Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupan kassalla työskentelevät: antakaa käyttäytymisohjeita tumpelolle asiakkaalle

Vierailija
30.12.2017 |

Mitkä ovat yleisimmät asiakkaiden tekemät mokat jotka teitä ärsyttävät tai hankaloittavat työtänne?

Itse olen saanut viime päivinä palautetta mm. hihnalle lappeelleen asetetuista pulloista (olisi kuulemma pitänyt laittaa pystyyn) ja myyjälle suoraan ojennetusta pullonpalautuskuitista (olisi pitänyt laittaa kassakoneen viereen tasolle).

En siis millään pahalla, mutta ihan vaan ymmärtämättömyyttäni olen toiminut näin.

Mitä muuta sellaista minun kuuluisi tietää, mitä ei missään kerrota, mutta jotta toimisin oikein kaupan kassalla?

Kommentit (223)

Vierailija
1/223 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan puhut selkeästi ja riittävällä äänellä, ettei tarvitse useaan otteeseen kysyä mitä sanoit.

Vierailija
2/223 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että kassalla olevat kaverini jatkuvasti valittavat kun asiakkaat tekevät jotain "väärin". Uskaltaako tässä enää kaupassa asioida ollenkaan. Onneksi on itsepalvelukassat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/223 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeton aloitus. Saavat kassojen pimut olla kiitollisia että asiakkaita riittää ennen kuin kaikki on korvattu automaattikassoilla.

Vierailija
4/223 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat yleisimmät asiakkaiden tekemät mokat jotka teitä ärsyttävät tai hankaloittavat työtänne?

Itse olen saanut viime päivinä palautetta mm. hihnalle lappeelleen asetetuista pulloista (olisi kuulemma pitänyt laittaa pystyyn) ja myyjälle suoraan ojennetusta pullonpalautuskuitista (olisi pitänyt laittaa kassakoneen viereen tasolle).

En siis millään pahalla, mutta ihan vaan ymmärtämättömyyttäni olen toiminut näin.

Mitä muuta sellaista minun kuuluisi tietää, mitä ei missään kerrota, mutta jotta toimisin oikein kaupan kassalla?

Lappeelleen laitan itsekin koska ne kuitenkin kaatuu kun hihna liikkuu. Jos kass aukoo päätään niin älä kuuntele. Oisko jokin että viivakoodi on helpompi lukea jos pullo on pystyssä.

Vierailija
5/223 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä jos asiakas antaa pullon palautus lapun suoraan käteen. Suurin osa pudottaa sen liukuhihnalle.. Se on typerää, koska hihna voi viedä lapun pöydän sisään.. sama juttu kolikoiden kanssa. Pullot on oikeasti fiksuin laittaa hihnalle pystyasennossa.

Vierailija
6/223 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hyvä jos asiakas antaa pullon palautus lapun suoraan käteen. Suurin osa pudottaa sen liukuhihnalle.. Se on typerää, koska hihna voi viedä lapun pöydän sisään.. sama juttu kolikoiden kanssa. Pullot on oikeasti fiksuin laittaa hihnalle pystyasennossa.

Miksi? Ne kaatuu ja pitää ääntä. Kaikki tuijottaa ja sitten on kiva suihkulähde kämpillä kun avaa.Toivottavasti tää on Finnish Nightmaresin kakkososassa:)

Vierailija
7/223 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ne pullothan kaatuvat lähes aina, kun hihna lähtee liikkelle.

Vierailija
8/223 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarpeeton aloitus. Saavat kassojen pimut olla kiitollisia että asiakkaita riittää ennen kuin kaikki on korvattu automaattikassoilla.

Miksi ihmeessä pitäisi nyt erityisen kiitollinen olla? 😂😂

Vierailija
9/223 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan puhut selkeästi ja riittävällä äänellä, ettei tarvitse useaan otteeseen kysyä mitä sanoit.

Olen luullutkin, että asiakkaalle riittää, jos on selkeä ja kohtelias, mutta nyt on alkanut tuntua, että paljon muutakin sellaista vaaditaan mistä ei tiedä mitään. Voisko joku tehdä listan näistä?

Ap.

P.S. En osannut käyttää itsepalvelukassaakaan. Myyjä joutui valistamaan minua, etten saa alkaa laittaa ostoksia kassiin, ennen kuin olen maksanut. En kyllä oikein ymmärtänyt tätäkään miksi. Alan kohta tosissaan pelätä kaupassa käyntiä, kun teen koko ajan jotain väärin...

Vierailija
10/223 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pinkoodi menee väärin ÄLÄ OTA SITÄ KORTIA POIS KONEESTA!

Vierailija
11/223 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen luullutkin, että asiakkaalle riittää, jos on selkeä ja kohtelias, mutta nyt on alkanut tuntua, että paljon muutakin sellaista vaaditaan mistä ei tiedä mitään. Voisko joku tehdä listan näistä?

Ap.

P.S. En osannut käyttää itsepalvelukassaakaan. Myyjä joutui valistamaan minua, etten saa alkaa laittaa ostoksia kassiin, ennen kuin olen maksanut. En kyllä oikein ymmärtänyt tätäkään miksi. Alan kohta tosissaan pelätä kaupassa käyntiä, kun teen koko ajan jotain väärin...

Kassat joutuvat tekemään pistotarkastuksia eli mätsäävätkö näytöllä näkyvät tuotteet skannaamiasi. Se on vaikea tehdä jos ostokset ovat jo pussissa.

Vierailija
12/223 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Ne kaatuu ja pitää ääntä. Kaikki tuijottaa ja sitten on kiva suihkulähde kämpillä kun avaa.Toivottavasti tää on Finnish Nightmaresin kakkososassa:)

Ei ole omalle kohdalleni sattunut yhtään liukuhihnalle kaatunutta pulloa. Sen sijaan vaakatasossa olevia pulloja on hankalampi käsitellä. Viivakoodit yleensä ovat loogisesti vaakatasossa. Ja lappeella olevat pullot kolisevat enemmän ja myös pyörivät miten sattuu. Jos joku haluaa laittaa pullot vaakatasoon niin laittakoot. Ei se minua haittaa. Mutta ihmettelen kyllä että miksi niin pitää tehdä koska se ei ole loogista toimintaa.

Vierailija
13/223 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole omalle kohdalleni sattunut yhtään liukuhihnalle kaatunutta pulloa. Sen sijaan vaakatasossa olevia pulloja on hankalampi käsitellä. Viivakoodit yleensä ovat loogisesti vaakatasossa. Ja lappeella olevat pullot kolisevat enemmän ja myös pyörivät miten sattuu. Jos joku haluaa laittaa pullot vaakatasoon niin laittakoot. Ei se minua haittaa. Mutta ihmettelen kyllä että miksi niin pitää tehdä koska se ei ole loogista toimintaa.

Loogisesti vastauksestasi ei saa mitään selvää! Ja kyllä ne kaatuu ja usein! Oisimpa keilauksessakin yhtä hyvä!

Vierailija
14/223 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-tervehdi

-kaiva maksuväline esille ajoissa

-opettele miten päin kortti asetetaan lukijaan ettei tarvitse joka ikinen kerta kysyä

-opettele pin-koodisi. Jos se kuitenkin menee väärin älä nyppää korttia pois lukijasta

-varmista rahatilanteesi ennen kauppaan tuloa ja tuo kassalle tavaraa vain sen verran kuin on varaa maksaa

-älä varasta muovikasseja

-mikäli sinulla on miljoona veikkauksen arpaa tarkistettavana mene ärrälle. 

Vierailija
15/223 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pari vuotta apteekin kassalla töissä. Työ ja asiakkaat olivat pääsääntöisesti ihan jees, mutta muutama juttu ärsytti.

Sanoin asiakkaalle "terve", ja hassunhauska asiakas lohkaisee, että "melkein" tai "no enhän mä tääl muuten olis" ja räkänaurut perään. Hohhoijaa.

Jotkut tohelot taas kaivoivat lompakon kolmen minuutin jonottamisen jälkeen vasta päästyään maksamaan, osa taas käy kassalla jahkailemaan ostaisiko mielummin mansikan vai banaanin makuista vitamiinia.

Välillä asiakas taas totesi kassalla, ettei ostakaan tuotetta x, ja lähti viemään tuotetta x takaisin hyllyyn, jättäen muut tuotteet kassalle. Sen ostamatta jätettävän tuotteen voi kyllä jättää kassallekin, niin homma toimii nopeammin.

Vierailija
16/223 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pinkoodi menee väärin ÄLÄ OTA SITÄ KORTIA POIS KONEESTA!

Kiitos! Juuri tämänkaltaisia ohjeita kaipasinkin. En siis tiennyt tätäkään.

Lisää vastaavia? Ap.

Vierailija
17/223 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiakkaana luin jostakin muutaman vinkin myyjän työtä nopeuttaakseni ja näitä oon noudattanutkin siitä lähtien, eli:

-pakkaan viilit suoraan pieneen muovipussiin, mutta en solmi pussia kassalla, että myyjän on helpompi ottaa viivakoodit viileistä.

- rupean pakkaamaan tuotteita sitä mukaa kun niitä tulee kassahihnan toiseen päähän. Melkein kassillisen saan pakattua siinä ajassa ennenkuin tulee maksamisen vuoro.

Toivottavasti oon näin helpottanut myyjän työtä.👍🏼

Vierailija
18/223 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-tervehdi

-kaiva maksuväline esille ajoissa

-opettele miten päin kortti asetetaan lukijaan ettei tarvitse joka ikinen kerta kysyä

-opettele pin-koodisi. Jos se kuitenkin menee väärin älä nyppää korttia pois lukijasta

-varmista rahatilanteesi ennen kauppaan tuloa ja tuo kassalle tavaraa vain sen verran kuin on varaa maksaa

-älä varasta muovikasseja

-mikäli sinulla on miljoona veikkauksen arpaa tarkistettavana mene ärrälle. 

Kiitos! Muut näistä tietääkseni sujuvat, mutta kortinlukijat ovat eri kaupoissa välillä erilaiset, joten välillä joudun hetken oikeaa kortin paikkaa etsimään. Ap.

Vierailija
19/223 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullot on oikeasti fiksuin laittaa hihnalle pystyasennossa.

Ok. Ja sitten laittavat ne itse kyljelleen viivaakoodin luvun jälkeen :O

Vierailija
20/223 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pullot on oikeasti fiksuin laittaa hihnalle pystyasennossa.

Ok. Ja sitten laittavat ne itse kyljelleen viivaakoodin luvun jälkeen :O

No se nyt on ihan loogista. Se kaukalo kun on yleensä vähän kallellaan alaspäin ja hihnakaan ei yltä sinne loppuun asti vaan jossain kohtaa tulee stoppi ja pystyssä oleva painavampi tavara, kuten iso limsapullo voi pian lentää sieltä laidan yli, jos se pystyssä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän