Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupan kassalla työskentelevät: antakaa käyttäytymisohjeita tumpelolle asiakkaalle

Vierailija
30.12.2017 |

Mitkä ovat yleisimmät asiakkaiden tekemät mokat jotka teitä ärsyttävät tai hankaloittavat työtänne?

Itse olen saanut viime päivinä palautetta mm. hihnalle lappeelleen asetetuista pulloista (olisi kuulemma pitänyt laittaa pystyyn) ja myyjälle suoraan ojennetusta pullonpalautuskuitista (olisi pitänyt laittaa kassakoneen viereen tasolle).

En siis millään pahalla, mutta ihan vaan ymmärtämättömyyttäni olen toiminut näin.

Mitä muuta sellaista minun kuuluisi tietää, mitä ei missään kerrota, mutta jotta toimisin oikein kaupan kassalla?

Kommentit (223)

Vierailija
81/223 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oli kassana 80-luvulla pari vuotta, oli parilla miesasiakkaalla tapana tällätä kori tavaroineen hihnalle. Eivät siis itse viitsineet purkaa tavaroita vaan kassan piti noukkia sieltä korista. Se oli hankalaa, kun hihnaa ei voinut liikuttaa, mutta käsitellyt tavarat olisi pitänyt saada eteen päin ( oli vain yksi yhtenäinen hihna). Siihen aikaan ei ollut EAN-koodejakaan vaan hinnat piti lyödä kassaan. Enää ei varmaan tällaisia?

Vierailija
82/223 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta näin asiakkaan näkökulmasta on epäkohteliasta puhua puhelimeen kassalla asioidessa. Kyllä minusta olis kohteliasta edes siksi aikaa laittaa se puhelin pois ja tervehtiä kassaa eikä ignoorata asiakaspalvelijaa kokonaan lörpöttelemällä puhelimeen. Erityisesti keski-ikäiset naiset tekevät tätä ja minua jotenkin hävettää heidän puolestaan.

Mutta ajattelenkin näin asiakkaan näkökulmasta, mitä mieltä kassatyöntekijät ovat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/223 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asettakaa tavarat siististi siihen hihnalle, ei sen yli, ettei ne esim. putoile siitä hihnalta itsekseen tai estä kapuloiden heittelyä. Ja jos haluatte muovikassit heti pakataksenne tavaroita, laittakaa ne ekaksi. Sanokaa reippaasti, maksatteko käteisellä vai kortilla, tai ottakaa se kortti esille. Älkää vaihdelko maksutapaa, kun olette sen valinneet, se eiku-sähläys harmittaa jonossa odottavia, samoin jos ette osaa laskea niitä säästöpossuista kaivamianne kolikoita. Pyytäkää asioita kuuluvalla ja selkeällä äänellä, kassa ei kuule mitään kuiskailuja kaupan hälinässä.

Vierailija
84/223 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hyvä jos asiakas antaa pullon palautus lapun suoraan käteen. Suurin osa pudottaa sen liukuhihnalle.. Se on typerää, koska hihna voi viedä lapun pöydän sisään.. sama juttu kolikoiden kanssa. Pullot on oikeasti fiksuin laittaa hihnalle pystyasennossa.

En laita pulloja koskaan pystyyn hihnalle. Muistiin jäi usean vuoden kassalla työskentelystä, miten paljon sattui kun ne isot pystyyn laitetut pullot kaatuivat hihnan alkaessa liikkua käteni päälle. Ei myöskään ole asiakkaan kannalta kiva, jos se heti juotavaksi tarkoitettu limupullo ehti kaatua hihnalla ja saa sitten varovaisesti availla jottei kaikki olisi rinnuksilla.

Vierailija
85/223 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta näin asiakkaan näkökulmasta on epäkohteliasta puhua puhelimeen kassalla asioidessa. Kyllä minusta olis kohteliasta edes siksi aikaa laittaa se puhelin pois ja tervehtiä kassaa eikä ignoorata asiakaspalvelijaa kokonaan lörpöttelemällä puhelimeen. Erityisesti keski-ikäiset naiset tekevät tätä ja minua jotenkin hävettää heidän puolestaan.

Mutta ajattelenkin näin asiakkaan näkökulmasta, mitä mieltä kassatyöntekijät ovat?

Minusta se on erittäin loukkaavaa ihan missä tahansa kanssakäymisessä, mutta paljon ikävämpää on, kun se hidastaa sitä rahastusta ihan hemmetisti, kun toinen ei lainkaan keskity omaan osuuteensa.

Vierailija
86/223 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun oli kassana 80-luvulla pari vuotta, oli parilla miesasiakkaalla tapana tällätä kori tavaroineen hihnalle. Eivät siis itse viitsineet purkaa tavaroita vaan kassan piti noukkia sieltä korista. Se oli hankalaa, kun hihnaa ei voinut liikuttaa, mutta käsitellyt tavarat olisi pitänyt saada eteen päin ( oli vain yksi yhtenäinen hihna). Siihen aikaan ei ollut EAN-koodejakaan vaan hinnat piti lyödä kassaan. Enää ei varmaan tällaisia?

On edelleen. Kori, pahvilaatikko tai oma kassi. Inhoan etenkin niitä omiin likaisiin kasseihin pakattuja tavaroita joita joudun kassista poimimaan että saan ne maksatettua ja pakkaamaan sitten uudestaan. Hidastaa ja on epähygieenistä muille asiakkaillekin.

Vierailija
87/223 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti tätä on tapahtunut vielä tänä vuonnakin... Kyseessä usein vanhempi (muttei toimintakyvytön) ihminen tai alkoholisti. Erittäin mukava lisä kassatyöntekijälle ruuhka-aikaan.

Vierailija
88/223 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kassana haittaa, jos esim nyökkää tervehdykseksi ja hoitaa sen homman kuitenkin ihan sujuvasti. 

Minä taas haluaisin kassana kysyä, haittaako asiakasta se, että olen puhelimessa ja nyökkään tervehdykseksi ja alan jo vetelemään siinä niitä tavaroita. Jos en tee niin, sinun pitää odottaa. Aina ei tiedä, kummasta asiakas pahastuu enemmän, odottamisesta vai palvelun aloittamisesta, vaikka puhelu on kesken. 

Vierailija
89/223 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bonuskortin voi rekisteröidä heti ensinmäisen viivakoodin jälkeen, eikä tarvii odotella että kaikki tuotteet on vedetty läpi ja sitte alkaa ihmettelemään että missä kaupassa nyt ollaan ja mikä bonuskortti tänne käy.

Jos olet nuorehkon näköinen, niin älä tee numeroa siitä että kassa kysyy sulta henkkarit kun ostat tupakkaa/alkoholia. Vaikka huomaisimme että olet selkeästi yli 18-vuotias, toitotetaan sitä henkkareitten kysymistä ihan joka tasolta. Paras on jos sulla on henkkarit jo valmiiksi ojossa kun tulet kassalle.

Lue tarjouskyltit tarkkaan. Ei ole kassan vika jos oot ottanu väärää tarjouspussikeittoa tai jos tarjouksen saa vain plussakortilla. Sitä kuittia on ärsyttävä alkaa käymään siinä kassalla läpi ja myyjänä ei voi muistaa kaikkia kaupan tarjouksia ulkoa. Kassa kyllä rekisteröi ne tarjoukset automaattisesti.

Henkkarit pitää lain mukaan kysyä 30v ja sen alle näyttäviltä. Meillä kassalaite käskee kysyä henkkarit myös alkoholittomista oluista, ja siitä se huuto aina alkaakin...

Vierailija
90/223 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne plussapisteet ja boonukset voi vetää heti kun ensimmäinen tuote on skannattu! Eli ei tarvitse odottaa siihen maksutapahtumaan asti. Itse teen niin, että ensin luen sen bonuskortin ja sitten menen jo pakkaamaan ja palaan takaisin tekemään maksusuorituksen.

Hanki lähimaksukortti, jos kauppaostoksesi on pääsääntöisesti alle 25 euroa. Kaikki 25,00 euroa ja sen alle maksavat tuotteet voi maksaa viemällä kortin siihen lukijan viereen tai päälle eikä tarvitse näppäillä pin -koodia (paitsi jonkun 10 lähimaksukerran jälkeen, turvallisuussyistä). Plussakorteistakin ym. saa lähilukuversion, eikä tarvitse vetää edestakaisin siinä magneettijuovalukijassa, niinkuin ennen vanhaan.

KASSATYTÖILLE: monesti käy niin, että sitä seuraava asiakas -kapulaa pidetään siinä hihnalla myös sen tämän hetkisen asiakkaan maksutapahtuman ajan, jolloin minä en voi lapata tavaraa hihnalle, koska hihna ei liiku ja koska edessä on viisi kakaraa/ostoskärryt/lastenrataat ja niiden äiti tekemässä maksusuoritusta ja täten joudun odottamaan, että vaivautuisit ottamaan sen kapulan pois, jotta hihna kulkisi hieman eteenpäin.

Koska minä laitan ostokset painon mukaan painavat ensin ja viinerit viimeiseksi. Tämä systeemi kusee, jos et annakaan minulle tyhjää liukuhihnaa ja joudun laittamaan loput ostoskorin tuotteet sinne maitotölkkien eteen.

Ja pliis, jos ostan purkin maitoa ja pussin leipää, niin älä jemmaa sitä leipää sinne ylös sivuun vaan laita se vaan sinne liukuhihnalle, ettei minun tarvitsisi aina lähteä kurottelemaan sitä jostain sieltä ylhäältä (raskaana, toppatakissa). JA jos on ihan pakko jemmata niitä kevyempiä tuotteita siihen sivuun, niin tuuppaa sen verran vauhtia, että ne olisivat edes vähän siellä kaukalon loppuosassa päin.

Vierailija
91/223 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- en myöskään ymmärrä ihmisiä, jotka laittavat jugurtit, vanukkaat ja/tai viilit pikkupussiin ennen kassalle menoa. Älä osta niin paljon, jos et jaksa laittaa ostoksiasi tavallisesti hihnalle.

Pakkaan jogurttipurkit jne pussiin siksi, etteivät rikkoutuessaan sotke koko kassin sisältöä.

Pakkaaminen tapahtuu vasta, kun olet maksanut ostoksesi, poislukien hevi ja irtotuotteet. Jos pakkailet etukäteen, pakkaa edes sitten loogisesti, samanalaiset tuotteet yhteen pussiin.

Vierailija
92/223 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pinkoodi menee väärin ÄLÄ OTA SITÄ KORTIA POIS KONEESTA!

Juu tämä! Sen koodin saa näppäillä saman tien uudestaan. Jos otat kortin pois, tapahtuma hidastuu, kun maksupääte hylkää tapahtuman ja sitten pitää odotella, että voidaan aloittaa uudelleen. 

Onko kassalla asioiminen oikeasti näin sekuntipeliä? Joskushan korttia joutuu lukuvirheen takia käyttämään pois, mutta ei siinäkään maksutapahtuma kestä edes puolta minuuttia kauemmin kuin tavallisesti.

Vierailija
93/223 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pinkoodi menee väärin ÄLÄ OTA SITÄ KORTIA POIS KONEESTA!

Juu tämä! Sen koodin saa näppäillä saman tien uudestaan. Jos otat kortin pois, tapahtuma hidastuu, kun maksupääte hylkää tapahtuman ja sitten pitää odotella, että voidaan aloittaa uudelleen. 

Jaa. Meidän lähikaupassa myyjät sanoo AINA, että ota kortti pois ja sitten yritetään uudestaan. Mihin sitä tässä nyt uskoisi?

Ja varsinkin  S-ryhmän kaupoissa se kortinlukija menee jotenkin sekaisin siitä kun ensin lukee bonukset ja sitten haluaa maksaa, niin yhtäkkiä tulee poista kortti, poistan kortin, kassa huutaa että älä poista, laitan takaisin, lukee poista kortti, tapahtuma hylätty, koitan uudestaan jne. Ja teen tismalleen niinkuin siinä lukijassa käsketään.

Vierailija
94/223 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne plussapisteet ja boonukset voi vetää heti kun ensimmäinen tuote on skannattu! Eli ei tarvitse odottaa siihen maksutapahtumaan asti. Itse teen niin, että ensin luen sen bonuskortin ja sitten menen jo pakkaamaan ja palaan takaisin tekemään maksusuorituksen.

Hanki lähimaksukortti, jos kauppaostoksesi on pääsääntöisesti alle 25 euroa. Kaikki 25,00 euroa ja sen alle maksavat tuotteet voi maksaa viemällä kortin siihen lukijan viereen tai päälle eikä tarvitse näppäillä pin -koodia (paitsi jonkun 10 lähimaksukerran jälkeen, turvallisuussyistä). Plussakorteistakin ym. saa lähilukuversion, eikä tarvitse vetää edestakaisin siinä magneettijuovalukijassa, niinkuin ennen vanhaan.

KASSATYTÖILLE: monesti käy niin, että sitä seuraava asiakas -kapulaa pidetään siinä hihnalla myös sen tämän hetkisen asiakkaan maksutapahtuman ajan, jolloin minä en voi lapata tavaraa hihnalle, koska hihna ei liiku ja koska edessä on viisi kakaraa/ostoskärryt/lastenrataat ja niiden äiti tekemässä maksusuoritusta ja täten joudun odottamaan, että vaivautuisit ottamaan sen kapulan pois, jotta hihna kulkisi hieman eteenpäin.

Koska minä laitan ostokset painon mukaan painavat ensin ja viinerit viimeiseksi. Tämä systeemi kusee, jos et annakaan minulle tyhjää liukuhihnaa ja joudun laittamaan loput ostoskorin tuotteet sinne maitotölkkien eteen.

Ja pliis, jos ostan purkin maitoa ja pussin leipää, niin älä jemmaa sitä leipää sinne ylös sivuun vaan laita se vaan sinne liukuhihnalle, ettei minun tarvitsisi aina lähteä kurottelemaan sitä jostain sieltä ylhäältä (raskaana, toppatakissa). JA jos on ihan pakko jemmata niitä kevyempiä tuotteita siihen sivuun, niin tuuppaa sen verran vauhtia, että ne olisivat edes vähän siellä kaukalon loppuosassa päin.

Monesti käy, ettei sitä kapulaa ehdi siirtää hihnalta pois, vaikka itsekin hyötyisi siitä. Varjelen kevyempiä, särkyvämpiä tuotteita esim. basilikoja, koska itse inhoan sitä, kun niistä lähtee kassalla puolet lehdistä pois. Voin kyllä erikseen pyynnöstäsi liiskata tuotteet tai tuupata niitä, ihan miten vaan asiakas haluaa.

Vierailija
95/223 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua tuota kapulaongelmaa. Jos edellisen asiakkaan tavaroita ei enää ole hihnalla ja siinä on tilaa, mikä sinua estää laittamasta niitä tavaroita pysähtyneelle hihnalle eri kohtiin? Miksi sen hihnan pitäisi liikkua? 

Vierailija
96/223 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korttimaksuista.

Monet asiakkaat luulevat että se kone toimii itsekseen eli on aina valmis, mutta kyllä meillä ainakin vaatii että myyjä valitsee ensin korttimaksun. Siinä kohtaa on tarpeetonta kiskoa korttia eestaas ja ihmetellä kuinka hidas kone on. Myyjän pitää nimittäin ensin huomata korttimaksuaikeet ennenkuin voi kääntää korttimaksulle. Jos aiot maksaa käteisellä ja ottaa kortilta vain bonukset, voi sen jotenkin ilmaista, ettei tätä kääntöä tarvitse peruuttaa. Maksaessa jos jotain menee pieleen tai jos laitat kortin "ennenaikaisesti" koneeseen, voi kortin silti antaa rauhassa olla koneessa jollei muuta ohjesteta, koska pois kiskominen kesken toimintojen aiheuttaa aina vähän takapakkia (ja ilkeän piippaisun).

En muuten tiennyt tätä. Pitääpä muistaa kertoa (S-?) kassalle, että otan vain bonukset tai millä kortilla maksan. K:ssa olen jo oppinut sanomaan, että plussa on samalla kortilla.

Vierailija
97/223 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä listasta sais ihan loputtoman pitkän, ja siksi laitan kaikkein tärkeimmän ekaksi,  ja kaikki sen jälkeen tuleva on sellasta pientä ärsyttävää.

- Käytöstavat. Ihan perus käytöstavat. Vastaa tervehdykseen, katso silmiin, kiitä ja sano jotain lähtiessäsi, älä ala raivoamaan tai valittamaan tosi syyttävästi. Suurin osa asioista, joista valitetaan, on sellaisia, joihin aspa ei voi mitenkään vaikuttaa, ja pahoitat siten vaan toisen mielen. Näillä pärjää jo erittäin pitkälle. 

- Lastaa ostoksesi hihnalle ripeästi, sillä en voi ottaa ostoksiasi nopeasi, jos laitat niitä yhden 10 sekunnin välein. Älä kuitenkaan pakkaa hirveää kekoa hihnalle, vaan jos siinä ei ole tilaa, odota että sitä tulee. JOs ostat kärryllisen kamaa ja olet esim perheen kanssa, niin laita joku jo pakkaamaan, tai se hidastaa koko jonoa, kun ne ostokset vievät kaiken tilan takahihnalla, ja joudun hidastelemaan seuraavien ostosten kanssa. Jos mahdollista, niin laittele painavammat tavarat ensin, vaikka ne todennäkösesti onkin korin pohjalla. Jos laitat ensin kaikki kevyet salaatit, jugurtit ynnämuut, niin ne joutuu ahtaa sinne hihnan sivulle, etteivät muserrru takaa tulevien maitojen alle. Ite tykkään että asiakas laittaa pullot makaamaan, sillä ne kuitenkin kaatuu. 

-Älä pakkaa muovipussin päälle tavaraa tai laita sitä hihnalle viimeisenä, jos haluat alkaa pakkaamaan tavaroitasi heti. Jos otata muovipussin, niin laita se hihnalle tuotteiden päälle tai sano ottavasi muovipussin, älä laita sitä kysyvästi näyttöni eteen, odottaen että otan sen. Helvetti. (Anteeks tämä viimeinen raivostuttaa mua jostain syystä :D

-Ite tykkään eniten jos asiakas laittaa pullonpalautuskuitin siihen tasolle, mihin rahatkin voi laittaa tai vastaavasti anna se minulle kun olen ottanut ostoksesi. Älä törkkää kättäsi naamani lappusi kanssa, kun olen skannaamassa ostoksiasi tai laita sitä ostoksiesi sekaan hihnalle. 

- Olen S-ryhmällä töissä, ja voit tosiaan ottaa ne bonuksesi heti kun kuitti on alkanut, ei tarvitse odottaa ostosten loppuun. Et myöskään saa yhtään enempää bonuksia, vaikka otat ne ja vasta sen jälkeen annat pullonpalautuskuitin. Se määräytyy loppusumman mukaan. 

-Jos laitat väärän pin-koodin, niin ÄLÄ OTA SITÄ KORTTIA POIS. JA TYRKKÄÄ TAKAISIN SISÄÄN. Odota 2 sekuntia, kunnes kone antaa sun taas laittaa sen uudestaan. Muuten kestää kauan ja se kone ei pysy perässä. 

-Varsinkin jos olet 40-vuotta vanhempi raihnainen mies, niin älä kiltti ala iskemään tai puhumaan mitään likaisia. Jätä ne riisuvat katseet ja puheet. Ei todellakaan ole kohteliaisuus, vaan alat vaan ahdistamaan ja aina kun nään sut, niin tulee epämukava olo (mikä tapahtuu monien kohdalla päivittäin, kun tulevat kuolaanaan nuoria myyjiä...)

- Ota maksuvälineet ajoissa esille, ja jos on kova jono niin älä maksa kourallisella hiluja (älä sillon ala myöskään tarkistamaan viimeisen vuoden aikana kertyneitä veikkauspelejä ja tekemään uusia, sillä siinä kestää....) Älä osta paljon tavaraa, jos tiedät että tilillä on vähän rahaa. Tarkista myös kassalle mennessä, että on se lompakko mukana, ettei tarvii alkaa juoksemaan autolle tai kotiin. 

Nyt on varmaan pakko alkaa lopettamaan ettei mee ihan loputtomaksi :D Viimeinen olkoon sellanen, jota yks mies tekee, ja joka raivostuttaa jostain syystä älyttömästi. Maksaa aina lähimaksulla ja sanoo mulle jokaikisen asian ääneen, jota maksupääte hänelle kertoo. "Kortti luettu poista kortti, ei jäsenkortti  kortti luettu poista kortti" KYLLÄ MINÄ TIEDÄN....

Hyvää päivänjatkoa vaan :D

Vierailija
98/223 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-tervehdi

-kaiva maksuväline esille ajoissa

-opettele miten päin kortti asetetaan lukijaan ettei tarvitse joka ikinen kerta kysyä

-opettele pin-koodisi. Jos se kuitenkin menee väärin älä nyppää korttia pois lukijasta

-varmista rahatilanteesi ennen kauppaan tuloa ja tuo kassalle tavaraa vain sen verran kuin on varaa maksaa

-älä varasta muovikasseja

-mikäli sinulla on miljoona veikkauksen arpaa tarkistettavana mene ärrälle. 

Kiitos! Muut näistä tietääkseni sujuvat, mutta kortinlukijat ovat eri kaupoissa välillä erilaiset, joten välillä joudun hetken oikeaa kortin paikkaa etsimään. Ap.

Ei nyt millään pahalla, mutta tätä en ymmärrä alkuunkaan... Joka päivä tulee vähintään pari asiakasta jotka pähkäilevät kortin paikkaa ja hämmästelevät masiinaa: "mihinkäs tämä nyt laitetaan - kun nää on kaikki vähän erilaisia". Kun ei ne ole. Minulla ei ole ikinä ollut ongelmia maksaa kortilla missään, ne kaikki laitteet toimivat samalla periaateella eikä tarvitse olla mikään nero tajutakseen, mihin se kortti milloinkin pitää tunkea. Sanoisin tähän vielä lisäksi sen, että lukekaa niitä näytön ohjeita. Eri asia jos on huono näkö ja on unohtanut lasit autoon, mutta silloin voi sanoa kassalle vaikka että "anteeksi, en näe mitään, voisitko vähän auttaa".

On ne erilaisia. Jostain työnnetään kortti ylhäältä, jostain edestä. Laitteet sijaitsevat eri paikoissa, nappulat ovat erilaisia, kuitit saa eri paikoista ym. Autan mielelläni asiakasta, että homma hoituu nopeammin. Ja jos asiakas mokailee korttimaksun kanssa, kevennän aina tunnelmaa, tyyliin esim. että näitähän sattuu, ette ole ainoa jne. Ja jos asiakas on ihan paniikissa korttimaksun kanssa, rauhoittelen. Esim. jos laite ilmoittaa, ettei maksu onnistu.

Tykkään asiakaspalvelusta.

Vierailija
99/223 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohje kassahenkilölle: älä kommentoi asiakkaan ostoksia. Se on asiatonta, vaikka kuinka tekisit sen "hyvässä hengessä".

Vierailija
100/223 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä juttuja tietää. Olen kyllä joskus laittanut tavaraa päällekkäin tyyliin leipä ja sen päälle rusinapussi tms. En tiennyt, että siitä on enemmän haittaa - tai olen ajatellut, ettei sillä ole niin merkitystä. Kukkaro minulla on ainakin aina valmiina kädessä, kun tulee loppusumman vuoro.

Kasat hidastaa kassoja. Tuotteet voi laittaa muutenkin tiiviisti, kuin rakentelemalla niistä tornitaloja. Lisäksi korkeissa pinoissa on aina riski, että tavaroita putoilee hihnalta hihnan liikkuessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi