Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä työttömät ei halua kursseille tms..

hullumaailma
30.12.2017 |

Siis noita viestejä lukiessa tuntuu nyt suurin ongelma olevan se että pitäisi jättää se kotisohva tai lähikuppilan kantapöytä ja lähteä palkatta jollekkin kursille muutamaksi päiväksi kuussa. Luulisi jo pelkän mielenterveyden takia olevan vaihtelua päästä näkemään jotain muuta kuin se oman kaksion seinä tai lähibubin kaljahana.

Kommentit (348)

Vierailija
21/348 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo oli kyllä kiva olla kurssilla. Muistan kun työnhakukurssilla yhtenä tehtävänä oli sellainen kolmen hengen ryhmätyö jossa yksi istui tuolilla ja oli ohjaavinaan helikopteria ja kaksi muuta oli matkustajina. Aika veikeetä vai mitä. Kyllä siinä mielenterveys koheni kun mielikuvitusroottorit hyrräs

Kyllä tuollainen on ihan suoraa vittuilua. Kurssin pitäjä vain pilailee työttömien kustannuksella.

Vierailija
22/348 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kurssien sisältö on lapsellista pelleilyä

2. Kurssilta ei koskaan saa minkäänlaista todistusta tai sertifikaattia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/348 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

korjaus ylle kirjoitti:

Korjaus ylläolevaan . lapsi yksityisen kotihoidon tuelle yksityisellä

Onko sinun asiasi miettiä, miten joku muu tekee. Huolehtisit vaan omasta elämästäsi.

Kyllä se hiukan on koska moni elää minun maksamillani verorahoilla käyttäen tukia yhteiskunnassa täysin väärin. Minusta tää pitää paljastaa. ja olen ihan oikeasti tosissani. Miksi jonkun pitää työllään maksaa esim se että joku äiti viettää päivät shoppaillen ja kavereitten kanssa hengaillen kun lapsi on yhteiskunnan varoilla hoidossa muualla ja äiti vetää elämisensä ansiot ihan ilmaiseksi. Hoitaisi edes lapsensa sitten.

Ja tämä äiti ei vaan halua töitä.

Vierailija
24/348 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työni vuoksi käynyt paikallisessa aikuiskoulutuskeskuksessa erilaisilla korttikursseilla ja kyllä ne kursseilla käyvät työttömät ja työllisyyskoulutettavat ovat sen näköistä porukkaa, että ei sillä montaa sen näköistä tyyppiä ole jonka minä ottaisin töihin. Ihan pelkkää tilastojen siivoamista, eikä kenellekkään mitään hyötyä.

Vierailija
25/348 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin istua kurssilla ympäri vuoden, mutta kun niihin ei pääse.

9e päivä lisä rahaa kelpaisi.

Ilmaistyöt ovat sen sijaan nou, koska niiden takia olen työtön.

Vierailija
26/348 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

envaantajuu kirjoitti:

No miksi ette sitten hemmetti vaadi järkevämpiä kursseja. Nyt te van itkette että pitää nyt lähtee ylipäätään jonnekkin. Kun kotona ja kuppilass olis kivempaa. Sellasen kuvan noista monista viesteistä esim siinä aktiivimallin vastustusketjussa saa.

Tehkää aloite järkevimmistä kursseista sitten. Nyt te vaan vaaditte ilmasta rahaa.

Niin kun tähänkin asti on työttömien näkökulmaa niin paljon kuunneltu näitä uusia lakeja vääntäessä.

Monesti on puhuttu siitä, mikä on todellinen ongelma ja päättäjien touhut ovat saaneet kritiikkiä ihan asiantuntijoilta. Ovatko he ottaneet asiantuntijoiden neuvot huomioon? No eivät, vaan survovat läpi oman ideologiansa mukaisia kyykytyslakeja vastoin parempia neuvoja. Mitä työttömät tässä voivat realistisesti tehdä asian muuttamiseksi kun ei asiantuntijoiden sanakaan paina hallitukselle paskaakaan?

Kukaan ei edelleenkään valita siitä, että pitäisi tehdä jotain. Päinvastoin suurin osa olisi tyytyväinen jos töitä saisi, mutta nämä ilmaistyöt ja mahdottomat vaatimukset ovat asia erikseen.

Vierailija
27/348 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten monet firmat valittaa työvoimapulasta ??

Vierailija
28/348 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työni vuoksi käynyt paikallisessa aikuiskoulutuskeskuksessa erilaisilla korttikursseilla ja kyllä ne kursseilla käyvät työttömät ja työllisyyskoulutettavat ovat sen näköistä porukkaa, että ei sillä montaa sen näköistä tyyppiä ole jonka minä ottaisin töihin. Ihan pelkkää tilastojen siivoamista, eikä kenellekkään mitään hyötyä.

Olen itse ollut vastaavilla kursseilla ja osa siellä olevista on toki tuollaisia, mutta lisäksi on ollut monta nuorta, liian vanhaa töihin otettavaksi, ihan ammattitaitoista porukkaa joilta vain on työt loppuneet jne. Osan pitäisi päästä työkyvyttömyyseläkkeelle, vaan eivät pääse.

Vierailija
29/348 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

envaansiedä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

korjaus ylle kirjoitti:

Korjaus ylläolevaan . lapsi yksityisen kotihoidon tuelle yksityisellä

Onko sinun asiasi miettiä, miten joku muu tekee. Huolehtisit vaan omasta elämästäsi.

Kyllä se hiukan on koska moni elää minun maksamillani verorahoilla käyttäen tukia yhteiskunnassa täysin väärin. Minusta tää pitää paljastaa. ja olen ihan oikeasti tosissani. Miksi jonkun pitää työllään maksaa esim se että joku äiti viettää päivät shoppaillen ja kavereitten kanssa hengaillen kun lapsi on yhteiskunnan varoilla hoidossa muualla ja äiti vetää elämisensä ansiot ihan ilmaiseksi. Hoitaisi edes lapsensa sitten.

Ja tämä äiti ei vaan halua töitä.

Kyllä varmasti kaikki työttömätkin haluaisivat nämä väärin käyttäjät kuriin. Näiden muutamien takia nyt halutaan lynkata kaikki työttömät ja keksitään näitä järjettömiä aktivointeja kun varmasti suurin osa haluaisi niitä töitä tehdä, mutta ei vaan saa.

Vierailija
30/348 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pitäsi nyt osata varmaan erottaa ja myöntää että on kaksi erillistä joukkoa työttömiä.

A. ne jotka työtä todella etsii ja jotka ei sitä saa

B. ne jotka pelkää joutuvansa töihin ja haluuvat kaiken mahdollisen tuen yhteiskunnalta voidakseen elää työtä tekemättä

Sitten on kaikenlaiset variaatiot jostain välimaastosta

Vierailija
31/348 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt metkani kuusi erillistä työnhakukurssia (lisäksi erilaisia korttikursseja, joilla on ollut työnhakuinfot samassa) kestoiltaan viikosta kolmeen kuukauteen. Kursseilla on leikitty ryhmäytymisleikkejä, leikitty työhaastettelu- ja asiakaspalvelutilanteita. On leikitty ison talon isäntää ja renkipoikaa. On kirjoitettu cv:tä yhdelläkin kurssilla kokonaista kaksi viikkoa putkeen. Olipa yhdellä kursseista jopa yhden päivän mittainen työharjoittelujaksokin, jonka tarkoitusperä oli palauttaa kurssitettava henkilö harjoittelupaikan kautta takaisin työelämään. Lisäksi olen käynyt työkkärin "miten löydän avoimia työpaikkoja työpaikkailmoituksista"-tilaisuuksia varmaan kymmenen.

Kun tarjonta on tällaista, niin ei kurssitukset kiinnosta. Mikäli tarjolla olisi jotain sellaista, joka parantaisi ammatillista osaamista tai veisi asioita muuten eteenpään, niin voisin kursseille mennäkin.

(Niin - ja se päivän työharjoittelu ei työllistänyt minua ravintolakokiksi.)

T: pätkä töissä

Vierailija
32/348 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt metkani kuusi erillistä työnhakukurssia (lisäksi erilaisia korttikursseja, joilla on ollut työnhakuinfot samassa) kestoiltaan viikosta kolmeen kuukauteen. Kursseilla on leikitty ryhmäytymisleikkejä, leikitty työhaastettelu- ja asiakaspalvelutilanteita. On leikitty ison talon isäntää ja renkipoikaa. On kirjoitettu cv:tä yhdelläkin kurssilla kokonaista kaksi viikkoa putkeen. Olipa yhdellä kursseista jopa yhden päivän mittainen työharjoittelujaksokin, jonka tarkoitusperä oli palauttaa kurssitettava henkilö harjoittelupaikan kautta takaisin työelämään. Lisäksi olen käynyt työkkärin "miten löydän avoimia työpaikkoja työpaikkailmoituksista"-tilaisuuksia varmaan kymmenen.

Kun tarjonta on tällaista, niin ei kurssitukset kiinnosta. Mikäli tarjolla olisi jotain sellaista, joka parantaisi ammatillista osaamista tai veisi asioita muuten eteenpään, niin voisin kursseille mennäkin.

(Niin - ja se päivän työharjoittelu ei työllistänyt minua ravintolakokiksi.)

T: pätkä töissä

*metkani = matkani varrella*

Vierailija
33/348 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

selittäkääse kirjoitti:

Yksi suuri syy on varmasti se että näille aloille ei ehkä ole tarpeeksi ammattia hallitsevia. Mieheni on hitsari ja ainakin täällä meilläpäin osaavia hitsareita haetaan paljon. Silti hänenkin työpaikalleen uudet palkatut eivät osaa työtään. Heillä varmaan on edes alan koulutus kun pääsevät yrittämään. Mutta esimerkiksi minun olisi aika turha lähteä tradenomin koulutuksella hentona naisena noita töitä hakemaan.

Muutenkin suurinosa työnantajista etsii sitä valmista työvoimaa koulutuksella ja kokemuksella. Yritin itse vaihtaa alaa kirjanpitäjäksi mutta mistään ei edes vastattu mitään kun laitoin hakemuksia koska useamman vuoden kokemusta alalta ei ole.

Vierailija
34/348 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ne kurssit ovat yhtä höpöhöpöä.

Ja mikä ihmeen käsitys sinulla on työttömien ajankäytöstä? Ajatteles, meillä useimmilla on perhe (ihan päiväkoti-ikäisiä lapsiakin) ja päivät menevät kotihommia tehden, lasten kanssa touhuten yms.  

Jos sinä et osaa liikkua ulos kämpästäsi ilman työtä niin älä oleta etteikö muut osaisi.

Selitäpäs vielä, miksi veronmaksajien pitäisi maksaa sinulle näistä "kotihommista" ja "touhuiluista"?

Aktiivimalli on parasta, mitä Suomessa on tapahtunut moneen vuoteen!

Olet kyllä täysi idiootti. Tajuatko, että sinä tämänkin työttömien nöyryytyksen maksat? Mitään hyötyä siitä ei tule olemaan työllistymisen kannalta, mutta saatpa maksaa vähän lisää veroa siitä ilosta että työttömät saadaan leikkimään piirileikkejä ja rahasi menevät isorikkaiden taskuun. En tiedä miksi se on sinusta parempi kuin se, että ihminen joka ei valtion taloudenhoitokyvyttömyyden vuoksi saa töitä, pystyisi elämään edes jotenkuten ja vaikka hoitamaan niitä lapsiaan eli tulevia veronmaksajia.

Vierailija
35/348 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ne kurssit ovat yhtä höpöhöpöä.

Ja mikä ihmeen käsitys sinulla on työttömien ajankäytöstä? Ajatteles, meillä useimmilla on perhe (ihan päiväkoti-ikäisiä lapsiakin) ja päivät menevät kotihommia tehden, lasten kanssa touhuten yms.  

Jos sinä et osaa liikkua ulos kämpästäsi ilman työtä niin älä oleta etteikö muut osaisi.

Selitäpäs vielä, miksi veronmaksajien pitäisi maksaa sinulle näistä "kotihommista" ja "touhuiluista"?

Aktiivimalli on parasta, mitä Suomessa on tapahtunut moneen vuoteen!

Kukaan ei maksa kotihommista ja touhuiluista yhtään mitään. Työttömyyskorvaus on korvaus siitä, että työvoimapolitiikka on pahasti epäonnistunut ja siksi työtä ei riitä kaikille. Työttömyyskorvaus on korvaus siitä, että on kiellettyä työllistää itseään esimerkiksi katukeittiötä pitämällä omin lupineen tai ajamalla pimeää taksia, viinaa myyntiin valmistamalla, tai vaikkapa koiranpentutehtailulla. 

Sivistyneessä yhteiskunnassa kun pidetään hyvänä jakaa toimeentuloa niin, ettei tarvitse elättää itseään olemalla muille vaarallinen tai haitallinen (ruokamyrkytys, alkoholimyrkytys, ryöstely, eläinrääkkäys...) 

Politiikka on suosiollinen suurille yrityksille pienten jäädessä jalkoihin. Kun olin lapsi, kioskeja oli joka kadunkulmassa, kahviloita, pikkukauppoja. Ihan yksityisomistuksessa. Mitä nyt on? R-kioskeja, supermarketteja, ketjukahviloita ja ravintoloita.  

Vierailija
36/348 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus ja media on kyllä hyvin onnistuneet aivopesemään idiootteja. Luulevat oikeasti, että ongelma on työttömien työhaluttomuus ja että kyllä töihin voisi vain kävellä, jos oikeasti huvittaisi.

Vierailija
37/348 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus ja media on kyllä hyvin onnistuneet aivopesemään idiootteja. Luulevat oikeasti, että ongelma on työttömien työhaluttomuus ja että kyllä töihin voisi vain kävellä, jos oikeasti huvittaisi.

No tämähän on juuri hallituksen päätavoite. Ja sitten nämä snobit "minulla on kaikki hyvin, enkä halua maksaa verorahoillani muitten löhöilyä"-tyypit äänestävät kokoomusta, joka kyykyttää työttömiä lisää. Odotas vaan kun työttömyys osuu omalle kohdalle....Mitäs sitten?

Vierailija
38/348 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen rotu on mitä on. Samoin usein on työelämässä. Kyllä on vetelää ja rumaa sakkia. Jos niille tulis työttömän leima, niin kukaan ei palkkais.

Vierailija
39/348 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

NeitiJ kirjoitti:

selittäkääse kirjoitti:

Yksi suuri syy on varmasti se että näille aloille ei ehkä ole tarpeeksi ammattia hallitsevia. Mieheni on hitsari ja ainakin täällä meilläpäin osaavia hitsareita haetaan paljon. Silti hänenkin työpaikalleen uudet palkatut eivät osaa työtään. Heillä varmaan on edes alan koulutus kun pääsevät yrittämään. Mutta esimerkiksi minun olisi aika turha lähteä tradenomin koulutuksella hentona naisena noita töitä hakemaan.

Muutenkin suurinosa työnantajista etsii sitä valmista työvoimaa koulutuksella ja kokemuksella. Yritin itse vaihtaa alaa kirjanpitäjäksi mutta mistään ei edes vastattu mitään kun laitoin hakemuksia koska useamman vuoden kokemusta alalta ei ole.

Puhut ihan asiaa. Itse aloitin työurani 80-luvun alussa ja silloin työnantajille riitti, että työntekijällä oli alan koulutus. Työnantaja sitten huolehti siitä, että työntekijä oppi kaiken tarvittavan työtä tehdessään. Nyt työnantajille ei tuo kelpaa vaan he haluavat, että tuleva työntekijä osaa jo kaiken valmiiksi oli tehtävä miten spesiaali tahansa. Työnantajat haluavat rusinat pullasta ja valittavat, kun juuri heidän tarpeisiinsa päteviä työntekijöitä ei löydy. Tästä sitten rangaistaan kaikkia työttömiä.

Työnantajat vaativat jokaiseen tehtävään sitä kaikkein parasta huipputyyppiä, mitä kuvitella voi. Harmi vaan, että iso osa työstä ei ole sitä huipputyötä.

Vierailija
40/348 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut oikeasti voivat luulla, että muutama satatuhatta ihmistä on työttömiä ihan laiskuuttaan ja koska ei nyt vain huvita? Aktiivimallista on noussut haloo siksi, ettei se ratkaise mitään työttömien ongelmia vaan on päinvastoin haitallinen suurimmalle osalle, vaikka se kuinka yritetään muuksi naamioida. Jos hallitus yrittäisi vaihteeksi oikeasti ratkaista työttömyysongelmaa toimivilla keinoilla, suurin osa ei pistäisi vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi