Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei taida oikeita avun tarpeessa olijoita ollakaan

Vierailija
30.12.2017 |

Tai sitten nämä jotka eivät ole oikeasti pitävät itsestään suurinta meteliä.

Olen vaikeassa tilanteessa itsekin, mutta autan muita aina kun voin. Vaikka oma saamani apu ei ole aina ollut sieltä parhaimmasta päästä.

Kesällä jouduin asumaan turvakodilla parisuhteen päätyttyä ja valitettavasti tuli myös siellä huomattua nämä avun tarvitsijat. Ei ollut mitenkään kiva kun alkoholisoitunut seinänaapuri rymisteli aina huoneeseeni pyytämään viitosta lainaan.

Minä taas olin kuulemma käynyt hänen huoneessaan "nuuskimassa lapsen varjolla" vaikka lapseni tai minä emme siellä kertaakaan käyneet.

Tosi monesti huomannut, ettei nuo joulukeräyksetkään mene oikeaan osoitteeseen, eikä ruokajaot.

Facebookin annetaan ilmaiseksi palstoilla samat haukat kyttää mahdollisimman käytännöllistä ja arvokasta tavaraa, jonka varaavat heti ja kurvaavat salamana uudella mersulla hakemaan.

Että eipä kehtaa omaa tilannetta enää valittaa, kun on nähty nämä "avuttomat" ja samalla vaan leimautuisi itsekin.

Vaaaehtoistöitä meinaan jatkaa, mutta muu auttaminen saa minun osalta olla.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä katkera vinkuja, joka hakeutuu turhaan turvakodille.

Vierailija
2/7 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vaaaehtoistyö? Entä jos menisit ihan oikeisiin töihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit siis lainata turvakodilla loisiessasi rahaa alkoholistille ja nyt vituttaa kun se ei maksa takaisin.

Vierailija
4/7 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humble brag ja katkeruus samassa vuodatuksessa - vaikuttavaa!

Vierailija
5/7 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ap:n kanssa. Itse olen pienituloinen ja raha riittää kyllä, kun katsoo mitä ostaa. En ostele valmisruokia vaan teen itse, perusruoka ei paljoa maksa ja usein hyödynnän Prisman 60 % illat niin saa vaihtelua ja vähän kalliimpiakin juttuja jauhelihan hinnalla kuten lohta.

Hoplopissa ei käydä alvariinsa, ehkä kerran pari vuodessa ja sinnekin mennään lounaan jälkeen niin ei tarvitse ostaa muuta kuin pääsyliput. Kirpparilta löytää hyviä vaatteita, mitään merkkitietoisia ei olla kukaan, tykkään muutenkin kirpparilla kiertelystä, turhuuksia en osta sieltäkään.

Meidän elämä on varmaan paljon ankeampaa kuin monien muka-köyhien. Hyvin kuitenkin pärjätään näin ja olen oikeasti sitä mieltä, että Suomessa ei kenenkään tarvitse nälkää nähdä jos yhtään on elämänhallinta kunnossa.

Vierailija
6/7 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas ap, on surullinen ilmiö että kaltaisesi kuormittavat turvakoteja turhaan.

Vierailija
7/7 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan ilmaiseksi ryhmissä saa tavarat nopein. Ei se mikään köyhien ryhmä ole.