Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

'Tuli sellainen fiilis, että köyhät olkoon tyytyväisiä, kun pääsevät kylpylään'

Vierailija
31.12.2017 |

No me ollaan monesti oltu kylpylässä tyytyväisinä ihan maksavina asiakkaina ilman oheisohjelmaa. Meille on riittänyt ihan perheen kanssa yhdessäolo, kylpylässä uiskenteli ja hotelliyöstä ja -aamupalasta nauttiminen.

https://m.iltalehti.fi/kotimaa/201712302200636820_u0.shtml

Kommentit (222)

Vierailija
1/222 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jep. Toisaalta jos RAY esim sponssaa noita, niin kiinnostaa niitäkin varmaan tietää että sillä rahalla ei tehdä juuri mitään.

Miksi noille edes on luvattu että lapsille on paljon ohjelmaa ja sitten ei kuitenkaan ole.

Rauhalahdessa on muuten helvetin huonot ruuat.

Vierailija
2/222 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia lopetin jo vuosia sitten kaikkiin keräyksiin osallistumisen, kun ei niille mikään kuitenkaan kelpaa.

Itse oltiin lapsena köyhiä, ja joku kylpylälomat pelkissä haaveissa, ja nämä kitisee kun ei ole ohjelmaa! Todellakin pitäisi köyhälle perheelle riittää kun pääsee kylpylään!!

Jos on luvattu ohjelmaa, eikä sitä sitten ole ollutkaan, niin se tarkoittaa sitä, että näitä ihmisiä on petetty. Ymmärrän täysin, jos he ovat vihaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/222 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ymmärrän närkästymisen. Ensin luvataan kaikenlaista ohjelmaa ja sitten viimetipassa perutaan ihan kaikki mitä oli luvattu.

Vähävaraiset voivat anoa näitä tuettuja lomia, musta sekin on ihan oikein. Mutta se ei jos niitä huijausmielessä joku normaalituloinen käyttää hyväkseen, enkä tiedä kuinka pystyvät tarkistamaan asian.

Vierailija
4/222 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuettujen lomien järjestäjät (tässä tapauksessa Rauhalahti) saa täyden korvauksen järjestämistään lomista. 

Kylpylän näkökulmasta ei ole mitään eroa, kuka loman on maksanut. Eli luvatut ohjelmat tulee toteutua. 

Eli selvästi yritetään vedättää ihmisiä sillä periaatteella, että ovat köyhinä vähään tyytyväisiä. 

Rahat takaisin Raha-automaattiyhdistykselle ja muille rahoittaville tahoille. Asiakkaille kohtuullinen korvaus mielipahasta. 

Vierailija
5/222 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan kylpylä sai tukea tämän tuetun loman järjestämisestä? Koska ihan sata varmasti on saanut, en usko heidän tätä järjestäneen vain hyvää hyvyyttään. Ja säästivät pitkän pennin kun eivät korvanneet sairastapauks(i)en henkilökuntaa.

Myönnän, olin ketjua avatessani huokaissut, että pääsisipä itsekin lomalle kylpylään lasten kanssa, mutta luettuani uutisen, totesin että ihan kivan summan köyhäperhe laittanut omaa rahaansa ja paikanpäällä todettu, että lähes kaikki mitä heille oli kyseistä summaa vastaan luvattu ei toteutunut. Jäisi itsellekin silmään pissitty fiilis.

Vierailija
6/222 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vähävaraisille annettuja lupauksia ei tarvitse noudattaa, koska ap: kin maksaa lomansa itse? Eikä nuo tuetut lomatkaan ihan ilmaisia ole. Rauhalahti on myös kaukana keskustasta ja siinä lähellä on vähän mitään aktiviteetteja lapsille. Minäkään en jaksaisi uida tuntitolkulla joka päivä monen päivä ajan. Mutta ap:n logiikka siis on, että vähävaraisille saa luvata mitä vain ja sitten sanoa että aprillia, vai?

Vierailija
7/222 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös köyhillä on oikeus ilmaista pettymystään jos jokin lupaus petetään.

Vierailija
8/222 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonkohan kylpylä sai tukea tämän tuetun loman järjestämisestä? Koska ihan sata varmasti on saanut, en usko heidän tätä järjestäneen vain hyvää hyvyyttään. Ja säästivät pitkän pennin kun eivät korvanneet sairastapauks(i)en henkilökuntaa.

Myönnän, olin ketjua avatessani huokaissut, että pääsisipä itsekin lomalle kylpylään lasten kanssa, mutta luettuani uutisen, totesin että ihan kivan summan köyhäperhe laittanut omaa rahaansa ja paikanpäällä todettu, että lähes kaikki mitä heille oli kyseistä summaa vastaan luvattu ei toteutunut. Jäisi itsellekin silmään pissitty fiilis.

Ei kylpylä tai muutkaan järjestäjät saa mitään "tukea". Nämä saavat täyden taksojensa mukaisen hinnan palveluksistaan. 

Maksajana vain ei ole suoraan asiakas, vaan yhdistykset. Lomaohjelmaan ja esim. ruuan laatuun tämä maksutaho ei saisi vaikuttaa yhtään mitään. Ihan sama palvelutaso vaaditaan. 

Eli rahat takaisin maksavalle taholle ainakin osittain. Eiköhän näin tapahdukin, sen verran suuren julkisuuden nyt Rauhalahti sai. 

Asiakkaillekin tulisi korvata jotain.

Vierailija
9/222 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia lopetin jo vuosia sitten kaikkiin keräyksiin osallistumisen, kun ei niille mikään kuitenkaan kelpaa.

Itse oltiin lapsena köyhiä, ja joku kylpylälomat pelkissä haaveissa, ja nämä kitisee kun ei ole ohjelmaa! Todellakin pitäisi köyhälle perheelle riittää kun pääsee kylpylään!!

Kysevei ole ohjelman puutteesta, vasn luvatun ohjelman puutteesta. Ymmärrätkö eron? Kylpylä on yritys ja se ottaa kyllä voittoa näistö. Ohjelman vähentäminen tietää isompaa voittoa. Tai sitten ei ole ilmeisesti saatu palkattomia opiskelijoita hommiin.

Vierailija
10/222 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen että kuka oikeesti haluaa tuollaisille lomille? Tuolla hinnalla saa kunnollisenkin.

Jossain hornan tuutissa likaista vettä, ruuhkaa ja huonoa ruokaa.

Vierailija
11/222 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän näitä ihmisiä täysin. Jos ohjelmassa on luvattu kiipeilyt, sisäpelit ja diskot, vanhemmille omaa aikaa ja muuta aktiviteettiä niin kyllä on aika iso pettymys kun niitä ei ole. Ne pitäs toteuttaa riippumatta siitä kuka ne maksaa. Jos ohjaaja sairastuu niin sijainen pitää hankkia etc. Ketä tahansa ärsyttäis, jos sovittuja asioita ei toteuteta.

Varsinkin, kun rauhalahden "kylpylä" on 1 uima allas, lasten allas, poreamme ja liukumäki. Uimahalli ajais melkein saman asian. Kuntosali siellä on, mutta niin on uimahallillakin.

Vierailija
12/222 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän näitä ihmisiä täysin. Jos ohjelmassa on luvattu kiipeilyt, sisäpelit ja diskot, vanhemmille omaa aikaa ja muuta aktiviteettiä niin kyllä on aika iso pettymys kun niitä ei ole. Ne pitäs toteuttaa riippumatta siitä kuka ne maksaa. Jos ohjaaja sairastuu niin sijainen pitää hankkia etc. Ketä tahansa ärsyttäis, jos sovittuja asioita ei toteuteta.

Varsinkin, kun rauhalahden "kylpylä" on 1 uima allas, lasten allas, poreamme ja liukumäki. Uimahalli ajais melkein saman asian. Kuntosali siellä on, mutta niin on uimahallillakin.

Jep. Kajaanin muutaman vuoden vanhasta UIMAHALLIsta löytyy nuo kaikki, sinne kertamaksu on alle kympin aikuiselta ja on vielä keskustassa kävelymatkan päässä rautatieasemalta. Suosittelen entisenä kajaanilaisena sitä.

Vierailija
13/222 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen että kuka oikeesti haluaa tuollaisille lomille? Tuolla hinnalla saa kunnollisenkin.

Kerro, mistä saa viiden vuorokauden hotelliloman täyshoidolla ja järjestetyllä ohjelmalla näiden lomien omavastuuhintaan. Omavastuu on pari kymppiä vuorokaudessa aikuisiltä. Lapsilta ei mene mitään. 

Toimeentulotukiasakkaat eivät joudu maksamaan tätäkään. 

Ilmeisesti et tiedä yhtään, mistä tässä puhutaan. 

Vierailija
14/222 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro, mistä saa viiden vuorokauden hotelliloman täyshoidolla ja järjestetyllä ohjelmalla näiden lomien omavastuuhintaan. Omavastuu on pari kymppiä vuorokaudessa aikuisiltä. Lapsilta ei mene mitään. 

Tuo on kuppanen hostelli keskellä korpea. Epäsiistiä, pahaa ruokaa ja hirveä härdelli.

Tuolla rahalla saa jo risteilyn tai jotain muuta.

Vierailija
15/222 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekemistä sillä, että te olette olleet tyytyväisinä kylpylälomalla on sillä, että kyseiselle perheelle on luvattu vaikka mitä ohjelmaa, joka ei toteudu?

Olen minäkin ollut tyytyväisenä kylpylälomalla, mut sillä ei kai ole mitään tekemistä sen kanssa, että nämä perheet ovat pettyneet Rauhalahdessa.

Vierailija
16/222 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamat teistä ovat siis ihan tyytyväisiä siihen, että yrittäjä ei järjestä sitä, mitä on myynyt, kun maksaja on joku muu kuin asiakas itse?

Vierailija
17/222 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro mulle miksi kehdataan valittaa vaikka on saatu viiden vuorokauden täyshoitoloma parilla kympillä per päivä?

Kyllä mulle kelpaisi!

Vierailija
18/222 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro mulle miksi kehdataan valittaa vaikka on saatu viiden vuorokauden täyshoitoloma parilla kympillä per päivä?

Kyllä mulle kelpaisi!

Hotellihan sai täyden hinnan silti. Me veronmaksajat maksettiin. Eli kyllä se ohjelmakin pitäisi olla.

Vierailija
19/222 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle kelpaisi!

Hotellihan sai täyden hinnan silti. Me veronmaksajat maksettiin. Eli kyllä se ohjelmakin pitäisi olla.

Eli se ohjelma (ja nimenomaan ne jotka peruttu) oli se syy jonka vuoksi lomalle lähetettiin?

Ei se, että saatiin parilla kympillä täysi ylläpito kylpylähotellissa?

Ihanko pokalla väität noin?

Vierailija
20/222 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle kelpaisi!

Eli se ohjelma (ja nimenomaan ne jotka peruttu) oli se syy jonka vuoksi lomalle lähetettiin?

Ei se, että saatiin parilla kympillä täysi ylläpito kylpylähotellissa?

Ihanko pokalla väität noin?

Jos luvataan asiakkaalle jotain, se pitää myös tarjota.

Kriisiviestintäkin olisi bisneksissä hyvä hallita.

T. Veronmaksaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme