Perintö pitää suojata miniältä
Minä ja mieheni olemme tehneet kovasti töitä. Olisi kamalaa jos perintömme päätyisi miniän käsiin! Haluamme, että se mitä meistä jää, päätyy pojalle ja lapsenlapsille. No tuon nykyisen naisen kanssa ei lapsia tule. Jos rahat päätyisivät hänelle, en kestäisi. Luultavasti poltamme rahat tai pelaamme rahapelejä. Mieluummin poika jää sitten ilman, kun on olemassa riski, että miniä saa rahat. Hyvin kertoo miniän rahanhimo tästö nykyajsta, että ”kaikki vaan mulle” eikä ole mitään velvollisuuksia elämässä.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miniä on idiootti rahan kanssa. Asuu isossa kaupungissa pienessä kanankopissa ja maksaa varmaan törkeää vuokraa. Niin, ja vielä vuokraa...
ap
Miniä asuu? Siis eikö hän oikeasti edes ole miniä, jos yksin asuu? Provoihin vähän tarkkuutta kiitos.
Poika asuu hänen asunnossaan
No on se paha nainen. Maksaa ihan vuokraa, jotta poikasi saa loisia hänen kotonaan ilmaiseksi. Ei ihme, että suututtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pojan pitää jättää se nainen. Muuten ei saa perintöä.
ap
Suomessa ei voi tehdä tuon takia lasta perinnöttömäksi. Hae jo apua mt-ongelmiisi.
Vitun perse kyllä voi. Nostamme rahat pankista ja lyömme tuleen. Talon laitanme homehtumaan, niin se on sitten arvoton. Pidän kyllä huolen ettei miniä saa mitään, vaikka se olisi viimeinen tekoni.
ap
Tästä tunnistaa kuka trollaa. Äitihullu fantasioi anoppiudella.
Totta. Alatyylinen kiroilu yhdistettynä oman mahdin pönkittämiseen rahalla ja toisten nöyryytyksestä fantasioiminen.
Sinänsä ihan kiva tietää, että kyseessä on vain trolli.
Miksi nuoret naiset vihaavat perhettä? Vain rahaa ja viinaa haluavat
ap
Vierailija kirjoitti:
Minua ei haittaa jos lapsen puoliso hyötyy lapsen saamasta perinnöstä. Mutta se mietityttää, että jos sukset menevät ristiin ja puoliso hylkää ja vie puolet perinnöstä mennessään. Tätä vastaanhan voi testamentilla suojautua ja varmaan niin täytyy tehdä.
Olemme tehneet tällaisen testamentin, mutta voi myös testamentata suoraan lastenlapsille ja en tiedä, voisiko hallintaoikeuden antaa jollekin muulle kuin lasten isälle tai äidille, kunnes lapset olisivat täysi-ikäisiä.
Täytynee selvittää.
Miniän pitäisi hakea apua, on varmaan hankala elää itsensä kanssa kun vie pojaltani perheen perustamisen mahdollisuuden. Tai sitten se hullu vaan nauttii siitä.
ap
Olen juuri ap:n kammoavaa miniätyyppiä. En ole ikinä halunnut lapsia. Olin myös yli 40, kun menimme naimisiin. Tämä taisi olla anopilleni järkytys ja ehkä pettymyskin; en ole ikinä kysynyt. Mieheni tiesi mitä sai, kun kanssani löi hynttyyt yhteen.
Minulle on herttaisen yhdentekevää, mitä anoppini omaisuudellaan päättää tehdä. Olen omat vanhempani perinyt.
Mitä jos vaan hyväksyisit jo poikasi päätöksen ja keskittyisit omaan elämään? Poikasi tulee saamaan perinnön joka tapauksessa tai sitten tuhlaatte ne pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot vissiin mun anoppi. Kuule, en tahdo rahojasi, mulla on ihan omat rahat ja myös oma perintö. En myöskään halua lapsia, eikä se tarkoita sitä, että vihaisin lapsia. Mulla on useampi kummilapsikin. En tahdo vanhemmaksi, koska en usko, että minusta on siihen.
P.S. Poikasi on kanssani vapaaehtoisesti, eikä hänkään omien sanojensa mukaan tahdo jälkikasvua (vaikea äitisuhde traumatisoinut). Olen kertonut hänelle, että mieleni ei muutu. Ihan jo siksi, ettei odottele turhaan, jos itse joskus vielä muuttaa mielensä.
Et ole poinai vaimo. Hänellä ei ole vaikeaa äitisuhdetta. Ja poikani tahtoo lapsia. Vika on täysin naisen.
ap
Tiesitkö, että kyllä sille äiskälle aina sanoo, että "joo joo haluun lapsia"? Varsinkin, jos seurauksena on mökötys.
Lisäksi miniäsi voi olla tahattomasti lapseton ja kääntää tilanteen mielessään niin, ettei hän halua lapsia. Osa tekee niin suojatakseen itseään. Ja edelleenkin, poikasi on valinnut itse puolisonsa. Jos lapsikysymys olisi pojallesi aivan ehdoton, hän olisi jo eronnut...
Vierailija kirjoitti:
Miniän pitäisi hakea apua, on varmaan hankala elää itsensä kanssa kun vie pojaltani perheen perustamisen mahdollisuuden. Tai sitten se hullu vaan nauttii siitä.
ap
Eiköhän poikasi tiedä puolisonsa kannan asiaan.
Entäpä jos miniäsi ei vaikka voisi saada lapsia? Olisko poikasi silti väärän naisen kanssa?
Mitä jos lähtisit Karibian risteilylle ja käyt kaikki Euroopan kaupungit läpi niin rahasi voi olla loppu.
Ai kamala! Ainakin kolme aloitusta jo miniästä. Hups keikkaa ja trollolloo! Rupeaako potku loppumaan? Mitä muuta keksisit? Tee seuraava aloitus miniästä, joka ei osaa pestä poikasi kalsareita ja pojallasi ei ole puhtaita housuja. Trollolloo! Hupsan keikkaa ja taas on meillä uusi aloitus Porvoosta.
Ja hei taas Porvoosta. Trollolloo! Provo on.
Hohhoijaa. Meillä ei ole avioehtoa, vaikka mies on perinyt osuuden suuresta sukutilasta, paljon muuta omaisuutta sen lisäksi, ansaitsee hyvin ja nettoaisin erosta hyvin. Osoittaa luottamusta. Nyt varakas vanhempani sairastui kuolettavasti ja mies ehdotti heti avioehtoa. Kieltäydyin. Vanhemmallani ei ole minkäänlaista testamenttia. Jos mies on luottanut minuun näin kauan, miksen luottaisi mieheen? Ymmärrän että tässäkin voisi iskeä kusetusaspekti, mutta en näin jaksa uskoa vuosikymmenien jälkeen. Itse olisin joka tapauksessa hippasen ”voitolla”. Meillä on yksi lapsi, jonka mahdollisesta puolisosta riippuisi asenteemme testamenttiin. Jos kiinnostaa tuhlailu, muttei työnteko ja omaisuuden kartuttaminen, sitten pitää tehdä puolison sulkeva testamentti. Tosin näillä nykyajan pelleillä kaikenlainen petollisuus ja ahneus on niin luonnollista, että olemme suositelleet ettei lapsemme avioituisi lainkaan.
Mistä näitä anoppeja sikiää? Omaa anoppia ei kiinnostanut vanhimman poikansa tekemiset, mutta sitten kun löytyi kumppani niin alkoi kiinnostaa.
Kuvitteleeko anopit poikiaan jotenkin kumppaneiksi? Vai mistä tuo mustasukkaisuus sikiää?
Ja voi olla, että on parempi, että ap:n suku sammuu, sillä tyhmiä ihmisiä on tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä anoppeja sikiää? Omaa anoppia ei kiinnostanut vanhimman poikansa tekemiset, mutta sitten kun löytyi kumppani niin alkoi kiinnostaa.
Kuvitteleeko anopit poikiaan jotenkin kumppaneiksi? Vai mistä tuo mustasukkaisuus sikiää?
Ja voi olla, että on parempi, että ap:n suku sammuu, sillä tyhmiä ihmisiä on tarpeeksi.
Ilmeisesti kuvittelevat. Hirveä mustasukkaisuusdraama iskee jos joku ulkopuolinen on miehen mieleen äidin tai sisaren lisäksi. Kaikki tehdään jotta saadaan lyötyä kapiloita rattaisiin.
Miniä ei siis ole sukua lapsenlapsille, vai mitä vouhkaat.
Hei olen miniäsi.
Menin poikasi kanssa naimisiin koska rakastin häntä. Meillä on yhteiset rahat, joten kaikesta siitä, mitä syydät pojallesi, tulee puolet minulle. Enemmän itse asiassa. Poikasi ei juuri materiasta välitä. Niinpä hän ostelee minulle arvokkaita lahjoja. Pidän laadukkaista vaatteista, mutta ilman sinun rahojasi minulla ei olisi niihin varaa.
Mennessämme naimisiin poikasi ei halunnut avioehtoa. Kaikki puoliksi, jos ero tulee, hän sanoi. Se onkin hyvä, koska asiat ovat nyt sillä mallilla, että olen jo laatinut avioerohakemuksen. Olet kasvattanut pojastasi omahyväisen, sulkeutuneen ja sovinistisen. Pidät häntä rahoinesi tiukasti otteessasi. Hän luulee yhä, että hän on velvollinen olemaan juoksupoikasi niin kauan kuin sinussa henki pihisee. Sinä olet myrkkyhämähäkki, mutta hän ei sitä tajua. En jaksa enää miestä, jota äiti hyppyyttää, vaikka poika on jo yli 40-vuotias.
Olen harkinnut eroamista pitkään. Parasta siinä on se, että pääsen sinusta lopullisesti.
Mutta sinä mahdollistat sen, että erottuani minusta tulee varakas nainen.
Ei oikein uskottava enää ollenkaan.. Tai mikä tällä palstalla enää nykyään onkaan? Paitsi nyt tähän aktiivimalliin liittyvät ja se on ihan hyvä että kommentoidaan, ihan ohiksena että kävin myös allekirjoittamassa sen.
Totta. Alatyylinen kiroilu yhdistettynä oman mahdin pönkittämiseen rahalla ja toisten nöyryytyksestä fantasioiminen.