sitten kaikki tarvittava. Perjantaina tein bodypump-treenin, eikä lihakset olleet kuin vähän kipeät seuraavana päivänä ja tänään ei enää ollenkaan. Pystyy tekemään kohta useimminkin jos on aikaa, kuin vain 2x viikossa. Tänään tulee todennäköisesti se tunnin leinkki tehtyä metsässä, jonka tälle viikolle suunnittelin.
-Ninni-
Vhh-ruokavaliota