Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VIIDEN KILON LAIHDUTUSRYHMÄ TAMMI-MAALISKUU 2018!

Vierailija
31.12.2017 |

Noniin. Nyt se alkaa. Tai ehkä vasta huomenna, UV:n jälkeen. Mutta henkisesti olen kypsynyt tähän: viisi kiloa lähtee tammi-maaliskuun aikana pois!
Tällä hetkellä painan, kaikkien jouluherkuttelujen jälkeen, 60kg ja tarkoitus olisi siis painaa maaliskuun loppuun mennessä 55 kg! Pituutta löytyy 167. Tuleeko kukaan messiin? Nyt oikeasti tsempataan toisiamme! Mä lähden tästä salille ;)

Kommentit (804)

Vierailija
241/804 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksia Nutrilettista tai Allevosta? Kiinnostaisi vetäistä alkuun kahden viikon VLCD-kuuri, mutta mietityttää, onko noilla paljon haittavaikutuksia terveyden kannalta.

Saa niillä kehon ja aineenvaihdunnan sekaisin. Luepas ainesosaluettelo, kaikkea "kivaa" sieltä löytyy. Tosin se lista on niin pitkä, että väsyyhän sitä lukiessa :)

Joo, ei todellakaan kannatta käyttää mitään noita! Kokemuksella sanon. Mä käytin joskus noita, kokeilin montaa eri pussikuuria, huonoin tuloksin. Kroppa oli aivan sekaisin eikä enää toiminut normaalisti.

Vierailija
242/804 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa lisää ketoosista, onko sillä jotain haittavaikutuksia? Mistä saadaan tarpeeksi kuitua? Mikä on grammaraja hiilareillle?

Ketoosi VOI olla haitallinen elimistölle, pitkäaikaisena tilana. Männävuosina kehotettiin tällaista dieettiä suunnittelevien mennä ensin lääkäriin ja otattamaan verikokeet, jotta voidaan todeta ihmisen terveys lähtötilanteessa. Ketogeeninen ruokavalio on suuri rasite maksalle ja munuaisille. Maksalle siksi, että ihmisen maksa luonnostaan käyttää glukoosia (sokeria), mutta ketoosissa sen on muunnettava rasvoja kehon käyttöön. Rasva-aineenvaihdunta voi häiriytyä ja johtaa mm. korkeaan kolesteroliin. Näin siis, jos ketoosi-laihduttaja syö ylenmäärin rasvoja, mitä täälläkin on "suositeltu" ummetuksen välttämiseksi. Ja proteiinin ylensyönti rasittaa munuaisia.

Aivot joka tapauksessa osaavat käyttää vain glukoosia, joten henkisen valppauden takia hiilihydraatteja ei kannata vetää ihan minimiin. Ainakin sen 50-100g/pv.

Jos on perusterve, nuori ihminen, elimistö kestää monenlaista kikkailua. Mutta en edelleenkään sanoisi, että jatkuva ketoosi on mitenkään hyväksi elimistölle.

Diabeetikon ja munuaissairaan on ainakin syytä tsekata veriarvojaan. Lapsille ja osteoporoosista kärsiville pitkäaikainen ketoosi on haitaksi: luut haurastuvat.

Kerrotko, miten proteiinin liikasyönti ja rasvojen ylensyönti liittyy ketogeeniseen diettiin?

Esitätkö hölmöä?

Ketogeenisessa ruokavaliossaenergia otetaan rasvoista ja proteiinista, kun hiilihydraatit on rajattu minimiin. Luepa tätäkin ketjua alusta, niin huomaat miten väki intoilee proteiinirahkoista ym. ja kehottaa syömään rasvojakin ihan surutta.

Keto-dieetissä rasvan ja proteiinin määrä todellakin kasvaa, sekä suhteellisesti että absoluuttisesti. Ei ihminen nollakaloreilla elä, ja keto-dieetikot usein hehkuttavatkin, miten saa syödä rajatttomasti, kaloreita laskematta.

Tavan ihminen tarvitsee n. 1 g proteiinia/elopainokg, muun voi katsoa olevan ekstraa.

Että nyt kerroin.

Itse olet niellyt tuon median esittämän stereotypian karppaajista. On tosi monia eri tapoja karpata,, eikä tässä kyllä kukaan ole kehunut sitä, että saa syödä rajattomasti, vaan että saa syödä kaloreita laskematta, esim pätkäpaastolla (kun syömistä rajoittaa aika).  Eli totta kai kun syö normaalisti, mutta paastoaa välillä, niin kokonaiskalorit on pienemmät. Ja monet kokevat tämän helpoksi tavaksi rajoittaa energiansaantia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/804 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki alkanut loman jälkeen ja työt. Töissä syön päivän aterioita asiakkaiden kanssa. Täytyy katsoa, miten alkaa noiden työpaikan ruokailujen kanssa sujua.

Vesipullo lähti mukaan töihin ja lenkillä töiden jälkeen käyty.

Eilen perheen kanssa kävelemässä ja kuntosalilla.

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
244/804 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketoosilla mennään kirjoitti:

Täällä jälleen minä ketoosi-laihduttaja 😄 Oon ihan innoissani sekä voinnistani että siitä, miten ainakin vatsani on litistynyt vähintäänkin nesteiden poistumisen myötä! Mä olin siis se, joka ei ollut käynyt puntarilla vuosiin, vaan vaatteiden perusteella arvioin lähtöpainokseni n 60kg. Se oli varmastikin hyvinkin lähellä totuutta, koska tämänaamuisen kevyen oloni innostamana menin puntarille ekaa kertaa: 57,8 kg! Toki se oli aamupainoni, mutta antoi hyvää motivaatiota jatkaa tällä linjalla, koska muistan niitä aikoja, kun kävin puntarilla, niin tuo oli mun silloista lähtötasoa tavoitellessani sitä 55kg rajapyykkiä... Puhdasta rasvaa on kyllä makkaroissani vähintään 5kg verran, mutta jospa tosiaan n 3kg niistä saisi nyt tiristettyä, niin olisin tyytyväinen 😊

Ketoosini tukemiseksi aloitin tosiaan muutaman lisäkivennäisaineen ja psylliumin ottamisen, niin vatsa toimii hyvin ja olo on erinomainen. Sellainen "kirkas" ja energinen, niinkuin ketoosiin kuuluu. Uskoisin siis vaikean startin olevan nyt takana ja nyt mennään eteenpäin hieman helpommin, päivä kerrallaan.

Mun kaloritavoite päivittäin on n 1300 kcal, mutta eilen söin 2000 kcal ja silti sain pidettyä hiilarit 50g eli tuskin ketoosi mitenkään katkesi 😊 Veikkaan, että kun pyrin tuohon 1300 kcal ja välillä onnistun, niin laihdun kyllä vielä 1500kcal keskimääräiselläkin tasolla.

Mitä kalorimääriä te tavoittelette? Onko muita ketoosidieettaajia kuin mä? Mut ainakin te muut VHH-dieettaajat: mitä hiilaritasoa tavoittelette? Entä kcal?

Ketoosissa ei oikeastaan tarvita mitään pieniä kaloreita, joten ihan turhaan panttaat syömisiä.  Ymmärrätkö oikeasti, miten se ketoosi vaikuttaa?  Hiilarit siinä on sillä tasolla, että pääsee ketoosiin, proteiini tarpeen mukaan ja energia rasvasta niin, että ei nälässä kärvistele.

Mun tavoite on ketoosin kautta laihtua. Ketoosiin pääsen hiilarikontrollilla kyllä, mutta se ei yksistään laihduta, jos kcal tulee yli kulutuksen. Pyrin siis pitämään pientä kalorivajetta, jotta laihdun. Ja ketoosissa pysyn, jotta tuo laihtuminen tapahtuu sulavammin niistä rasvavarastoistani eikä lihaksista.

Vierailija
245/804 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi uskonlahko: ketoosi-uskovaiset

:D

Vierailija
246/804 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Aktiivisuusrannekkeen mukaan eilen kulutus oli vähän yli 2400kcal ja kalorilaskurin mukaan söin noin 2000kcal. Jouduin säätämään eilen kalorilaskurissa kulutuskerrointa korkeammalle, että sain oikean kulutuksen merkattua sinne, vaikka merkkasin liikunnan erikseen. En varmaan joka päivä erikseen jaksa tuota säädellä, vaan katson muutaman päivän ajan mikä olisi noin keskiarvo ja jätän sen sitten siihen. 

En oikein tiedä, mikä olisi edes järkevin tapa merkitä tuolla Sulamossa kulutus päivittäin ja ruokailuja olisi hankalempi arvioida etukäteen, kun ei tiedä onko päivän kulutus 1700-2500. Keskiarvolla varmaan on ihan ok mennä.

-Ninni-

247/804 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekaisin itselleni tunnukset, joten 168cm/75kg sivulta 15 täällä hei. Kirjoitan tällä nimimerkillä jatkossa ☺

Paino oli 1.1.2018 75,5kg, tänä aamuna näytti 74,8kg eli 0,8kg tultu reilu viikossa alaspäin. Olen yrittänyt kiinnittää huomiota annoskokoihin ja pyrkinyt liikkumaan minimissään 10t askelta päivässä. Aika helposti askeltavoitteet saan nykyisin kyllä täyttymään. Esimerkiksi eilen näytti vajaa 20t aselta sisältäen 2 lenkkiä ja pihatyöt, kalorit jäi sitten vajaan 1700 kieppeille. Hh:t yritän pitää aina maksimissaan 150 kieppeillä, kun enempi määrä turvottaa rajusti. Leivästä on yritettävä vierottautua vielä, mielellään kokonaan pois. Nyt syön sitä liikaa ja lapsesta saakka olen nälän tottunut leivällä siirtämään. Eilen kuitenkin oli kaiken kaikkiaan kokonaisuutena hyvä fiilis. Tosissaan kun yrittää, niin eipä tämä ole oikeasti vaikeaa. Ongelma onkin tosiaan lähinnä pään sisäinen. "Voimaa" minussa riittää fyysisesti, mutta tuo henkinen puoli on edelleen vähän puolittainen.

Mikä teitä motivoi?

Itse olen säännöllisesti pohdiskellut, mikä oma motivaationi lähde on. Totta puhuen en tiedä sitä vieläkään. Olen aina ollut kaikin puolin terve, en sairastellut lihavimmilla ajoillakaan edes flunssia eikä minulla ollut nivelkipuja tms., sen suhteen terveys ei ole se joka minua ainakaan nyt motivoi.  Peruskuntoni on ihan ok kantimilla, toki sitä tahdon vielä kehittää, mutta ei sekään ole sellainen, mikä potkisi eteenpäin. Hyvässä kunnossa olevat instagramin naiset eivät motivoi saavuttamaan samanlaista tilaa eikä media muutenkaan luo minulle paineita tai tahtoakaan. Joku kiva innostus minulla kuitenkin on liikuntaan, mutta en tosiaan  tiedä yhtään mikä minua oikeasti motivoi tässä eteenpäin.

Olen vähän hukassa itseni kanssa muutenkin. En käsitä omaa nykyistä kokoani yhtään. Tuntuu käsittämättömälle, että M-kokoiset vaatteet mahtuvat päälleni. Viimeksi ne on mahtunut ammattikoulun aikoihin. Peiliin katsoessa näen itseni edelleen kuitenkin tosi isona ja tuo muhkuraista pullataikinaa muistuttava vatsa sekä löysät reidet sekä allit jopa inhottaa. Ennen olin itsevarma, nyt olen epävarmempi itsestäni enemmän kuin ikinä. Äh.

Crosstrainerin käyn hakemassa huomenna ja kokeilen, miltä se ajan kanssa tuntuu.

Vierailija
248/804 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä0501 kirjoitti:

Mikä teitä motivoi?

- vaatteet eivät mahdu päälle, eikä ole varaa ostaa uusia

- selkäkivut, lonkkakivut, polvikivut, nilkkakivut

- yhteen hinkkaavat reidet

- ärsyyntyminen omaan peilikuvaan

Vierailija
249/804 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä0501 kirjoitti:

Mikä teitä motivoi?

Oon perusterve ja kroppa toimii, joten mua motivoi vain ulkonäkö ja toimiva keho. Haluan jatkossakin pystyä tekemään kehollani kaikkea ja liikuttaa sitä miten terveen kehon kuuluu liikkua.

Ulkonäössä haluan paremman lihaserottuvuuden, haluan että vatsalihakset näkyvät kunnolla.

Harrastan vakavissani myös urheilua, jossa kevyedestä on hyötyä, joten rauhallisesti koitan kiristää rasvaa ja siirtyä tästä normaalipainon keskihujakoilta sinne alarajalle.

Vierailija
250/804 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko noilla pussikuureilla laihtuu? Nutriletin pakkaus on viidelle päivälle ja enintään 3 viikkoa? Ei kukaan pysty syömään pusseja kolmea viikkoa pidempään.

Eli paljonko viiden päivän pusseilla voi laihtua kun päivän kaloriannos 612 kcal?

Pohdin nyt noiden laihduspakkausten ideaa? Niitä kun ei ole tarkoitettu pitkäaikaiseen käyttöön.

Vierailija
251/804 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana ollaan. Kärsivällisyyttä toivotan kaikille! Alku helppoa kun olo kevenee nopeasti ja uudesta muutoksesta innoissaan, vaikeudet alkaa sitten muutaman viikon päästä..(ainakin minulla :)) Olen saamaton kirjoittamaan tänne, toivottavasti muut jaksavat paremmin, täältä lukiessa saa kivasti tsemppiä ja vertaistukea :)

Vierailija
252/804 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa lisää ketoosista, onko sillä jotain haittavaikutuksia? Mistä saadaan tarpeeksi kuitua? Mikä on grammaraja hiilareillle?

Ketoosi VOI olla haitallinen elimistölle, pitkäaikaisena tilana. Männävuosina kehotettiin tällaista dieettiä suunnittelevien mennä ensin lääkäriin ja otattamaan verikokeet, jotta voidaan todeta ihmisen terveys lähtötilanteessa. Ketogeeninen ruokavalio on suuri rasite maksalle ja munuaisille. Maksalle siksi, että ihmisen maksa luonnostaan käyttää glukoosia (sokeria), mutta ketoosissa sen on muunnettava rasvoja kehon käyttöön. Rasva-aineenvaihdunta voi häiriytyä ja johtaa mm. korkeaan kolesteroliin. Näin siis, jos ketoosi-laihduttaja syö ylenmäärin rasvoja, mitä täälläkin on "suositeltu" ummetuksen välttämiseksi. Ja proteiinin ylensyönti rasittaa munuaisia.

Aivot joka tapauksessa osaavat käyttää vain glukoosia, joten henkisen valppauden takia hiilihydraatteja ei kannata vetää ihan minimiin. Ainakin sen 50-100g/pv.

Jos on perusterve, nuori ihminen, elimistö kestää monenlaista kikkailua. Mutta en edelleenkään sanoisi, että jatkuva ketoosi on mitenkään hyväksi elimistölle.

Diabeetikon ja munuaissairaan on ainakin syytä tsekata veriarvojaan. Lapsille ja osteoporoosista kärsiville pitkäaikainen ketoosi on haitaksi: luut haurastuvat.

Kerrotko, miten proteiinin liikasyönti ja rasvojen ylensyönti liittyy ketogeeniseen diettiin?

Esitätkö hölmöä?

Ketogeenisessa ruokavaliossaenergia otetaan rasvoista ja proteiinista, kun hiilihydraatit on rajattu minimiin. Luepa tätäkin ketjua alusta, niin huomaat miten väki intoilee proteiinirahkoista ym. ja kehottaa syömään rasvojakin ihan surutta.

Keto-dieetissä rasvan ja proteiinin määrä todellakin kasvaa, sekä suhteellisesti että absoluuttisesti. Ei ihminen nollakaloreilla elä, ja keto-dieetikot usein hehkuttavatkin, miten saa syödä rajatttomasti, kaloreita laskematta.

Tavan ihminen tarvitsee n. 1 g proteiinia/elopainokg, muun voi katsoa olevan ekstraa.

Että nyt kerroin.

Itse olet niellyt tuon median esittämän stereotypian karppaajista. On tosi monia eri tapoja karpata,, eikä tässä kyllä kukaan ole kehunut sitä, että saa syödä rajattomasti, vaan että saa syödä kaloreita laskematta, esim pätkäpaastolla (kun syömistä rajoittaa aika).  Eli totta kai kun syö normaalisti, mutta paastoaa välillä, niin kokonaiskalorit on pienemmät. Ja monet kokevat tämän helpoksi tavaksi rajoittaa energiansaantia.

On monia tapoja karpata paitsi sille  yhdelle kommentoijalle, jonka karppaus ei ollut karppausta nähnytkään, koska se söi puuroa ja näkkärin eikä tarpeeksi kasviksia.

Suurin osa karppaajista ei noudata mitään pätkäpaastoa. Pätkäpaasto on aika tuore muoti-ilmiö karppaukseen verrattuna, joten useimmiten karppauksessa syömistä ei ole rajoitettu mitenkään. Ei kaloreilla eikä ajalla.

Vierailija
253/804 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin tiistaista virallisen punnituspäivän ja tänään vaaka näytti tasan 90kg. Vähän harmittaa, kun jo muutamana päivänä lukema alkoi kahdeksalla! Mutta nämähän menee vielä normaalin vaihtelun piiriin, joten samalla rennolla otteella jatketaan :)

Mua motivoi diabeteksen pelko, tavoite aloittaa lenkkeily ilman polvikipuja sekä oma peilikuva, kun vaatteet ei enää mahdu päälle.

-Naria

Vierailija
254/804 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko noilla pussikuureilla laihtuu? Nutriletin pakkaus on viidelle päivälle ja enintään 3 viikkoa? Ei kukaan pysty syömään pusseja kolmea viikkoa pidempään.

Eli paljonko viiden päivän pusseilla voi laihtua kun päivän kaloriannos 612 kcal?

Pohdin nyt noiden laihduspakkausten ideaa? Niitä kun ei ole tarkoitettu pitkäaikaiseen käyttöön.

Tähän kysymykseen ei saa vastausta?

Laskin että yhdellä 5 päivän paketilla saa ehkä 1-2 kg pois painoa. 3 viikon kuurilla lähtee 6-12 kg. En näe mitään järkeä jojodiettailussa.

Onko laihdutuspaketin tarkoitus katkaista holtiton syöminen?

Päästä eroon napostelusta? Sokerikoukusta?

Paketin lopetusohjeissa on neuvo aloittaa uusi terveellisempi ruokavalio.

Vierailija
255/804 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskin että yhdellä 5 päivän paketilla saa ehkä 1-2 kg pois painoa. 3 viikon kuurilla lähtee 6-12 kg. En näe mitään järkeä jojodiettailussa.

Sen terveellisen ruokavalion voi aloittaa ilman noita pussikuureja.  Miksi kehoa pitäisi ensin rääkätä.

Vierailija
256/804 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen terveellisen ruokavalion voi aloittaa ilman noita pussikuureja.  Miksi kehoa pitäisi ensin rääkätä.

Eli nuo paketit ovat enemmänkin tarkoitettu lääkinnällisestä painonpudotukseen esim. ennen leikkausta?

Mietin vaan onko nuo pussikeitot enemmänkin psykologinen tapa käsitellä painonpudotusta. Suunnitelmallinen ruokavalion muutos on hankalampaa kuin syödä 3 viikkoa suklaapirtelöä. Moni varmaan ajattelee paketin lopetettuaan aloittavansa uuden ruokavalion.

Vierailija
257/804 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli nuo paketit ovat enemmänkin tarkoitettu lääkinnällisestä painonpudotukseen esim. ennen leikkausta?

Mietin vaan onko nuo pussikeitot enemmänkin psykologinen tapa käsitellä painonpudotusta. Suunnitelmallinen ruokavalion muutos on hankalampaa kuin syödä 3 viikkoa suklaapirtelöä. Moni varmaan ajattelee paketin lopetettuaan aloittavansa uuden ruokavalion.

Aivan, hyvä tekosyy aloittaa hyvä syöminen vasta myöhemmin.  Tosin pussikuurin jälkeen terve syöminen voi olla aluksi vaikeaa, koska aineenvaihdunta on sotkettu lisäainelitkuilla.

Vierailija
258/804 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kokeilla pussidiettiä. Ylipainoa on 10kg. Painoni on pysynyt sama viimeisen vuoden aikana. Taustani on vähän erilainen kuin normi painonpudottajalla.

Aineenvaihduntani on todella hidasta, johtuen eräästä tapahtumista 7 vuotta sitten.

Olen käynyt 3 eri ruokaterapeutilla ja lopputuloksena on aina ollut pari kiloa lisää painoa.

Kilpisrauhasen arvot ovat OK. Lääkärin termillä minulla on energiavajeen aiheuttama aineenvaihdunnan sopeutuminen matalampaan kulutukseen. Haluaisin ne 10 kg pois. Muuten ruokavalioni on sovitettu sopimaan energian kulutukseeni.

Vierailija
259/804 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin kokeilla pussidiettiä. Ylipainoa on 10kg. Painoni on pysynyt sama viimeisen vuoden aikana. Taustani on vähän erilainen kuin normi painonpudottajalla.

Aineenvaihduntani on todella hidasta, johtuen eräästä tapahtumista 7 vuotta sitten.

Olen käynyt 3 eri ruokaterapeutilla ja lopputuloksena on aina ollut pari kiloa lisää painoa.

Kilpisrauhasen arvot ovat OK. Lääkärin termillä minulla on energiavajeen aiheuttama aineenvaihdunnan sopeutuminen matalampaan kulutukseen. Haluaisin ne 10 kg pois. Muuten ruokavalioni on sovitettu sopimaan energian kulutukseeni.

Haluat siis aineenvaihduntasi vielä sekaisemmaksi?

Vierailija
260/804 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirullisia feedereitä ne ruokaterapeutit... Itse ensi hätään jättäsin ainakin enää menemättä, jos joka keikan jälkeen paino nousee noin paljon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi