VIIDEN KILON LAIHDUTUSRYHMÄ TAMMI-MAALISKUU 2018!
Noniin. Nyt se alkaa. Tai ehkä vasta huomenna, UV:n jälkeen. Mutta henkisesti olen kypsynyt tähän: viisi kiloa lähtee tammi-maaliskuun aikana pois!
Tällä hetkellä painan, kaikkien jouluherkuttelujen jälkeen, 60kg ja tarkoitus olisi siis painaa maaliskuun loppuun mennessä 55 kg! Pituutta löytyy 167. Tuleeko kukaan messiin? Nyt oikeasti tsempataan toisiamme! Mä lähden tästä salille ;)
Kommentit (804)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään täällä on mahdollista laihduttaa väärin vaikka kilot tippuvat.
Onko sillä väliä miten laihtuu jos kilot pysyvät poissa?
Ihan natsimeininki. Erehdyin syömää proteenipatukan lounaalla nyt olen täynnä lisäaineita. Kamaa.Jokainen tekee kykyjensä ja osaamisensa mukaan. Toiset tekevät mainostajien mukaan, toiset taas maun ja terveyden mukaan.
Täällä kukkii kaksinaismoraalismi. Proteiinivanukkaat, patukan ja palautusjuomat ovat ketjun mukaan terveellisiä. Samasta putiikista tullut savupekonikeitto on pahasta.
Todennäköisemmin keitossa on vähemmän lisäaineita kuin proteiinipatukassa.En ihmettele miksi laihduttaminen on vaikeaa kun lytätään toisen laihduttaminen heti alkuun. Samalla kuitenkin jaetaan erinlaisia diettiohjeita vaikka niistä kaikki eivät ole terveellisiä. Melko todennäköistä pussidiettailijan ei tarvitse murehtia hivenaineiden ja vitamiinien puutoksesta.
Eikä myöskään kaikenlaisen lisäainesotkujen puutoksista.
Laihduttajat muistakaan että täällä mainittu suklaavanukas on nyt kielletty ruoka-aine. Se sisältää lisäaineita.
Maitoproteiinivalmiste, Gelatiini, Kaakaojauhe, Kasviöljy (rapsi), Paakkuuntumisenestoaine (Piidioksidi), Maitojauhe, Kaurakuitu, Fruktoosi, Trikaliumfosfaatti monohydraatti, Kalsiumkarbonaatti, Emulgointiaineet (Auringonkukkalesitiini), L-leusiini, Aromit (Suklaa (Suklaa-aromin ainesosat: aromiaineet, aromivalmisteet, arabikumi, rasvaton kaakaojauhe, sokeri ja triasetiini)), Suola, Magnesiumoksidi, L-karnitiinitartraatti, L-lysiinihydrokloridi, Askorbiinihappo, Makeutusaine (Sukraloosi), Ferrofumaraatti, DL-alfa-tokoferyyliasetaatti, Beetakaroteeni, Nikotiiniamidi, Sinkkioksidi, Kupariglukonaatti, Seleenimetioniini, Mangaanisulfaatti, Kalsiumpantotenaatti, Syanokobalamiini, Pyridoksiinihydrokloridi, Kolekalsiferoli, Tiamiinimononitraatti, Riboflaviini, Fyllokinoni, Natriummolybdenaatti, Kromikloridi, Pteroyylimonoglutamiinihappo, Kaliumjodidi, D-biotiini.
Ei se ole mitenkään kielletty. Omilla aivoilla ajattelija pystyy tekemään valintansa ilman kieltoja.
Nyt tekisi mieli napostella sipsejä, ihanan suolaisia ja rapsakoita..lasten minipussi pöydällä valmiiksi aukaistuna.. Olen karpannut vuoden alusta lähtien, sokerinhimo aikalailla talttunut mutta silti joskus tulee mielitekoja :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään täällä on mahdollista laihduttaa väärin vaikka kilot tippuvat.
Onko sillä väliä miten laihtuu jos kilot pysyvät poissa?
Ihan natsimeininki. Erehdyin syömää proteenipatukan lounaalla nyt olen täynnä lisäaineita. Kamaa.Jokainen tekee kykyjensä ja osaamisensa mukaan. Toiset tekevät mainostajien mukaan, toiset taas maun ja terveyden mukaan.
Täällä kukkii kaksinaismoraalismi. Proteiinivanukkaat, patukan ja palautusjuomat ovat ketjun mukaan terveellisiä. Samasta putiikista tullut savupekonikeitto on pahasta.
Todennäköisemmin keitossa on vähemmän lisäaineita kuin proteiinipatukassa.En ihmettele miksi laihduttaminen on vaikeaa kun lytätään toisen laihduttaminen heti alkuun. Samalla kuitenkin jaetaan erinlaisia diettiohjeita vaikka niistä kaikki eivät ole terveellisiä. Melko todennäköistä pussidiettailijan ei tarvitse murehtia hivenaineiden ja vitamiinien puutoksesta.
Eikä myöskään kaikenlaisen lisäainesotkujen puutoksista.
Laihduttajat muistakaan että täällä mainittu suklaavanukas on nyt kielletty ruoka-aine. Se sisältää lisäaineita.
Maitoproteiinivalmiste, Gelatiini, Kaakaojauhe, Kasviöljy (rapsi), Paakkuuntumisenestoaine (Piidioksidi), Maitojauhe, Kaurakuitu, Fruktoosi, Trikaliumfosfaatti monohydraatti, Kalsiumkarbonaatti, Emulgointiaineet (Auringonkukkalesitiini), L-leusiini, Aromit (Suklaa (Suklaa-aromin ainesosat: aromiaineet, aromivalmisteet, arabikumi, rasvaton kaakaojauhe, sokeri ja triasetiini)), Suola, Magnesiumoksidi, L-karnitiinitartraatti, L-lysiinihydrokloridi, Askorbiinihappo, Makeutusaine (Sukraloosi), Ferrofumaraatti, DL-alfa-tokoferyyliasetaatti, Beetakaroteeni, Nikotiiniamidi, Sinkkioksidi, Kupariglukonaatti, Seleenimetioniini, Mangaanisulfaatti, Kalsiumpantotenaatti, Syanokobalamiini, Pyridoksiinihydrokloridi, Kolekalsiferoli, Tiamiinimononitraatti, Riboflaviini, Fyllokinoni, Natriummolybdenaatti, Kromikloridi, Pteroyylimonoglutamiinihappo, Kaliumjodidi, D-biotiini.
Ei se ole mitenkään kielletty. Omilla aivoilla ajattelija pystyy tekemään valintansa ilman kieltoja.
Täällä on vain yksin tapa laihtua ja se on pakko olla terveellisin tapa. Erehdy syömään yksi pussikeitto niin alkaa se ei ole terveellistä valistus.
Pääsen töistä vaihtelevasti klo 19.00 tai 20.00. millaista liikuntaa suosittelisitte. Nukun aamuisin pitkään. En voi urheilla aamulla. motivaatio ei riitä jumppaamaan yksin kotona
178/77
Olen alunperin aloittanut laihduttamaan 98 kilosta ja meni vuosi että 20 kiloa lähti. Olisi nopeamminkin pudonnut ellen olisi pitänyt taukoja laihduttamisesta ja jos en kärsisi stressisyömisestä. Tavoitepainoni on 68 kiloa ja sitä kohti olen nyt menossa. Käyn 2-3 kertaa viikossa kuntosalilla ja olen jättänyt lisätyn sokerin ruokavaliosta. Maitotuotteet syön rasvattomina. Syön melko säännöllisesti mutten kellontarkkaan.
Olen kokeillut Nutrilettien kanssa 5:2 diettiä ja sanon vaan että suuri virhe! 5:2 dietissä syödään 5 päivää viikossa normaalin kevyesti ja 2 päivää kituutellaan 500 kalorilla. Joo paino tippui n. 4 tai 5 kiloa mutta tuli salamana takaisin kun lopetin 5:2 dietin ja aloin syömään ihan normaalin kevyesti taas. Nyt olen päättänyt, että en lankea enää vippaskonsteihin ja ihmeratkaisuihin. Pelkkää rahanhukkaa.
Meidän perheessä kaikki oltiin lhavia2 vuotta sitte. Kunnes jätettiin pois kaikki (huom KAIKKi) ruoka jossa on mitään lisäainetta.
Ei aromiaineita, sokeria harvoin (itseleivottu pulla tai piirakka ).
Ei ole enää pelastusrenkaita vartalolla.
Hedelmäsalaatti tai marjapuuro on yleisin jälkkäri.
Superdieetti on monipuolinen ja lautasmallikin toteutuu samalla. Oon ollut sillä, tiiän, et se on hyvä ruokavalio.
Laihdutan kasviksilla kirjoitti:
Superdieetti on monipuolinen ja lautasmallikin toteutuu samalla. Oon ollut sillä, tiiän, et se on hyvä ruokavalio.
Älä nyt hullujas puhu!! Et pysty edes perustelemaan väitteitäs.
Tänään en ehtinyt liikkumaan hyötyliikuntoja enempää. Tuli extemporelähtö heti aamusta ja jumppahetki meni siinä. Reidet on vieläkin jäykät toissa päivän bodypumpista ja kohta meinasin venytellä vielä koko kropan läpi. Loppuviikosta meinasin tehdä vielä toisen bodypumpin ja käydä lenkillä. Harkitsen kuntosalilla käymisen aloittamista uudelleen, mutta täytyy vielä miettiä, siirryin säästösyistä puolisentoista vuotta sitten kotijumppiin ja olen kyllä ollut sinänsä ihan tyytyväinen. Kuntosali saattaisi ehkä kuitenkin olla bodypumppia monipuolisempaa.
Tänään jäi 500kcal vajetta, syötynä 1430kcal. Aamupalaksi banaaniletut ja mustikoita. Lounaaksi salaattia ja lohta, päivälliseksi kasviksia, makaronia ja makkarakastiketta ja iltapalaksi kermaviilidippiä ja omenaa ja porkkanaa tikkuina. Kasviksia, hedelmiä ja marjoja 770g.
-Ninni-
Tänään on tullut istuttua töissä 11 tuntia, nyt vihdoin salille tekemään BBG ensimmäisen viikon käsi ja vatsalihasohjelma. Onko kukaan muu tehnyt BBG:tä? Ensimmäinen viikko on vaikein kun menee paikat niin jumiin.
joulutonttu kirjoitti:
Pääsen töistä vaihtelevasti klo 19.00 tai 20.00. millaista liikuntaa suosittelisitte. Nukun aamuisin pitkään. En voi urheilla aamulla. motivaatio ei riitä jumppaamaan yksin kotona
Reippaita kävelylenkkejä, sauvojen kanssa tai ilman. Kesällä pyöräilyä.
Tai vaihtoehtoisesti ihan mitä vain, mitä jaksat harrastaa. Se on se pointti. Etsi jokin kiva laji.
Olenko syönyt liikaa tänään? Oon 167/67 ja tavoiteena edes vähintään 5 kiloo pois. Tein tänään tunnin mittaisen koko kropan treenin.
aamupala: kaurapuuro ja mustikkakiisseli (itse tehty vain vähän sokeria)
välipala: 2 ruisleipää
päivällinen: Kaksi kasviskäärylettä (riisi, kidenypapuja, sieniä), perunamuusi, puolukoita ja vähän raejuustoa.
iltapala: Purkki ananasta.
Laihdutan kasviksilla kirjoitti:
Fitfarmin superdieetin ruokavalio on mielestäni hyvä. Onkohan mitenkään mahdollista samaan aikaan pätkäpaastota ja noudattaa superdieettiä? Kun superdieetissä on 5 ateriaa, niin kannattaisiko jättää yksi superdieetin ateria syömättä vai venyttää tuota pätkäpaaston ruokaikkunaa isommaksi?
1. ) söisi vaikka: kello 10.00, 13.00, 15.00, 18.00 neljä ateriaa
tai
2. ) 8.00, 10.00, 13.00, 15.00, 18.00 viisi ateriaa eli superdieetin kaikki ateriat, paasto lyhenisi 2 tunnilla?
Kumpi kannattaisi? Tekisi mieli yhdistää kaksi hyvää ruokasysteemiä noin jommallakummalla tavalla.
Miksi pitäisi yhdistää kaksi eri dieettiä? Ei mitään järkeä.
Olisi ihana pudottaa painoa myös :) Olen 167 cm pitkä ja painoa on valtavat 75 kg. Lääkärillekin asiasta mainitsin eikä meinannut uskoa :D
Ihmiset luulee että painoni on siinä 55-60 kg paikkeilla. Mistä tämä voi johtua? Itsellä on sellainen löllerö lahna olo, vaikken lihavalta näytäkään.
Antakaa vinkkejä turvalliseen laihdutukseen pliis :)
laiha läski kirjoitti:
Olisi ihana pudottaa painoa myös :) Olen 167 cm pitkä ja painoa on valtavat 75 kg. Lääkärillekin asiasta mainitsin eikä meinannut uskoa :D
Ihmiset luulee että painoni on siinä 55-60 kg paikkeilla. Mistä tämä voi johtua? Itsellä on sellainen löllerö lahna olo, vaikken lihavalta näytäkään.
Antakaa vinkkejä turvalliseen laihdutukseen pliis :)
VHH
Söin juuri iltapalan, eli soijarahkaa banaanin ja myslin kera :) oli muuten hyvää
Huomenna aamulla koitan ehtiä käymään puntarilla ja pitkästä aikaa ottaa vaikka check up kuvat kehosta. Pelottaa vähän etten ole pudottanut painoa viimeisen parin viikon aikana
Älkää laihdutuksessa mukana olevat antako periksi. Eka viikko on todennäköisesti vaikein. Pipo saattaa kiristyä ja odotukset on suuret, mutta hitaasti saa parempaa ja pysyvämpää tulosta. Älkää unohtako, että ap:n haasteessa ilmoittama -5kg tavoiteaika on maaliskuun loppuun saakka, elikkä vielä monta viikkoa jäljellä. Jokainen luonnollisesti itse päättää millainen dieetti itselle sopii sekä sen miten pitkään dieettiä haluaa jatkaa. Tasapainoinen ryhmässä vieraileva/haasteen vastaanottanut ei ole eikä saa olla alipainoinen.
Oletettavasti jokainen on ekan viikon aikana karistanut joulunajan suklaiden ja suolaisista ruuista johtuvat nestekertymät. Ylimääräinen suolasta johtuva turvotus poistuu Joidenkin kohdalla nopeammin ja toisilla sitten hitaammin.
Jollei ekan viikon lopputulos ollut ihan sitä mitä odotitte, älkää silti lannistuko. Uudelleen vaan mukaan. Moni muistaa Lasse Virenin kaatumisen. Viren ei jäänyt maahan makaamaan vaan nousi ylös jatkoi kisaa ja saapui voittajana maaliin. Sinäkin voit saapua voittajana maaliin kun nouset sohvalta ja jatkat aloittamasi matkan loppuun saakka. Tsemppiå :)
Syvää ketoosia en onnistu pitämään yllä, vaan mun hiilarit pysyy 30-50g/pv, mutta olen tyytyväinen, kunhan saan edes noin pidettyä kalorit pienellä vajeella niin pitkään, että läskit ovat sulaneet. Tällä tahdilla menee kyllä koko aika maaliskuun loppuun asti, ehkä pidemmällekin. Onneksi herkkuja ei ole tehnyt mieli, mutta ruokaa voisin syödä enemmänkin!
Mitenkäs te muut pärjäätte? Vaivaako herkkujen houkutukset vai onko ihan nälkä? Vaiko kaikki hyvin?