Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VIIDEN KILON LAIHDUTUSRYHMÄ TAMMI-MAALISKUU 2018!

Vierailija
31.12.2017 |

Noniin. Nyt se alkaa. Tai ehkä vasta huomenna, UV:n jälkeen. Mutta henkisesti olen kypsynyt tähän: viisi kiloa lähtee tammi-maaliskuun aikana pois!
Tällä hetkellä painan, kaikkien jouluherkuttelujen jälkeen, 60kg ja tarkoitus olisi siis painaa maaliskuun loppuun mennessä 55 kg! Pituutta löytyy 167. Tuleeko kukaan messiin? Nyt oikeasti tsempataan toisiamme! Mä lähden tästä salille ;)

Kommentit (804)

Vierailija
281/804 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt tullut esiin monenlaisia, pähkähullujakin dieettejä, joten kerronpa omastani.

Kutsutaan sitä vaikka rakkaus-dieetiksi.

Pyrin rakastumaan. :D

Yleisesti on tiedossaa, että rakastuminen aiheuttaa lievän hypomanian, mikä muuttaa syömistottumuksia ja vaikuttaa aineenvaihduntaan.

Minulla on jo katsottuna sopiva katalyytti dieetin käynnistämiseksi. Nyt vain psyykkaan itseni kohoamaan amorin sfääreihin. :)

Vierailija
282/804 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia rasvoja te käytätte? Voita, margariinia, oliiviöljyä....? Entä minkälaisia maitotuotteita? Rasvattomia, punaista maitoa, rahkaa, ...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/804 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän leivällä margariinia, ihan perus oivariini. Ruuanlaitossa rypsiöljyä ja maitotuotteet (rahka, maustamaton jugurtti) yleensä rasvattomina. Raejuusto on 2%, kun se 0,2% maistuu omaan suuhun pahalta.

-Naria

Vierailija
284/804 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta sujuu hyvin, sääkin on nyt ollut mukava ja päivittäiset lenkit ohjelmassa. Mutta paino junnaa tuon syömisen takia. Nyt vedenjuontia lisää. Ehkä jätän juuston kokonaan ostamatta, kun sitä menee liikaa jos sitä on tarjolla. Ruisleipää kerrallaan vain pala ja tarvittaessa toisena palana näkkäri.

Vierailija
285/804 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko muillakin, että dietin myötä tulee täyteen nopeammin? Olin ottanut evääksi normaalin annoksen pastaa, kastiketta ja höyrytettyjä vihanneksia, mutta jaksoin syödä vain puolet.

-P

286/804 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi maitoa en juo laisinkaan, koska laktoosittomatkin alkaa sattumaan mahaan. Juustoon ja jogurtteihin olen sitten heikkona. Työterv.lääkäri antoi luvan syödä aika vapain mielin jogurttia juuri vähäisten maitotuotteiden käytön vuoksi, juuston käytön kanssa oli vähän niin ja näin. Toisaalta ei nähnyt siinä vikaa, mutta käski vähän kiinnittämään määrään huomiota. Juuston ostan aika järestään 17%, jogurtteina käytän pääsääntöisesti rasvattomia luonnonjogurtteja, joita syön myslin kanssa, tai sitten näitä Valion 0,3% "annosjogurtteja". Josta tulikin mieleen, että huomasin eilen ko. jogurtin kaloreiden ollen ennen muistaakseni 40kcal/100g ja nyt ne olikin 66kcal/100g. Mitä lie tapahtunut tässä välissä vai liekö painovirhe? Laitoin Valiolle ihan mielenkiinnosta kyselyä, mistä nousu johtuu. Leivän päällä käytän ihan rehellistä voita, ruoan laitossa en käytä mitään rasvoja, en vain pidä sen mausta ja koostumuksesta. Kermaakin äärimmäisen harvoin, en vain tykkää, mutta toisaalta joskus teen ihan kuohukermaan. Joka päivä en välttämättä käytä laisinkaan, jos en esim. syö leipää, en käytä voita tai juustoakaan. Kalsiumin saantiin pitäisi kuulema kiinnittää huomiota ja osteoporoosilla tuo työterv.lääkäri on pelotellut useammin kuin kerran.. mutta ruokavammailijana olen tarkka siitä, miltä mikäkin maistuu ja tuntuu suussa :s 

Olen nyt viikon pitänyt ruokapäiväkirjaa nähdäkseni, miten hh:t, rasva ja proteiini jakautuu. Pääsääntöisesti ne jakautuvat hiilihydraatit 40-45%, rasva 25-34% ja proteiinia 20-30%. Hyvänä/normaalina päivänä kalorit keikkuvat 1500-2000 välillä. Mulle ruokatieto on ihan hepreaa enkä kovin tarkkaa lukemaa pidä syömisistä muuten kin hh:n osalta, koska tosiaan 150 yli kun alkaa mennä, alkaa turvottaa pahasti. Toisaalta ahmimispäivinä syön surutta sen, mitä nenän edessä on. Kateellisena ja itseeni pettyneenä sitten päivän päätteeksi katson, kun mies mättää rasvaista 1800kcal iltapalaansa eikä sillä näy se missään vielä vuosienkaan päästä, huoh. Tuosta hh:n, rasvan ja proteiinin suhteesta olen kuullut yhtä sun toista, osa sanoo, että hyvä olisi tietty suhde pitää, osan mielestä höpöhöpöä. Miten lie laita tai huomaako sitä nyt oikeasti käytännössä? Jep, en tiedä ruoasta mitään :D

Olisipa jo kevät, pääsisi rakentamaan taas viljelypalstan. Viime vuoden sato meni perunoiden ja porkkanoiden osalta pilalle, kiitos naapurin kissan joka piti viljelylaatikoita vessanaan. Tänä keväänä aion valmistautua kunnolla.

Nyt loppuviikon kestävälle lomalle metsän keskelle eräjormailemaan, katsotaan miltä tuntuu palata taas arkeen ja koulun penkille maanantaina.

Hyvää loppuviikkoa kaikille! :)

Vierailija
287/804 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä0501 kirjoitti:

Esimerkiksi maitoa en juo laisinkaan, koska laktoosittomatkin alkaa sattumaan mahaan. Juustoon ja jogurtteihin olen sitten heikkona. Työterv.lääkäri antoi luvan syödä aika vapain mielin jogurttia juuri vähäisten maitotuotteiden käytön vuoksi, juuston käytön kanssa oli vähän niin ja näin. Toisaalta ei nähnyt siinä vikaa, mutta käski vähän kiinnittämään määrään huomiota. Juuston ostan aika järestään 17%, jogurtteina käytän pääsääntöisesti rasvattomia luonnonjogurtteja, joita syön myslin kanssa, tai sitten näitä Valion 0,3% "annosjogurtteja". Josta tulikin mieleen, että huomasin eilen ko. jogurtin kaloreiden ollen ennen muistaakseni 40kcal/100g ja nyt ne olikin 66kcal/100g. Mitä lie tapahtunut tässä välissä vai liekö painovirhe? Laitoin Valiolle ihan mielenkiinnosta kyselyä, mistä nousu johtuu. Leivän päällä käytän ihan rehellistä voita, ruoan laitossa en käytä mitään rasvoja, en vain pidä sen mausta ja koostumuksesta. Kermaakin äärimmäisen harvoin, en vain tykkää, mutta toisaalta joskus teen ihan kuohukermaan. Joka päivä en välttämättä käytä laisinkaan, jos en esim. syö leipää, en käytä voita tai juustoakaan. Kalsiumin saantiin pitäisi kuulema kiinnittää huomiota ja osteoporoosilla tuo työterv.lääkäri on pelotellut useammin kuin kerran.. mutta ruokavammailijana olen tarkka siitä, miltä mikäkin maistuu ja tuntuu suussa :s 

Olen nyt viikon pitänyt ruokapäiväkirjaa nähdäkseni, miten hh:t, rasva ja proteiini jakautuu. Pääsääntöisesti ne jakautuvat hiilihydraatit 40-45%, rasva 25-34% ja proteiinia 20-30%. Hyvänä/normaalina päivänä kalorit keikkuvat 1500-2000 välillä. Mulle ruokatieto on ihan hepreaa enkä kovin tarkkaa lukemaa pidä syömisistä muuten kin hh:n osalta, koska tosiaan 150 yli kun alkaa mennä, alkaa turvottaa pahasti. Toisaalta ahmimispäivinä syön surutta sen, mitä nenän edessä on. Kateellisena ja itseeni pettyneenä sitten päivän päätteeksi katson, kun mies mättää rasvaista 1800kcal iltapalaansa eikä sillä näy se missään vielä vuosienkaan päästä, huoh. Tuosta hh:n, rasvan ja proteiinin suhteesta olen kuullut yhtä sun toista, osa sanoo, että hyvä olisi tietty suhde pitää, osan mielestä höpöhöpöä. Miten lie laita tai huomaako sitä nyt oikeasti käytännössä? Jep, en tiedä ruoasta mitään :D

Olisipa jo kevät, pääsisi rakentamaan taas viljelypalstan. Viime vuoden sato meni perunoiden ja porkkanoiden osalta pilalle, kiitos naapurin kissan joka piti viljelylaatikoita vessanaan. Tänä keväänä aion valmistautua kunnolla.

Nyt loppuviikon kestävälle lomalle metsän keskelle eräjormailemaan, katsotaan miltä tuntuu palata taas arkeen ja koulun penkille maanantaina.

Miksi haluat syödä maitotuotteet rasvattomina??

Vierailija
288/804 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuuko muillakin, että dietin myötä tulee täyteen nopeammin? Olin ottanut evääksi normaalin annoksen pastaa, kastiketta ja höyrytettyjä vihanneksia, mutta jaksoin syödä vain puolet.

-P

Kyllä, just tätä eilen lounaalla hämmästelin. Tämä 16/8 on niin sopiva ruokailurytmi ettei oo tosikaan. Aiemmin mun hankaluudeksi on tullu just tuo, etten pysty syömään aamupalaa enkä ole nälkäinen kolmen tunnin välein. 16/8 tarkoittaa mulle käytännössä sitä, että syön sillon kun on nälkä. Sillon syöminenkin on kivaa:) Aloitin myös loppiaisena ja oon saanut liikuttua joka päivä. Tänään lasten kans uimahalliin, jossa kolmen vartin vesijuoksut ja hieman pulikointia :)

Vierailija
289/804 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

175cm, 99kg. Maraskuussa oli 94kg ja aloin kuntoilee enemmän. Terveellisesti olen iana syönyt. Ja paino siis noussut nyt kuntoilun aloituksen jälkeen, huoh. Toivon että kertoo lihasmassan kasvusta tai tässä ei ole mitään järkeä, täytynee alkaa kans seurailee vyötärön ja reisien senttejä tarkemmin.

Vierailija
290/804 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia rasvoja te käytätte? Voita, margariinia, oliiviöljyä....? Entä minkälaisia maitotuotteita? Rasvattomia, punaista maitoa, rahkaa, ...?

Vaihdellen ruosta riippuen voita, kookos- tai oliiviöljyä.

Mulle ei sovi maitotuotteet kovin hyvin. Kahviin laitan joko soija- tai kauramaitoa, sama jugurteissa. Juusto on tavallista, mutta en syö sitä usein, vaan on enemmänkin kun herkuttelen.

Vierailija
291/804 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

175cm, 99kg. Maraskuussa oli 94kg ja aloin kuntoilee enemmän. Terveellisesti olen iana syönyt. Ja paino siis noussut nyt kuntoilun aloituksen jälkeen, huoh. Toivon että kertoo lihasmassan kasvusta tai tässä ei ole mitään järkeä, täytynee alkaa kans seurailee vyötärön ja reisien senttejä tarkemmin.

Jos oot nainen, et todellakaan oo saanut tota määrää lihasta tossa ajassa.

Kuntoilu kuluttaa yllättävän vähän kaloreita, luultavasti oot syönyt yli oman kulutuksen.

Laihdutuksessa 80% on ruokavaliosta, liikunta tietty hyvä lisä.

(Jos oot aloittanut esim painonnoston, lihakset kerää vähän nestettä, mutta sun 5kg ei todellakaan oo tämä neste+ kasvaneiden lihasten paino, sorry)

Vierailija
292/804 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä öljyjä ruuanlaitossa ollenkaan. Valmisruuissa ja ulkona syömässä ei öljyä voi vältellä kovinkaan helposti, joten niiden kanssa tulee syötyä. Leivän päälle laitan margariinia

Vierailija
293/804 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä öljyjä ruuanlaitossa ollenkaan. Valmisruuissa ja ulkona syömässä ei öljyä voi vältellä kovinkaan helposti, joten niiden kanssa tulee syötyä. Leivän päälle laitan margariinia

Miksi margariinia?

Vierailija
294/804 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä sen verran että maitotuotteita en käytä ollenkaan, en ole käyttänyt yli vuoteen. Käytän kaura- ja soijatuotteita enimmäkseen.

Vierailija
295/804 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi margariinia?

Koska se on helpoin kasvipohjainen levite. Joskus käytän esimerkiksi hummusta. Muita ehdotuksia jotka eivät sisällä mitään maitotuotteita?

296/804 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä0501 kirjoitti:

Miksi haluat syödä maitotuotteet rasvattomina??

Ihan puhtaasti maku- ja tottumuskysymyksestä, ei mitään sen ihmeempää. Orjallisesti en rasvattomia osta,  mutta enimmäkseen rasvattomina juuri em. syistä. 

Vierailija
297/804 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä saa kivasti alapeukkuja kun kertoo aloittaneensa pussidietin lääkärin valvonnassa.

En ole normilaihduttaja koska elimistöni on säästöliekillä. Aineenvaihduntani on todella hidasta ja se liittyy solujen mitokondrioiden toimintaan. Dietillä yritetään palauttaa aineenvaihdunta normaaliksi. Dietin jälkeen aloitetaan revearse diet jolla käynnistetään aineenvaihduntaa.

https://www.haataja.eu/saastoliekki/

Tämä päivä alkoi paastoverikokeilla ja sairaanhoitaja käynnillä jossa punnittiin ja tarkistettiin verenpaine. Sokerit saadaan verikokeesta.

Aamupala alkoi ensimmäisellä pussilla. Sain puolet alas pirtelöstä. Olo on ähkyssä. Pusseja pitäisi syödä viisi kappaletta päivässä. Lisäksi syön suoloja krampien ehkäisemiseksi.

Normaali aamupala on puuroa (1 dl kaurahiutaleita ja vettä), marjoja ja lasillinen C-vitamiini pitoista mehua.

Seuraava kontrolli on viikon päästä.

Vierailija
298/804 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi margariinia?

Koska se on helpoin kasvipohjainen levite. Joskus käytän esimerkiksi hummusta. Muita ehdotuksia jotka eivät sisällä mitään maitotuotteita?

Pestossa on juustoa mutta sen voi tehdä ilman juustoa.

Oliivitabenadi on oma suosikkini.

Margariini olen vaihtanut voi- ja kasviöljylevitteeseen. Maistuu paremmalta.

Vierailija
299/804 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laihtunut pari kiloa jo sillä, että aloin kävellä tunnin iltalenkin. Iltasyömiset vähenivät samalla sen takia.

En jaksa setviä kaloreita ja syömisten tarkkailu kiinnittää huomion siihen itseensä eli syömiseen. Minulle paras tapa laihtua on keksiä muuta tekemistä ja ajateltavaa kuin ruoka ja syöminen.

Vierailija
300/804 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi margariinia?

Tahini ruisleivällä on maailman parasta levitettä! Toiseksi paras on maapähkinävoi.