'Tuli sellainen fiilis, että köyhät olkoon tyytyväisiä, kun pääsevät kylpylään'
No me ollaan monesti oltu kylpylässä tyytyväisinä ihan maksavina asiakkaina ilman oheisohjelmaa. Meille on riittänyt ihan perheen kanssa yhdessäolo, kylpylässä uiskenteli ja hotelliyöstä ja -aamupalasta nauttiminen.
Kommentit (222)
Jokainen näkee tuettujen lomien sivuilta ettei niitä "markkinoida ohjelmanumeroilla". Ainoastaan siellä luvataan, että joka päivä on joku ohjelma. Kuvista näkyy, että jopa tässä kohulomassa Rauhalahti on tarjonnut paljon enemmän ohjelmaa.
En ole koskaan käynyt Rauhalahdessa ja nyt googlailin. Ei tule mieleen heti käydäkään. Ainoa kiva oli ulkouima-allas. Kesällä varmaan kivaa tekemistä jos pääsee järvelle kanootilla tai veneellä. Muuten kyllä näytti pieneltä ja ahtaalta. Se kuntosalikin! Ja ei kiipeilyseinäkään nyt kovin kummoinen ole. Esimerkiksi Jyväskylän uimahallikin on enemmän kylpylä kuin tämä.
Vierailija kirjoitti:
Rauhalahti oli kyllä pettymys ja ilmeisesti joku minun näköinen oli laittanut palautetta facebookissa Rauhalahdesta koska yksi henkilökuntaan kuuluva mies tuli tiukkamaan minulta että olenko se ja se ja olenko laittanut palautetta (negatiivista)heistä. Olin suu auki, että en kyllä ole mutta tuollaisen jälkeen tekisi mieli. Aika asiatonta käydä asiakkaaseen kiinni ja alkaa kyselemään tuommoista. Luulin että Suomessa on oikeus omaan mielipiteeseen? Mietin vaan että onko tällainen yleinenkin tapa?
😮
Vierailija kirjoitti:
Olin perheeni kanssa kerran viikonloppulomalla Rauhalahdessa ( never again) ruoka huonoa ja palvelu pelasi vain itäisen naapurimaamme asiakkaille. Heitä suorastaan nuoleskeltiin. Todella laadutonta toimintaa.
Sama huomattu. Ovat niin itänaapuriin päin että oksettaa. Putin varmaan heidän epäjumalansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin perheeni kanssa kerran viikonloppulomalla Rauhalahdessa ( never again) ruoka huonoa ja palvelu pelasi vain itäisen naapurimaamme asiakkaille. Heitä suorastaan nuoleskeltiin. Todella laadutonta toimintaa.
Sama huomattu. Ovat niin itänaapuriin päin että oksettaa. Putin varmaan heidän epäjumalansa.
Putinin uudenvuodenpuhe keskeytti iltaohjelman, ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa! 😂
Ajatelkaapa tätä. Minä olen ollut noissa paikoissa vapaaehtoisena avustajana. Eli olen järjestänyt bingoja ja leikkejä ihan ilman palkkaa tai koulutusta. Paikoissa joissa olen itse ollut, lomalle osallistujat ovat ihan normaaleja perheitä. Paikka on valikoitunut tarjouskilpailussa, missä he ovat itse esittäneet mitä aktiviteettiä he lomilla tarjoavat. Siitä loman tilaaja maksaa. Ei ole osunut omalle kohdalle känniläisiä tai kiittämättömiä. Paikat joissa olen ollut, ei vedä muuten kauesasti asiakkaita. Ne ovat olleet kukoistuksessa joskus 70-luvulla, kun perheet matkusti autoillaan ympäri Suomea ja ay-liikkeiden yms. kokouksia pidettiin tuollaisissa lomakylissä.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen näkee tuettujen lomien sivuilta ettei niitä "markkinoida ohjelmanumeroilla". Ainoastaan siellä luvataan, että joka päivä on joku ohjelma. Kuvista näkyy, että jopa tässä kohulomassa Rauhalahti on tarjonnut paljon enemmän ohjelmaa.
Kyllä lomalle valitut saavat kirjeet, joissa on ohjeet, mitä pitää ottaa mukaa (joissakin esim. lakanat ja pyyhkeet omasta takaa), miten paikkaan pääsee ja viikon ohjelma ruoka-aikoineen yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuosta rivien välistä, eikä edes rivien välistä tarvitse lukea, vaan ihan suoraanhan se on sanottu, että pettymys johtui siitä, että vanhemmilla ei nyt ollutkaan sitä toivomaansa omaa aikaa, kun lasten ohjattu toiminta oli peruttu. Ja sit vanhemmilta iso mekkala ja mökötys päälle, kun ei päässytkään omiin menoihin ja lasten kuullen ja julkisesti tietenkin. Ovatkohan vanhemmat kiroilleet tätä lasten kuullen siellä reissussa, että voi paska kun ei päässyt nyt omiin menoihin, kun joutuu lasten kanssa olemaan. On varmaan taas sukupolvien ketjuja vahvistettu oikein huolella siellä kylpylässä. Kyllä jotkut osaa olla juntteja. Koko perheen loma tiistaista sunnuntaihin kylpylässä kelpais kyllä minullekin, ja ilman jotain lasten diskoakin. Just oltiin kylpylässä koko perhe kaksi yötä ja maksettiin siitä noin 400 euroa. Ei olisi kyllä tullut mieleenkään pistää lasta johonkin omiin juttuihin siellä, kun kerran koko perheellä lähdettiin. Kuvastaa kyllä hyvin näiden vahempien suhtautumista kaikkeen. Työhön, omiin lapsiin, jne. Kaikkea mulle vaan ja mahdollisimman helpolla tietenkin pitää saada. Ärsyttää tollaset.
Mitä sitten? Jos lomalle on haettu juuri siksi, että saa vähän aikaa olla keskenään. Kaikilla kun ei ole tukiverkkoja. Minulle ei kyllä kelpaisi viiden päivän loma rauhalahdessa edes ilmaiseksi, jos ei olisi muuta tekemistä kuin uiminen. Kuopio on mulle tuttu paikka ja Rauhalahti lienee tarjonnut aika halvalla, joten valittu siksi. Koska kuten sanottu, uudemmat uimahallitkin tarjoavat paremmat puitteet.
Oleellista on kuitenkin se, että saako yrittäjä silti perua täyden hinnan, mitä on tarjonnut? Tarjouskilpailujen perusteellahan nämä paikat luultavasti valitaan.
Ai, haetaan tuettua perhelomaa, jotta voidaan olla vähän aikaa kahdestaan? Ei mee mun logiikkaan tämä.
Olen ollut monilla lomilla ja osa on ollut pettymyksiä. Ne pettymykset on helppo sietää, kun tietää pääsevänsä uudelle lomalle milloin haluaa.
Eri asia jos joku on lomaa säästänyt ja odottanut pitkään ja seuraavaa lomaa ei ole tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein. Tuetulle lomalle osallistuneet eivät saa valittaa siitä, että loma ei ollut sitä, mitä luvattiin, koska Veikkaus OY maksaa heidän lomansa. Sen sijaan yrittäjä saa periä täyden hinnan siitä, ettei järjestänyt sitä, mitä tarjoamaansa hintaan on veikkaukselle luvannut, koska yrittäjä nyt on vaan parempi ihminen ja saa vetää välistä mitä haluaa, niinkö? Samalla periaatteella vähävaraiselle saa myydä täyteen hintaan vain puolikkaita leipiä täyden leivän hinnalla, koska yhteiskuntahan ne leivät maksaa. Pussissa voidaan luvata koko leipä, mutta sitä ei tarvitse antaa. Koska yrittäjillä on lupa antaa vähävaraisille luvattua enemmän. Veronmaksajat haluvat vain tukea yrittäjyyttä, silloinkin, kun yrittäjä ei pidä lupauksiaan, jos kohde saa avustusta yhteiskunnalta.
Jos köyhälle annetaan leipä, hänen pitäisi olla kiitollinen että saa syötävää eikä valittaa lehdessä kun ei ollutkaan juustoa ja leikkeleitä päällä.
Mutta jos köyhälle myydään juustoleipä, saako hän valittaa, kun annetaankin vain leipäkäntty?
Jos itse maksaa niin saa valittaa, oli sitten rikas tahi köyhä.
Käytännössä lahjaksi saadusta pitää olla kiitollinen, varsinkin kun huomioi että monelle muulle se olisi kelvannut enemmän kuin hyvin.
Eli jos äitisi ostaa sinulle lahjaksi kasvohoidon ja palaat sieltä Niveat naamalla ilman esim. mitään puhdistusta, niin ei voi valittaa.
Olla vain kiitollinen? Monelle olisi naamarasvakin kelvannut.
Tästä asenteesta hykertelevät mielissään huijariyrittäjät.
Eli käytännössä: olisinko kiitollinen ilmaisesta kasvohoidosta?
Kyllä olisin.
Ajatus on tärkein ;-)
Loma pilalla? kirjoitti:
Viitsikö kukaan katsoa alempaa kuvaa uutisartikkelissa? Ohjelmaa siis oli, mutta alustavaan ohjelmaan oli tullut muutoksia. Muunneltu ohjelma loma-aikana oli ko. asiakkaille ongelma. Älytöntä medialla uhittelua nykypäivänä. Paikanpäällä pystytään nykypäivänä asiat selvitellä ja hyvitellä. Sain mielikuvan, että lapsia ei saanutkaan lykättyä muiden vastuulle lomaillessa ja tietenkään hotellilla ei ole tarjota lapsenvahtia eikä päinsäkkään voi nuoria lapsia kylpyläänkään tunkea....
Ehkä sinullakin on juttu jäänyt lukematta. Tuossa jutussa palveluyrityksen tj kertovat tehneensä Rauhalahden kanssa sopimuksen, johon sisältyy akviteettejä vähintään 2h päivävässä, josta he myös maksavat.
Sopii vain kysyä, kuinka kauan Rauhalahti on huijannut palvelunostajia ja se jatkuisi edelleen, ellei juttu olisi tullut julkisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Tuettuja lomia nimenomaan markkinoidaan akviteettejä, silloin kun asiakas on niitä hakenut, sillä palvelunostaja maksaa niistä erikseen sopimukseen mukaan 2h päivältä.
Rauhalahden kylpylä on syyllistynyt sopimusrikkomukseen ja veloittanut turhaan, jos niitä ei ole järjestetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen että kuka oikeesti haluaa tuollaisille lomille? Tuolla hinnalla saa kunnollisenkin.
Jossain hornan tuutissa likaista vettä, ruuhkaa ja huonoa ruokaa.
Kerro, mistä saa viiden vuorokauden hotelliloman täyshoidolla ja järjestetyllä ohjelmalla näiden lomien omavastuuhintaan. Omavastuu on pari kymppiä vuorokaudessa aikuisiltä. Lapsilta ei mene mitään.
Toimeentulotukiasakkaat eivät joudu maksamaan tätäkään.
Ilmeisesti et tiedä yhtään, mistä tässä puhutaan.
Tuo on kuppanen hostelli keskellä korpea. Epäsiistiä, pahaa ruokaa ja hirveä härdelli.
Tuolla rahalla saa jo risteilyn tai jotain muuta.
Mitä muuta? Viiden vrk risteilynkö?
Lehdessä julkaistusta ohjelmasta näkee, että Rauhalahti on tarjonnut tälläkin kertaa ohjelmaa paljon enemmän kuin mistä maksetaan. Asiakas vain olisi halunnut jotain muuta, jota malliohjelmassa oli esimerkkeinä.
Vierailija kirjoitti:
Perheemme on ollut parin eri potilasliiton tuetulla lomalla viime vuosina. Meillä kaksi eri tavalla erityistä lasta. Olemme keskituloisia.
Molemmat reissut menivät tosi jees, mutta molemmissa kylpylöissä toistui sama ongelma: meidät kuusi henkeä oli ängetty standardi 2hh hotellihuoneeseen. Yksi lapsistamme on liikuntavammainen joten tilaa liikkumiseen tarvittaisiin... viime kerralla sänkyjä oli huoneessa sen verran, että huoneeseen ei jäänyt lainkaan lattiatilaa.
Molemmilla kerroilla saimme neuvoteltua lisätilaa, mutta kyllä jäi maku, että tässä yritettiin kepillä jäätä, olemmeko valmiit olemaan 5 päivää tilassa, jossa ei pääse edes kävelemään. Olen varma, että molemmat paikat veloittivat maksajalta kuudesta hengestä enemmän kuin kahden hengen huonehinnan!! Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka laajaa tämä kusettaminen on kyseisessä bisneksessä.
Jos yrittäisin itse maksavana asiakkaana varata kylpylästä viikoksi 2hh huoneen kuuden hengen perheelle, minut naurettaisiin pihalle.
Sinuna ilmoittaisin teistäkin. Todennäköisesti kummallakin kerralla teistä on laskutettu 3 krt 2hh eli majoittaja tehnyt ison voiton majoittaessaan teidät noin!
Minä olen aina inhonnut noita kälyisiä kylpylöitä!
Meillä on perherinki jossa yksi äiti aina jankkaa, että kokoontuminen pitää olla sellaisessa. Rauhalahdestakin on jankannut vuosikaudet. Onneksi ei olla menty.
Vierailija kirjoitti:
Lehdessä julkaistusta ohjelmasta näkee, että Rauhalahti on tarjonnut tälläkin kertaa ohjelmaa paljon enemmän kuin mistä maksetaan. Asiakas vain olisi halunnut jotain muuta, jota malliohjelmassa oli esimerkkeinä.
Mitä ihmettä? Malliohjelma esimerkkinä?
Miten ihmeessä asiakas pystyy ottamaan tarvittavat välineet mukaan, jos ne ovat vain esimerkkejä?
Usein valitsen kylpylän aktiiviohjelman mukaan, enkä ole koskaan aikaisemmin törmännyt vastaavaan.
Jo kylpylän puolesta ilmoitetaan mitä varusteita asiakkaalla on oltava mukana, jos aikoo osallistua ohjelmaan.
Tässäkin tapauksessa, ohjelmanumero ja oli ilmoitettu kiipeily, jossa vaaditaan sisälenkkarit, jotka oli hankittu varta vasten kiipeilyä varten. Eikä lenkkarit ole ilmaisia. Jos ei ole omia sisälenkkareita, et voi osallistua ohjelmaan.
Jos ohjelmassa on vesijuoksua tai streeniä, niin tarvitaan juoksuvyö, joissakin kylpylöissä asiakkaalla on oltava omat välineet mukana ja joissakin paikoissa niitä saa kylpylästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Putinin uudenvuodenpuhe keskeytti iltaohjelman, ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa! 😂
Joo. Satuimme olemaan paikalla. Olimme tyrmistyneitä. Selvästi firma kallellaan itään päin.
Loma pilalla? kirjoitti:
Viitsikö kukaan katsoa alempaa kuvaa uutisartikkelissa? Ohjelmaa siis oli, mutta alustavaan ohjelmaan oli tullut muutoksia. Muunneltu ohjelma loma-aikana oli ko. asiakkaille ongelma. Älytöntä medialla uhittelua nykypäivänä. Paikanpäällä pystytään nykypäivänä asiat selvitellä ja hyvitellä. Sain mielikuvan, että lapsia ei saanutkaan lykättyä muiden vastuulle lomaillessa ja tietenkään hotellilla ei ole tarjota lapsenvahtia eikä päinsäkkään voi nuoria lapsia kylpyläänkään tunkea....
Minuakin kieltämättä ihmetytti jutussa se, että toisen perheen nuorin oli 1-vuotias ja vanhemmat olivat ajatelleet pääsevänsä aktiviteettien ansiosta viettämään aikaa myös kahden kesken. En toki tiedä, oliko heille mainostettu, että 1-vuotiaankin voi jättää ilman vanhempiaan discoon ja seinäkiipeilemään, että vanhemmat pääsevät omaan aktiviteettiinsa. Epäilen, että ei.
Eli Rauhalahden kylpylä markkinoi ja haalii asiakkaita katteettomalla ohjelmanumerolla, jotka perutaan kun asiakas on kirjautunut hotelliin. Eikö se ole petos?
Ihan sama, jos kauppa ilmoittaisi mainoksessaan Presidentti-kahvin hinnaksi 1,50€ ja kun asiakas tulee ostamaan, kahvi on muuttunut johonkin halppiskahviin ja perustelee sitä tarjousmuutoksella.
Tai jossakin konsertissa esitteessä oli mainittu esiintyjäksi Cheekin ja kun asiakas menee konserttiin, siellä yllätys, yllätys on naapurin Pena, joka laulaa karaokea.