Kansalaisaloitteen tekijä asuu Kruununhaassa 800€ yksiössä
Aktiivimallia vastustavan kansalaisaloitteen tekijä asuu Kruununhaassa, eikä suostu muuttamaan pois kantakaupungista. Hän saa vuokraansa asumistuen sekä toimeentulotuen yhteensä 16.000€ vuodessa.
Työtä hän ei suostu ottamaan vastaan, jos ei saa siitä 2.600€ käteen.
Meni muuten maku koko aloitteelta!
Kommentit (643)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömille pitää perustaa leirejä joissa on todella halpaa asua. Osa työttömistä voisi toimittaa leirin vartijoiden, kokkien yms. toimia. Loput osallistuisivat kursseille ja muuhun yleishyödylliseen työntekoon läheisessä hiilikaivoksessa, terässulatossa tai vastaavassa ruokapalkalla.
Mutta ennenkuin tällaiselle leirille pääsee nauttimaan, on käytävä suihkun kautta.
Suihkuja ne oikeasti olikin. Paitsi jos uskot liittouneiden sotapropagandaa.
Tämä aktiivimalli koskee holohoaxaajia yhtä paljon ja on pois keskikaljanatsien ryyppyrahoista vaikka miten larppaisit rajua oikeistojätkää netissä.
larppaa sinä huumorintajuista
Tämä Racine on tullut Suomeen 1998 ja ollut työttömänä vuodesta 2008. Kuinka monta vuotta on ollut töissä siinä välissä?
Kaikenlaista on opiskellut, mutta minkäänlaista tutkintoa ei ole saanut suoritettua. Paljon löytyy syitä miksi ei suostu minkäänlaisiin töihin menemään. Sen sijaan suomalaisten pitäisi kaikenlaista hänelle maksaa, mm. ajokortti. Miksi?
En nyt oikein tajua, miksi me olemme Racinelle niin paljon velkaa?
Vierailija kirjoitti:
Aktiivimallia vastustavan kansalaisaloitteen tekijä asuu Kruununhaassa, eikä suostu muuttamaan pois kantakaupungista. Hän saa vuokraansa asumistuen sekä toimeentulotuen yhteensä 16.000€ vuodessa.
Työtä hän ei suostu ottamaan vastaan, jos ei saa siitä 2.600€ käteen.
Meni muuten maku koko aloitteelta!
Ei mennyt maku aloitteelta. Sen aloittajan ei tarvitse olla mikään paavi, jotta muut tajuavat miten vaikeaa vanhemmilla ihmisillä voi olla ja niillä jotka eivät saa lapsiaan hoitoon.
Eikä tuo ole reilu tapa leikata työttömiltä, kun äsken on jo leikattu. Koko idea on varsin kiero.
Kansanedustajien ja miniesterien palkkioita voisi leikata yli reilusti.
Jokaiselta työttömältä KAIKKI tuet pois jos he eivät hae aktiivisesti töitä.
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201712282200635809_u0.shtml
Jos yhteiskunta kustantaa hänelle ajokortin niin hänkin työllistyy. Suurin piirtein näin jutussa sanotaan. On se kyllä hemmetti, kun sossu ei maksa ajokortteja. Mullekin oli 18-vuotiaana ollut maksuapu tarpeen. Olin niin pöljä, että poimin jotain vitsin mansikoita että sain ajokortin hankittua.
Mistä tämä on Suomeen kulkeutunut?
Vierailija kirjoitti:
Tämän on pakko olla Juhani!
Olen ulkosuomalainen ja alkanut miettiä miten vietän elämäni kun 50 vuotta pyörähtää täyteen. Taidankin tulla takaisin Suomeen, menettää luottotiedot heti alkuun ja ryhtyä ulosoton asiakkaaksi. Sen jälkeen hankin mukavan pikku yksiön Helsingin keskustasta ja saan kaikki mahdolliset tuet. Elän muuten vuokran maksun jälkeen ruhtinaallisesti n. 500 eurolla kuukaudessa. Ja Helsingissähän voi vielä vaikka kerätä pulloja lisäksi, ehkä tehdä jonkinlaista kirpputori jobbausta. Tai vaikka istahtaa mukavana kevätpäivänä kadun reunaan kerjuulle.
Hyvä idea! Kiitos hra Racine!
Jännä että oikeasti ajatellaan, että huonot alueet kuuluu työttömille eli ilmeisesti luusereille ja hyvät sitten niille ihmisarvoisille ihmisille. Vuokra ei ole kovin kova ja kommenteissa aina vedotaan "paraati paikkaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän on pakko olla Juhani!
Juhana on sanonut elämänsä aikana vain yhden lauseen mikä pitää kutinsa. Nimittäin, että krapulassa panettaa helvetisti. Näin juhana lausui suomi-areenassa toissa kesänä.
Stadin friidu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpa vuokra hesalaisittain.
Voisi ihan hyvin asua esim. jossain Itä-Helsingissä, paljon pienemmällä vuokralla! Millä ihmeen perusteella työttömän lurjuksen asuminen Helsingin yhdellä kalleimmista asuinalueista kustannetaan verorahoilla??? Tuolla rahalla saa kolmion muualta Hesasta! Ja yksiön varmaan melkein puoleen hintaan. Tässä olis taas miettimisen paikka mitä kaikkea pitää kustantaa ja mitä ehtoja voitaisiin asettaa.
Suoraan sanottuna luulen, että hurmaava hra Racine saa vähän ulkomaalaisexraa. En jaksa uskoa, että perussuomalainen jullikka Jaska saisi saman kohtelun. Eiköhän tuossa olisi jo kehotettu siirtymään halvempaan kämppään.
Ne joita asia ei koske, niin tietää että on tarjolla halpoja vuokra-asuntoja ja avoimia työpaikkoja joihin pääsee ilman koulutusta tai kokemusta. Ne jotka yrittävät löytää halpoja vuokra-asuntoja ja työtä, niin eivät niitä millään löydä. Hitsi kun nuo voisi jotenkin yhdistää.
Minulle kelpaa se halpa vuokra-asunto julkisen liikenteen alueelta. Nyt bussi menee 3 kertaa tunnissa, siitä en haluaisi tinkiä. Kaksi kertaa tunnissa sunnuntaisi aiheuttaa kulkemiseen isohkoja vaikeuksia tai pidentää monin verroin matka-aikaa. Ja haluan todellakin elää, enkä tehdä elämistä mahdollisimman vaikeaksi.
Joku kuitenkin on sanomassa, että 3km kävely kerran tunnissa menevälle bussille on ihan ok. Ei se ole ok minun maailmassani.
Eli hetero ei voi tehdä kansalaisaloitetta tasa-arvoisesta avioliittolaista enkä minä, lapsettomana, voi ottaa kantaa lapsiperheiden asioihin? Kuten tukiin, koulutukseen ja lastensuojeluun.
Vierailija kirjoitti:
Olen ulkosuomalainen ja alkanut miettiä miten vietän elämäni kun 50 vuotta pyörähtää täyteen. Taidankin tulla takaisin Suomeen, menettää luottotiedot heti alkuun ja ryhtyä ulosoton asiakkaaksi. Sen jälkeen hankin mukavan pikku yksiön Helsingin keskustasta ja saan kaikki mahdolliset tuet. Elän muuten vuokran maksun jälkeen ruhtinaallisesti n. 500 eurolla kuukaudessa. Ja Helsingissähän voi vielä vaikka kerätä pulloja lisäksi, ehkä tehdä jonkinlaista kirpputori jobbausta. Tai vaikka istahtaa mukavana kevätpäivänä kadun reunaan kerjuulle.
En nyt ymmärrä miksi tätä pitää alapeukuttaa. Minusta oikein hyvä ja asiallinen kuvio: te muut käytte töissä ja minä ulosoton uhrina ja työttömänä teen sitten muuta. Ajokorttia ei tarvitse mulle kustantaa, sellainen on. Voin tehdä myös kansalais- ja muita aloitteita. Teillä työssäkäyvillä ei kuitenkaan ole aikaa eikä mielenkiintoa, kun muka väsyttää ja stressaa.
Sukunimenikin on onneksi sen verran ulkomaalainen, että saan varmasti paremman kohtelun virastoissa. Osaan käyttäytyäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli hän saa 1333e/kk? Minäkin saan toimeentulotukea ja asumistukea, mutta yhteensä 250e+600e. Vuokrani on 600e, mikä on Kelan mielestä liikaa yksinasuvalle.
Ehkä mäkin muutan Helsinkiin, jos sieltä saa yli 1300 euron kuukausituet ja voi vieläpä asua 800e:n asunnossa ihanassa Krunikassa. Kelpaisi! Toki minulle kelpaisi myös työ, jossa palkka olisi tuo 1333e/kk. Sellaista en vain ole saanut aktiivisuudesta ja maisteritutkinnosta huolimatta. Itse asiassa maisterin paperit on vain haittaava tekijä, koska mikään siivous- ja tiskiapulaisfirma ei palkkaa "liian koulutettua" henkilöä. Oman alan töitä ei ole tarjolla.Katsoitko tämän linkin? Mikä siinä on ihanaa?
https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/helsinki/kruununhaka/kerrostalo…
Onko tuossa jotain vikaa, peruskaksio? Jos et ymmärrä, mitä arvoa Helsingin keskustan sijainnilla on, ja miksi puoli Suomea sinne haluaa, niin en voi auttaa.
Ai sinun mielestäsi kiva peruskaksio? Jääkaappipakastin kivasti olohuoneessa.
Kenen perus?
Siisti, hyvä pohja, talo ihan ok. Asuntosijoittajana olen tutustunut satoihin kämppiin kaupunkien keskustoissa, ja on tuo mediaania parempi.
Ooh, Donald Trump av-palstalla!
Asuntoihin sijoittaa luultavasti sadat tuhannet suomalaiset. Surullista, että kaikki yritteliäs on joillekin aivan vierasta. Sitten itketään eriarvoistumisesta, kun itse on istuttu kotona muna kädessä ja ihmetelty jotain jääkaapin paikkaa.
Ei sijoita kuin kultalusikka suussa syntyneet perijät. Normi työläinen ilman rikasta taustaa ei saa nykyään maksettua kuin asuinkämppänsä vuokran(ne sinun tulosi), tai lyhennykset. Siinä ei silloin ylimääräisiä asuntoja sijoitusmielessä ostella. Toinen porukka ovat nämä suurten ikäluokkien edustajat joiden asuntolainat hoiti inflaatio. Niin ne ajat muuttuu.
Teidän ongelmanne on asenne. Se on kyllä selvinnyt. Et sinä ole tätä asiaa laskenut, vaan arvelet, että näin sen on oltava.
Työläinenkin voi ostaa ensin oman kämpän, jos aloittaa pienestä ja kauempaa. Yksiö tai pieni kaksio kehiin, joka maksaa alle saturaisen, jos ei sinne Kruununhakaan ole pakko päästä. Kuukausikulut silloin vastiketta max 200 ja korkoa muutama kymppi. Huonollakin palkalla jää varaa lyhennyksiin se 500 euroa. Nythän se meneekin vuokraan.
Viiden vuoden päästä laina on lyhentynyt 30 tonnia. Nyt alkaa vakuudet riittää sijoitusasuntoon. Yksiö pienemmästä kaupungista maksaa 50 tonnia, sillä on itsessään vakuusarvoa ja kuukausittainen vuokra hoitaa lainan. Tarvitaan 20 tonnia omaa rahaa, ja kas, se on oma asunnon vakuusarvon kautta kuitattu. Ei muuta kuin pankkiin asioimaan.
Siitä se lähtee, mutta tietenkään kaikkea ei voi hassata yökerhoihin, laukkuihin ja matkusteluun. Voi rahansa tietenkin siihenkin käyttää, mutta sitten ei voi vaatia, että olisi taloudellisesti samassa tilanteessa kuin säästeliäs sijoittaja. Se ei ole yhteiskunnan eriarvoistumista, että yksi tekee erilaisia ratkaisuja kuin toinen.
Valintoja nämä on.
Täyttä puppua. Tuo mallisi ei ota huomioon nykyistä työsuhteiden silppumaisuutta ja työttömyysjaksoja. Kyllä teidät teoreetikot tiedetään ja jutut on kuultu. Noinhan ne paperilla saa rätingit täsmäämään ja onnistuvat käytännössäkin, JOS on selusta turvattu perinnöllä yms. Tai vaihtoehtoisesti muistelee menneiden vuosikymmenien pysyviä työsuhteita. Kerropa rehellisesti sijoittaja onko tullut perintöjä, minä vuonna olet astunut työelämään ja mikä on ammattisi/koulutuksesi?
Ei perintöjä, reilu kolmekymppinen olen, tekniikan alalla. Ensimmäiset sijoitukset tein rippilahjoista. Siitä se lähti pienestä.
Kukaan ei tukenut taloudellisesti opiskeluasi? Mitä omistat nykyään? Harmittaisiko, jos jäisit työttömäksi, sairastuisit tms. ja joutuisit myymään kaikki omistuksesi ennen kuin saisit toimeentulotukea?
Ei tukenut. Intin ja yliopiston välissä olin postia jakamassa. Kaksi ensimmäistä kesää opiskeluista olin varastossa. Sen jälkeen sain jo oman alan hommia. Opintolainan otin, joskin sijoitin suurimmaksi osaksi.
Omistan oman asunnon, kaksi sijoituskämppää, metsää ja arvopapereita. Velkaa toki on jonkin verran.
Omistan myös osan firmasta, jossa olen töissä, joten en kovin herkästi jää työttömäksi. Jos sairastun muutaman vuoden päästä ja joudun lopettamaan työt, niin pärjään olemassa olevalla omaisuudella aivan hyvin. Elinkustannukset olisivat nytkin minimaaliset, jos töissä ei tarvitsisi käydä. Kaikki tarvittava on jo hankittu, enkä muutenkaan piittaa materiasta, vaan olen tavoitellut taloudellista riippumattomuutta.
Tarkoitus ei ole leuhkia, vaan osoittaa, että säntillisellä tekemisellä voi päästä todella pitkälle. Mikään tekemäni ei tosiaankaan ole kovin älyllisesti vaativaa tai onnea edellyttävää, vaan miltei jokaisen tavoitettavissa. Toiset pääsevät etumatkalta liikkeelle, mutta kaikki saavat ostettua ensimmäiset osakkeet.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti tämä idea toimii sinun kohdallasi. Jokainen yrittäköön vääntää aktiivimallista itselleen parhainta mahdollista. Toisille se olisi työnteko, ihka oikea työpaikka. Työtä voisi tehdä vaikka sen 18 tuntia kolmessa kuukaudessa, aivan totta, helppo nakki, mutta kaikkein helpointa se olisi tehdä ilmaiseksi ilman jumalatonta byrokratiaa. Sitä ei kuitenkaan sallita. Tämäntyyppisistä asioista on nyt kyse.
Eivätköhän sossu ja TE-keskus puutu kansalaisaloitteen alullepanijan tekemisiin ja katso, että aktiivimalli tulee noudatetuksi. Julkista keskustelua ja aktiivimallin läpivalaisua tässä tarvitaan, samoin lakiehdotuksen pikakäsittelyn tutkimista.
Kuten joku totesi, aloittaja ei ole mikään paavi. Antaa olla mikä on. Asia on jo pitemmällä kuin aloittajan omat henkkoht kuviot: se on jo yhteiskunnallinen kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Eli hetero ei voi tehdä kansalaisaloitetta tasa-arvoisesta avioliittolaista enkä minä, lapsettomana, voi ottaa kantaa lapsiperheiden asioihin? Kuten tukiin, koulutukseen ja lastensuojeluun.
Niin. Ja kansalaisaloitteenkin voivat allekirjoittaa ainoastaan työttömät. Iltalehden mukaan minäkin olen työtön, kun allekirjoitin tuon aloitteen.
Stadin friidu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpa vuokra hesalaisittain.
Voisi ihan hyvin asua esim. jossain Itä-Helsingissä, paljon pienemmällä vuokralla! Millä ihmeen perusteella työttömän lurjuksen asuminen Helsingin yhdellä kalleimmista asuinalueista kustannetaan verorahoilla??? Tuolla rahalla saa kolmion muualta Hesasta! Ja yksiön varmaan melkein puoleen hintaan. Tässä olis taas miettimisen paikka mitä kaikkea pitää kustantaa ja mitä ehtoja voitaisiin asettaa.
Helsingin kaupungin asunnot on tuon hintaisia, ei mitkään muut. Ja sellaisen voi saada vain jos jää asunnottomaksi.
Ihan sama millainen loinen sen aloitteen takana on, aktiivimalli on silti paskaa.
Minkälaiset tuet hänellä olisi Ranskassa? Nyt vaan kaikki varakkaat varaamaan häneltä keskustelutunteja , varmasti natiivi olisi haluttu opettaja.
Apu-lehden bloggaria yritettiin saada poistetuksi lehden sivuilta. Päätoimittaja joutui kertomaan, että useita erilaisia näkemyksiä edustavia blogikirjoittajia todellakin palkataan lehteen, mutta lehden oma linja ilmenee ihan erikseen pääkirjoituksissa. Huhhuh.
"Kun kokoomuksen puoluetoimiston viestintää ja visualisointia hoitava henkilö kyselee julkisesti, onko oikein julkaista blogiani lehdessä, niin on aika ruveta kyselemään oman sananvapautensa perään. Erityisesti aihetta kyselemiseen on, kun hän jatkaa omaa virhettään tajuamatta samalla linjalla, vaikka hänelle siitä heti nasevasti huomautetaan.
Halutessanne voitte lukea koko ketjun täältä
https://twitter.com/kristiantervo/status/946308433820684289
Mainittakoon, että Apu-lehden päätoimittaja Marja Aarnipuron asiallinen vastaus kertoo todellisesta ammattitaidosta. Kokoomuksen linja tuli kyllä kerralla selväksi. Hallitusta ei saa arvostella, ei ainakaan mediassa. Työstä ei pidä maksaa, ei ainakaan silloin, jos työ sisältää hallituksen arvostelua."